Тестові завдання для контролю знань з англійської мови за курс 5 класу складено відповідно до чинної Програми з іноземних мов, затвердженої Міністерством освіти і науки України.
Об'єктами контролю визначаються читання, письмо як види мовленнєвої компетенції, а також лексичний і граматичний аспекти іншомовної комунікації (використання мови).
Зміст тестових завдань відповідає сферам і тематиці ситуативного спілкування, зазначеним у шкільній навчальній програмі.
Можуть бути використані як для підсумкового оцінювання, так і для конкурсних випробувань для вступу в 6 клас гуманітарного профілю.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Завдання для контролю знань за курс 5 класу складено відповідно до чинної Програми з іноземних мов, затвердженої Міністерством освіти і науки України.
Об’єктами контролю визначаються читання, письмо та говоріння як види мовленнєвої компетенції, а також лексичний і граматичний аспекти іншомовної комунікації (використання мови).
Зміст тестових завдань відповідає сферам і тематиці ситуативного спілкування, зазначеним у шкільній навчальній програмі.
Перше, друге та третє завдання мають на меті перевірити рівень сформованості в учнів умінь і навичок читання, розуміння прочитаного тексту, аналізу і порівняння інформації.
Текст може містити 1% незнайомих слів, які не перешкоджають розумінню тексту загалом.
Четверте завдання перевіряє рівень володіння лексичними, граматичними та семантичними знаннями, що передбачають уміння вільно спілкуватись.
П’яте завдання перевіряє рівень сформованості в учнів писемної мовленнєвої компетенції в межах, визначених Програмою загальноосвітніх навчальних закладів з іноземних мов.
Завдання контрольної роботи за курс 5 класу учні виконують на аркушах зі штампом навчального закладу.
5 grade
EXAMINATION TEST
Variant 1
My name is Jane and my hobby is painting. I like to paint animals and flowers, but I am not good at painting people. Most of all I enjoy painting places I visit. My parents and I often go for excursions to other towns and visit different famous places. My parents have a camera to take photos but I prefer painting a picture myself. I think it is more interesting. When I come home after each excursion, I bring my pictures to school and show them to my classmates and my teachers. They say my pictures are good and I will become a famous artist in the future. Last year I won the competition of young painters of our town. My parents were proud of me and my Art teacher gave me wonderful paints.
__ a) When Jane comes back home, she brings her pictures to school.
__ b) Jane’s hobby is painting.
__ c) Last year Jane won the Art competition.
__ d) She likes to paint the places she visits.
a) washed b) washes
c) has washed d) is washing
a) play b) are playing
c) will play d) have played
a) goes b) go
c) are going d) have gone
a) hasn’t cleaned b) doesn’t clean
c) are cleaning d) didn’t clean
Dear ______,
Best wishes,
________
5 grade
EXAMINATION TEST
Variant 2
I like Christmas, Mother’s Day and St Valentine’s Day but my favourite holiday is the New Year. Usually my parents and I celebrate the New Year at home or at the cottage of my parents’ friend. But this time we celebrated the New Year at my grandparents’ house in the village. We had a lot of fun! We didn’t want to decorate the New Year tree in the house because we saw a nice tree in the yard. My father and I decorated it with my old toys. At night my aunt, uncle and cousins came and we sang songs and danced around the New Year tree. Most of all everybody enjoyed playing snowballs. Then we gave presents to each other. My cousins got new bikes and I got a new mobile phone!
__ a) My father and I decorated the New Year tree in the yard.
__ b) As a present I got a mobile phone.
__ c) We celebrated this New Year in the village.
__ d) My favourite holiday is the New Year.
a) don’t see b) am not seeing
c) didn’t see d) haven’t seen
a) buys b) is buying
c) bought d) has bought
a) does/do b) is/doing
c) did/do d) has/done
a) write b) are writing
c) wrote d) have written
Dear ______,
Best wishes,
________