Тестові завдання, призначені для оперативної перевірки рівня засвоєння знань з предмета «Природознавство» учнями 5 класу.
Зміст завдань дібрано відповідно до нової навчальної програми (Гільберг Т.Г., Крячко І.П., Сак Т.В., Бєскова Н. В., Фіцайло С.С. (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 06.06.2012 р.№ 664 «Про затвердження навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня»)
Тема 3.
Людина на планеті Земля
( 6 годин )
Урок № 63 Зв’язки людини з природою
1. Чи правильне твердження: Людина і природа – одне ціле
а) так;
б) ні
2. Назвіть приклади негативного впливу людини на природу
а) знищення лісів;
б) насадження кущів;
в) насадження дерев;
г) насадження трав
3. Який газ повітря необхідний для дихання людині?
а) вуглекислий газ;
б) метан;
в) кисень;
г) азот
4. Назвіть птаха, який знаходиться в Україні під загрозою зникнення внаслідок діяльності людини
а) зозуля;
б) соловей;
в) дрохва
г) поморник
5. Укажіть газ, кількість якого на землі збільшується і як наслідок на планеті стає тепліше
а) вуглекислий газ;
б) метан;
в) кисень;
г) азот
6. Назвіть газ, кількість якого зменшується, внаслідок зменшення рослин
а) вуглекислий газ;
б) метан;
в) кисень;
г) азот
Урок № 65 Екологічні проблеми та їх подолання
1. Негативні зміни, що настають у природі під впливом різних чинників, називаються
а) фотосинтез;
б) екологічними проблемами;
в) економічними проблемами;
г) політичними проблемами
2. Укажіть найбільш забруднюючий об’єкт
а) промислові відходи;
б) сміттєзвалища;
в) викидні гази транспорту;
г) аварії на атомних станціях
3. Укажіть екологічно безпечні способи одержання енергії
а) атомні станції;
б) теплові станції;
в) гідростанції;
г) сонячні батареї
4. Укажіть безпечну речовину для автомобільного транспорту
а) бензин;
б) пропан;
в) метан;
г) водень
5. Скільки видів речовин потрапляє в навколишнє середовище разом з викидами автомобільного транспорту
а) 1;
б) 5;
в) 50;
г) 200
6. Який газ спалюється внаслідок процесів горіння в природі?
а) вуглекислий газ;
б) метан;
в) кисень;
г) азот
Урок № 66 Охорона природи . Червона книга
1. Назвіть книгу, в якій записані організми, що знаходяться під загрозою зникнення
а) Зелена книга;
б) Рожева книга;
в) Червона книга;
г) Чорна книга
2. Укажіть рік останнього видання Червоної книги
а) 1999;
б) 2000;
в) 2009;
г) 2013
3. Назвіть книгу, в якій записані організми, які зникли з лиця Землі
а) Зелена книга;
б) Рожева книга;
в) Червона книга;
г) Чорна книга
4. Укажіть організми, які зникли з лиця землі
а) сон великий;
б) тис ягідний;
в) їжак вухатий;
г) сумчастий вовк
5. Укажіть другу мову, на якій, крім української записана назва організму
а) російська;
б) англійська;
в) німецька;
г) латинська
6. В якому році з’явилася перша Червона книга?
а) 1900;
б) 1945;
в) 1948;
г) 2009
Урок № 67 Заповідники, заказники, національні парки та їх значення
для збереження природи Землі
1. Скільки нараховується в Україні заповідників?
а) 10;
б) 20;
в) 30;
г) 40
2. Укажіть найбільший в Україні заповідник
а) Асканія – Нова;
б) Брище;
в) Шацький;
г) Синевир
3. Назвіть заповідник, створений для охорони водно – болотних екосистем
а) Асканія – Нова;
б) Чорноморський;
в) Карпатський;
г) Дунайський
4. Який заповідник створений для охорони гніздових і перелітних птахів?
а) Асканія – Нова;
б) Чорноморський;
в) Карпатський;
г) Дунайський
5. Назвіть заказник державного значення, створеного в 1074 році для охорони занесеної до Червоної книги України сосни кедрової європейської
а) Брище;
б) Горгани;
в) Карпатський;
г) Синевир
6. Укажіть заказник Рівненської області, який створений у 1964 р з метою охорони та збільшення чисельності бобрів
а) Брище;
б) Горгани;
в) Карпатський;
г) Синевир
Тема 3. Людина на планеті Земля (6 годин)
Урок № 63 Зв’язки людини з природою
1а, 2а,3в, 4в, 5а, 6в
Урок № 65 Екологічні проблеми та їх подолання
1б, 2г, 3г, 4г, 5г, 6в
Урок № 66 Охорона природи . Червона книга
1в, 2в, 3г, 4г, 5г,6г
Урок № 67 Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі
1б, 2а, 3б, 4б, 5б, 6а