Тестові завдання для перевірки знань з
української мови
3 клас
І. Повторення вивченого про звуки і букви. Мова і мовлення. Текст.
І варіант
а) 5; б) 6; в) 4.
а) б)
-о |
=о |
= :о |
|
-о |
-о |
= =о |
-о |
=о |
=о |
в)
а) гарним б) каліграфічним в) правильним
охайним грамотним виразним
чемним охайним зрозумілим
а) основна частина, зачин;
б) зачин, кінцівка;
в) зачин, основна частина, кінцівка.
а) текст – розповідь;
б) текст-розповідь, текст-опис, текст-міркування;
в) текст – міркування.
Ще на початку зими діти зліпили в дворі снігову бабу. Була вона велика і трохи страшна, бо стояла з великою мітлою і насупленими бровами. Та малеча не боялася її і кожної погожої зимової днини гралася біля баби.
-1-
І. Повторення вивченого про звуки і букви. Мова і мовлення. Текст.
ІІ варіант
а) 7; б) 6; в) 3.
=о |
- = о = |
а) б) в) в)
-о |
- = 0 = |
- - о |
=о= |
а) охайне б) красиве в) ввічливе
каліграфічне охайне культурне
грамотне відверте точне
а) слова;
б) речення;
в) словосполучення.
а) опис предмета, явища, події;
б) міркування, аналіз якоїсь події;
в) розповідь про когось, про щось.
Сопілка – відомий в Україні музичний інструмент. Це дерев’яна трубка з отворами для пальців і свистком на денці. Її можна зробити з верби, калини, клена, груші, бузини.
-2-
ІІ. Речення
І варіант
а) закінчену думку;
б) словосполучення;
в) інформацію.
а) З неба летіла на землю.
б) Звечора Миколка довго не міг заснути.
в) Налили у велику тарілку молока й поставили перед їжачками.
а) спонукальні, розповідні;
б) розповідні, питальні, спонукальні.
а) Скрізь земля одягається в трави і квіти.
б) Чи ти розгнівилось?
в) Колосіться, колосіться, жито й пшениця.
Умієте ви доглядати за квітами ?
а) подивився на Христинку;
б) їжачок подивився.
-3-
ІІ. Речення
ІІ варіант
а) група слів;
б) слова, що виражають закінчену думку;
в) словосполучення.
Діти гралися в піжмурки це така гра, коли всі ховаються, а один шукає.
а) 1; б) 3; в) 2.
3. За інтонацією речення бувають:
а) питальні; б) окличні; в) неокличні.
а) Весело щебечуть сірі горобці.
б) Що за гамір, що за гра.
в) Земля наша прекрасна.
речення.
Ми любимо свою Батьківщину.
а) довго розповідала;
б) Наталка розповідала.
-4-
ІІІ. Слово. Значення слова. Будова слова.
І варіант
1. В якому значенні вжито слово золоті в реченні: У золоті осінні дні відлітають у вирій журавлі?
а) в прямому значенні; б) в переносному значенні.
2.З поданих слів добери синоніми до слова товариш
Брат, друг, однокласник, подруга, приятель, дружок, ровесник.
3.Добери антонім до слова малий
а) стрункий; б)високий; в) великий
4.Яке слово в реченнях має кілька значень?
На голові у півня червоний гребінець.
На голові в Наталочки червоний гребінець.
а) голова; б) червоний; в) гребінець.
5. Запиши слова і виділи закінчення.
Мандрівка, травою, зажурилися.
6.Добери і запиши два слова до схеми :
¬ ^
(Префікс, корінь, закінчення.)
-5-
ІІІ. Слово. Значення слова. Будова слова.
ІІ варіант
а) в прямому значенні; б) в переносному значенні.
Лежить, кимарить, дрімає, журиться, позіхає, куняє.
Вчися чужого розуму, та свого не загуби.
Мені подобається ваша розкішна коса.
Мені подобається ваша добре наточена коса.
5.Запиши слова і виділи закінчення :
Снігові, зимовий, журавлі.
¬ ^ ^
(Префікс, корінь, суфікс, закінчення.)
-6-
- 7 -
ІV. Іменник.
ІІ варіант
а) хто?, який?;
б) хто?, що?;
в) що робить?
гаї – степи --
учні – ниви –
а) льон б) крило в) мрія
земля горизонт цегла
смородина вітер пташка
а) розказати б) глибокий в) любов
казка глибина ріка
Над Дніпром височів славетний Київ з розкішним князівським двором.
а) Дніпром;
б) Двором;
в) Київ.
На, снігурі, засніженій, дерева, сиділи, гілці.
- 8 –
V. Прикметник.
І варіант
а) хто?, що?;
б) який?, яка?, яке?, які?;
в) що робить?.
Здавна чебрець шанували як лікарську рослину.
а) здавна;
б) шанували;
в) лікарську.
тепло –
ясно –
дерево –
Ці широкі смужки кладуть у великі чани з гарячою водою.
а) широкі;
б) великі;
в) гарячою.
Від товстого стебла піднімаються тоненькі пагони.
а) товстого;
б) тоненькі.
«Великий звір»
а) хитрий звір;
б) малий звір;
в) дикий звір.
- 9 -
V. Прикметник.
ІІ варіант
а) на назву предмета;
б) на ознаку предмета;
в) на дію предмета.
Хто п’є чай із заваркою липового цвіту, той зміцнює своє здоров’я.
а) заваркою;
б) липового;
в) зміцнює.
дзеркало –
радість –
квітка –
Хто любить ранкові пісні, хай вийде в поле послухати як польовий жайворонок дзвіночком вітає народження нового дня.
а) ранкові;
б) польовий;
в) нового.
Краще добра стежка, ніж поганий шлях.
а) добра;
б) поганий.
«Хоробрий заєць»
а) боязкий заєць;
б) незвичайний заєць;
в) сміливий заєць.
- 10 -
VІ. Дієслово.
І варіант
а) хто?, що?;
б) який?, яка?, яке?;
в) що робить?, що роблять?.
а) гомін;
б) гомоніти;
в) гомінкий.
Приємно Сашкові, що допоміг пернатим друзям.
а) минулий;
б) теперішній;
в) майбутній.
а) чоловічий;
б) жіночий;
в) середній.
а) що робили?;
б) що зробили?;
в) що зробити?
а) окремо;
б) разом;
в) через рисочку.
VІ. Дієслово.
ІІ варіант
а) дію предмета;
б) ознаку предмета;
в) назву предмета.
а) колискова;
б) колиска;
в) колисати.
Листя тільки проклюнулось на березі та вільсі, на ліщині та осиці.
а) жіночий;
б) середній;
в) чоловічий.
а) пише;
б) писав;
в) напише.
а) стояти;
б) пересуватися;
в) іти.
Неїсть, не п’є, а ходить і б’є.
а) неїсть;
б) не п’є;
в) б’є.
- 12 -