Варіант 1. Прізвище____________ Ім’я_______________
Тести з теми: «М Коцюбинський. Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі – протест проти будь-якого насильства над людиною.»
Початковий рівень
У завданнях 1-4 запропоновано по чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Оберіть правильний варіант відповіді. Кожна відповідь оцінюється в 0,5 бали.
А. Кобзарем.
Б. Каменярем.
В. Сонцепоклонником.
Г. Витязем української літератури.
А. Лесі Українці.
Б. І. Карпенку-Карому.
В. М. Коцюбинському
Г. І. Франку.
А. Соломія.
Б. Дідусь.
В. Іван Котигорошко.
Г. Остап.
А. Оповідання.
Б. Роман.
В. Пригодницька, романтична повість.
Г. Новела.
Середній рівень
У завданні 6 до кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. Запишіть у таблиці поруч. Відповідь оцінюється в 2 бали.
6. Установіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем літературного твору. (1 бал)
1. «Був то молодий, безвусий парубок, міцно збудований, у високій сивій кучмі, короткій чугаїнці і з довгим ціпком»
2. «Коли б вони не були панським товаром, то не міг би пан розлучити його з Соломією та силою оддати її за свого хурмана, не міг би сивого дідуся катувати на стайні нагаями…»
3. «Ось вам усе, що склав, хай і моє докупи…»
4. «А де ж твої братчики, січовики дунайські, що ти сам лежиш поміж очеретом?»
А. Маріуца
Б. Остап
В. Соломія
Г. Іван Котигорошко
Д. Дідусь
7. Напишіть визначення терміну: (1 бал)
Прозовий жанр описово - оповідного типу, в якому життя подається у вигляді ряду епізодів з життя героя, середня епічна форма, яка показує етап життя героя - _______________________.
Достатній рівень
8. Схарактеризуйте образ Остапа Мандрики (1,5 бали)
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________9. Визначте художньо-виражальні засоби в наведеному фрагменті твору «Дорогою ціною». Поясніть їхню роль. (1,5 бали)
«Вільний дух народу ще тлів під попелом неволі. Свіжі традиції волі, такі свіжі, що часом трудно було відрізнити сьогодні од вчора, підтримували жевріючу під попелом іскру. Пісня волі, споетизованої, може, в дні лихоліття, чаруючим акордом лунала в серцях молоді, поривала її туди, де ще не чуть кайданів, скованих на людей людьми. На широкі бессарабські степи, вільні, без пана і панщини, рвалась гаряча уява й тягла за собою сотні й тисячі…»
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Високий рівень
Дайте повну розгорнуту відповідь і запишіть на окремому аркуші. (3 бали)
10. Виконайте одне із завдань.
1) Що означає «бути вільним» сьогодні?
2) Намалюйте словесний портрет улюбленого літературного героя твору «Дорогою ціною».
Варіант 2. Прізвище____________ Ім’я_______________
Тести з теми: «М Коцюбинський. Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі – протест проти будь-якого насильства над людиною.»
Початковий рівень
У завданнях 1-4 запропоновано по чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Оберіть правильний варіант відповіді. Кожна відповідь оцінюється в 0,5 бали.
А. На Тернопільщині.
Б. На Рівненщині.
В. На Херсонщині.
Г. На Чернігівщині.
2. Кому належать слова «Бо життя безупинно і невблаганно іде на мене, як хвиля на берег»?
А. Лесі Українці.
Б. І. Карпенку-Карому.
В. М. Коцюбинському.
Г. І. Франку.
А. Соломія.
Б. Дідусь.
В. Іван Котигорошко.
Г. Остап.
А. Пролозі.
Б. І розділі.
В. Епілозі.
Г. ІІІ розділі.
Середній рівень
У завданні 6 до кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. Запишіть у таблиці поруч. Відповідь оцінюється в 2 бали.
6. Установіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем літературного твору. (1 бал)
1. «…вона уявляла собі, як він тепер лежить хворий і самотній у пущі і вигляда її з очеретів. їй стало жаль молодого змарнованого життя — і вона заплакала…».
2. «Уявляється йому Дунай, широкий-широкий… За Дунаєм – Січ. Жупан червоний, вус чорний, довгий, при боці – шаблюка.»
3. «Ось вам усе, що склав, хай і моє докупи…»
4. «Тебе зранено, синку, чи не з ляхами бився?»
А. Маріуца
Б. Остап
В. Соломія
Г. Іван Котигорошко
Д. Дідусь
7. Напишіть визначення терміну: (1 бал)
Прозовий жанр описово - оповідного типу, в якому життя подається у вигляді ряду епізодів з життя героя, середня епічна форма, яка показує етап життя героя - _______________________.
Достатній рівень
8. Схарактеризуйте образ Соломії (1,5 бали)
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________9. Визначте художньо-виражальні засоби в наведеному фрагменті твору «Дорогою ціною». Поясніть їхню роль. (1,5 бали)
«Оце ззаду пам’ятка від пана, а спереду, між ребрами, маю дарунок від москаля…кругом латаний… з тим і до Бога піду…Дорого заплатив я за волю, гірку ціну дав…Половина мене лежить на дні Дунаю, а друга чекає й не дочекається, коли злучиться з нею…»
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Високий рівень
Дайте повну розгорнуту відповідь і запишіть на окремому аркуші. (3 бали)
10. Виконайте одне із завдань.
1) Що означає «бути вільним» сьогодні?
2) Намалюйте словесний портрет улюбленого літературного героя твору «Дорогою ціною».