Глазько Сергій
Студент 1 курсу ОР Магістр, спеціальності «Середня освіта (Математика)»
Науковий керівник – Чкана Я.О.
Компетентнісні задачі при вивченні математики в шкільному курсі
У сучасному світі потрібно від людей не тільки знання, а й здатність до їх застосування в різних ситуаціях. Тому навички розв'язування компетентнісних завдань є елементом освіти та розвитку особистості. На практиці такі навички допомагають людям успішно функціонувати в різних сферах життя, таких як робота, бізнес, соціальне життя і т.д. Тому розробка ефективних алгоритмів розв'язування компетентнісних завдань є актуальною темою для подальших досліджень.
Задачі, що базуються на компетентності, вимагають від учнів не тільки знання, але й здатності застосувати їх у конкретних життєвих ситуаціях. Для того, щоб успішно розв'язати компетентнісну задачу, потрібно виконати кілька етапів, які можна сформувати в алгоритм.
Перший етап алгоритму - це розуміння поставленої задачі. Учень повинен уважно прочитати умови задачі та зрозуміти, що саме від нього вимагається. Для необхідної перевірки, чи зрозуміло пояснення та які запитання вимагають щодо завдання.
Другий етап - аналіз умов задачі. Після того, як учень зрозумів, що йому потрібно зробити, він повинен розібратися з тим, яка інформація йому відома та які знання він може застосувати для розв’язання задачі. Для цього можна використовувати схожі вправи, які вже були виконані.
Третій етап - пошук шляху розв'язання. Знайдення шляху розв'язання включає в себе вибір методу, який найбільше підходить для конкретної задачі, та детальніше розуміння того, як саме виконують дії. Учень може знайти додаткову інформацію, яка допоможе вибрати обраний метод.
Четвертий етап - розв'язання задачі. Після того, як учень знайшов шлях розв'язання, він повинен застосувати свої знання та виконати необхідні дії, щоб дійти до правильної відповіді.
Останнім етапом виконання компетентнісної задачі є застосування отриманих знань у реальному житті. Наприклад, якщо задача була пов'язана з розрахунками площі та об'єму будівлі, можна використати отримані знання при проектуванні власного будинку.
У підсумку, виконання компетентнісних задач вимагає від учнів не лише знань теорії, але й вміння застосовувати ці знання у практичних завданнях. Виконання компетентнісних задач допомагає розвивати критичне мислення, аналітичні та творчі здібності учнів
Список використаних джерел
підручниках з математики. Проблеми сучасного підручника: Інститут
педагогіки НАПН України: Педагогічна думка, Вип. 19, c.22-28, 2017.
задач в процесі навчання математики. Проблеми сучасного підручника:
Інститут педагогіки НАПН України: Педагогічна думка, Вип. 27, c.36-45,
2021.