Тестові завдання для перевірки знань з української мови

Про матеріал
Тестові завдання для перевірки знань з української мови на весь навчальний рік, по всім темам.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання для перевірки знань з  

                української мови

                      3 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Повторення вивченого про звуки і букви. Мова і мовлення. Текст.

 

                                                            І варіант

 

  1. Скільки звуків у слові  джерело ?

а) 5;       б) 6;        в) 4.

 

  1. Яка звукова модель відповідає слову коріння ?

а)                                      б) 

= :о

 

= =о

 

                                         в)
       

  1. Яким має бути  усне мовлення?

 

а) гарним                   б) каліграфічним                  в) правильним

    охайним                     грамотним                             виразним

    чемним                       охайним                                зрозумілим

 

  1. З яких частин складається текст?

 

а) основна частина, зачин;

б) зачин, кінцівка;

в) зачин, основна частина, кінцівка.

    

  1. Які бувають тексти?

 

а) текст – розповідь;

б) текст-розповідь, текст-опис, текст-міркування;

в) текст – міркування.

 

  1. Добери до тексту заголовок.

 

      Ще на початку зими діти зліпили в дворі снігову бабу. Була вона велика і трохи страшна, бо стояла з великою мітлою і насупленими бровами. Та  малеча не боялася її і кожної погожої зимової днини гралася біля баби.

 

 

                                              -1-

 

І. Повторення вивченого про звуки і букви. Мова і мовлення. Текст.

                                                            

                                                                     

                                                                         ІІ варіант

 

  1. Скільки букв у слові  пеньок ?

 

а) 7;        б) 6;       в) 3.

 

  1. Яка звукова модель відповідає слову  ячмінь ?

- = о =


а)                                            б)               в)             в)

- = 0 =

- - о

=о=

          

 

 

  1. Що ти розумієш під культурою писемного мовлення?

 

а)  охайне                      б) красиве                в) ввічливе

     каліграфічне                охайне                      культурне

     грамотне                       відверте                   точне

 

  1. Продовж речення :  Текст – це обєднані за змістом…

 

а)  слова;

б)  речення;

в)   словосполучення.

 

  1. Текст – міркування -  це … .

 

а) опис предмета, явища, події;

б) міркування, аналіз якоїсь події;

в) розповідь про когось, про щось.

 

  1. Добери до тексту заголовок.

 

                  Сопілка – відомий  в Україні  музичний інструмент. Це деревяна трубка з отворами для пальців і свистком на денці.  Її можна зробити з верби, калини, клена, груші, бузини.

 

 

                                                             -2-

 

 

  ІІ. Речення

 

                                                                     І варіант

 

  1. Що виражає речення?

а)  закінчену думку;

б)  словосполучення;

в)  інформацію.

 

  1. Який рядок слів не є реченням?

 

а)  З неба летіла на землю.

б)  Звечора Миколка довго не міг заснути.

в)  Налили у велику тарілку молока й поставили перед їжачками.     

 

  1. За метою висловлювання речення бувають:

 

а) спонукальні, розповідні;

б) розповідні, питальні, спонукальні.               

 

  1. Визнач серед речень окличне. Постав у його кінці знак оклику.

 

а) Скрізь земля одягається в трави і квіти.

б) Чи ти розгнівилось?

в) Колосіться, колосіться, жито й пшениця.

 

  1. За змістом питального речення побудуй розповідне.

 

Умієте ви доглядати за квітами ?

 

  1.  У реченні «Їжачок подивився на Христинку та її  маму блискучими намистинками очей» головними членами є:

 

а) подивився на Христинку;

б) їжачок подивився.

 

    

 

                  

 

 

                                                  -3-

 

 

ІІ. Речення

 

                                                            ІІ варіант  

 

  1. Що таке речення?

 

а) група слів;

б) слова, що виражають закінчену думку;

в) словосполучення.

 

  1. Скільки речень у тексті?

 

Діти гралися в піжмурки це така гра, коли всі ховаються, а один шукає.

а) 1;            б)  3;             в) 2.

 

3. За інтонацією речення бувають:

 

    а)  питальні;        б) окличні;         в) неокличні.

 

  1. Визнач серед речень питальне. Постав у його кінці знак питання.

 

а) Весело щебечуть сірі горобці.

б) Що за гамір, що за гра.

в) Земля наша прекрасна.

 

  1. За змістом розповідного речення побудуй і запиши спонукальне 

     речення.

 

     Ми любимо свою Батьківщину.

 

  1. У реченні «Довго ще розповідала Наталка  своїй подрузі про гостей, про пироги.» головними членами є :

 

а) довго розповідала;

б) Наталка розповідала.

     

 

 

 

 

                                                      -4-

ІІІ. Слово. Значення слова. Будова слова.

 

 

                                                     І варіант

 

 

1. В якому значенні вжито слово золоті в реченні: У золоті осінні дні відлітають у вирій журавлі? 

 

    а) в прямому значенні;                       б) в переносному значенні.

 

2.З поданих слів добери синоніми до слова товариш

 

Брат, друг, однокласник, подруга, приятель, дружок, ровесник.

 

 3.Добери антонім до слова  малий

 

а) стрункий;        б)високий;          в) великий

 

  4.Яке слово в реченнях має кілька значень?

 

На голові у півня червоний гребінець.

На голові в Наталочки червоний гребінець.

 

а) голова;           б) червоний;          в) гребінець.

 

5. Запиши слова і виділи закінчення.

 

   Мандрівка, травою, зажурилися.

 

 6.Добери і запиши два слова до схеми :

 

            ¬ ^ 

 

(Префікс, корінь, закінчення.)

 

 

 

 

 

 

 

-5-

 

ІІІ. Слово. Значення слова. Будова слова.

 

                                                                   

                                                         ІІ варіант

 

 

  1. В якому значенні вжито словосполучення плакала пташка?

 

        а) в прямому значенні;                  б) в переносному значенні.

 

  1. До слова  спить добери синоніми :

 

Лежить, кимарить, дрімає, журиться, позіхає, куняє.

 

  1. Із поданого прислів’я випиши антоніми:

 

Вчися чужого розуму, та свого не загуби.

 

  1. Яке слово в реченнях має кілька значень?

 

 Мені подобається ваша розкішна коса.

 Мені подобається ваша добре наточена коса.

 

5.Запиши слова і виділи закінчення :

 

Снігові, зимовий, журавлі.

 

  1. Добери і запиши два слова до схеми :

 

     ¬ ^ ^ 

 

      (Префікс, корінь, суфікс, закінчення.)

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-6-

 

 

 

 

 

- 7 -

ІV. Іменник.

 

ІІ варіант

 

  1. На які питання відповідають іменники?

 

а) хто?, який?;

б) хто?, що?;

в) що робить?

 

  1. Подані слова запиши в однині:

 

гаї –                                степи --

учні –                              ниви –

 

  1. Випиши  іменники жіночого роду:

 

а) льон                            б) крило                     в) мрія

    земля                               горизонт                    цегла

    смородина                       вітер                          пташка

 

  1. У якому стовпчику записані іменники:

 

а) розказати                    б) глибокий                в) любов

    казка                                глибина                       ріка

 

  1. Визнач у реченні загальний іменник:

 

Над Дніпром височів славетний Київ з розкішним князівським двором.

 

а) Дніпром;

б) Двором;

в) Київ.

 

  1. Склади речення з поданих слів. Підкресли в ньому граматичну основу.

 

На, снігурі, засніженій, дерева, сиділи, гілці.

 

 

               

- 8 –

 

V.  Прикметник.

 

І варіант

 

  1. На які питання відповідає прикметник?

 

а) хто?, що?;

б) який?, яка?, яке?, які?;

в) що робить?.

 

  1. Визнач у реченні прикметник:

 

Здавна чебрець шанували як лікарську рослину.

 

а) здавна;

б) шанували;

в) лікарську.

 

  1. Від поданих слів утвори прикметники:

 

тепло  

ясно    

дерево –

 

  1. Який прикметник у реченні стоїть в однині:

 

Ці широкі смужки кладуть у великі чани з гарячою водою.

 

а) широкі;

б) великі;

в) гарячою.

 

  1. Визнач у реченні прикметник середнього роду.

 

Від товстого стебла піднімаються тоненькі пагони.

          а) товстого;

б) тоненькі.

 

  1. До поданого словосполучення вибери протилежне за значенням:

«Великий звір»

а) хитрий звір;

б) малий звір;

в) дикий звір.

- 9 -

V. Прикметник.

 

ІІ варіант

 

  1. На що вказує прикметник?

 

а) на назву предмета;

б) на ознаку предмета;

в) на дію предмета.

 

  1. Визнач у реченні прикметник:

 

Хто п’є чай із заваркою липового цвіту, той  зміцнює своє здоровя.

а) заваркою;

б) липового;

в) зміцнює.

 

  1. Від поданих слів утвори прикметники:

 

дзеркало –

радість –

квітка –

 

  1. Який прикметник в реченні стоїть в множині:

 

Хто любить ранкові пісні, хай вийде в поле послухати як польовий жайворонок дзвіночком вітає народження нового дня.

а) ранкові;

б) польовий;

в) нового.

 

  1. Визнач у реченні прикметник жіночого роду:

               Краще добра стежка, ніж поганий шлях.

а) добра;

б) поганий.

 

  1. До поданого словосполучення вибери близьке за значенням:

«Хоробрий заєць»

а) боязкий заєць;

б) незвичайний заєць;

в) сміливий заєць.

 

- 10 -

 VІ. Дієслово.

 

І варіант

 

  1. На які питання відповідають дієслова?

 

а) хто?, що?;

б) який?, яка?, яке?;

в) що робить?, що роблять?.

 

  1. Вибери серед слів дієслово:

 

а) гомін;

б) гомоніти;

в) гомінкий.

 

  1. Визнач час виділеного в реченні дієслова:

 

Приємно Сашкові, що допоміг пернатим друзям.

а) минулий;

б) теперішній;

в) майбутній.

 

  1. Визнач рід дієслова  позеленіла:

 

а) чоловічий;

б) жіночий;

в) середній.

 

  1. На які питання відповідають дієслова в неозначеній формі?

 

а) що робили?;

б) що зробили?;

в) що зробити?

 

  1. Як пишеться не з дієсловами?

 

а) окремо;

б) разом;

в) через рисочку.

 

 

 

  • 11 –

VІ. Дієслово.

 

ІІ варіант

 

  1. Що означає дієслово?

 

а) дію предмета;

б) ознаку предмета;

в) назву предмета.

 

  1. Вибери серед поданих слів дієслово:

 

а) колискова;

б) колиска;

в) колисати.

 

  1. Визнач рід виділеного в реченні дієслова.

 

Листя тільки проклюнулось на березі та вільсі, на ліщині та осиці.

а) жіночий;

б) середній;

в) чоловічий.

 

  1. Яке дієслово стоїть у формі минулого часу?

 

а) пише;

б) писав;

в) напише.

 

  1. Вибери антонім до дієслова  рухатися:

а) стояти;

б) пересуватися;

в) іти.

 

  1. У написанні якого дієслова допущена помилка?

Неїсть, не п’є, а ходить і бє. 

а) неїсть;

б) не п’є;

в) бє.

 

 

- 12 -

    

doc
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
748
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку