Тести для 11 "Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими членами, ускладнених вставними словами й реченнями. Складне речення. Розділові знаки в складному реченн

Про матеріал
Дана контрольна робота з української мови для 11 класу за темами: "Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими членами, ускладнених вставними словами й реченнями. Складне речення. Розділові знаки в складному реченні". Вона допоможе вчителю під час підготовки до контрольної роботи
Перегляд файлу

                                               Пунктуаційна норма                             11 клас.

1. Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.                                                                              На шляху більшої … лауреатів і … конкурсів … перешкоди, однак прагнення перемоги завжди… до успіху.

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

А половини, дипломатів, трапляються, призводить

Б частини, дипломників, зустрічаються, приводить

В частини, дипломантів, зустрічається, приводить

Г половини, дипломантів, трапляються, призводить

Д частини, дипломантів, трапляються, приводить

2. Потребує редагування речення

А Готуючись до іспитів, зазвичай користуються переліком екзаменаційних питань.

Б Розподіливши питання за розділами, позначте неопрацьовані, складіть план дій.

В Проконсультувавшись із викладачем, починаємо повторення складного матеріалу.

Г Систематизуючи інформацію, робіть нотатки, кресліть схеми, використовуйте маркери.

Д Побачивши в такому списку проблемні теми, нехай відчай не охоплює вас.

3. Складносурядним є речення

А Слова стосунки, ставлення, відносини, взаємини утворюють синонімічний ряд, проте кожне з них має своє значення й відрізняється лексичною сполучуваністю.

Б Для позначення взаємодії між членами колективу чи громади, групами, об’єднаннями використовують слова ставлення, стосунки та взаємини (взаємини між дітьми).

В Уживання із цим значенням слова відношення не є правильним, оскільки воно передає взаємозв’язки лише між предметами, явищами тощо (математичне відношення).

Г У багатьох словосполученнях різних галузей науки переважно суспільного, економічного та політичного змісту вживають термін відносини (виробничі відносини).

Д Поглиблюйте свої знання зі слововживання й слідкуйте за правильністю мови, збагачуючи її синонімічними рядами.

4. Пряму мову в реченні Іван сказав: «Як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають мої ідеї» правильно передано непрямою в рядку

А Іван сказав, що, як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як вони сприймають мої ідеї.

Б Іван сказав, що, як і будь-якій людині, для нього важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають його ідеї.

В Іван сказав, що, як і будь-якій людині, йому важливо знати, що про нього думають інші, як сприймають його ідеї.                                                                                                                                                     Г Іван сказав, що будь-якій людині важливо знати, що про неї думають інші, як сприймають її ідеї.

Д Іван сказав, що йому, як і будь-якій людині, важливо знати, що про неї думають інші, як вони сприймають її ідеї.

 

5. Безсполучникове складне речення можна утворити, якщо до фрагмента                                       «Головною в байках Сковороди є його філософія...» додати

А безцінне «зерно істини», пізнане автором.

Б а не їхня складна мова чи прозова форма.

В саме вона становила сенс життя мудреця.

Г і ми прагнемо осягнути її глибинну суть.

Д прихована в алегоричних образах.

6. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак). Аналізуючи збірку «Замість сонетів і октав», (1) розуміємо, ( 2) що Тичина сприйняв настанову Олександра Скрябіна щодо вираження в мистецтві модерних,(3) народжених часом ідей, оPбразів засобами оригінального(4) поетичного стилю –(5) дисонансної співзвучності та нестійкої гармонії.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

А кома 1 – при відокремленій обставині

Б кома 2 – перед підрядною частиною складного речення

В кома 3 – при відокремленому означенні

Г на місці цифри 4 коми немає, оскільки означення не є однорідними

Д тире 5 – при відокремленій прикладці

7. Приєднайте до фрагмента «Помилки друзів варто виправляти або вибачати,..» підрядну частину та з’ясуйте вид кожного з утворених складнопідрядних речень.

Вид складнопідрядного речення

1 з підрядним обставинним мети

2 з підрядним обставинним причини

3 з підрядним обставинним допустовим

4 з підрядним обставинним умови

Підрядна частина

А бо самі теж, буває, чинимо нерозважливо.

Б щоби зберегти найцінніше – щирі й теплі почуття.

В як колись рідні прощали нам дитячі витівки.

Г якщо справді хочемо збудувати довірливі взаємини.

Д хоч обраPза іноді розхитує підвалини хороших стосунків.

8. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово).

Речення    Знов (1)зозулі голос чути (2)в лісі, Ластівки (3)гніздечко звили в стрісі. А вівчар жене отару плаєм, Тьохнув пісню (4)соловей за гаєм.

Член речення  А присудок         Б підмет

                           В означення       Г додаток       Д обставина

 

9.З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі. Приклад речення

А Окрім заповідників і національних парків, значну роль у збереженні флори та фауни відіграють заказники.

Б Заказники, місця тимчасової заборони полювання, створюють з метою відновлення природних комплексів.

В Власники природних об’єктів, оголошених заказниками, зобов’язані забезпечити режим охорони та збереження таких територій.

Г Поставивши за мету захист рослин і комах, в Україні створили кілька ботанічних та ентомологічних заказників.

Д Іноді заказник відіграє важливу, фактично вирішальну роль у збереженні й відновленні певного рідкісного виду.

Відокремлений член речення     1 додаток            2 означення

                                                          3 обставина        4 прикладка (різновид означення)

10. Доберіть приклад до кожної умови вживання тире. Приклад речення

А Краще кепсько виконати свій обов’язок, аніж добре – чужий.

Б Бути особистістю – це бути самостійним джерелом дії.

В Звільнишся від зла – у тебе залишиться лише добро.

Г Любов, щирість, милосердя – такі риси має виховувати в собі кожен.

Д Я знаю лише одного тирана – тихий голос мого сумління

Умова вживання тире

1 тире між підметом і присудком            2 тире на місці пропущеного члена речення

3 тире при відокремленій прикладці    4 тире в безсполучниковому складному реченні

11. З'ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне слово)

Речення

(1) Щоб стати щасливим, не обов'язково знайти діаманти в купі сміття. (2) Так, коштовні камінці здатні прикрасити жінку, довершити її образ, проте вони не можуть зігріти холодної днини чи втішити, коли в серці біль. (3) Кохана людина, друзі, рідні – ось наше щастя. (4) Але треба пам'ятати: кожний щасливий по-своєму.                                                                                                                                            

Тип речення

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне

Г складне безсполучникове

Д складне з різними видами зв'язку

docx
Додав(-ла)
Тимченко Елена
Додано
4 квітня 2021
Переглядів
2903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку