Тестові завдання з біології .6 клас

Про матеріал

Використання тестового контролю знань – один із прийомів інтенсифікації навчального процесу. Тести можуть бути успішно використані вчителем як на етапі перевірки домашнього завдання, так і при закріпленні нового матеріалу (кількість запитань у кожному тесті вчитель може обрати самостійно відповідно до етапу уроку).

Система представлених тестів дозволяє перевірити знання учнів 6 класу з біології за всіма темами програми “Біологія – 6 клас” . До кожного питання передбачено лише одна правильна відповідь. Робота з тестами допоможе швидко та об'єктивно визначити фактичні знання учнів з тієї чи іншої теми і надає можливість учителю ефективно спланувати роботу по ліквідації прогалин у знаннях та систему повторення матеріалу наприкінці навчального року

Перегляд файлу

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ З БІОЛОГІЇ. 6 КЛАС

 

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

Використання тестового контролю знань – один  із прийомів інтенсифікації навчального процесу. Тести можуть бути успішно використані вчителем як на етапі перевірки домашнього завдання, так і  при закріпленні нового матеріалу (кількість запитань у кожному тесті вчитель може обрати самостійно відповідно до етапу уроку).

Система представлених тестів дозволяє перевірити знання учнів 6 класу з біології за всіма темами програми “Біологія – 6 клас” . До кожного питання передбачено лише одна правильна відповідь. Робота з тестами допоможе швидко та об’єктивно визначити фактичні знання учнів з тієї чи іншої теми і надає можливість учителю ефективно спланувати роботу по ліквідації прогалин у знаннях та систему повторення матеріалу наприкінці навчального року.

 

ВСТУП

1.Система наук про живу природу:

а) біологія;

б) екологія;

в) хімія.

2.У 1802 році учений природодослідник вперше називає науку терміном «біологія»:

а)К.Лінней;

б)Ж.Б.Ламарк;

в)Ч.Дарвін.

3. Перші відомості про живі організми почала нагромаджувати:

а)стародавня людина;

б)первісна людина;

в)сучасна людина.

4. Наука про закономірності спадковості і мінливості:

а)зоологія та ботаніка;

б)генетика;

в)біологія.

5. Живі системи характеризуються:

а)зовнішніми та  внутрішніми зв’язками ;

б) зовнішніми зв’язками ;

в) внутрішніми зв’язками;

6.Живий організм існує доти ,доки:

а) він рухається;

б) дихає киснем;

в) в нього надходить енергія та речовини з зовнішнього середовища;

7. Наука про рослини:

а) біологія;

б) ботаніка;

в) зоологія;

8. Одноклітинні живі організми дали початок багатоклітинним організмам:

а) рослинам та тваринам;

б) тваринам та грибам;

в) рослинам, тваринам та грибам;

9. Представниками царства Дробянки є:

а) бактерії та синьо-зелені водорості;

б) синьо-зелені водорості;

в) бактерії;

10.Засновником систематики вважають:

а) К.Ліннея;

б) Ж..Б.Ламарка;

в) Ч.Дарвіна.

11.Певні систематичні групи це:

а) рослини;

б) таксони;

в) систематика.

12.Подібні види між собою об’єднуються в:

а) родини;

б) роди;

в) класи.

13.Який вчений запропонував назвати всі види двома словами:

а) К.Лінней;

б) Ж..Б.Ламарк;

в) Ч.Дарвін.

14.Визначити місце певного організму в системі живого світу це:

а) класифікувати певний організм;

б) знати місце існування;

в) ознайомитися з організмом.

15. Найменшою систематичною одиницею є:

а) вид;

б)клас;

в)родина.

16. Найбільшою систематичною одиницею є:

а) царство;

б) клас;

в) відділ.

17. Міжнародні наукові назви організмів, які запропонував Карл Лінней наводяться такою мовою:

а) російською;

б) англійською;

в) українською;

г) латинською.

 

 

 БУДОВА ТА ЖИТТЄДІЯЛЬНІСТЬ РОСЛИН

  1. Рослина – відкрита система і це обумовлено:

а) внутрішніми і зовнішніми зв’язками;

б) внутрішніми зв’язками;

в) зовнішніми зв’язками .

      2. Назвати основні органи, що забезпечують ріст і розвиток рослини:

      а) корінь, пагін, квітка;

      б) квітка, пагін;

      в) корінь, пагін .

      3. Вегетативні органи – це:

      а) насіння та квітка;

      б) корінь та пагін;

      в) насіння та корінь.

      4. Листок виконує такі функції:

      а) фотосинтез, випаровування води, дихання;

      б) дихання, фотосинтез;

      в) фотосинтез, випаровування води.

      5. Повітряне живлення забезпечує:

      а) листок;

      б) пагін;

      в) квітка.

      6. Частина живого організму, яка займає певне місце і виконує одну або кілька функцій – це:

       а) орган;

       б) листок;

       в) корінь.

       7. Фотосинтез та дихання забезпечують:

       а) виділення кисню;

       б) обмін речовин;

       в) утворення органічних сполук.

       8. Де міститься інформація необхідна для життя, розвитку і розмноження рослин:

       а) хромосомах клітин;

       б) насінні;

       в) органах.

       9. Верхній шар ґрунту від руйнування захищає:

       а) корінь;

       б) стебло та корінь;

       в) корінь та листок.

       10. Фотосинтез відбувається на світлі у хлоропластах клітин листка за допомогою

        пігменту:                                                                                     

        а) хлорофілу;

        б) ксентофілу;

        в) вуглекислого газу.

      11. Протилежний процес фотосинтезу має назву:

         а) газообмін;

         б) дихання;

         в) розщеплення речовин.

        12. Завдяки чому відбувається постійне поповнення кисню в атмосфері:

         а) фотосинтезу;

         б) дихання;

         в) обміну речовин.

         13. Який видатний вчений висловив думку про космічну роль зелених рослин коло-               

         обігу речовин та перетворення енергії:

         а) К.А. Тімірязєв;

         б) Ян Баптист Ван Гельмінт;

         в) Т. Енгельман.

         14. Сукупність процесів що забезпечують доступ в організм кисню і виділення

          вуглекислого газу називається:

          а) дихання;

          б) фотосинтез;

          в) обмін речовин.

          15. У рослин розрізняють живлення:

          а) повітряне;

          б) ґрунтове;

          в) листове і кореневе.

          16. Родючість ґрунту найбільша тоді коли в ньому є:

           а) гумус ;

           б) мінеральні речовини;

           в) вода.

           17. Хто висловив вперше думку про повітряне живлення?:

           а) М.В. Ломоносов;

           б) К.А. Тімірязєв;

           в) Дж. Прістлі.

           18. Рух розчинених мінеральних речовин від кореня до листків називається:

           а) нисхідний потік;

           б) висхідний потік;

           в) звичайний.

           19. Вода з листків випаровується через:

            а) шкірку;

            б) продихи;

            в) через всю поверхню.

            20. Життя рослин не можливе без:

            а) води, повітря та мінеральних речовин;

            б) води та повітря;

            в) води, повітря та органічних речовин.

            21. Квітковий годинник який вказує на біоритми рослин запропонував:

            а) К. Лінней;

            б) К.А. Тімірязєв;

            в) М.В. Ломоносов.

            22. Грунт дуже щільний, рослини можуть загинути:

            а) від нестачі води;

            б) від нестачі кисню;

            в) від нестачі поживних речовин.

            23. Елементарна одиниця живого організму це:

            а) клітина;

            б) вид;

            в) орган.

            24. Клітини можуть бути різні за:

            а) формою, розміром, кольором;

            б) формою, розміром;

            в) кольором, розміром.

            25. Кулясті органели клітини, які мають різний колір, що надають пігменти це:

            а) хлоропласти;

            б) пластиди;

            в) лейкопласти.

            26.Основним компонентом оболонки рослинної клітини є:

            а) клітковина або целюлоза;

            б) хітин;

            в) хітин та целюлоза.

            27.Вона заповнена клітинним соком:

            а) вакуоля;

            б) цитоплазма;

            в) лейкопласти.

            28.Органела клітини, що відповідає за ріст клітини, її розмноження:

            а) ядро;

            б) цитоплазма;

            в) вакуоля.

            29.Вони є лише в рослинних клітинах, можуть переходити з одного типу в інший:

            а) хромопласти;

            б) хромосоми;

            в) пластиди.

            30.Органоїди клітини в яких відкладаються про запас поживні речовини:

            а) в цитоплазмі;

            б) в цитоплазмі та вакуолях;

            в) в вакуолях.         

           31.Проявом відповіді клітини на дії зовні є:

           а) рухи її цитоплазми;

           б) ріст клітини;

           в) поділ клітини.

           32.Розмноження клітини відбувається під контролем:

           а) ядра;

           б) вакуолі;

           в) цитоплазми.

          33.В ній  містяться всі органели клітини:

          а) під оболонкою;

          б) в цитоплазмі;

          в) в клітинному центрі.

         34.Обмін речовин між клітиною та навколишнім середовищем забезпечує:

         а) клітинна оболонка;

         б) цитоплазма;

         в) клітинна оболонка та цитоплазма.

        35.Група клітин, які мають подібну форму і виконують однакові функції називають:

        а) органом;

        б) орган і тканина;   

        в) тканина.

        36.Рослинний організм має такі тканини:

        а) твірну ,основну ,провідну;

        б) твірну ,основну ,покривну;

        в) твірну ,основну ,покривну ,провідну.

        37.Ця тканина розташована на верхівці стебла та кінчику кореня:

        а) твірна;

        б) покривна;

        в) основна.

       38.З якої тканини формуються всі інші типи тканин:

       а) основна;

       б) покривна;

       в) твірна.

       39. Цю тканину утворюють живі або мертві клітини ,які щільно прилягають одна до  одної:

       а) твірна;

       б) покривна;

       в) основна.

      40.Покривна тканина представлена:

      а) шкіркою;

      б) шкіркою і корком;

      в) мертвими клітинами.

     41.Основна тканина знаходиться під:

     а) основною;

     б) твірною;

     в) основною і твірною.

    42.Фотосинтезуюча ,механічна і запасаюча тканини розрізняють серед таких тканин:

    а) покривною;

    б) основною;

    в) твірною.

   43.Товсті щільні клітини кісточок вишні ,персиків ,слив відносять до такої тканини:

   а) запасаючої;

   б) механічної;

   в) основної.

   44.Типи провідних тканин:

   а) камбій ,судини;

   б) судини ,ситоподібні трубки;

   в) ситоподібні трубки , камбій.

   45.Тканини обєднуються  і утворюють:

   а) рослини;

   б) організм;

   в) органи.

  46.Судини забезпечують:

  а) висхідний рух речовин;

  б) низхідний рух;

  в) висхідний і низхідний рух.

  47.Ситоподибні трубки забезпечують:

  а) висхідний рух речовин;

  б) низхідний рух;

  в) висхідний і низхідний рух.                      

  48. Вегетативний орган ,що виник пізніше стебла та листка:

  а) корінь;

  б) пагін;

  в) брунька.

  49. Корені характерні для:

  а) папороті ,плаунів ,квіткових;

  б) голонасінних ,плаунів ,квіткових;

  в) папороті ,хвощів ,плаунів ,голонасінних ,квіткових.

  50. Ризоїди характерні для:

  а) мохів ,хвощів;

  б) водоростей ,мохів;

  в) водоростей ,хвощів.

  51. Головний корінь розвивається:

  а) від стебла;

  б) з зародкового корінця;

  в) від пагона.

  52. Корені ростуть пучком ,кореневу систему називають:

  а) мичкуватою;

  б) стрижневою;

  в) додатковою.

 53. Коренева система ,що має :головний корінь ,бічні корені та додаткові корені ,має назву:

  а) стрижнева;

  б) мичкувата;

  в) загальна.

  54. Потовщення головного кореня завдяки запасу поживних речовин називають:

  а) кореневими бульбами;

  б) коренеплоди;

  в) кореневими бульбами та коренеплодами.

  55.Жоржина ,пшінка має такі видозміни кореня:

  а) коренеплоди;

  б) кореневі бульби;

  в) кореневі бульби та коренеплоди.

  56.Болтний кипарис має корені ,що ростуть угору над ґрунтом ,ними він дихає .Ці корені 

  називаються:

  а) повітряні;

  б) дихальні;

  в) повітряні та дихальні.

  57.У плюща ,крім звичайних коренів ,розвиваються додаткові і мають назву:

  А) корені-причіпки;

  б) корені-присоски;

  в) бульбокорені.

  58.Омела живиться готовими органічними речовинами ,поглинаючи їх зі своєї жертви

  і має корені:

  а)корені-причіпки;

  б)корені-присоски;

  в)бульбокорені.

  59.Розташувати зони кореня послідовно:

  а) кореневий чохлик ,зона розтягування ,зона поділу ,всисна зона;

  б) кореневий чохлик ,зона поділу ,зона розтягування ,всисна зона;

  в) кореневий чохлик ,всисна зона ,зона поділу ,зона розтягування.

  60.Провідну зону ,або зона бічних коренів розташована за:

  а)всисною зоною;

  б)зоною поділу;

  в)зоною розтягу.

  61.Функцію всмоктування води і мінеральних речовин із ґрунту здійснює:

  а) кореневі волоски;

  б ) зона росту;

  в)всисна зона.

  62. Кореневого чохлика не мають:

  а)ряска мала ,ламінарія;

  б)ряска мала ,жабурник звичайний;

  в)жабурник звичайний ,спірогіра.   

  63.Пагін- це:

  а) вегетативний орган;

  б) вегетативний орган листостеблової будови;

  в)генеративний орган.

  64.Пагін складається:

  а) стебла і листків;

  б) стебла і бруньок;

  в) стебла ,листків і бруньок.

  65.Кут між листком і стеблом називається:

  а) вузол;
  б) міжвузля;

  в) листовою пазухою.

  66. Основні функції пагона:

  а) транспортування речовин ,фотосинтез ,накопичування поживних речовин;

  б) транспортування речовин і накопичування поживних речовин;

  в) фотосинтез ,транспортування речовин.

  67.Зачатковий пагін-це:

  а)брунька;

  б)листок;

  в)квітка

  68.Ріст пагона в довжину забезпечує:

  а) клітини конуса наростання;

  б) брунька;

  в) зачаткове стебло.

  69.З вегетативної бруньки виростають:

  а) квітки;

  б) листки і стебло;

  в) листки.

  70.З генеративної бруньки виростають:

  а) квітки;

  б) квітки або суцвіття;

  в) листки.

  71. За формою бруньок ,розміром кольором ,розташуванням на пагоні взимку можна визначити:

  а) яке дерево перед вами;

  б) який кущ перед вами;

  в) яке дерево чи кущ перед вами.

  72. Пагін росте в довжину:

  а)своєю верхівкою;

  б)за рахунок поживних речовин;

  в)коли відбувається фотосинтез.       

  73.Ріст пагона за рахунок видовження міжвузля називається:

  а)вставним;

  б)верхівковим;

  в)пазушним.

  74.В середині генеративних бруньок розташовані:

  а) зачаткові листки;

  б) зачаткові квітки;

  в) зачаткові листки і квітки.

75.Бічні та додаткові бруньки утворюються на:

а) на листках і коренях;

б)у пазухах листків;

в)на верхівці пагона.

76.Місце прикріплення одного або кількох листків до стебла- це:

а)міжвузля;

б) вузол;

в)пазуха листка.

77.Осьова частина пагона – це:

а)стебло;

б)Листок;

в)верхівкова брунька.

78.Стебла   бувають:

а) трав’янисті, дерев’янисті, напівдервянисті;

б) трав’янисті, дерев’янисті;

в) напівдеревянисті, дерев’янисті.

79. За  формою  поперечного  розрізу  стебла  бувають:

а) тригранні, багатогранні, округлі;

б) чотиригранні, циліндричні, борозенчасті;

в)округлі, багатогранні, чотиригранні, тригранні, борозенчасті.

80. Тригранні  стебла  мають  такі  рослини:

а) кропива;

б) щавель;

в) осока.

81. Циліндричні  стебла  мають  такі  рослини:

а) татарник;

б) айстри, троянди;

в) щавель.

82. За  розташуванням  у  просторі  розрізняють  такі  стебла:

а) прямостоячі, чіпкі;

б) прямостоячі, виткі;

в) прямостоячі, виткі, чіпкі, повзучі.

83. Прямостояче  стебло  мають  такі  рослини:

а) лобода, очерет, лілія  лісова;

б) барвінок, очерет;

в) лобода, перстач  гусячий.

84. Виткі  стебла, що  закручуються  за  годинниковою  стрілкою  мають  такі  рослини:

а) у  хмеля, іпомеї;

б) у  квасолі, хмеля;

в) у  квасолі, берізки  польової.

85. Луб  утворюється:

а) луб’яні волокна;

б) луб’яні волокна, ситоподібні трубки;

в) кора й луб’яні волокна.

86. Між  корою  і  деревиною  є  особливий  шар:

а) камбій;

б) луб;

в) ситоподібні  трубки.

87. Вона  міститься  в  центрі  стебла, де  відкладаються  поживні  речовини:

а) деревина;

б) серцевина;

в) корок.

88. Щільний, найширший  шар  стебла:

а) деревина;

б) серцевина;

в) кора.

89. Видозміни  пагона  бувають:

а) надземні;

б) підземні;

в) надземні  та  підземні.

90. До надземних  видозмін  пагонів  належать:

а) колючки, бульби;

б) вуса, вусики, колючки, надземні  бульби;

в) вуса, вусики, колючки.

91. Підземні  видозміни  пагона – це:

а) кореневища, бульба, цибулина;

б)  кореневище, надземні  бульби;

в) бульба, цибулина.

92. Дуже  вкорочений  підземний  пагін  з  видозміненими  листками:

а) цибулина;

б) бульба;

в)  кореневище.

93. Видозмінений підземний пагін бульбу мають такі рослини:

а)картопля;

б) картопля, топінамбур;

в) ірис, картопля.

94. Видозмінений пагін, ззовні схожий на корінь:

а) кореневище;

б) бульба;

в) бульба, кореневище.

95. Кореневище мають такі рослини:

а) осока, щавель, ірис;

б) пирій, ірис, картопля;

в) осока, картопля.

96.Основними структурними сегментами листка є:

а) листкова пластинка;

б) листкова пластинка, черешок;

в) черешок.

97. За кількістю листкових пластинок листки бувають:

а) прості;

б) складні;

в) прості й складні.

98. У гіркокаштана, люпину листок:

а) простий;

б) складний;

в) пальчастоскладний.

99. Прості листки бувають:

а) черешкові;

б) складені;

в) черешкові й складені.

100. Різноманітність листків, їх розташування на пагоні – це:

а) прояв історичного розвитку рослин;

б) пристосування до співжиття в екосистемах;

в) прояв індивідуального розвитку.

101. Розрізняють такі типи розташування листків на стеблі:

а) супротивне;

б) чергове, кільчасте;

в) супротивне, спіральне, мутовчасте.

102. Чергове листкорозміщення мають такі рослини:

а) береза, яблуня дика;

б) береза, бузина;

в) барвінок; хвощ лісовий.

103. Ззовні шкірка листка вкрита:

а) кутикулою;

б) продихами;

в) хлоропластами.

104. Газообмін і випаровування води відбувається через:

а) шкірку;

б) продихи;

в) шкірку і продихи.

105. Листки мають опушину у:

а) дивини, капусти;

б) дивини, шавлії, мати-й-мачухи;

в) мати-й-мачухи, берези.

106.Продихи відкриті:

а) вдень;

б) у жарку і суху погоду;

в) вдень, у жарку і суху погоду.

107. Верхній шар фото синтезуючої тканини утворюють клітини:

а) стовпчасті;

б) губчасті;

в) провідні пучки.

108. Розчини мінеральних речовин надходять до листка з ґрунту:

а) по судинах;

б) по ситоподібним трубкам;

в) по деревині;

109. На поверхні листка провідні пучки мають вигляд:

а) жилок;

б) міжклітинників;

в) пучків.

110. Парноперистоскладні листки мають:

а) горох посівний, жовта акація, горобина;

б) горох посівний, жовта акація, горошок мишачий;

в) жовта акація, біла акація.

111. Типи жилкування листків:

а) дугове, паралельне, сітчасте;

б) дугове, сітчасте;

в) паралельне, сітчасте.

112. Сидячі листки мають такі рослини:

а) пирій, тонконіг, кукурудза;

б) пирій, кукурудза;

в) тонконіг, дуб.

113. Пластинка – це плоска частина листка, що складається з таких частин:

а) верхньої, нижньої;

б) верхньої, нижньої, середньої;

в) верхньої.

114. Складні листки мають:

а) горобина, люпин, акація;

б) горобина, бузок;

в) акація, шипшина, конвалія.

  1. Для рослин характерні такі способи розмноження:

            а) статеве;

 б) нестатеве, статеве;

 в) нестатеве.

  1. Захисна оболонка клітини або групи клітин – це:

               а) спора;

               б) зооспора.

 

 

Розмноження та розвиток рослин

  1. Під вегетативним розмноженням розуміють тип:

               а) статевого розмноження;

               б) нестатевого розмноження.

  1. Вони розвиваються з додаткових бруньок, які закладаються на корені:

               а) кореневі паростки;

               б) кореневища;

               в) бульби.

  1. Бульбу мають:

               а) тюльпан;

              б) топінамбур;  

              в) валеріана.

  1. Кореневими паростками розмножуються:

               а) шипшина, акація біла, хрін;

               б) акація біла, хрін;

               в) нарцис, шипшина.

  1. Живці бувають:

               а) літні, зимові;

               б) літні, зимові, весняні;

               в) літні, весняні.

  1. Зимовими живцями вегетативне розмноження проводять у таких рослин:

               а) винограду, смородини, аґрусу (без листя);

               б) бегонії, глоксинії.

  1. Вегетативне розмноження можна провести за допомогою таких живців:

               а) листкових, стеблових та кореневих;

               б) листкових та кореневих;

               в) стеблових та кореневих.

  1. Малину, сливу, вишню, айву розмножують:

               а) кореневими живцями;

               б) листковими живцями;

               в) стебловими живцями.

  1. Для мохів та папоротей характерне розмноження за допомогою:

               а) бульб;

               б) виводкових бруньок;

               в) кореневих паростків.

  1. Калину, виноград, аґрус можна розмножувати:

               а) відводками;

               б) живцями;

               в) кореневищами.

  1. Вегетативне розмноження, де прищепою є брунька з частиною деревини – це:

               а) копулювання;

               б) окулірування;

               в) щеплення.

  1. Зрощування прищепи та підщепи однакової товщини – це:

               а) копулювання;

               б) окулірування;

               в) щеплення.

  1. Рослину, з якої беруть живець для щеплення називають:

               а) підщепою;

               б) прищепою.

  1.  Рослину, до якої прищеплюють живець називають:

               а) підщепою;

               б) прищепою.

  1. Органами вегетативного розмноження є:

               а) листок, бульба;

               б) цибулина, кореневище;

               в) листок, бульба, цибулина, кореневище.

  1. Цибулину мають:

               а) конвалія, лілія;

               б) лілія, нарцис;

               в) топінамбур, жоржина.

  1. Видами нестатевого розмноження є:

               а) спорове, вегетативне;

               б) вегетативне;

               в) спорове.

  1. Генеративний орган – це:

               а) квітка, стебло;

               б) квітка, листок;

               в) квітка.

  1. Чашолистики разом із пелюстками утворюють:

               а) оцвітину;

               б) віночок;

               в) квітку.

  1. Головні частини квітки – це:

               а) тичинки й маточки;

               б) пелюстки та чашолистики;

               в) тичинки та пелюстки.

  1. Подвійну оцвітину мають:

               а) жасмин, вишня;

               б) шипшина, жасмин, вишня.

  1. Маточка складається з:

               а) приймочки, стовпчика, зав’язі;

               б) приймочки, зав’язі;

               в) приймочки та стовпчика.

  1. Усі частини квітки розташовані на:

               а) квітконіжці;

               б) квітколожі;

               в) стеблі.

  1. Квітка має тичинки і маточки у:

               а) яблуні, кукурудзи, дуба;

               б) яблуні, огірків, вишні;

               в) яблуні, шипшини, вишні.

  1. Одностатеві квітки – це ті, що мають:

               а) маточки;

               б) тичинки;

               в) маточки або тичинки.

  1. Однодомними рослинами є:

               а) дуб, береза, огірок;

               б) тополя, огірок;

               в) тополя, дуб, береза.

  1. Залежно від будови квітки поділяються на:

               а) одностатеві;

               б) двостатеві;

               в) одностатеві та двостатеві.

  1. Суцвіття мають такі рослини:

               а) ромашка, конюшина, морква;

               б) горобина, шипшина;

               в) бузина, тюльпан.

  1. Суцвіття початок мають такі рослини:

               а) кукурудза, рогіз;

               б) кукурудза;

               в) рогіз.

  1. Вишня, примула, цибуля мають таке суцвіття:

               а) простий зонтик;

               б) складний зонтик;

               в) щиток.

  1. Суцвіття китицю мають:

               а) смородина, конвалія;

               б) черемха, конвалія;

               в) капуста, конвалія, черемха, смородина.

  1. Пижмо, деревій мають суцвіття:

               а) щиток;

               б) складний зонтик;

               в) складний щиток.

  1. Утворення суцвіть – це пристосування:

               а) до запилення;

               б) для краси;

               в) до приваблювання комах.

  1. Суцвіття складний колос мають такі рослини:

               а) пшениця, бузок, жито;

               б) пшениця, жито;

               в) бузок, осот, пшениця.

  1. Розрізняють такі способи запилення:

               а) самозапилення;

               б) перехресне запилення;

               в)  самозапилення та перехресне запилення .

  1. До комахозапильних рослин належать:

               а) петунія, матіола, яблуня;

               б) яблуня, береза, вільха;

               в) петунія, тимофіївка, вишня.

  1. Для підвищення урожайності соняшника люди використовують запилення:

               а) штучне;

               б) перехресне;

               в) самозапилення.

  1. Характерні ознаки для вітрозапильних рослин:

              а) відсутність нектарників, великі пиляки, маточки з великими приймочками;

               б) відсутність нектарників;

               в) маточки з великими приймочками.

  1. Комахозапильні рослини мають:

               а) яскраву оцвітину, привабливий запах;

               б)  яскраву оцвітину, привабливий запах, зібрані у суцвіття квітки.

  1. Вітрозапильні рослини – це:

               а) вільха, соняшник, ліщина;

               б) вільха, ковила, береза, ліщина;

               в) береза, ліщина, тюльпан.

  1. Основні частини насінини – це:

               а) зародок;

               б) ендосперм, насінна шкірка та зародок.

  1. Подвійне запліднення у рослин відкрив:

               а) К.Л.Тімірязєв;

               б) С.Г.Навашин;

               в) І.В.Мічурін.

  1. Із заплідненої яйцеклітини розвивається:

               а) зародок насінини;

               б) ендосперм;

               в) насінна шкірка.

  1. Кожний насінний зачаток має:

               а) зародковий мішок;

               б) центральну клітину;

               в) зиготу.

  1. Квітковим рослинам властиве:

               а) подвійне запліднення;

               б) запліднення;

               в) самозапилення.

  1. Насінина розвивається:

               а) після запилення;

               б) після запліднення;

               в) після запилення та запліднення.

  1. Плоди здебільшого утворюються із:

               а) зав’язі маточки;

               б) інших частин квітки;

               в) яйцеклітини.

  1. Плід – це:

               а) вегетативний орган;

               б) генеративний орган;

               в) генеративний  та вегетативний орган.

  1. Плоди , які не мають насінини:

               а) утворилися при поганій погоді;

               б) утворилися без запліднення;

               в) утворилися без запилення.

  1. Плід ягода мають такі рослини:

               а) горобина, черемха;

               б) вишня, смородина;

               в) помідор, смородина.

  1. Однонасінні плоди мають такі рослини:

               а) соняшник, вишня;

               б) соняшник, горох;

               в) огірок, вишня.

  1. М’ясисте супліддя мають:

               а) яблуко, апельсин, інжир;

               б) інжир, ананас, шовковиця;

               в) інжир, айва, шовковиця.

  1. Сухий плід біб мають такі рослини:

               а) біла акація, конюшина;

               б) квасоля, ріпа, біб;

               в) гірчиця, горох, квасоля.

  1. Соняшник, кульбаба та ромашка мають такий плід:

               а) зернівка;

               б) сім’янка;

               в) кістянка.

  1. Всередині цього плоду є багато насіння, яке висипається через отвори:

               а) коробочка;

               б) стручок;

               в) сім’янка.

  1. Бавовник, мак та льон мають плід:

               а) коробочка;

               б) стручок;

               в) сім’янка.

  1. Плід яблуко мають такі дерева:

               а) яблуня;

               б) яблуня, груша;

               в) яблуня, груша, айва.

  1. Плід, який має дерев’янистий оплодень, який не зростається з насіниною й лежить вільно:

               а) горіх;

               б) сім’янка;

               в) коробочка.

  1. У в’яза, клена плоди розповсюджуються:

               а) вітром;

               б) само скидання;

               в) птахами.

  1. Найбільш простий спосіб поширення плодів та насіння – розкидання мають такі рослини:

               а) жовта акація, розрив-трава;

               б) жовта акація, вівсюг, ковила;

               в) розрив-трава, вівсюг.

  1. Поширення плодів тваринами характерне для:

               а) горобини, калини, черемхи;

               б) горобини, ліщини, верби;

               в) іван-чаю, калини, черемхи.

  1. Насінина утворюється з:

               а) насінного зачатку;

               б) після запліднення;

               в) з насінного зачатку після запліднення.

  1. Зародок пшениці, цибулі, конвалії:

               а) містить запас поживних речовин;

               б) не містить запас поживних речовин.

  1. До дводольних рослин належать:

               а) горох, грицики, морква;

               б) горох, морква, цибуля;

               в) гарбуз, конвалія, горох.

  1. Процес проростання насіння починається із:

               а) видовження зародкового корінця та перетворення на головний;

               б) появи листочка;

               в) появи проростка.

  1. Для проростання насіння потрібні:

               а) вода, повітря;

               б) вода, повітря, тепло;

               в) тепло, вода, світло.

  1. Шлях якісних перетворень у рослині називають:

               а) ріст;

               б) розвиток;

               в) ріст і розвиток.

  1. Життєвий цикл рослин – це:

               а) сукупність стадій розвитку;

               б) розвиток від появи сходів до відмирання.

  1. Після сходів у злаків спостерігають такі фази:

               а) кущіння, вихід в трубку;

               б) кущіння, колосіння, цвітіння, утворення плодів;

               в) кущіння, вихід в трубку, колосіння, цвітіння, утворення плодів.

  1. У  дерев та чагарників весняне пробудження починається з:

               а) сокоруху, набрякання бруньок, появи листків;

               б) сокоруху, появи бруньок та листків;

               в) сокоруху та появи листків.

  1. Ріст – це:

               а) збільшення маси;

               б) збільшення маси та розмірів тіла;

               в) формування організму, збільшення маси та розмірів тіла.

  1. Опаданню листків передує:

               а) руйнування хлорофілу;

               б) утворення відокремлюючого шару між основою і черешком листка;

               в) руйнування хлорофілу,  утворення відокремлюючого шару між основою і черешком листка.

  1. Регуляторами росту рослин є:

               а) гормони, вітаміни;

               б) ферменти, гормони;

               в) гормони, вітаміни, ферменти.

  1. У квіткових рослин розвиток починається з:

               а) першого поділу заплідненої яйцеклітини;

               б) запліднення яйцеклітини;

               в) зиготи.

ІІ Розділ

Вищі спорові рослини. Голоносінні

  1. Найдавніші організми серед нищих рослин:

               а) бактерії;

               б) водорості;

               в) мохи.

  1. За будовою слані водорості поділяються на:

 а) одноклітинні, багатоклітинні, колоніальні;

 б) одноклітинні, багатоклітинні.

  1. Середовище існування водоростей:

 а) водне середовище;

 б) водне середовище, ґрунт, на снігу, каменях, шерсті тварин;

 в) ґрунт.

  1. Водорості, що ростуть на дні водойм, - це:

 а) фітопланктон;

 б) бентос.

  1. Наука, що вивчає водорості:

 а) мікологія;

 б) ботаніка;

 в) альгологія.

  1. Пігменти водоростей знаходяться у:

 а) хлоропластах;

 б) хромопластах;

 в) хроматофорах.

  1. За своєрідністю талому, пігментів, способів розмноження водорості поділяють на

 а) золотисті, зелені;

 б) бурі, червоні, діатомові;

 в) зелені, золотисті, бурі, червоні, діамантові, жовто-зелені.

  1. До відділу Зелені водорості належать:

 а) хламідомонада, хлорела, улотрикс, спірогира, вольвокс;

 б) макроцистис, фукус;

 в) фукус, хлорела, церамія.

  1. Відділ Багрянки об’єднує такі водорості:

 а) порфіра, філофора;

 б) філофора, фукус, саргасум;

 в) порфіра, саргасум.

  1. До бурих водоростей відносять:

 а) філофору, макроцистис, хлорелу;

 б) макроцистис, ламінарію, фукус;

 в) ламінарію, хламідомонаду.

  1. Найдавніші організми, що населяють планету:

 а) водорості;

 б) мохи;

 в) бактерії.

  1. „Цвітіння води” відбувається завдяки швидкому розмноженню:

 а) зелених водоростей;

 б) жовто-зелених водоростей;

 в) багрянок.

  1. Тіло водоростей має назву:

 а) талом;

 б) шкірно-мускульний мішок;

 в) мантія.

  1. Найбільша за розміром водорість, що має довжину 30-45 метрів, - це:

 а) макроцистис;

 б) спірогира;

 в) улотрикс

  1. Для виготовлення легкої цегли застосовують такі водорості:

 а) діатомові;

 б) жовто-зелені;

 в) бурі.

  1. Цінні харчові та вітамінні добавки виготовляють з:

 а) хлорели;

 б) ламінарії;

 в) улотрикс.

  1. Нестатеве покоління спорових – це:

 а) спорофіт;

 б) гаметофіт.

  1. Із зиготи після запліднення виростає:

 а) гаметофіт;

 б) спорофіт.

  1. Зі спори виростає:

 а) зигота;

 б) заросток.

  1. У заплідненні беруть участь:

 а) гамети;

 б)заросток;

 в) зигота.

  1. Зміну статевого покоління нестатевим у циклі розвитку називають:

 а) гаметофіт;

 б) спорофіт;

 в) чергування поколінь.

  1. Мохоподібних відносять до:

 а) вищих спорових рослин;

 б) нищих спорових;

 в) папоротей.

  1. За сприятливих умов спора мохів проростає у:

 а)заросток;

 б) протонему;

 в) спорофіт.

  1. Стебло мохів:

 а) має провідну тканину;

 б) провідної тканини не має.

  1. Найбільших розмірів сягає такий водяний мох:

 а) фонтіналіс;

 в) зозулин льон;

 в) сфагнум.

  1. “Сфагнум” в перекладі з грецької означає:

 а) “білий мох”;

 б) “губка”;

 в) “зелений мох”.

  1. Де дозрівають спори сфагнуму?:

 а) у трьох кулястих коробочках;

 б) у пластинках;

 в) в кулястій коробочці.

 

  1. Стебло сфагнуму:

 а) наростає верхівкою, розгалежене;

 б) нерозгалужене;

 в) циліндричне.

  1. Виберіть з поданих мохів дводомний:

 а) сфагнум;

 б) зозулин льон;

 в) маршанція.

  1. Виберіть з поданих мохів однодомний:

 а) сфагнум;

 б) зозулин льон;

 в) маршанція.

  1. Будова маршанції мінливої:

 а) листостеблова;

 б) таломна.

  1. У життєвому циклі маршанції переважає:

 а) гаметофіт;

 б) спорофіт.

  1. Органи розмноження маршанції мають вигляд:

 а) зеленкуватих парасольок на тонких ніжках;

 б) коробочок;

 в) колоска.

  1. У життєвому циклі мохів переважає:

 а) спорофіт;

 б) гаметофіт.

  1. У плауноподібних пагін:

 а) прямостоячий;

 б) повзучий;

 в) галузиться.

  1. Явище розташування старіших пагонів у центрі, а молодих – навколо по краю називається:

 а) “відьмині кільця”;

 б) зарослі;

 в) розмноження.

  1. Провідні тканини у стеблі мають:

 а) мохи;

 б) плауни.

  1. Чи мають плауноподібні справжні листки, стебла та корені?:

 а) так;

 б) ні.

  1. Листки плаунів на стеблі розміщенні:

 а) супротивно;

 б) почергово;

 в) спірально.

  1. Спори цих рослин через 4-8 років проростають у заростки:

 а) плаунів;

 б) мохів.

  1. Різні за розміром спори мають такі рослини:

 а) сфагнум;

 б) селагінела;

 в) зозулин льон.

 

  1. Найдавніші спорові рослини, які пристосувалися до життя на суші і мають ускладнену будову тіла:

 а) мохи;

 б) плауни.

  1. У яких рослин ріст є інтеркалярним(вставним):

 а) плаунів;

 б) хвощів;

 в) мохів.

  1. Тіло цих рослин почленоване на вузли та міжвузля:

 а) плаунів, хвощів;

 б) хвощів;

 в) мохів.

  1. Яка частина тіла хвоща здійснює процес фотосинтезу?:

 а) листок і пагін;

 б) листок;

 в) пагін.

  1. Стебло хвоща жорстке на дотик, бо в ньому багато:

 а) целюлози;

 б) кремнезему;

 в) пектинів.

  1. У яких рослин є підземні пагони – кореневища?:

 а) мохів;

 б) хвощів;

 в) папоротей.

  1. У життєвому циклі  хвощів переважає:

 а) гаметафіт;

 б) спорофіт.

  1. У якої з цих рослин є два типи пагонів – літній та весняний?

 а) плауна;

 б) хвоща;

 в) моху.

  1. Великі листки у папоротей називаються:

 а) вайі;

 б) соруси.

  1. У життєвому циклі папоротей панує:

 а) галетофіт;

 б) спорофіт.

  1. Заросток папороті має назву:

 а) гаметофіт;

 б) спорофіт.

  1. Чоловічі та жіночі статеві органи формуються на:

 а) спорофіті;

 б) гаметофіті.

  1. У папороті чоловічі гамети утворюються з:

 а) макроспор;

 б) мікроспор.

  1. Папороті розмножуються вегетативно:

 а) виводковими бруньками;

 б) кореневищем;

 в) бруньками та кореневищем.

  1. Альзофіла – це:

 а) трав’яниста рослина;

 б) деревовидна папороть.

  1. Предками насінних рослин були:

 а) насінні папороті;

 б) мохи;

 в) квіткові рослини.

  1. У вужачки звичайної, ключ-трави спорангій знаходиться в:

 а) сорусах;

 б) кінцях видозмінених листків.

  1. Ця папороть зростає лише у високогірних місцях Криму та є декоративною:

 а) гронянка півмісяцева;

 б) вужачка звичайна;

 в) адіатум венерин волос.

  1. Через свої ажурні листочки вона в народі отримала багато назв: „дівочі коси”, „червоне волосся”, „волосся Марії Богородиці”. Назвіть рослину:

 а) орляк;

 б) гронянка півмісяцева;

 в) адіантум венерин волос.

  1. Ця папороть утворює густі зарості:

 а) щитник чоловічий;

 б) орляк;

 в) адіатум венерин голос.

  1. Найменша за розмірами папороть:

 а) азоль;

 б) сальвінія;

 в) марселія чотирилиста.

  1. Яка папороть є зеленим добривом на рисових полях:

 а) азоль;

 б) орляк;

 в) сальвінія плаваюча.

  1. Ці рослини є не лише поглиначами і накопичувачами води, але і хімічних елементів:

 а) хвощі;

 б) плауни;

 в) мохи.

  1. Вони допомагають геологам знаходити корені копалини:

 а) мохи;

 б) хвощ;

 в) плауни.

  1. Цю рослину використовують проти легеневих захворювань, хвороб сечовидільної системи, шкіри, опіках:

 а) сфагнум;

 б) зозулин льон;

 в) орляк.

  1. Як бактерицидний засіб використовують:

 а) сфагнум;

 б) зозулин льон, орляк.

  1. Використовують цю рослину як дитячу присипку, в піротехніці:

 а) плауни;

 б) хвощі;

 в) папороті.

  1. Поява на городі та полі хвощів свідчить:

 а) про закисання ґрунту;

 б) солоність ґрунту;

 в) закисання та солоність ґрунту.

 

  1. Отруйним для тварин є хвощ:

 а) болотяний;

 б) польовий.

  1. Яку частину орляка використовують у їжу:

 а) кореневище;

 б) молоді листки;

 в) молоді листки та кореневища. 

  1.  У виготовлені тугоплавкого скла використовують:

 а) золу орляка;

 б) кореневище папороті;

 в) листки папороті.

  1. Перші насінні рослини нагадували:

 а) мохоподібні;

 б) папороті;

 в) хвощеподібні.

  1. Насінні зачатки голонасінних знаходили на:

 а) верхівках стовбурів;

 б) листях;

 в) листях та стовбурах.

  1. У флорі України голонасінні переважно представленні:

 а) хвойними;

 б) шишконосними;

 в) хвойними і шишконосними.

  1. Стебло хвойних потовщується за рахунок:

 а) камбію;

 б) деревини;

 в) камбію і деревини.

  1. Живиця заповнює собою ходи:

 а) деревини;

 б) ситоподібних трубок;

 в) деревини і ситоподібних трубок.

  1. Провідна тканина у хвойних представлена:

 а) трахеїдами;

 б) судинами;

 в) ситоподібними трубками.

  1. Щорічно хвоя опадає:

 а) у вельвіччії дивної;

 б) у модрини;

 в) у гінго дволопатевого.

  1. Насіння має переваги перед спорою, це:

 а) містить зародок, насінну оболонку, широко розсівається;

 б) містить зародок і насінну оболонку;

 в) містить зародок із запасом поживних речовин.

  1. Чоловічі шишки голонасінних мають забарвлення:

 а) червонувато-буре;

 б) зеленувато-жовте.

  1. У жіночій шишці є такі лусочки:

 а) покривні, насінні, захисні;

 б) покривні, насінні;

 в) покривні, насінні;

 г) захисні, насінні.

  1. Після запилення покривні лусочки у Голонасінних:

 а) закриваються;

 б) склеюються смолою.

 в) закриваються і склеюються смолою

  1. Можливість запліднюватися голонасінним дала поява:

 а) пилкової трубки;

 б) сперміїв;

 в) зиготи.

  1. Поширення насіння сосни відбувається за рахунок:

 а) великої кількості насіння;

 б) наявності крилець;

 в) наявності вітру.

  1. У яких хвойних схожі на листки папоротей:

 а) клас Саговникові;

 б) клас Гінкгові;

 в) клас Гнетові.

  1. До класу Саговникові відноситься:

 а) сузедра;

 б) макрозамія;

 в) вельвічія дивна.

  1. Чи ростуть саговники на Україні:

 а) ні;

 б) так.

  1. Крупу саго отримують з:

 а) пшениці;

 б) макрозамії;

 в) гінкго.

  1. Листки у цієї рослини дволопатеві, опадають щороку:

 а) гінкго,

 б) макрозамія;

 в) вельвічія дивна.

  1. Насіння цієї рослини має сріблясто оранжевий колір - це:

 а) гінкго;

 б)  вельвічія дивна;

 в) ефедра.

  1. Цей клас має дві родини – вельвічієві та хвойникові:

 а) клас Гнетові;

 б) клас Хвойні.

  1. Клас Хвойні має такі листки:

 а) сидячі, голковидні;

 б) голковидні, дрібні;

 в) сидячі дрібні, голковидні або листовидні.

  1. Рослина має червонувату, багату смолами, міцну деревину, яка не гниє у воді:

 а) модрина;

 б) тис;

 в) ялиця біла.

  1. Вони переносять морози та забруднення сучасних міст:

 а) модрина та ялина;

 б) сосна та ялина;

 в) модрина.

  1. З якої рослини отримують дуже цінну ефірну олію?:

 а) ефедри;

 б) ялиці;

 в) кедра.

  1. Найбільше полюбляє теплий клімат:

 а) сосна;

 б) кедр;

 в) ялиця біла.

  1. У якої рослини на вкорочених пагонах розміщується по одній 4-гранній колючій хвоїнці?:

 а) ялини;

 б) модрини;

 в) ялиці.

  1. Родючий ґрунт найбільш потрібний:

 а) ялині;

 б) модрині;

 в) ялиці.

  1. Яке дерево українці назвали негній-деревом?:

 а) тис;

 б) модрину;

 в) дуб.

  1. До якої родини належать ялівець та туя?:

 а) до Тисових;

 б) до Кипарисових.

  1. У яких дерев із родини Кипарисових наймякша деревина?:

 а) у кипариса;

 б) у ялівця;

 в) у туї.

  1. У якої рослини шишки мають вигляд соковитих ягід, які мають лікувальні властивості?:

 а) кипарис;

 б) тис;

 в) ялівець.

  1. У якої родини Голонасінних листки мають вигляд лусочок?:

 а) Кипарисових;

 б) Тисових;

 в) Тисових та Кипарисових.

  1. Як називаються особливі речовини хвойних, що згубно діють на мікроорганізми?:

 а) фітогормони;

 б) фітонциди;

 в) гормони.

  1. Який вітамін міститься у хвої?:

 а) А;

 б) В;

 в) С.

 

 

Покритонасінні

  1. Насінні зачатки в цих рослин захищені стінками зав’язі, отже – це:

 а) голонасінні;

 б) покритонасінні.

  1. Яка інша назва покритонасінних?:

 а) квіткові;

 б) вищі.

  1. Провідна тканина покритонасінних представлена:

 а) трахеїдами;

 б) ситоподібними трубками та судинами;

 в) судинами.

  1. З якими ознаками квіткових поділяють на родини?:

 а) будова квітки;

 б) будова  кореня та квітки;

 в) будова листка та квітки.

  1. У квітках вишні, абрикоса, сливи формула квітки така:

 а) Ч 5П5ТМ1;

 б) Ч(5)П(5)Т(5)М(5).

  1. Плід яблуко мають такі рослини:

 а) груша, яблуня;

 б) яблуня, горобина;

 в) груша, яблуня, горобина.

  1. Плід багатокістянка мають такі рослини:

 а) малина, ожина;

 б) малина, ожина, костяниця;

 в) ожина, костяниця.

  1. Квітки зібрані в суцвіття у таких рослин:

 а) вишні, черемхи;

 б) яблуні, вишні, черемхи;

 в) яблуні, вишні, черемхи, горобини.

  1. Плід кістянка мають такі рослини:

 а) горобина, черешня, абрикос;

 б) горобина, абрикос;

 в) черешня, абрикос.

  1. Серед родини Розові є такі лікарські рослини:

 а) малина, глід, перстач, мигдаль;

 б) глід, малина, блекота;

 в) перстач, малина, лунарія.

  1. У якої родини Покритонасінних квітки в усіх рослин подібні?:

 а) Пасльонові;

 б) Розові;

 в) Хрестоцвіті.

  1. Які з рослин родини Пасльонові мають плід ягода?:

 а) паслін чорний, беладона;

 б) картопля, помідор, дереза звичайна;

 в) помідор, картопля.

  1. Плід коробочка мають такі рослини:

 а) дурман, тютюн, паслін чорний, помидор;

 б) дурман, тютюн;

 в) дурман, дереза звичайна, картопля.

  1. Родоначальником родини Пасльонові був:

 а) паслін гіркий;

 б) паслін чорний;

 в) картопля.

  1. Отруйними рослинами серед Пасльонових є:

 а) блекота, дурман;

 б) беладона, блекота, дурман, тютюн;

 в) дурман, тютюн, блекота.

  1. Яку іншу назву має "дощове дерево " з родини Пасльонових:

 а) брунфельсія;

 б) петунія;

 в) беладона.

  1. Рослин з цієї родини Покритонасінних  мають плід стручок:

 а) бобові;  

 б) хрестоцвіті.

  1. Квітки якої родини мають десять тичинок?:

 а) пасльонові;

 б) бобові;

 в) хрестоцвіті.

  1. На коренях яких рослин живуть бульбочкові бактерії?:

 а) люпину,

 б) помідора,

 в) грициків.

  1. Назвіть олійні рослини серед родини бобових:

 а) соя, арахіс, еспарцет;

 б) соя, арахіс;

 в) термоксис, соя, арахіс.

  1. З-поміж вказаних виберіть життєві форми родини бобові:

 а) трави, кущі, дерева;

 б) трави, дерева;

 в) трави, кущі.

  1. Які квітки втратили тичинки і маточки у родини Айстрові?:

 а) трубчасті;

 б) лійкоподібні;

 в) язичкові.

  1. Які квітки  із родини Айстрових мають і тичинки, і маточки?:

 а) трубчасті;

 б) лійкоподібні;

 в) язичкові.

  1. Які квітки у соняшника виконують роль приваблення?:

 а) трубчасті;

 б) лійкоподібні;

 в) язичкові.

  1. Плід у Складноцвітіх:

 а) зернівка;

 б) сім’янка;

 в) горішок.

  1. Знайдіть бур’яни серед Складноцвітіх:

 а) будяк, осот, полин;

 б) будяк, осот;

 в) будяк, полин.

  1. Серед Айстрових є  такі пряно-ароматичні рослини, як:

 а) естрагон;

 б) арніка;

 в) королиця.

  1. Розрізняти злакові у природі можна:

 а) по будові стебла;

 б) за жилкуванням листка;

 в) по розміщенню листків.

  1. Які із названих рослин мають плід горішок?:

 а) рис;

 б) бамбук;

 в) сорго.

  1. Хліб може бути:

 а) пшеничний, житній, кукурудзяний, рисовий;

 б) пшеничний, житній;

 в) пшеничний, житній, кукурудзяний.

  1. Квітки жита, кукурудзи, пирію запилюються:

 а) вітром;

 б) комахами;

 в) самозапильні.

  1. Наявність переважно тричленної квітки у злакових вказує на:

 а) риси однодольних рослин;

 б) запилення комахами;

 в) риси дводольних рослин.

  1. Злісні бур’яни родини злакові - це:

 а) мишій сизий, кропива;

 б) пирій повзучий, вівсюг звичайний, мишій сизий.

  1. Пагін лілійних видозмінюється у:

 а) кореневище;

 б) цибулину;

 в) кореневище, цибулину.

  1. Плід коробочка мають такі рослини:

 а) тюльпан, лілія;

 б) дурман, беладона, тюльпан, лілія;

 в) дереза звичайна, тюльпан, лілія.

  1. Цю рослину називають другим хлібом в Україні:

 а) картопля;

 б) соняшник;

 в) кукурудза.

  1. Ця рослина багата вітамінами С, А, Е, В:

 а) цукровий буряк;

 б) капуста;

 в) картопля.

  1. Пухке тісто дає:

 а) м’яка пшениця;

 б) тверда пшениця.

  1. Тичинкове суцвіття кукурудзи:

 а) волоть;

 б) початок.

  1. До однодольних рослин належать:

 а) пшениця, цукрова тростина;

 б) пшениця;

 в) цибуля, цукровий буряк, фінікова пальма.

  1. Які кімнатні рослини скидають листки в період, що збігається з посушливим періодом на їх батьківщині?:

 а) цикламен, амариліс;

 б) цикламен, космея;

 в) амариліс, красоля.

 

 

Гриби та лишайники

  1. Співжиття живих організмів, що належать до різних систематичних одиниць:

 а) симбіоз;

 б) мікориза;

 в) сапротрофність.

  1.  Гіфи утворюють:

 а) плодове тіло, грибницю;

 б) ніжку, грибницю;

 в) шапку, грибницю.

  1. Спосіб життя грибів буває:

 а) сапротрофний;

 б) паразитичнй;

 в) сапротрофний, паразитичнй.

  1. Вегетативне тіло гриба - це:

 а) ніжка, шапка;

 б) міцелій.

  1. Міцелій не утворюють:

 а) нижчі гриби;

 б) вищі гриби.

  1. Чим розмножуються гриби?:

 а) спорами;

 б) частинами міцелію;

 в) спорами, брунькуванням, частинами міцелію.

  1. Клітина нижчих грибів оточена:

 а) товстою стінкою;

 б) товстою стінкою з хітином;

 в) товстою стінкою з хітином та целюлозою.

  1. До нижчих грибів належать:

 а) мукор;

 б) мукор, аспергіл, пеніцил.

  1. До одноклітинних  вищих грибів відносять:

 а) аспергіл;

 б) пеніцил;

 в) дріжджі.

  1. Гриб, який уражає волосся, нігті, шкіру - це:

 а) трихофітон;

 б) ахоріон;

 в) трихофітон, ахоріон.

  1. Гриб, що спричиняє захворювання слизової оболонки порожнини рота (плісняву) - це:

 а) сідіум;

 б) мукор;

 в) пеніцил.

  1. Сироїжки, лисички, рижики відносять до:

 а) трубчастих грибів;

 б) пластинчастих грибів.

  1. Умовно їстівні гриби - це:

 а) сироїжки, хрящі;

 б) сироїжки, хрящі, зморшки;

 в) сироїжки, зморшки.

  1. До смертельно отруйних грибів відносяться:

 а) бліда поганка, мухомор;

 б) несправжні опеньки, бліда поганка;

 в) мухомор, бліда поганка, несправжні опеньки.

  1. Їстівні гриби - це:

 а) лисички, печериця, рижик, маслюк;

 б) рижик, сироїжки, лисички;

 в) сироїжки, печериця, маслюк.

  1. Сировиною для одержання  пеніциліну, біоміцину є:

 а) цвілеві гриби;

 б) дріжджі;

 в) шапкові гриби.

  1. Який вчений назвав лишайники рослинами-сфінксами?:

 а) В. І. Мічурин;

 б) К. А. Тімірязєв;

 в) І. П. Павлов.

  1. Тіло лишайника має:

 а) корені, листки, стебла;

 б) гіфи гриба й клітини водорості;

 в) гіфи гриба, ризоїди, клітини водорості.

  1. За формою слані лишайники бувають:

 а) листуваті, кіркові, кущисті;

 б) листуваті, накипні;

 в) накипні, кущисті.

  1. Лишайники, що ростуть у ґрунті є представниками роду:

 а) кладонія;

 б) ксантонія настінна;

 в) фісерія зірчастаа.

  1. Основний спосіб розмноження лишайників:

 а) вегетативний;

 б) нестатевий;

 в) статевий.

  1. Найбільш чутливими до забруднення повітря є такі лишайники:

 а) ценея, евернія, пармелія борозенчаста;

 б) ксанторія настінна, ценея;

 в) ценея, евернія.

  1. Назвіть лишайники, які використовують як лікарську сировину:

 а) центрарія ісландська;

 б) евернія;

 в) фісція зірчаста.

  1. Цей лишайник використовується для випікання „ескімоського хліба”:

 а) центрарія ісландська;

 б) алекторія;

 в) кладонія.

  1. Бактерії належать до царства:

 а) Прокаріоти;

 б) Дробянки.

  1. Щільна оболонка бактерії має назву:

 а) капсула;

 б) спора.

  1. Спадкова інформація бактерії знаходиться в:

 а) ядрі;

 б) нуклеоїді.

  1. За способом використання енергії бактерії бувають:

 а) автотрофи;

 б) гетеротрофи;

 в) автотрофи і гетеротрофи.

  1. За несприятливих умов бактерії утворюють:

 а) капсулу;

 б) цисту.

  1. Чи відбувається обмін речовин у цисті бактерії?:

 а) так;

 б) ні;

 в) дуже повільно.

  1. Бактерії, які можуть існувати у безкисневому середовищі:

 а) аеробні;

 б) анаеробні.

  1. Бактерії-паразити викликають таку хворобу:

 а) грип, ангіну, чуму;

 б) ботулізм, чуму, газову гангрену.

  1. Бактерії – симбіотики - це:

 а) молочнокислі;

 б) бульбочкові.

  1. Явище хемосинтезу у бактерій відкрив:

 а) С. М. Виноградський;

 б) К. А. Тімірязєв.

  1. Бактерію кишкової палички використовують для отримання:

 а) інсуліну, інтерферону;

 б) інтерферону;

 в) інсуліну.

  1. Мікробіолог Луї Пастер запропонував такий метод боротьби з бактеріями:

 а) пастеризація;

 б) локалізація;

 в) бактеризація.

 

Організми і середовище існування

  1. Середовища існування живих організмів бувають:

 а) наземно-повітряне, ґрунтове, водне;

 б) водне, наземне, ґрунтове;

 в) водне, ґрунтове, повітряне.

  1. Температура, світло, вологість, склад ґрунту - це:

 а) абіотичний фактор;

 б) біологічний;

 в) біотичний фактор.

  1. Чинники живої природи, обумовлені взаємодією між собою:

 а) біотичні;

 б) абіотичні;

 в) антропогенні.

  1. Пристосувальні властивості організму залежать від:

 а) місця існування організму;

 б) інтенсивності впливу екологічних факторів;

 в)  впливу сонячної енергії.

  1. Сукупність рослин, обєднаних екологічними взаємозвязками, територією - це:

 а) угрупування рослин;

 б) взаємозвязок організмів.

  1. Екологічні групи рослин, що пристосувалися до певної освітленності:

 а) світлолюбиві, тіньовитривалі;

 б) тіньолюбиві, світлолюбиві;

 в) світлолюбиві, тіньолюбиві, тіньовитривалі.

  1. Екологічні групи рослин, що виділяються за потребою у волозі:

 а) водяні рослини, вологолюбиві, посухостійкі;

 б) водяні рослини;

 в) вологолюбиві рослини.

  1. Екологічні групи, що пристосувалися до температури:

 а) холодостійкі, теплолюбиві;

 б) холодостійкі;

 в) теплолюбиві.

  1. Рослини – паразити - це:

 а) повитиця, вовчок, петрів хрест;

 б) вовчок, омела;

 в) омела, петрів хрест.

  1. Росичка круглолиса, багно звичайне, журавлина ростуть на:

 а) піщаних грунтах;

 б) заболочених грунтах;

 в) кислих грунтах.

  1. Екологічна група рослин, що живуть на ґрунтах із високою засоленістю:

 а) содник, курай м’ясистий, тамарикс, волоснець;

 б) содник, гніздівка, тамарикс;

 в) солянка, содник, очиток їдкий.

  1. Життєві форми рослин - це:

 а) дерева, трави;

 б) дерева, кущі, трави;

 в) трави, кущі.

  1. Трав’янисті рослини бувають:

 а) багаторічні, однорічні;

 б) багаторічні, дворічні, однорічні;

  в) дворічні, однорічні.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Назарчук Ніна
    Дякую! Гарна робота.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Коркач Олена Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Богдан Наталія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
28 лютого 2018
Переглядів
96335
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку