Наголос падає на другий склад у слові
За алфавітом записано всі слова рядка
Лише числівники записано в рядку
Антоніми записано в рядку
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Лексичну помилку допущено в рядку
Прочитайте текст.
(1)Дороговказом для чумаків у їхніх степових мандрах слугував Молочний Шлях. (2)Цю зоряну дорогу чумаки називали Чумацьким шляхом. (3)За однією з численних легенд, чумаки, їдучи з Криму, позначали дорогу сіллю, яка сипалася з дір у мажарах, а Господь переніс її на небеса. (4)За іншою легендою, біла смуга на небі є дорогою для людських душ: праведні летять по ній у рай, а грішні – до пекла.
Антоніми використано в реченні
Прочитайте текст.
(1)Дороговказом для чумаків у їхніх степових мандрах слугував Молочний Шлях. (2)Цю зоряну дорогу чумаки називали Чумацьким шляхом. (3)За однією з численних легенд, чумаки, їдучи з Криму, позначали дорогу сіллю, яка сипалася з дір у мажарах, а Господь переніс її на небеса. (4)За іншою легендою, біла смуга на небі є дорогою для людських душ: праведні летять по ній у рай, а грішні – до пекла.
Орфографічну помилку допущено в написанні
Прочитайте текст.
(1)Дороговказом для чумаків у їхніх степових мандрах слугував Молочний Шлях. (2)Цю зоряну дорогу чумаки називали Чумацьким шляхом. (3)За однією з численних легенд, чумаки, їдучи з Криму, позначали дорогу сіллю, яка сипалася з дір у мажарах, а Господь переніс її на небеса. (4)За іншою легендою, біла смуга на небі є дорогою для людських душ: праведні летять по ній у рай, а грішні – до пекла.
Діалектизм ужито в реченні
Прочитайте текст.
(1)Дороговказом для чумаків у їхніх степових мандрах слугував Молочний Шлях. (2)Цю зоряну дорогу чумаки називали Чумацьким шляхом. (3)За однією з численних легенд, чумаки, їдучи з Криму, позначали дорогу сіллю, яка сипалася з дір у мажарах, а Господь переніс її на небеса. (4)За іншою легендою, біла смуга на небі є дорогою для людських душ: праведні летять по ній у рай, а грішні – до пекла.
Тире в четвертому реченні використано
М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Прочитайте речення з пропущеними літерами в й у (на їхньому місці стоять цифри).
Вівса, пшениці, ячмені – це (1)се зіллялося (2) одну могутню хвилю; вона (3)се топить, (4)се забирає (5) полон.
Літеру у треба написати на місці цифри
Помилку допущено в написанні відмінкової форми числівника
Помилку в написанні імені по батькові допущено в рядку
Правильно утворено форми ступенів порівняння всіх прикметників у рядку
Чоловічий рід мають обидва іменники рядка
Спільнокореневим до слова пісний є
Редагування потребує одна із синонімічних сполук у рядку
Граматичну помилку допущено в реченні
Вставне словосполучення вжито в рядку (розділові знаки пропущено)
Пунктуаційну помилку допущено в рядку
Установіть відповідність між фразеологізмами-антонімами.
Фразеологізм
1 тримати в кулаці
2 ставати цапки
3 співати дифірамби
4 на сьомому небі
Антонім
А у кишені бряжчить
Б як у воду опущений
В попускати віжки
Г знімати стружку
Д хоч мотузки крути
Установіть відповідність між відокремленим членом речення та його прикладом.
Відокремлений член речення
1 додаток
2 обставина
3 означення
4 прикладка (різновид означення)
Приклад
А Оце і є той випадок єдиний, коли найбільша мужність – утекти.
Б Вечір, мій друг таємний, пригорне мене своїм теплом.
В На дворі, замість похилої хатини, стояв веселий будинок.
Г Вітер лютий налетів з розгону і, втомившись, під дверима ліг.
Д Багато людей на світі, а ти у мене один.
Установіть відповідність між групою лексики та прикладами.
Група лексики
1 архаїзми
2 історизми
3 неологізми
4 діалектизми
Приклади
А софт, акаунт
Б чоло, рамено
В ґазда, легінь
Г люстро, пліт
Д печеніг, личаки
Установіть відповідність між видом підрядного речення та прикладом.
Вид підрядного речення
1 означальне
2 з’ясувальне
3 обставинне умови
4 обставинне допусту
Приклад
А Недумано, негадано забігла в глухомань, де сосни пахнуть ладаном в кадильницях світань.
Б Загриміло, ударило так, наче розкололися всі найбільші карпатські верхи.
В Катерина Білокур ніби розповідала світові, який талановитий її народ.
Г За честь і правду все віддай, коли ти любиш рідний край.
Д Вже листячко прокинулося де-не-де, хоч сніг у лісі сріблиться повсюди.
Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Погонич зайнявся (1)своєю справою (2)й позвав Бека (3)тільки тоді, (4)коли до нього дійшла черга.
А частка
Б сполучник
В займенник
Г прислівник
Д прийменник
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома