ТЕСТИ. М Коцюбинський. Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі – протест проти будь-якого насильства над людиною

Про матеріал
Тести з теми "М. Коцюбинський. Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі – протест проти будь-якого насильства над людиною" допоможуть за короткий час провести контроль знань учнів для їх подальшої корекції.
Перегляд файлу

Варіант 1. Прізвище____________ Ім’я_______________

 

Тести з теми: «М Коцюбинський. Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі – протест проти будь-якого насильства над людиною.»

 

Початковий рівень

У завданнях 1-4 запропоновано по чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Оберіть правильний варіант відповіді. Кожна відповідь оцінюється в 0,5 бали.

  1. Михайла Коцюбинського називають:

А. Кобзарем.

Б. Каменярем. 

В. Сонцепоклонником.

Г. Витязем української літератури.

 

  1. Кому належать слова: «Хто щасливий? Той, хто дає багато, а бере найменше. На чиїх слідах виростають найкращі квітки, хто по своїй дорозі розкидає для вжитку всіх самоцвіти…».

А. Лесі Українці.

Б. І. Карпенку-Карому.

В. М. Коцюбинському

Г. І. Франку.

 

  1. Укажіть персонажа твору Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною», якому належать слова: «Враг його бери… Не так мені страшно ляха, як злість бере на наших людей: застромив віл шию в ярмо, та й байдуже йому, тягне, хоч би й що… Ех, піду, де воля…»

 

     А. Соломія.

     Б. Дідусь.

     В. Іван Котигорошко.

     Г. Остап.

 

  1. Жанр твору Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною»?

 

     А. Оповідання.

     Б. Роман.

     В. Пригодницька, романтична повість.

     Г. Новела.

 

  1. Вкажіть сюжетний елемент твору «Дорогою ціною», в якому Остап вирішує втікати в Бессарабію.

 

 

Середній рівень

У завданні 6 до кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. Запишіть у таблиці поруч. Відповідь оцінюється в 2 бали.

6. Установіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем літературного твору. (1 бал)


 

1. «Був то молодий, безвусий парубок, міцно збудований, у високій сивій кучмі, короткій чугаїнці і з довгим ціпком»

2. «Коли б вони не були панським товаром, то не міг би пан розлучити його з Соломією та силою оддати її за свого хурмана, не міг би сивого дідуся  катувати на стайні нагаями…»

3. «Ось вам усе, що склав, хай і моє докупи…»

4. «А де ж твої братчики, січовики дунайські, що ти сам лежиш поміж очеретом?»

 

А.  Маріуца

 

Б. Остап

 

В. Соломія

 

Г. Іван Котигорошко

 

Д. Дідусь

 

 


7. Напишіть визначення терміну: (1 бал)

 

Прозовий жанр описово - оповідного типу, в якому життя подається у вигляді ряду епізодів з життя героя, середня епічна форма, яка показує етап життя героя   - _______________________.

 

Достатній рівень

 

8. Схарактеризуйте образ Остапа Мандрики (1,5 бали)

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________9. Визначте художньо-виражальні засоби в наведеному фрагменті твору «Дорогою ціною». Поясніть їхню роль. (1,5 бали)

«Вільний дух народу ще тлів під попелом неволі. Свіжі традиції волі, такі свіжі, що часом трудно було відрізнити  сьогодні од вчора, підтримували жевріючу під попелом іскру. Пісня волі, споетизованої, може, в дні лихоліття, чаруючим акордом лунала в серцях молоді, поривала її туди, де ще не чуть кайданів, скованих на людей людьми. На широкі бессарабські степи, вільні, без пана і панщини, рвалась гаряча уява й тягла за собою сотні й тисячі…»

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Високий рівень

 

Дайте повну розгорнуту відповідь і запишіть на окремому аркуші. (3 бали)

 

10. Виконайте одне із завдань.

1) Що означає «бути вільним» сьогодні?

2) Намалюйте словесний портрет улюбленого літературного героя  твору «Дорогою ціною».


 


Варіант 2. Прізвище____________ Ім’я_______________

 

Тести з теми: «М Коцюбинський. Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі – протест проти будь-якого насильства над людиною.»

Початковий рівень

У завданнях 1-4 запропоновано по чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Оберіть правильний варіант відповіді. Кожна відповідь оцінюється в 0,5 бали.

  1.                Михайло Коцюбинський народився:

А. На Тернопільщині.

Б. На Рівненщині. 

В. На Херсонщині.

Г. На Чернігівщині.

 

2.    Кому належать слова «Бо життя безупинно і невблаганно іде на мене, як хвиля на берег»?

А. Лесі Українці.

Б. І. Карпенку-Карому.

В. М. Коцюбинському.

Г. І. Франку.

 

  1.                Укажіть персонажа твору Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною», якому належать слова: «- Оббілуєш… - злорадно…осміхнувся до себе.- Шукай вітра в полі.»

 

     А. Соломія.

     Б. Дідусь.

     В. Іван Котигорошко.

     Г. Остап.

 

  1.                У  якій частині вказується на час подій, описаних у повісті?

 

     А. Пролозі.

     Б. І розділі.

     В. Епілозі.

     Г. ІІІ розділі.

 

  1.                Вкажіть сюжетний елемент твору «Дорогою ціною», в якому Остап, показуючи спину, розказує про свою «життєпись»

 

 

 

 

Середній рівень

У завданні 6 до кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. Запишіть у таблиці поруч. Відповідь оцінюється в 2 бали.

6. Установіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем літературного твору. (1 бал)


1. «…вона уявляла собі, як він тепер лежить хворий і самотній у пущі і вигляда її з очеретів. їй стало жаль молодого змарнованого життя — і вона заплакала…».

2. «Уявляється йому Дунай, широкий-широкий… За Дунаєм – Січ. Жупан червоний, вус чорний, довгий, при боці – шаблюка.»

3. «Ось вам усе, що склав, хай і моє докупи…»

4. «Тебе зранено, синку, чи не з ляхами бився?»

 

А.  Маріуца

 

Б. Остап

 

В. Соломія

 

Г. Іван Котигорошко

 

Д. Дідусь

 

 


7. Напишіть визначення терміну: (1 бал)

 

Прозовий жанр описово - оповідного типу, в якому життя подається у вигляді ряду епізодів з життя героя, середня епічна форма, яка показує етап життя героя   - _______________________.

 

Достатній рівень

 

8. Схарактеризуйте образ Соломії (1,5 бали)

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________9. Визначте художньо-виражальні засоби в наведеному фрагменті твору «Дорогою ціною». Поясніть їхню роль. (1,5 бали)

«Оце ззаду пам’ятка від пана, а спереду, між ребрами, маю дарунок від москаля…кругом латаний… з тим і до Бога піду…Дорого заплатив я за волю, гірку ціну дав…Половина мене лежить на дні Дунаю, а друга чекає й не дочекається, коли злучиться з нею…»

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Високий рівень

 

Дайте повну розгорнуту відповідь і запишіть на окремому аркуші. (3 бали)

 

10. Виконайте одне із завдань.

1) Що означає «бути вільним» сьогодні?

2) Намалюйте словесний портрет улюбленого літературного героя  твору «Дорогою ціною».


 


 

docx
Додано
25 лютого 2021
Переглядів
1162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку