Перевір свої знання за 3 клас
Українська мова
Згадай , на якій темі ти зупинився? Це - будова слова.
Пропоную тобі виконати тестове завдання № 1:
1. Вибери правильну відповідь:
Незмінна частина слова – це …..
А) корінь;
Б) закінчення;
В) префікс.
2. Вибери правильну відповідь, щоб закінчити висловлення.
Основа слова складається з таких частин:
А) префікс, корінь, суфікс;
Б) префікс, корінь, суфікс, закінчення;
В) корінь, префікс, закінчення.
3. Вибери слова, які складаються тільки з кореня і закінчення:
А) житній, дерево, робота;
Б) весна, праця, поле;
В) заніс, риба, сніги.
4. Знайди і викресли зайве слово:
Мило, мильниця, милуватися, мильце, мильний.
5. Позначити будову слів:
Розписка, березовий, носик, прибіг, клас.
А) відлетів, школярка, прегарний;
Б) пришкільний, посадка, висівки;
В) місточок, книжковий, записник.
Тестове завдання №2
1. Утворити спільнокореневі слова з протилежним значенням:
Крилатий -
Виліз -
2. У поданому словосполученні замінити слова на пестливі. Познач в них суфікси: Білий пес -
4. Скласти слово з частин слів:
Префікс від слова під’їхав
Корінь від слова водичка
Суфікс від слова лісник
5. Прочитай. Визнач префікси і прийменники. Запиши правильні речення.
Човен (від)плив (від)берега.
Марійка (на)писала (на)конверті свою адресу.
Діти (до)їхали (до)бабусі автобусом.
Продовжимо вивчати тему «Будова слова». Я пропоную порівняти слово осінь, в реченнях:
Прийшла красуня осінь. Щедрі дари в осені.
Що ж відбулося у слові? А відбулося чергування звуку і на е.
Ще один приклад: Осінь приносить людям радість і легкий смуток. В різнокольорове вбрання одягає осінь природу - і додається людям радості.
А яке чергування відбулося в слові радість? Крім чергування голосних у деяких слова може відбуватися чергування приголосних звуків.
Наприклад:
Друг – друже – друзі г –ж – з
Вухо – вушко – у вусі х – ш – с
Козак – козаче – козацький к – ч – ц
Тестове завдання №1.
1. Змінити слова, що в дужках так, щоб у коренях відбулося чергування голосних. Підкреслити букви, що чергуються:
Письмовий (столи) – Пухнастий (коти) –
2. Зміни слова, щоб у коренях відбулося чергування приголосних. Визначити основу і корінь:
Бібліотека – Дорога –
3. Прочитай слова в першому стовпчику. Запиши їх у другий стовпчик, змінюючи звуки буквами:
моло[д']ба – ле[х]кий –
кі[х]ті – про[з']ба –
4. Вставити пропущені букви:
Про…ьба, ми…тить, моло…ьба, ні…ті.
5. Зміни слова, щоб у коренях відбулося чергування приголосних. Визначити основу і корінь:
Яблуко – Нога –
6. Вставити пропущені букви:
К…л…ндар, к…шеня, д…ректор, оч…рет, к…р…дор, …бр…кос, …п…льсин.
В завданні №6 подані словникові слова. Їх правопис яких треба запам’ятати і можна перевірити по словнику.
Але є слова, в корені яких зустрічаються ненаголошені голосні. Ці слова можна перевірити. Треба змінити слово так, щоб ненаголошений голосний став наголошеним.
Тестове завдання №2.
Дібрати до поданих слів перевірні. Вставити пропущені „е”, „и”:
м…довий –
в…с…литься –
2. Вибери групу слів, у яких пишеться буква „и”:
А)т...хенько, д...хнути, п...ляти, в...ликий;
Б)н...зький, р...балити, кн...жковий, л...повий;
В)ш...рокий, в...шневий, в...село, ш...поче.
3. Вставити пропущені букви:
Пш…ниця, п…нал, в…дмідь, в…рблюд, м…телик, т…л…фон, ч…р…вики.
4. Познач групу слів, у коренях яких ненаголошений [е] не перевіряється наголосом:
А) гор…зонт Б) в…сняний В) т…лефон
с…гнал з...рнина д...ржава
д...ректор т...пленький ок...ан
кр....ниця з...лений г...рой