Тести для тематичного оцінювання з теми 5 "Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.""

Про матеріал
Тести для тематичного оцінювання з теми "Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст." зорієнтовані на перевірку знань, умінь і навичок : історичної хронології, історичної персоналістики, історичної термінології, історичної картографії, історичного джерелознавства.
Перегляд файлу

Тести для тематичного оцінювання з історії України 9 клас з теми 4 «Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.»

І варіант

1.Укажіть правильне твердження (0,5б.)

А) Українське питання –це питання статусу українських  земель у складі інших держав та відновлення української державності та незалежності;

Б) одна з важливих проблем міжнародних відносин, суть проблеми у прагненні демократичних європейських держав примусити Російську та Австро-Угорську імперії звільнити Україну, визнати її незалежність та соборність.

2.Укажіть сутність руху « Похід у Таврію за волею» (0,5б.)

А) масовий похід українських кріпосних селян  у 1856 р. до Перекопу з метою поселитися в Криму і отримати волю від кріпацької залежності.

Б) масовий селянський рух у Київській губернії та Чернігівській губернії 1855, спрямований проти національної і соціальної політики російського уряду в Україні.

В) масовий партизанський рух селян у Криму 1854-1855 рр., спрямований на допомогу російським військам, обложеним у

Севастополі.

3. Укажіть що позначено на каті штрихуванням (0,5б.)

Картинки по запросу "Тестове завдання по карті "Київська козаччина""

А) Територію поширення селянського руху «У Таврію за волею»

Б) Український індустріальний район

В) Регіон найпотужнішого розвитку цукрової промисловості в Україні і в Російській імперії

4. Установіть правильну відповідність (0,5б.)

1)  Південно-Західний відділ імператорського російського географічного товариства; 2) журнал «Громада», 3) ЗУБО; 4) журнал «Основа»; 5) «Кієвская старіна»

А) В.Симиренко; Б) В.Антонович; В) М Драгоманов; Г) В.Білозерський

5. Розташуйте події у хронологічній послідовності (1б.)

А) Видання журналу «Основа»

Б) Видання журналу «Громада»

В) Видання газети «Кієвскій тєлєграф»

Г) Видання журналу «Кієвская старіна»

6.Укажіть характерні риси промислового розвитку Наддніпрянської України в другій половині ХІХ ст. (1б.)

А) початок промислового перевороту

Б) завершення промислового перевороту

В) головний регіон вирощування товарного збіжжя в Російській імперії

Г) процес монополізації виробництва

Д) провідні позиції у промисловому виробництві належали українським підприємцям

Е) панував іноземний капітал

Є) пріоритет надавався розвитку сировинних та напівсировинних галузей

7.Укажіть феодальні пережитки, які залишила аграрна реформа 1861 р. (1б.)

А) збереження поміщицького землеволодіння

Б) існування черезсмужжя

В) земля стала об’єктом купівлі-продажу

Г) збереження селянської общини обмежувало особисту свободу селян

Д) збереження фізичних покарань

Е) застосування сільськогосподарської техніки, добрив

8. Установіть відповідність (1б.)

1)https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2c/Volodymyr_Antonovych.jpg/200px-Volodymyr_Antonovych.jpg      2)Картинки по запросу "Портрет М.Драгоманова"       3)Mihnovsky.jpg

А) Визначний громадсько-політичний діяч, історик, публіцист,філософ. Один з найактивніших діячів Старої громади. Упродовж 1878-1882 рр. видавав у Женеві журнал «Громада», з 1889 р. професор кафедри загальної історії Софійського Університету.

Б) Визначний суспільно-політичний діяч, історик, археолог, етнограф. Закінчив медичний та історико-філологічний факультети Київського університету. Стояв на чолі руху хлопоманів. Очолив Українську громаду в Києві.

В) Визначний суспільно-політичний діяч, етнограф, фольклорист. Один із засновників і активних діячів Київської громади. Управляв справами Південно-Західного відділу імператорського російського географічного товариства. 1876 р. висланий з Києва.

Г) Видатний громадсько-політичний діяч, ідеолог державної незалежності України. Закінчив юридичний факультет Київського університету, працював адвокатом у Харкові. Один із організаторів Братства тарасівців.

9. Укажіть організацію, якої стосується наведена інформація: «Фактично самостійне наукове товариство, створене у Києві з метою вивчення географії, етнографії, економіки та статистики України. Першим головою був Г. Галаган. За роки існування видано кілька томів наукових досліджень». (1б.)

А) Історичне товариство Нестора - літописця

Б) Колегія Павла Галагана

В)Південно-Західний відділ імператорського Російського географічного товариства.

Г) Загальноукраїнська безпартійна організація

10.Укажіть правильні твердження, що стосуються судової реформи (1б.)

А) суд став відкритим

Б) змагальність судочинства між адвокатом і прокурором

В) у кримінальних справах запроваджувався суд присяжних

Г) суд поставлено під контроль земств

Д) обвинувачений позбавлявся права захисту

11. Укажіть правильні твердження, які стосуються українського національно-визвольного руху другої половини ХІХ ст. (1б.)

А) Братство тарасівців започаткувало політизацію та націоналістичну        течію в Українському русі Наддніпрянщини

Б) зародження кооперативного руху

В) створення РСДРП

Г) польське національно-визвольне повстання

Д) організація ЗУБО свідчила про перехід українського  національно-визвольного руху від культурницького етапу до політичного

Е) Видання у Женеві журналу «Громада»

Є) діяльність хлопоманів

Ж) монополізація виробництва

12. Прочитайте документ. Дайте відповіді на запитання. (4б)

«Беручи до уваги, з одного боку, теперішнє тривожне становище суспільства, яке хвилюють політичні події, а з другого боку, маючи на увазі , що питання про навчання грамотності на місцевих наріччях не дістало ще достатнього розв’язання в законодавчому порядку, міністр внутрішніх справ визнав за необхідне … щодо  друкування книг малоруською мовою дати по цензурному відомству розпорядження , щоб до друку дозволялися тільки твори цією мовою, які належать до красного письменства; пропускання ж книг малоруською мовою як духовного змісту, так навчальних і взагалі призначених для початкового читання народу, припинити… Це розпорядження було передано на височайший государя-імператора розгляд, і його величності бажано було удостоїти оноє монаршого схвалення».

А)Уривок з якого документа наведено?                                                                                                                                                                  Б) Чим була викликана поява цього документа?                                                                                                                                                         В) Які наслідки мав цей документ?                                                                                                                                                                                  Г) Як цей документ викривав імперську політику Росії щодо України?

 

Тести для тематичного оцінювання з історії України 9 клас з теми 4 «Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.»

ІІ варіант

1.Укажіть правильне твердження. (0,5б.)

А) Країни Троїстого союзу позитивно ставилися до українського національного руху, оскільки вбачали в ньому чинник ослаблення Російської імперії.

Б) Країни Антанти підтримували український національно-визвольний рух, намагаючись у такий спосіб демократизувати і посилити Росію.

2.Укажіть сутність руху хлопоманів (0,5б.)

А) учасники антифеодального, революційного руху, спрямованого на підготовку селянської революції

Б) представники радикального руху, які намагалися реалізувати ідеї селянського соціалізму методом індивідуального терору

В) представники народницького руху, учасники «ходіння в народ»

Г) народницько-культурна течія української інтелігенції на Правобережжі, представники якої усвідомили, що варто служити народові, серед якого живеш,  намагалася зблизитися з місцевим українським селянством.

3. Укажіть, що позначено на карті жирним  штрихуванням.(0,5б.)

А) Територію поширення селянського руху «Київська козаччина»

Б) Регіон, який спеціалізувався на вирощуванні тютюну,  льону, конопель

В) Регіон, який у другій половині ХІХ ст. став головною вугільно-металургійною базою Російської імперії

 Картинки по запросу "Тестове завдання по карті "Київська козаччина""

4.Установіть правильну відповідність (0,5 б.)

1)ЗУБО; 2) Петербургська громада; 3) «Братство таравівців»; 4) «Стара громада»; 5) хлопомани

А) Журнал «Основа»; Б) газета «Кієвскій тєлеграф»; В) «Декларація віри молодих українців»; Г) видавництво  «Вік»

5.Розташуйте організації та рухи  у хронологічній послідовності.(1б.)

А) «Стара громада»

Б) хлопомани

В) Братство тарасівців

Г) ЗУБО

6.Укажіть, які права отримали селяни внаслідок реформи 1861 р.(1б.)

