Тестові завдання з української мови для поточного контролю (4 клас)

Про матеріал

Тестові завдання з української мови для поточного контролю учнів 4 класу з тем: "Мова і мовлення", "Текст", "Типи текстів", "Речення" у двох варіантах.

Перегляд файлу

Мова і мовлення

 

1 варіант

 

1. Найважливіший засіб для спілкування – це:

 а) міміка;

 б) мова;

 в) жести.

 

2. Мовлення існує:

 а) усне і писемне;

 б) правильне і виразне;

 в) чітке і голосне.

 

3. Усне мовлення має бути:

 а) культурним, тихим, лагідним;

 б) голосним, емоційним, гарним;

 в) правильним, виразним, зрозумілим.

 

4. Дівчинка говорить по телефону. Це зразок:

 а) усного мовлення;

 б) писемного мовлення.

 

5. В якому рядку слова подано у формі звертання?

 а) лисичка, ялинка, місяць;

 б) лисичко, ялинко, місяцю.

 

6. Де люди говорять пошепки?

 а) у лузі, у лісі, біля річки;

 б) у театрі, у бібліотеці, у музеї.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 варіант

 

1. Мова складається з:

 а) букв;

 б) складів;

 в) речень.

 

2. Для писемного мовлення потрібні:

 а) звуки, склади, слова;

 б) літери, розділові знаки, цифри;

 в) букви, речення, тексти.

 

3. Культура мовлення – це:

 а) правильність, точність, виразність;

 б) правильність, швидкість, точність;

 в) правильність, ввічливість, точність.

 

4. Хлопчик пише листа бабусі. Це зразок:

 а) усного мовлення;

 б) писемного мовлення.

 

5. В якому рядку слова подано у формі звертання?

 а) зіронько, веснонько, книжко;

 б) зіронька, веснонька, книжка.

 

6. Де можна говорити голосно?

 а) у бібліотеці, у кінотеатрі, в автобусі;

 б) на стадіоні, у полі, біля річки.

 


Текст

 

1 варіант

 

1. Текстом називають:

 а) речення, які розміщені одне за одним;

 б) зв’язну розповідь;

 в) набір слів.

 

2. До тексту можна дібрати:

 а) малюнок;

 б) питання;

 в) заголовок.

 

3. Вибери заголовок до тексту за планом:

План

    1. Прийшла весна.

    2. Посіяли грядки.

    3. Гарно все зійшло.

    4. Добрий буде урожай.

 а) На городі;

 б) Весна;

 в) Овочі.

 

4. З яких частин складається текст?

 а) з абзаців, речень;

 б) із заголовка, із зачину;

 в) із зачину, основної частини, кінцівки.

 

5. Синоніми у тексті:

 а) визначають головну думку;

 б) допомагають уникнути повторень тих самих слів;

 в) допомагають визначити мету тексту.

 

6. Пронумеруй абзаци так, щоб вийшов текст:

 Білочка готується до зими. Цілий день вона носить горіхи, жолуді. Сушить їх і складає у своєму дуплі.

 Вже осінь.

 З такими запасами не страшна звірятку зима.

 

 

 

 

 

2 варіант

 

1. Те, про що повідомляється в тексті, розповідається – це:

 а) тема;

 б) мета;

 в) заголовок.

 

2. Ознаки тексту:

 а) заголовок, малюнки до нього;

 б) речення, зібрані в окремі абзаци;

 в) заголовок, зв’язок речень за змістом, тема й головна думка.

 

3. Вибери заголовок до тексту за поданим до нього планом:

План

    1. Ким я мрію стати?

    2. Яку користь принесу людям?

    3. Що для цього треба зробити?

 а) Користь людям;

 б) Роздуми про майбутнє;

 в) Я і моя професія.

 

4. Текст складається з:

 а) заголовка і кінцівки;

 б) зачину, основної частини, кінцівки;

 в) абзаців.

 

5. Познач групу слів, які служать для зв’язку речень у тексті:

 а) весело, любо, гарно, швидко;

 б) сонечко, вітерець, пташки, хмарки;

 в) спочатку, тоді, потім, нарешті.

 

6. Пронумеруй абзаци так, щоб вийшов текст:

 Під деревами вони розклали вогонь. Полум’я охопило гілки дерев. Діти розгубилися.

 Вчасно прибігли дорослі і погасили вогонь. Ліс було врятовано.

 Діти пішли в ліс.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Типи текстів

 

1 варіант

 

1. Тексти бувають:

 а) розповідні, питальні, спонукальні;

 б) розповідь, опис, міркування;

 в) окличні, неокличні.

2. Мета тексту-опису:

 а) описати;

 б) довести чи заперечити твердження;

 в) розповісти.

3. Текст якого типу можна скласти за поданими словосполученнями?

Верба

 Верба – це …, стовбур у неї …, гілля …, навесні верба …, восени її гілля схоже …, це дерево, яке … .

 а) текст-розповідь;

 б) текст-опис;

 в) текст-міркування.

4. Визнач тип тексту:

 Для чого лисиці хвіст потрібен?

 Та вона ж без нього зовсім пропаде. Поженуться за нею собаки – швидко її без хвоста зловлять. А з хвостом лисичка неодмінно їх надурить. Поведе хвостом праворуч, а сама вліво метнеться. Так і втече руда геть від переслідувачів.

 а) текст-опис;

 б) текст-міркування;

 в) текст-розповідь.

5. Удоскональ текст:

 Колись польові волошки в наших краях не росли. Волошки попали до нас разом із житом. Почали сіяти на полях жито – виросли поруч із ним і волошки. Насіння волошок ховалося серед житніх зерен і так мандрувало разом із ними.

6. Познач слова, які виражають головну думку тексту:

 Зійшли сніги, шумить вода,

 Весною повіва;

 Земля квіточки викида,

 Буяє травка молода –

 Все мертве ожива.

    (П. Грабовський)

 а) весною шумить вода;

 б) весною буяє трава;

 в) весною все ожива.

 

 

2 варіант

 

1. Розповідь, міркування, опис – це:

 а) типи текстів;

 б) види речень;

 в) теми текстів.

2. Мета тексту-розповіді:

 а) довести чи заперечити твердження;

 б) розповісти;

 в) описати.

3. Текст якого типу можна скласти за поданими словосполученнями?

 Люта зима, холодно і голодно, змайструвати їдальню, повісили на яблуньку, всякої їжі, пташки ласували.

 а) текст-опис;

 б) текст-розповідь;

 в) текст-міркування.

4. Визнач тип тексту:

 Соловейко сидів на тоненькій калиновій гілочці і невгамовно виводив свою пісню.

 Він був схожий на горобчика, тільки мовби трохи витягнутий. Очі чорні, великі. Як співав, злегка горбився, опускав крильця, широко розкривав тонкий дзьобик, в якому, ніби сердечко в дзвонику, бився гострий язичок, і все його крихітне тільце тремтіло й здригалося.

 а) текст-опис;

 б) текст-розповідь;

 в) текст-міркування.

5. Удоскональ текст:

 Береза – дуже корисне дерево. У берези білий стовбур. З берези падають крилаті зернятка. Вітром зернятка розносяться по землі. З кожної зернини виросте нова береза.

6. Познач слова, які виражають головну думку тексту:

 Образ у хаті і церква свята,

 Біля розп’яття калина.

 Стежка у гори біжить золота.

 Мама, сльоза і дитина.

 Дощ веселковий і травень-розмай,

 Життя і духмяна хлібина –

 Все це мій милий батьківський край –

 Мила моя Україна.

    (В. Багірова)

 а) життя;

 б) мила моя Україна;

 в) дощ.

 

Речення

 

1 варіант

 

1. Речення – це:

 а) слово;

 б) кілька слів;

 в) слова, що виражають закінчену думку.

 

2. За інтонацією речення є:

 а) розповідні, питальні, спонукальні;

 б) окличні, неокличні;

 в) розповідні, окличні.

 

3. Визнач речення за метою висловлювання:

 Учись змолоду – пригодиться на старість.

 а) розповідне;

 б) питальне;

 в) спонукальне.

 

4. Основою речення є:

 а) підмет, другорядні члени речення;

 б) другорядні члени речення, присудок;

 в) підмет і присудок.

 

5. Яка граматична основа даного речення?

 Білі берізки одягають навесні золоті сережки.

а) білі берізки;

 б) берізки одягають;

 в) одягають навесні.

 

6. Однорідні члени речення – це:

 а) слова, що відносяться до різних членів речення;

 б) слова, що відносяться до одного і того ж члена речення;

 в) окремі слова, не зв’язані за змістом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 варіант

 

1. Що виражає речення?

 а) тему;

 б) закінчену думку;

 в) здивування.

 

2. За метою висловлювання речення є:

 а) розповідні, питальні, спонукальні;

 б) окличні, неокличні;

 в) розповідні, неокличні.

 

3. Визнач речення за метою висловлювання:

 Поведінка – це дзеркало душі, в якому кожен показує своє обличчя.

 а) спонукальне;

 б) розповідне;

 в) питальне.

 

4. Що є основою речення?

 а) словосполучення;

 б) підмет, присудок;

 в) головні та другорядні члени.

 

5. Яка граматична основа даного речення?

 На узліссі самотньо стояла білокора берізка.

а) на узліссі;

 б) самотньо стояла;

 в) стояла берізка.

 

6. Однорідні члени речення у вимові виділяються:

 а) розділовими знаками;

 б) інтонацією;

 в) розділовими знаками та інтонацією.

 

 

 

doc
Додано
9 липня 2018
Переглядів
19882
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку