Тести. 9 клас. МИСТЕЦТВО

Про матеріал
9 клас. Мистецтво. Матеріали до уроків. Тестові завдання допоможуть систематизувати та оцінити рівень навчальних знань учнів.
Перегляд файлу

 ТЕСТОВІ  ЗАВДАННЯ  З  МИСТЕЦТВА  9 клас

Кочерга  Галина                                                                                                                            Немішаївський  ліцей №2

  1. Музичний цикл із трьох самостійних п’єс, поєднаних однією ідеєю, темою або загальним драматургічним задумом. На відміну від трилогії не має єдиної лінії сюжетного розвитку. Термін-назву запозичено з образотворчого мистецтва (першопочатково – складана ікона, що має три стулки; пізніше – композиція з трьох картин, барельєфів, малюнків і т. ін.).

відповідь__________________________________________________

  1. Перший розділ сонатної форми або фуги. Містить виклад основних тем (у простій фузі – однієї теми, яка проводиться послідовно у всіх голосах). В сонатному алегро цей розділ складається з кількох частин (партій): головної, зв’язуючої, побічної, заключної (іноді зв’язуюча і заключна відсутні).

відповідь__________________________________________________

  1. Невеличка музична п’єса фанфарного складу. Виконується як урочисте привітання під час вшанування, вручення нагород тощо.

відповідь__________________________________________________

  1. Тлумачення музичного твору під час виконання. Пов’язане зі звуковим втіленням нотного тексту згідно естетичних принципів школи, напрямку; індивідуальних особливостей та ідейно-художніх замислів артиста. _

відповідь__________________________________________________

  1. Форма поліфонічних творів, основана на імітаційному проведенні однієї (рідше двох і більше) тем у всіх голосах твору за певним тонально-гармонічним планом. Сформувалася в 17 ст. Отримала найвищий розвиток у творчості Баха та Генделя (перша половина 18 ст.). Зазвичай складається з трьох частин: експозиції, розробки та репризи. Основною частиною є експозиція. В експозиції голос, який вступає першим, проводить тему в головній тональності (італ. propostaпропозиція; лат. duxвождь, проводир). Другий голос проводить тему в домінантовій тональності (італ. rispostaвідповідь, супутник; лат. immitatioнаслідування). Третій голос – знову в головній і т.д. Здебільшого перший (попередній) голос продовжує свій рух, утворюючи контрапунктичне протискладнення до мелодії ріспости-імітації. Після експозиції може додаватись контрекспозиція, в якій голоси вступають в іншій послідовності. В розробці (середній частині) тема поліфонічно й ладово розвивається. В репризі (заключній частині) встановлюється тональна й ладова рівновага – тема поводиться один або кілька разів, найчастіше в головній тональності.

відповідь________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Інструментальний твір вільної форми, написаний на народні теми. Від фантазії відрізняється більшою свободою у викладі тем і їх розробці; більшою відокремленістю та контрастністю епізодів. Є такі твори в Ліста («Іспанська …», «Угорські …» для фортепіано), у Дворжака («Слов’ян-ські …» для оркестру),  в Лало («Норвезька …» для скрипки з оркестром).

відповідь______________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Наука про звук. Розділ фізики, який вивчає звукові явища.

відповідь_______________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Французький мандрівний музикант і лицедій-комедіант в епоху середньовіччя. Протягом тривалого часу був єдиним професійним виконавцем інструментальної музики. Якщо знаходився на службі у трубадура (мандрівного поета-співця; 12-13 ст.), або трувера (14 ст.), то називався менестрелем. Інші назви: шпíльман (нім.), гістріóн (лат.).

відповідь__________________________________________________

  1. Поліфонічні стилі.

відповідь________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Вільна імпровізація віртуозного характеру, яка виконується соло і входить до складу великих, переважно інструментальних творів. Спочатку мала вигляд вставки, що імпровізувалася виконавцями-віртуозами. Починаючи з Бетóвена (П'ятий концерт для фортепіано з оркестром) композитори почали точно нотувати-розшифровувати її у своїх творах.

відповідь__________________________________________________

  1. Оркестрова п’єса, що є вступом до опери, балету, ораторії, драми, кінофільму; самостійний концертний оркестровий твір у сонатній формі. П’єса готує слухача до наступної дії, концентрує його увагу, вводить в емоційну атмосферу спектактлю, кінофільму тощо.

відповідь__________________________________________________

12. Допишіть у табличці назви мистецьких стилів:

   600 – 1450 роки відповідь________________________________

1450 – 1600 роки відповідь________________________________

1600 – 1750 роки відповідь________________________________

1750 – 1825 роки відповідь________________________________

1825 – 1900 роки відповідь________________________________

1900 – 2000 роки відповідь________________________________

 

 

 

 

 

                                            Ключ до тестів

А

1. Музичний твір урочистого або лірикоепічного характеру… – кантата.

2. Ідейний і художній напрям… – романтизм.

3. Особливий вид художньої творчості… – імпровізація.

4. Напрям у мистецтві… – конструктивізм.

5. Музична форма… – рондо.

6. Муза ліричної поезії та музики… – Евтерпа.

7. Інструментальна п’єса вільної побудови… – капричіо.

8. Напрям в італійському мистецтві кінця 19 ст. … – веризм.

9. Німецький письменник, композитор…– Ернест Теодор Амадей Гофман (1776-1822).

10. Старовинний французький танець… – ґавот.

11. Яскравий, образний мелодичний зворот… – лейтмотив.

12. Повторення теми безпосередньо за іншим голосом… – імітація.

Б

1. Музичний твір, що складається із теми… – варіації.

2. Епоха в культурному та ідеологічному розвиткові ряду країн… – Відродження, Ренесанс.

3. Вид легкої комедії з куплетами… – водевіль.

4. Спосіб створення та виконання музики… – алеаторика.

5. Вокально-драматичний твір… – пасіон.

6. Автор 125 концертів, 80 сонат… – смичок.

7. Музична п’єса вільної форми… – фантазія.

8. Напрям музики… – віденська класична школа.

9. Андреа Аматі (1520-1580)… – Антоніо Страдіварі (1644-1737).

10. Віртуозна музична п’єса… – токата.

11. Стиль поліфонічної музики… – строгий стиль.

12. Вид середньовічних вистав 9-13 ст. … – містерії.

В

1. Музичний твір, який складається із кількох самостійних частин… – сюїта.

2. Стиль музики… – галантний стиль, рококо.

3. Сукупність засобів музичного викладу… – фактура.

4. Метод музичної композиції… – додекафонія.

5. Хорова композиція… – Stabat Mater.

6. Італієць Бартоломео Крістофорі… – фортепіано.

7. Фортепіанна п’єса, що виникає ніби раптово… – експромт.

8. Художня течія… – імпресіонізм.

9. Німецький філософ (1788-1860)… – Артур Шопенгауер (1788-1860).

10. Народний танець… – чардаш.

11. Видозмінене повторення частин теми…– тематичний розвиток, тематична розробка.

12. Німецька комічна опера… – зінґшпіль.

Г

1. Музичний твір віртуозного характеру… – концерт.

2. Течія в художній культурі європейських країн… – класицизм.

3. Рід вокальної музики… – речитатив.

4. Штучні композиції… – конкретна музика.

5. Печальна, жаліслива, скорботна арія… – арія lamento.

6. Італійський композитор… – вчення про гармонію.

7. Інструментальна п'єса… – етюд.

8. Напрям у мистецтві та літературі перших десятиріч 20 ст. … – експресіонізм.

9. Австрійський піаніст-педагог… – Карл Черні (1791-1857).

10. Невеличка музична п'єса… – гумореска.

11. Музична побудова… – тема.

12. Гимн для хору та симфонічного оркестру… – Te Deum.

Ґ

1. Музичний цикл із трьох самостійних п’єс… – триптих.

2. Перший розділ сонатної форми або фуґи… – експозиція.

3. Невеличка музична п’єса фанфарного складу… – туш.

4. Тлумачення музичного твору під час виконання… – інтерпретація.

5. Форма поліфонічних творів… – фуга.

6. Інструментальний твір вільної форми… – рапсодія.

7. Наука про звук… – акустика.

8. Французький мандруючий комедіант і музикант… – жонглер.

9. Поліфонічні стилі… – строгий (15-16 ст.), вільний (17-20 ст.).

10. Вільна імпровізація віртуозного характеру… – каденція.

11. Оркестрова п’єса, що є вступом… – увертюра.

12. Допишіть у табличці… –

  600 – 1450  Середньовіччя,       1750 – 1825  Класицизм,

1450 – 1600  Відродження,           1825 – 1900  Романтизм, Реалізм,

1600 – 1750  Бароко,                     1900 – 2000  Музика ХХ століття.

 

docx
Додано
30 листопада 2022
Переглядів
297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку