Види танцю: 1 - народний танець — фольклорний танець, який побутуює у своєму природному середовищі і має певні традиційні для даної місцевості рухи, ритми, костюми тощо. Фольклорний танець — це стихійний вияв почуттів, настрою, емоцій і виконується в першу чергу для себе, а потім — для глядача (товариства, гурту, громади). Народні танці займають значне місце в культурі кожного народу й етносу земної кулі поряд із народною піснею та народними звичаями. Частково народні танці, наприклад, хороводи мають обрядовий характер. Серед відомих українських народних танців гопак, метелиця, козачок, тропак вальс, полька, коломийка, аркан, роман та інші. Серед народних танців інших народів світу можна відзначити такі як жок, жемжурка, класичні індійські танці, танець живота, зіка, краков'як, трепак, лезгінка, атан, болеро, гальярда, фламенко.
український народний танець запорозького походження. Розмір — 2/4. Виконується соло або групами в швидкому темпі з використанням віртуозних стрибків. Гопак виник у побуті Війська Запорозького. Спочатку виконувався чоловіками; сучасний гопак танцюють чоловіки й жінки, однак чоловіча партія залишається провідною. У виконання гопака включаються елементи хореографічної імпровізації: стрибки, присядки, обертання й інших віртуозних танцювальних рухів. Існують різні варіанти гопака — сольний, парний, груповий. Гопак нерідко має величний, героїчний характер. Пісенні й інструментальні мелодії гопака виконуються в народі й як самостійні музичні п'єси. У них панує вільно варійована стопа анапеста.
Полоне́з — порівняно повільний польський танець у розмірі 3/4. Слово полонез означає польське французькою (фр. polonais). До Шопена, цей танець був тільки відомий в Польщі, а після нього, полонез був розповсюджений по багатьох країнах світу. У 20 столiттi полонезами вiдкривали бали й урочистi свята.
— вид сценічного мистецтва, танцювальна театральна вистава, у якій музика поряд з танцем відіграє важливу роль у розвитку сюжету і створенні відповідного настрою. — синтетичний вид сценічного мистецтва, в якому зміст вистави розкривається в основному засобами пластичного танцю, міміки і музики. Джерела виникнення балетного жанру закладені в народних іграх, хороводах, сюжетних танцях тощо. Пластичний танець як елемент драматичної дії досягнув високого рівня розвитку в культових і світських театралізованих видовищах Стародавнього Єгипту, Індії, Китаю, у трагедіях греків, римлян та народних дійствах середньовіччя. На основі балету в 20-му і 21-му столітті розвинулися нові форми, такі, як танц-модерн, сучасний балет, контемпорарі-денс. 3 - Балет
5 - Бальні танці - різновид танців із партнером, які танцюють як для задоволення на балах та вечірках, так і на танцювальних змаганнях. До програми міжнародних спортивних змагань входять десять танців, розділених на дві програми - стандартну і латиноамериканську. Стандартна програма: - повільний вальс; - квікстеп (швидкий фокстрот); - танго; - фокстрот; - віденський вальс. Латиноамериканська програма: - ча-ча-ча; - джайв; - румба; - самба; - пасодобль.
Квікстеп (від англ. quick step швидкий крок) - бальний танець стандартної програми, швидкий фокстрот. Танцюється під музику з розміром 4/4 в темпі 50-52 такти за хвилину. . Квікстеп розвинувся із фокстрота на початку 1920-их років 20 ст., як його швидкий варіант. Деякі елементи квікстеп запозичив із інших популярних в той час танців, таких як шимі, чарльстон, пібоді, шег. Для квікстепа характерні легкі доріжки через всю танцювальну залу. На відміну від інших танців стандартної програми він використовує підстрибування, при яких обидві ноги партнерів відриваються від підлоги.
Пасодо́бль (ісп. Paso Doble «подвійний крок») — іспанський танець, що імітує рухи, які відбуваються під час кориди. Початкова назва танцю — «один іспанський крок» (англ. Spanish One Step), оскільки кроки робляться на кожний такт. Пасодобль був одним з численних іспанських народних танців, пов'язаних з різноманітними аспектами іспанського життя. Частково пасодобль заснований на бою биків. Партнер копіює рухи матадора, а його партнерка — зображає плащ (мулета), подеколи —іншого тореро, і вже тільки зрідка — бика, зазвичай переможеного фінальним ударом тореро. Характер музики відповідає процесії перед коридою.