А) володіти землею

Б) володіти рухомим і нерухомим майном

В) займатися торгівлею, відкривати промислові підприємства

Г) звільнялися від рекрутських наборів

Д) звільнялися від фізичних покарань

Е) політичні права

7.Укажіть правильні твердження, які характеризують економіку (1б.)Наддніпрянської України другої половини ХІХ ст. (1б.)

А) український індустріальний район один з найпотужніших промислових регіонів Російської імперії

Б) головний регіон вирощування товарного збіжжя в Російській імперії

В) рівномірний промисловий розвиток всіх регіонів України

Г) високий ступінь концентрації виробництва

Д) потужний розвиток цукрової, вуглевидобувної, металургійної промисловості

Е) Україна була аграрно-сировинним придатком Російської імперії

Є) стрімкий розвиток залізничного транспорту.

8. Установіть відповідність (1б.)

1)Картинки по запросу "Портрет П Чубинського"      2)Ismail Gasprinskiy.jpg          3)https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2c/Volodymyr_Antonovych.jpg/200px-Volodymyr_Antonovych.jpg

А) Відомий український історик, археолог, етнограф, громадсько- політичний діяч. Голова історичного товариства Нестора –літописця, один з організаторів ЗУБО.

Б) Лідер кримсько-татарського національно-визвольного руху. Видавав газету «Терджиман», основоположник джадидизму.

В) Визначний письменник, громадсько-політичний діяч, учений-мовознавець, педагог. Один із засновників Братства тарасівців. За дорученням київської Громади редагував «Словар української мови».

Г) Відомий етнограф, суспільно-політичний діяч. Один із активних діячів київської Громади. 1869-1870 рр. очолював етнографічні експедиції в Україні, Білорусі, Молдові.  Автор вірша «Ще не вмерла Україна», який став державним гімном незалежної України.

9. Укажіть дату видання документу, звідки взято уривок: «Поміщики, зберігаючи право власності на всі належні їм землі, надають селянам за встановлені повинності в постійне користування … визначену в Положеннях кількість землі та інших польових угідь… У цьому стані, який є перехідним, селяни іменуються тимчасовозобов’язаними… Разом з тим їм надається право викупляти присадибну їх осілість, за згодою поміщиків вони можуть купувати у власність польові землі та інші угіддя, відведені їм на постійне користування» (1б.)

А) 19 лютого 1861 р.

Б) 19 травня 1961 р.

В) січень 1863 р.

Г) липень 1863 р.

10.Укажіть правильні твердження, що стосуються освітньої реформи (1.б.)

А) з 1864 р запроваджувалась єдина система початкової освіти

Б) запроваджувалась обов’язкова загальна середня освіта

В) всестановий характер освіти

Г) демократизація освіти, перехід до спільного навчання юнаків та дівчат

Д) середню освіту здобували в класичних та реальних гімназіях

Е) надання автономії університетам у навчальних справах

Є) дозвіл вищої освіти для жінок на курсах

11. Укажіть правильні твердження, що характеризують  модернізацій процеси Наддніпрянської України у другій половині ХІХ ст. (1б.)

А) розшарування селянства

Б) розвиток підприємництва

В) зростання національної свідомості, перехід до політичного етапу українського національно-визвольного руху

Г) урбанізація

Д) збільшення ролі праці кріпосних селян

Е) поступове витіснення фабрик і заводів мануфактурним виробництвом

Є) одночасне існування феодального і капіталістичного укладів в економіці

12 Прочитайте документ. Дайте відповіді на запитання. (4б.)

« 1. Не допускати ввозу в межі імперії без окремого на те дозволу Головного управління будь-яких книг і брошур, що видаються за кодоном на малоруському наріччі.                                                                                                           2.Друкування та видання в Імперії оригінальних творів і перекладів на тому ж наріччі заборонити, за винятком тільки: а) історичних документів і пам’яток і б) творів красного письменства…                                                                                                             3. Заборонити також різні сценічні вистави і читання на малоруському наріччі, а також друкування на ньому текстів до музикальних нот.                                                                                                                                                                                                   4.Припинити видання газети «Київський телеграф».  

А) Уривок з якого документа наведено?                                                                                                                                                        Б) Чим була викликана поява цього документа?                                                                                                                                           В) Які наслідки мав цей документ?                                                                                                                                                                         Г) Як цей документ викривав імперську політику Росії щодо України?

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Історія України 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
8 лютого 2021
Переглядів
1883
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку