Тести до теми «Стародавня історія України», «Київська держава».

Про матеріал
Мета: закріплення абутих знань з тем «Стародавня історія України», «Київська держава»; удосконалення навиків роботи з тестами при підготовці учнів до ЗНО з історії України; розвииток просторової компетентності.
Перегляд файлу

            На карті жирною лінією позначено межі Київської Русі за часів князювання

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ

ЛОЗІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

Тести до теми

  «Стародавня історія України», «Київська держава».

 

Підготовка до ЗНО з історії України.

   Формування просторової компетентності.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                          Виконала:                                                                        

                                                                          Полатайко Світлана  Михайлівна,

                                                                          вчитель історії

                                                                           КЗ «Полтавський ліцей»

                                                                           Лозівської міської ради

                                                                           Харківської області

 

2019

Пам'ятка для роботи  з історичною картою.

1. Прочитайте назву необхідної карти.

2. Карта починається з так званої легенди-таблички в нижній її частині,

яка містить умовні позначки. Познайомтеся з кожним умовним знаком легенди, прочитайте його.

3. Знайдіть на карті умовні позначки, зазначені в легенді. Докладніше

зупиніться на тих, які вам необхідні при вивченні конкретного питання.

4. Показуючи на карті місто, селище, обов’язково назвіть його місцезнаходження.

5. Недостатньо показувати кордони держави (або територію розселення народів), їх потрібно описувати. Треба називати річки, моря, гори, які служили природним кордоном.

6. Перед роботою з настінною картою добре вивчіть таку саму карту

в атласі, підручнику або посібнику. Знайдіть усю інформацію, яка вас цікавить.

7. При роботі з настінною картою необхідно стояти ліворуч від карти, у правій руці тримаючи указку. У противному разі ви будете закривати собою карту від однокласників; відразу ж дасте зрозуміти вчителю, що слабо орієнтуєтесь в карті і вам необхідно вперше відшукати потрібний об’єкт.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І рівень. Завдання із вибором однієї вірної відповіді.

1. Якою цифрою на картосхемі позначено місце розташування  Кирилівської стоянки — археологічної пам’ятки доби палеоліту?

C:\Users\ggg\Desktop\карты\map-04.pngА. 1

Б.  2

В.  3

Г.  4

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. На картосхемі заштриховано територіальні межі

C:\Users\ggg\Desktop\карты\map-57.pngА. Великої Скіфії

Б.  Боспорського царства

В. Антського царства

Г. Трипільської культури

 

 

 

 

 

 

 

  1. http://93.178.252.246:8080/images/his/clip_image006_0012.jpgНа картосхемі стрілками вказано напрямки переселення
     

А

сарматів.

Б

кіммерійців.

В  

гунів

 Г     готів

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. http://93.178.252.246:8080/images/his/1825.pngНа картосхемі відображено історичний процес, що тривав упродовж 
     

А

I – IV ст.

Б

VІ – VIIІ ст.

В

VIII – IX ст.

Г

X – XI ст.

 

 

 

 

 

 

  1. Що на картосхемі позначено суцільною жирною лінією?

https://www.phoenicis.com.ua/quizzes/wp-content/uploads/2017/01/map-20.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А. Шлях місії єпископа Адальберга до Києва та Константинополя.

Б. Походи князя Святослава на Новгород і Візантію.

В. Військово-торговельний «шлях із варягів у греки».

Г. Традиційний шлях збирання полюддя за часів князювання Олега.

 

  1. C:\Users\ggg\Desktop\карты\map-64.pngНа картосхемі жирною лінією позначено межі Київської Русі за часів князювання

 

А. Аскольда.

Б. Володимира.

В. Святослава.

Г. Олега.

 

 

 

 

  1. http://93.178.252.246:8080/images/his/1697.PNGНа картосхемі зображено напрямок військових походів великого князя Київського. Землі яких союзів племен увійшли до складу Русі в результаті цих походів?

 

А. Уличів і тиверців

Б. Полян і древлян

В. Волинян і білих хорватів

Г. Сіверян і в’ятичів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Що стало одним із наслідків подій, перебіг яких відображено на картосхемі?

http://93.178.252.246:8080/images/his/1343.GIF

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А.  Завершення формування території Русі-України.

Б.   Розширення політичних зв’язків Русі з країнами Західної Європи.

В.  Налагодження рівноправних стосунків Русі з Візантійською імперією.

Г.  Відкриття шляху на Русь кочовим ордам Сходу, насамперед печенігам.

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\ggg\Desktop\карты\map-50.png9. За наведеною картосхемою можна схарактеризувати зовнішньополітичну діяльність київських князів

 А.  Олега та Ігоря.

 Б.  Володимира Мономаха та Мстислава  Великого.

 В.  Аскольда та Святослава.

 Г.   Володимира Великого та Ярослава Мудрого.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. C:\Users\ggg\Desktop\карты\map-21.png Який князь відіграв провідну роль в організації походів, напрямки яких позначено на карті?

А.  Володимир Мономах

Б.  Ярослав Мудрий

В.  Ярослав Осмомисл

Г.  Данило Галицький

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. C:\Users\ggg\Desktop\карты\map-51.pngНа картосхемі позначено Галицько-Волинську державу та князівства, залежні від неї, за правління

А.  Ярослава Осмомисла

Б.   Романа Мстиславовича

В.   Юрія II Болеслава

Г.   Лева Даниловича

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. На карті позначено напрямки походів

https://www.phoenicis.com.ua/quizzes/wp-content/uploads/2017/01/map-11.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А.   Київського князя Володимира  Великого на Червенські міста.

Б.    Переяславського князя Володимира Мономаха проти половців.

В.   Монгольського хана Батия на землі Південно-Західної Русі.

Г.    Литовського князя Ольгерда на землі Західної Русі та Польщі.

 

   ІІ рівень. Завдання на встановлення відповідності.

 

  1.  Установіть відповідність між назвами палеолітичних пам’яток України та їхнім місцезнаходженням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Кирилівка                                       2. Киїк-Коба
3. Королеве                                         4. Мізин

 

 

  1. https://www.phoenicis.com.ua/quizzes/wp-content/uploads/2017/01/map-47.pngУстановіть відповідність між назвами східнослов’янських племінних союзів і пронумерованими на картосхемі умовними кордонами їх розселення у ІХ–Х ст.:

1. Поляни
2. Уличі
3. Сіверяни
4. Деревляни

 

 

 

 

 

 

 

  1. C:\Users\ggg\Desktop\карты\map-56.pngУстановіть відповідність між назвами давньоруських удільних князівств у період політичної роздробленості та їхніми теренами, позначеними на картосхемі.

1. Київське

2. Галицьке

3. Волинське

4. Чернігівське

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ рівень. Завдання на встановлення послідовності.

 

  1.  Установити хронологічну послідовність виникнення подій, зображених на картосхемах.                                                                                 

C:\Users\ggg\Desktop\карты\map-05.pngC:\Users\ggg\Desktop\карты\map-50.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\ggg\Desktop\карты\map-61.png                          А                                                 Б

C:\Users\ggg\Desktop\карты\map-26.png                              В                                                              Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17.Установити хронологічну послідовність виникнення подій, зображених на картосхемах.                                                                                 

 

https://history.vn.ua/atlas/atlas-ukraine-history-7-class-2013/atlas-ukraine-history-7-class-2013.files/image006.jpghttps://image.slidesharecdn.com/7klasistorijaukrajinismolij2015-160718104200/95/7-ius-100-638.jpg?cb=1468838586

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                          А.                                                           Б.

https://history.vn.ua/atlas/atlas-ukraine-history-7-class-2013/atlas-ukraine-history-7-class-2013.files/image011.jpg

 

https://history.vn.ua/atlas/atlas-ukraine-history-7-class-2013/atlas-ukraine-history-7-class-2013.files/image008.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              В.                                                            Г.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV рівень. Завдання на вибір трьох варіантів відповідей із семи запропонованих.

 

18. C:\Users\ggg\Desktop\карты\map-07.pngПроаналізуйте зображену картосхему. Картосхема дає змогу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  Окреслити територію Антського царства.

        2.  Указати основний шлях грецької колонізації.

        3.  Визначити межі розселення племен трипільської культури.

        4.  Указати територію Боспорського царства.

        5.  Окреслити територію Великої Скіфії.

        6.  Указати напрямок походу перського царя Дарія І.

        7.  Визначити торговельний шлях «із варяг у греки».

 

 

 

 

 

 

https://image.slidesharecdn.com/qtmnecnotkssfstjikmm-signature-fbc8cd21afec60223063568189f42b7d6a74b7742f257cc789dcc41fe5911b0e-poli-151226181706/85/7-iu-vl2015ua-122-320.jpg?cb=1451153988 19. Проаналізуйте, зображену картосхему. Картосхема дає змогу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Окреслити території Київської держави у ХІІ –ХІV ст.
  2. Зробити висновок про роздробленість  Київської держави.
  3. Указати напрямки походів київських князів проти половців.
  4. Указати напрямки військових походів монголо-татар.
  5. Окреслити кордони Галицько-Волинської держави на початку ХІV ст.
  6. Встановити місце битви князя Ярослава із печенігами.
  7. Встановити місце розміщення столиці Золотої Орди.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Яворская Ирина
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Струкевич О.К., Романюк І.М., Дровозюк С.І.)
Додано
12 березня 2019
Переглядів
3006
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку