Матеріал до контрольної роботи у 6-му класі з теми "Іменник" (тестові завдання відкритого та закритого типу) з відповідями. 1-6 питань тестові на знання теоретичного і практичного матеріалу. 7-8 належать до ІІІ рівня складності, які належать до питань відкритого типу, де учні застосовують свої практичні навички. ІV рівень на розвиток пошукових і практичних здібностей.
Контрольна робота (6 клас)
Іменник
І варіант
1. Продовжити речення: Морфологія — це:
А) словниковий склад мови;
Б) розділ науки про мову, що вивчає звукову будову мови;
В) розділ науки про мову, що вивчає слово як частину мови.
2. У якому рядку всі подані слова — іменники?
А) Залізо, віск, проміння, променіти, восковий;
Б) рух, бігати, читати, завдання, радість;
В) звертання, синява, сміливість, радість, читання.
3. У якому рядку при написанні власних назв допущено помилку?
А) Леся Українка, Тарас Григорович Шевченко, газета Новий день, журнал Дніпро;
Б) Академія наук України, журнал «Всесвіт», князь Володимир, Дніпро, Херсон;
В) Україна, Дунай, Чорне море, Будинок народної творчості, фабрика «Киянка».
4. У якому рядку всі спільнокореневі слова є іменниками?
А) Два, двійка, двоє, двоїтися, подвійний;
Б) овоч, овочерізка, овочесховище, овочівник, овочівництво;
В) свіжий, свіжо, свіжість, свіжина, свіженький.
5. Знайти рядок з іменниками спільного роду.
А) Сирота, сіромаха, бідолаха, нікчема, недотепа;
Б) круча, груша, неволя, земля, душа;
В) вершина, весна, школа, ластівка, ялинка.
6. Іменник у формі орудного відмінка є в реченні:
А) Осінній сад ще яблучка глядить.
Б) Намалюй, зимова нічко, білосніжні сни.
В) Десь вітер грає на віолончелі.
Г) А за вікном сніги летять лапаті.
ІІІ рівень
7. Спишіть іменники, зазначте відміну.
Доля, мати, море, теля, курча, піч, вікно, пісня, плем’я, стіл.
8. Провідміняйте подані іменники: подорож, козак, честь.
ІV рівень
Випишіть і розберіть іменники як частину мови.
Вечір стелить над морем холодні тумани.
Відповіді: 1.в; 2.в; 3.а; 4.б; 5.а; 6.г.
Контрольна робота (6 клас)
Іменник
ІІ варіант
1. Продовжити речення: Частини мови — це:
А) слова, різні за звучанням, але однакові або близькі за значенням;
Б) особливі групи слів, що характеризуються лексичним значенням,
морфологічними ознаками, синтаксичною роллю в реченні;
В) запозичені з інших мов слова.
2. У якому рядку всі іменник належать до назв неістот?
А) Птах, листя, дерева, вітер, товариш;
Б) книга, хата, ніж, одяг, осінь;
В) дощ, небо, ягоди, батько, мати.
3. У якому рядку всі спільнокореневі слова є іменниками?
А) Береза, березень, березка, березник, березняк;
Б) янтар, янтаревий, янтарний, янтарка, янтарно-жовтий;
В) музика, музикант, музикантка, музикознавець, музикантський.
4. У якому рядку при написанні власних назв допущено помилку?
А) Карпати, родина Коцюбинських, Марко Вовчок, Олекса Довбуш,
ріка Південний Буг;
Б) Азовське Море, Тарас Шевченко, Київ, Ярослав Мудрий, журнал Барвінок;
В) Кирило Кожум’яка, День Незалежності України, Петро Сагайдачний, сузір’я Скорпіона.
5. Знайти рядок з іменниками спільного роду.
а) Українка, волошка, черепаха, вежа, малина;
б) базіка, нероба, каліка, гультіпака, добряга;
в) селянка, вила, горобина, жнива, окуляри.
6. До ІІІ відміни належать усі іменники рядка:
А) пам'ять, рука, віддаль;
Б) розкіш, мить, Дунай;
В) милість, ніч, любов;
Г) курча, вість, радість.
ІІІ рівень
7. Спишіть іменники, зазначте відміну.
Радість, сонце, любов, стіл, лоша, тінь, місяць, доля, товариш, газета.
8. Провідміняйте подані іменники: площа, плем’я, лоша.
ІV рівень
Випишіть і розберіть іменники як частину мови.
А під вікнами ходять ночі і дощами густими плачуть.
Відповіді: 1.б; 2.б; 3.а; 4.б; 5.б; 6.в.