1. Засновником німецької класичної філософії є –
а) Ф. Ніцше б) І. Кант
2. У своїй філософській системі __________________ поставив питання: «Що я можу знати?», «Що я повинен робити?», «На що я можу сподіватись?», «Що таке людина?»
а) І. Кантб) А . Шопенгауер
3. Щодо людини, то ____________ вважав діяльність ії першим і основним визначенням : "Діяти!
Діяти ! - ось для чого ми існуємо " .
а) Г.-В.-Ф. Геrельб) О. Конт
4. За думкою _______________ виходило, що джерелом усякого руху поставали внутрішні суперечності речей та явищ; ці міркування він поклав в основу нової розробленої ним діалектичної логіки.
а) З. Фрейдб) Г.-В.-Ф. Геrель
5. ________________ зробив спробу перевести всі ідеї своіх попередників у русло людського самовизначення та самоствердження, поклавши в основу своєї "філософії" антропологічний принцип
а) М. Хайдеггерб) А . Шопенгауер
6. _________________вважав, що основою світу є духовна субстанція - абсолютна ідея, яка є єдністю свідомості та самосвідомості .І ця абсолютна ідея вибудовує реальність сама із себе й водночас залучає усе це (реальність та її конструювання) у свій зміст.
а) Ж.–П. Сартрб) Г.-В.-Ф. Геrель
7. __________________робить висновок, що необмежені, довільні прояви Я мають більш цілісний, більш синтетичний характер. Тому мистецтво перевершує науку.
а) О. Контб) Л . Фейєрбах
8. До______________ вважали, що пізнання є результатом дії на людину зовнішніх чинників. При цьому людина сприймає (тобто перебуває пасивною), а світ діє на неї. Він "перевернув " це співвідношення: він проголосив, що пізнання і знання постають результатом людської (насамперед - розумової) активності.
а) Г.-В.-Ф. Геrельб) І. Кант
9. ________________ робить висновок : "Релігія постає як тотожній із сутністю людини погляд на сутність світу та людини. Але не людина підноситься над своїм поглядом, а погляд над нею, одухотворює та визначає її, панує над нею. Сутність і свідомість релігії вичерпується тим, що охоплює сутність людини, ії свідомість та самосвідомість . У релігії немає власного, особливого змісту".
а) Л . Фейєрбахб) І. Кант
10. _______________вважав, що в основі історичного процесу лежать природні потреби людини. Але людина внаслідок своєї вихідної обмеженості та незахищеності повинна виявити свої розумові здібності і стати творцем нового життя. Розум рухає людські дії, а також визначає прямування історії до справедливого, розумно організованого громадянського суспільства, де повинні запанувати закони, рівність, справедливість та загальний мир.
а) З. Фрейдб) І Кант
11. У своїх поглядах ______________втрачає зв'язок із попередником і починає вибудовуватися на ірраціоналізмі та волюнтаризмі — двох наріжних каменях його філософії.
а) Ф . -В . -Й . Шеллінrб) І. Кант
12. ____________ розвинув методику вільних асоціацій та тлумачення сновидінь, яку було покладено в основу психоаналізу, і сформулював концепцію структури людської психіки.
а) Ф. Ніцшеб) З. Фрейд
в) Б. Расселг) Г.-В.-Ф. Геrель
1. б (1 балів) |
2. а (1 балів) |
3. г (1 балів) |
4. б (1 балів) |
5. г (1 балів) |
6. б (1 балів) |
7. в (1 балів) |
8. б (1 балів) |
9. а (1 балів) |
10. б (1 балів) |
11. г (1 балів) |
12. б (1 балів) |