6 - Свінг - загальна назва для групи танців, що розвивалися водоночас із джазовим стилем свінґ в музиці в 20-х, 30-х та 40-х роках XX століття. Ранні форми деяких із цих танців виникли раніше від свінгового стилю музики. Найвідоміший із цих танців лінді хоп - парний танець, який зародився в Гарлемі. Більшість свінгових танців виникли в громадах американців африканського походження, але існують також форми, як наприклад бальбоа, що були започатковані в громадах білих американців. За межами США свінгом називають танці із наступного переліку: лінді хоп, шег, бальбоа та блюз. До цієї групи додають іст-коуст свінг, вест-коуст свінг, джайв, рок-н-рол, сучасний джайв та інші танці, які виникли в 40-х і пізніше. В Європі існує сильна традиція соціального та спортивного танцювання бугі-вугі та акробатичного рок-н-ролу, що сприяє включенню цих танців у місцеву свінгову культуру.
Бугі-вугі — свінговий танок, що з'явився у післявоєнній Європі, куди його завезли американські солдати. Найбільш подібний до East Coast Swing, але виконується вертикально з енергійними рухами ніг. Бугі-вугі звичайно танцюють під рок-н-рольну та блюзову музику. Танець був дуже поширений у Європі у 50-70 роки під назвами «рок-н-рол», «ле рок» та іншими. Із часом перетворився на виключно спортивний танок. Але у 80-90 роки групами ентузіастів на хвилі загального відродження свінгу було відновлено значення бугі-вугі, як соціального танцю.
Рок-н-рол — модний танець, що виник в США з початком 50-х років XX ст. на ґрунті ритм-енд-блюзу і хілбілі. Сам термін «рок-н-рол» запрова- див диск-жокей з Клівленда Е. Фрід в 1951 році. Рок-н-рол характеризується простою мелодією, побудованою на рифах, що супроводжується важким, монотонним і одноманітним ритмом з акцентами на другій і четвертій долях такту. Гармонія рок-н-ролу заснована на схемі 12-тактового блюзу. Музичний розмір — 4/4, темп — від помірно швидкого до швидкого. Рок-н-рол виконує співак у супроводі ансамблю, до складу якого обов'язково входять електрогітара-соло та саксофон. Популярність здобув також «слоу-рок» (англ. slow rock) — повільна п'єса в стилі балади. Рок-н-рол суттєво вплинув на формування інших напрямів танцювальної музики, як-от: твіст, медісон, шейк, джайв тощо. РОК-Н-РОЛ
Латинська Америка дала світу свою особливу музичну й танцювальну культуру. Латиноамериканські танці ще з початку 20 ст. почали проникати в Європу й Північну Америку. Чимало з них у видозміненій формі увійшли до латиноамериканської програми бальних танців. Інші, хоча не кодифіковані, були й залишаються популярними на танцювальних майданчиках. 7-Танці Латинської Америки
Та́нго — стиль музики та танець, що асоціюється з нею, що виникли в Аргентині та Уругваї, після чого набули популярності по всьому світу. Хоча зараз світ парного танцю не можна уявити інакше, але Танго — це третій танець в історії, в якому чоловік та жінка займають позиції один навпроти одного. Його випередили віденський вальс, що став лихоманкою Європи 30-х років ХІХ століття, та полька, популярна в 1840-х роках. Танго радикально відрізнявся від перших двох, оскільки він вперше представив концепцію імпровізації.
Cамба — бразильський музичний жанр, що утворився на основі африканських та європейських стилів. Самба зазвичай визнається як символ Бразилії та Карнавалу. Практично всі бразильські виконавці виконували твори цього стилю у деякий момент своєї кар'єри, а більшість інших бразильських стилів музики виникли під впливом самби. Також під музику самби виконується характерний бразильський танець — самба.
Загальна назва вуличний танець обіймає всі стилі сучасного танцю, що розвинулися за межами танцювальних студій та шкіл: на вулицях, шкільних подвір'ях, у нічних клубах. Вуличні танці часто імпровізаційні та соціальні за своїм призначенням. Серед стилів вуличного танцю: - Hip-hop - Брейк-данс - Поппінг - Локінг - Нью-cтайл - Хауз - Крампінг - C-walk - DnB step
Традиційно вважається, що початки брейк дансу виникли у 1969 році завдяки зірці того часу Джеймсу Брауну та його хіту «Get on the Good Foot». Під час виконання своїх композицій він виконував своєрідний танець, що отримав назву «Good Foot». Згодом він стає окремим танцювальним стилем. Було також започатковано традицію баттлів. Брейк данс -стиль вуличного танцю, що розвився з хіп-хоп-руху в Південному Бронксі (Нью-Йорк), на початку 70-х років. Цей танець є одною з підвалин хіп-хоп культури. Це найстаріший і найвідоміший зі всіх стилів хіп-хоп-танців.
Хаус-музика - швидка танцювальна музика (uptempo), що має порівняно вузький діапазон темпів, як правило між 118 та 135 bpm, з 1996 найчастіше - 127 bpm. ХАУС — напрямок танцювальної електронної музики, що зародився на початку 1980-х років у Чикаго. Свою назву хауз одержав від чиказького клубу 'Warehouse', де діджей Наклз Френкі Frankie Knuckles, поєднав класичне диско з європейським синті-попом, додаючи до цього свої власні ритми за допомогою драм-машини Roland 909.
спортивний хастл/диско-фокс/диско-свінг; хастл фрістайл; хастл джек-н-джил; шоу-хастл; ледіс-хастл; дабл-хастл. ХАСТЛ це парний танець, в основі якого – імпровізація та «введення». Є узагальнюючою назвою для танців під музику в стилі диско (спортивний хастл /диско-фокс/диско-свінг; хастл фрістайл; хастл джек-н-джилл; шоу-хастл; дабл-хастл; леді-хастл). Базовний на інших танцях таких як мамбо, хастл з'явився в латиноамериканських спільнотах Нью-Йорка та Флориди в 1970-х.
Ритуальний танець Ритуальні танці виконуються під час церемоній та ритуалів. Для них характерна строга форма, в якій кожен рух танцюриста має певне символічне значення. Прикладом ритуального танцю є новозеландська хака, яку популяризували у всьому світі новозеладнські спортсмени. - зар -Зикр -Сама -Кечак -Сакральний танець - Священні рухи Гурджиєва Види ритуальних танців:
Рух Тектонік ґрунтується насамперед на музиці Hardtech, що прийшла з країн Північної Європи. У тектоніку звук стає «комерційним» і більше доступним. Танець часто порівнювали з Jumpstyle, який існує з 1992 року в Бельгії. Однак клаббери — не джампери; вони використовують руки, взявши рухи з Vogging і Breakdance, але в їх танці залишається оригінальність і новизна. Тектонік — електроданс; танцювальний рух початку XXI століття, що містить у собі елементи електро, хіп-хопу, локінга, попінга і техно.
— молодіжна субкультура, яка з`явилась в США в кінці 1970-х в середовищі афроамериканців. Включає в себе 4 основні елементи: діджеїнг, графіті, емсіінг (реп), брейкінг. Також часто 5-им основним елементом вважається вуличне знання (knowledge). До початку 1990-х рр. хіп-хоп став частиною молодіжної культури у багатьох країнах світу. Хоч вищеперелічені елементи разом складають хіп-хоп як субкультуру, вони живуть окремим життям. Сьогодні бі-бої рідко танцюють під реп, графіті малюють вже далеко не тільки репери. Тому в наш час хіп-хоп часто асоціюється в першу чергу зі стилем музики. Хіп-хоп
- це народний або сценічний український танець. Народний танець — фольклорний танець, який побутуює у своєму природному середовищі і має певні традиційні для даної місцевості рухи, ритми, костюми тощо. Сценічний танець, поставлений балетмейстером в професійному або самодіяльному колективі для показу на сцені, може бути українським, Український танець
Українські народні танці Українські народні танці, запальні і ліричні, нестримні і повільні, полонили весь світ. У них яскраво виявляється характер, висока і самобутня культура нашого народу. Успішні гастролі Державного заслуженого ансамблю танцю УРСР та інших танцювальних колективів утвердили і прославили українське народне танцювальне мистецтво, завоювавши палких шанувальників на всіх континентах. Та розвиток сучасного українського народного хореографічного мистецтва немислимий без знання його історії. Процес становлення і розвиток народної хореографії відображають танці, створені народом у той чи інший історичний період. Ці танці дійшли до нас завдяки зусиллям фольклористів і є матеріалом для досліджень науковців. Значна частина їх міцно увійшла до репертуару сучасних професіональних і самодіяльних танцювальних колективів.
Відомо, що записаний у народі танець дістає справжнє життя лише тоді, коли знаходить своє сценічне втілення в художній обробці хореографа, коли його виконують танцю ристи. Тоді танець приносить велику естетичну насолоду, виховує почуття прекрасного. Ось чому сайт «Українські народні танці», в якому, крім теоретичних розділів, опублі ковано понад 140 танців, зацікавить професіональних і самодіяльних хореографів, танцювальні колективи. Ця праця подає не лише нові зразки українських народних танців, а й хореографічний матеріал, виявлений і записа ний видатними вченими-фольклористами. Ми з глибоким почуттям поваги і вдячності згадуємо М. Лисенка, П. Чубинського, Ф. Колессу, М. Грінченка, В. Верховинця, В. Гнатюка, В. Шухевича, С. Титаренка, І. Ющишина та інших, які зберегли для нащадків неоцінимі скарби народної культури, створенної на протязі віків. Жанрова і тематична класифікація українських народних танців знайшла втілення у цьому сайті. Розташування жанрів і поділ танців за тематикою відображає історію розвитку українського народного хореографічного мистецтва.
Народилася 21 грудня 1987 року в Києві. У 2006 році - чемпіонка світу з 10 танців серед молоді до 21 року, латиноамериканська програма (партнер - Володимир Гончаров); перемогла в шоу «Танці з зірками »(на укр.) (партнер - Володимир Зеленський).У 2007 році перемогла на чемпіонаті України, 10 танців, молодь-2 (партнер - Володимир Гончаров); брала участь у проекті «Танці з зірками-3» (партнер - Максим Неліпа).У 2008 році брала участь у проекті «Танцюю для тебе "в якості хореографа.
Народився 24 жовтня 1985 року в Одесі. Дмитро Дікусар - відомий український танцівник бальних танців. З шести років займався спортом - спортивною гімнастикою, потім бальними і спортивними танцями. Танцює на спортивних змаганнях у парі з Ілоною Аземшей (з 1999 року), з Ксенією Горб (з 2002 року). Учасник проектів "Танці з зірками"(український варіант) і "Танцюю для тебе"у парах з співачками Іриною Білик, Настею Каменських і актрисою Ольгою Сумською. Завдяки цим проектам став популярний. З 2002 року - інструктор-тренер з бальних танців, персональний тренер. З 2006 року - кандидат у майстри спорту з бальних танців. У 2008 році закінчив Київський інститут фізичної культури (спеціальність - тренер з бальних танців). Дмитро Дікусар
Народився в Матагальпі, місті на північному-заході Нікарагуа. Його батько Карлос Фаусто Амадор (ісп. Fausto Amador), який був родом з сім'ї Амадор, відомих виробників кави, не визнавав Фонсеку, поки той не пішов до початкової школи, тому що його мати Хустина Фонсека (ісп. Justina Fonseca) була 26 - річної незаміжньої прачкою з сільської місцевості. Карлос завжди з великою повагою ставився до матері з-за її сумлінного ставлення до роботи і сили волі. Саме тому, хоча за правилами його прізвище повинна писатися як «Амадор Фонсека», він писав її як «Фонсека Амадор», ставлячи прізвище матері на перше місце. Зір у нього стало погіршуватися ще в дитинстві, і йому довелося почати носити окуляри.З 2002 року - інструктор-тренер з бальних танців, персональний тренер. З 2006 року - кандидат у майстри спорту з бальних танців.У 2008 році закінчив Київський інститут фізичної культури (спеціальність - тренер з бальних танців.
Франциско Гомес Народився 4 лютого 1985 року, під знаком зодіаку - Водолій. Танцювати почав в 11 років, професійно - в 16. Коли Франциско виповнилося 16 років, він вперше поїхав до Лос-Анджелес і Нью-Йорк. Стало також переломним моментом в житті. Він витрачав усі гроші на тренування і поїздки, ночував на підлозі в різних квартирах - все заради того, щоб потренуватися з відомими хореографами. У 17 років він став арт-директором компанії 2XS-UK. Працював з Фергі, Мадонною, Шуга Бейбс, Pink, співпрацював з компанією Nike, робив для неї проморолики, також працював з Полою Абдул, Шеггі, Кайлі Міноуг.
Біографія Народився 10 червня 1982 року в сім’ї вчителів - істориків. Мати — Любов Миколаївна Яма (Шевцова) працює вихователем ів гимназії, батько — Микола Петрович Яма працює начальником відділу освіти Ленінської райадміністрації в Запоріжжі. Старший брат Дмитро Яма (1975) працює адвокатом в Запоріжжі.
Закінчив Запорізький національний університет, факультет фізичного виховання. Танцями займається з 7 років. Починав танцевать в Запорожжі, в танцювальному клубі «Крок». Потім багато років танцював у колективі «Фієста». Після переїзду в Київ, займався в київському «Данс-центрі» та виступав в Украинській федерації сучасного танцю. Викладає з 9 класу. Спочатку вчив дітей, а з 19 років працює з усіма віковими категоріями. Викладає хореограіию у Київському університеті культури.