МАРКОВИЧ Л.М. 9 КЛАС
Питання тестового контролю з розділу фізики «Фізика атомного ядра»
1. .Однією з перших моделей атомного ядра була ...
а) краплинна модель;
в) оптична модель;
с) оболонкова модель;
б) планетарна модель.
2.В якому приладі для реєстрації частинок використані флюоресцентні властивості певних речовин?
а) в іонізаційній камері;
в) у пропорційному лічильнику;
с) у сцинтиляційному лічильнику;
б) у лічильнику Черенкова.
3.Робочим тілом іонізаційної камери є ...
а) перегріта рідина;
в) фотоемульсія;
с) пересичена пара;
сі) газ під певним тиском.
4.Робочим тілом трекових приладів для реєстрації є .......... І
а) перегріта рідина;
в) фотоемульсія;
с) пересичена пара;
б) газ під певним тиском.
5.Робочим тілом у бульбашковій камери є ...
а) перегріта рідина;
в) фотоемульсія;
с) пересичена пара;
б) газ під певним тиском.
б.Носієм елементарного позитивного заряду є ..
а) ядро водню;
в) а-частинка;
с) ядро атома будь-якого хімічного елемента;
б) протон.
7.Масове число А визначає ...
а) суму частинок, що входять до складу атома;
в) суму електрично заряджених частинок атома;
с) суму частинок ядра атома.
8.3арядове число Z визначається ... а) порядковим номером атома в таблиці Менделєєва;
в) масовим числом ядра атома;
с) числом електронів, що обертаються навколо ядра атома;
б) кількістю нуклонів в ядрі.
9.Радіоактивні ядра є ...
а) стійкими;
в) нестійкими;
с) такі, що здатні самочинно розпадатися.
10. Ізобарами називають атоми хімічних елементів, які мають ...
а) однакові масові числа;
в) однакове число нейтронів;
с) однакову кількість частинок в атомі.
11 .Заряд ядра атома визначається …
а) порядковим номером атома в таблиці Менделєєва;
в) масовим числом ядра атома;
с) числом електронів, що обертаються навколо ядра атома;
б) кількістю нуклонів в ядрі.
12.Частинки, які входять до складу ядра отримали загальну назву
а) нейтрони;
в) нуклони;
с) протони;
д) позитрони.
13 Ізотопами називають атоми ...
а) різних хімічних елементів, які мають однакові хімічні властивості;
в) одного й того ж самого хімічного елемента, які мають різне число нуклонів в ядрі;
с) одного й того ж самого хімічного елемента, які мають різне число нейтронів в ядрі;
д) різних хімічних елементів, які мають однакове число нейтронів в ядрі.
14.Ізотонами називають атоми ...
а) різних хімічних елементів, які мають однакові хімічні властивості;
в) одного й того ж самого хімічного елемента, які мають різне число нуклонів в ядрі;
с) одного й того ж самого хімічного елемента, які мають різне число нейтронів в ядрі;
д) різних хімічних елементів, які мають однакове число нейтронів в ядрі.
15.Ізомерами називають атоми ...
а) ізотопів одного хімічного елемента з різним періодом піврозпаду;
в) одного й того ж самого хімічного елемента, які мають різне число нуклонів в ядрі;
с) одного й того ж самого хімічного елемента, які мають різне число нейтронів в ядрі;
д) одного хімічного елемента з однаковим числом нейтронів в ядрі і різним періодом піврозпаду.
16.Енергія зв'язку нуклона в ядрі визначається роботою, яка ...
а) потрібна для відщеплення від ядра і надання їй кінетичної енергії;
в) витрачається на утримання частинки в ядрі;
с) потрібна на відщеплення нуклона від ядра без надання йому кінетичної енергії;
д) потрібна на утримання частинки в ядрі і надання їй
потенціальної енергії.
17.Повна енергія зв'язку ядра визначається ...
а) роботою, яку необхідно виконати, щоб розщепити ядро на
нуклони без надання їм кінетичної енергії;
в) потенціальною енергією взаємодії нуклонів;
с) роботою розщеплення ядра на нуклони і надання їм кінетичної енергії.
18.Дефектом маси називається ...
а) різниця між масою ядра і сумою мас складових її частин ;
в) різниця енергій частинок;
с) сума мас нуклонів ядра;
д) різниця між кінетичними енергіями частинок.
19.Період піврозпаду -
а) час, протягом якого розпадається певна частина початкової кількості речовини;
в) час, протягом якого розпадається певна частина початкової кількості радіоактивних ядер;
с) час, протягом якого розпадається половина початкової кількості радіоактивних ядер;
д) час, протягом якого не розпадається половина кількості радіоактивних ядер.
20. а-розпад - це втрата ядром ...
а) двох протонів;
в) нейтрона;
с) двох протонів і чотирьох нейтронів;
д) чотирьох нейтронів.
21.При (b-розпаді ядро ...
а) випромінює електрон;
с) випромінює позитрон;
22. у-випромінювання утворюється при ...
а) переходах ядер із основних енергетичних станів у збуджений стан;
в) переходах ядер із збуджених енергетичних станів в основний стан ;
с) при ядерних реакціях;
д) при хімічних реакціях.
23.Штучна радіоактивність - це явище ...
а) розпаду ядер;
в) самочинного розпаду ядер;
с) самочинного перетворення природних ядер;
д) самочинного розпаду штучно утворених ядер атомів.
24.Процес сильної взаємодії атомного ядра з елементарною частинкою або з іншим ядром, в результаті чого відбувається перетворення ядер або ядра називається ...
а) штучною радіоактивністю;
в) радіоактивністю;
с) ядерною реакцією;
д) діленням ядра.
25.Одиниця вимірювання енергії поглинутої дози випромінювання є ...
а) Гр;
в) рад;
с) рентген;
д) Кл/кг. МАРКОВИЧ Л.М. ДИДАКТИЧНА ГРА 5 КЛАС Підручник Мерзляк ТЕМА «ПРАВИЛЬНІ І НЕПРАВИЛЬНІ ДРОБИ. ПОРІВНЯННЯ ДРОБІВ» Клас ділиться на дві команди :команда «РОЗУМНИКИ» і команда «КМІТЛИВІ». Завдання виконуються у вигляді естафети . Завдання ідентичні для обох команд . ЗАВДАННЯ № 1 На столі на окремих папірчиках написані дроби. Наприклад ,1\5 ;78\80 . Дитина підходить ,бере папірець , перегортає його і кладе у коробочку із написом «ПРАВИЛЬНІ ДРОБИ» або у коробочку із написом «НЕПРАВИЛЬНІ ДРОБИ». Повертається на своє місце , а інший учень виходить до столу . Так триває ,допоки не завершаться усі папірці на столі . Завдання на швидкість , але після його завершення перевіряється правильність його виконання . Кількість папірців в 3 рази більше за учнів . щоб кожен гравець спробував сили тричі. ЗАВДАННЯ № 2(теж естафетне ) На окремих аркушах написано по два дроби ,аркуші перевернуті ,тому заздалегідь не можна визначити відповідь. Задача учасника полягає в тому , щоб вкинути цей папірець із двома дробами у коробочку із написом «БІЛЬШЕ» або у коробочку із написом «МЕНЬШЕ » . Технологія перевірки аналогічна попередньому завданню. ЗАВДАННЯ № 3. Учасникам видається лінійка . Завдання полягає у визначенні об’єму класної кімнати (перша команда) та об’єму лаборантської ( друга команда). Далі відбуваються підрахунки балів , визначення команди переможця та відзнака особливо активних учасників .