Тестові завдання "Перевір свої знання за 3 клас. Українська мова"

Про матеріал
1. Вибери правильну відповідь: Незмінна частина слова – це ….. А) корінь; Б) закінчення; В) префікс. 2. Вибери правильну відповідь, щоб закінчити висловлення. Основа слова складається з таких частин: А) префікс, корінь, суфікс; Б) префікс, корінь, суфікс, закінчення; В) корінь, префікс, закінчення.
Перегляд файлу

Перевір свої знання за 3 клас

Українська мова

Згадай , на якій темі ти  зупинився? Це - будова слова.

 

Пропоную тобі виконати тестове завдання № 1:

 

1. Вибери  правильну відповідь:

Незмінна частина слова – це …..

А) корінь;

Б) закінчення;

В) префікс.

2. Вибери правильну відповідь, щоб закінчити висловлення.

Основа слова складається з таких частин:

А) префікс, корінь, суфікс;

Б) префікс, корінь, суфікс, закінчення;

В) корінь, префікс, закінчення.

3. Вибери слова, які складаються тільки з кореня і закінчення:

А) житній, дерево, робота;

Б) весна, праця, поле;

В) заніс, риба, сніги.

4. Знайди і викресли зайве слово:

Мило, мильниця, милуватися, мильце, мильний.

5. Позначити будову слів:

Розписка, березовий, носик, прибіг, клас.

 

А) відлетів, школярка, прегарний;

Б) пришкільний, посадка, висівки;

В) місточок, книжковий, записник.

 

Тестове завдання №2     

                                 

1. Утворити спільнокореневі слова з протилежним значенням:

        Крилатий -

          Виліз -

 

2. У поданому словосполученні замінити слова на пестливі. Познач в них суфікси:          Білий пес -

 

4. Скласти слово з частин слів:

 

        Префікс від слова        під’їхав

        Корінь від слова           водичка

  Суфікс від слова          лісник

 

5. Прочитай. Визнач префікси і прийменники. Запиши правильні речення.

 

        Човен (від)плив (від)берега.

        Марійка (на)писала (на)конверті свою адресу.

        Діти (до)їхали (до)бабусі автобусом.

                                            

Продовжимо вивчати тему «Будова слова». Я пропоную порівняти слово осінь, в реченнях:

Прийшла красуня осінь. Щедрі дари в осені.

Що ж відбулося у слові? А відбулося чергування звуку  і  на  е.

Ще один приклад:  Осінь приносить людям  радість  і легкий смуток. В різнокольорове  вбрання одягає осінь природу - і додається людям радості.

А яке чергування відбулося в слові радість? Крім чергування голосних у деяких слова може відбуватися чергування приголосних звуків.

Наприклад:            

Друг – друже – друзі                        г –ж – з

Вухо – вушко – у вусі                      х – ш – с

Козак – козаче – козацький            к – ч – ц

 

Тестове завдання №1.

1. Змінити слова, що в дужках так, щоб у коренях відбулося чергування голосних. Підкреслити букви, що чергуються:

        Письмовий (столи) –                     Пухнастий (коти) –

2. Зміни слова, щоб у коренях відбулося чергування приголосних. Визначити основу і корінь:

        Бібліотека –                                   Дорога –

3. Прочитай слова в першому стовпчику. Запиши їх у другий стовпчик, змінюючи звуки буквами:

        моло[д']ба –                                   ле[х]кий –

        кі[х]ті –                                           про[з']ба –

4. Вставити пропущені букви:

        Про…ьба, ми…тить, моло…ьба, ні…ті.

5. Зміни слова, щоб у коренях відбулося чергування приголосних. Визначити основу і корінь:

        Яблуко –                                                Нога –                                                                

6. Вставити пропущені букви:

        К…л…ндар, к…шеня, д…ректор, оч…рет, к…р…дор, …бр…кос, …п…льсин.

В завданні №6  подані словникові слова. Їх  правопис яких треба запам’ятати і можна  перевірити  по словнику.

Але є слова, в корені яких зустрічаються  ненаголошені голосні. Ці слова можна перевірити. Треба змінити слово так, щоб ненаголошений голосний став наголошеним.

Тестове завдання №2.

Дібрати до поданих слів перевірні. Вставити пропущені „е”, „и”:

        м…довий –

        в…с…литься –

2. Вибери групу слів, у яких пишеться буква „и”:

        А)т...хенько, д...хнути, п...ляти, в...ликий;

        Б)н...зький, р...балити, кн...жковий, л...повий;

        В)ш...рокий, в...шневий, в...село, ш...поче.

3. Вставити пропущені букви:

 

        Пш…ниця, п…нал, в…дмідь, в…рблюд, м…телик, т…л…фон, ч…р…вики.

4. Познач групу слів, у коренях яких ненаголошений [е] не перевіряється наголосом:

        А) гор…зонт                  Б) в…сняний                    В) т…лефон

             с…гнал                           з...рнина                            д...ржава

              д...ректор                       т...пленький                       ок...ан

              кр....ниця                       з...лений                             г...рой

 

doc
Додано
14 червня 2020
Переглядів
3952
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку