16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Тиждень англійської мови

Про матеріал
Сценарії та виховні заходи на тиждень англійської мови, вірші та сценки, казки та конкурси. Для учнів 6-11 класів
Перегляд файлу

Відділ освіти Новоград-Волинської районної державної адміністрації

Несолонська ЗОШ І – ІІІ ступенів

 

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Загрузки\School_01.jpg

вчитель англійської мови

Петрук Наталія Володимирівна

 

 

2014-2015 н.р.

 

   Даний матеріал  є авторською роботою вчителя.

 В основу даної роботи входить: план проведення предметного тижня, цілий ряд конкурсів, а саме «Малюнок на дверях», «Чому англійська цікава?», вікторин, змагань «Найрозумніший» (серед учнів 10 – 11 класів), які стосуються програми англійської мови та рівня вивчення учнів відповідних класів,  інсценізації казок «Спляча красуня» та «Попелюшка», відкритий урок у 4 класі на тему « У закладах торгівлі» з використанням ІКТ. Метою даної роботи є виявлення зацікавленості учнями вивчення англійської мови, перевірити їхні знання з предмету,  збагатити і примножити їхні знання, підвищити інтерес до іноземної мови.

Розробка предметного тижня підготовлена з метою використання вчителем при проведенні свого тижня  англійської мови та поділом свого досвіду з іншими. Сподіваюся, що даний матеріал стане в пригоді моїм колегам вчителям-іноземцям.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програма проведення тижня англійської мови

Понеділок

Виступ на лінійці та оголошення заходів.

Конкурс на кращий малюнок на дверях на тему: «English is wonderful!»

Вівторок

Відкритий урок у 4 класі на тему «У закладах торгівлі»

Середа

Змагання між 10 і 11 класами «Найрозумніший»

Четвер

Свято для початкової школи:

  • Конкурс віршів – 5, 6 класи
  • Вистава «Спляча красуня» - 7 клас

П’ятниця 

Виховний захід: «Ми – різні, ми – рівні, ми – разом!»

 

 

Study and Enjoy English!!

 

 

 

 

 

 

  • Attention, please!

Увага всім!

  • Let us start our English Week

Дозвольте розпочати нам тиждень англійської мови

  • Knowledge is power people say

English is needed every day

The more a person knows

The greater power he has

Англійську ви вивчайте і добре пам’ятайте

Вона потрібна у житті

Як в бізнесі так і в навчанні

  • Monday – Contest on the best picture “English is wonderful”

Понеділок – конкурс на кращий малюнок на дверях «Англійська – чудова!»

  • Tuesday – open lesson in the 4th  form “Shopping”

Вівторок – відкритий урок у 4 класі

  • Wednesday – lesson – contest between 10 – 11th form «The Cleverest»

Середа – урок змагання між 10 і 11 класами «Найрозумніший»

  • Thursday – The holiday to the primary school
  • The contest in rhymes between 5th  – 6th  forms
  • The fairy-tale “Sleeping beauty” – 7th form

Четвер - Свято для початкової школи:

  • Конкурс віршів – 5, 6 класи
  • Вистава «Спляча красуня» - 7 клас
  • Friday – English party “We are different, we are alike, and we are together!” (8th– 11th  forms)

П’ятниця – виховний захід – «Ми – різні, ми - рівні, ми – разом!»

Study and Enjoy English with Us!

Вивчай та насолоджуйся англійською з нами!

 

  • Monday – Contest on the best picture “English is wonderful”

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\тиждень а.мови-14р\DSCN0464.JPGКожен клас презентує свій малюнок (формат – А4 або А1) відповідно темі конкурсу. До кінця тижня вивішують на дверях або презентують у кабінеті англійської мови. За підсумками тижня оголошується результат – переможці отримують відмінні оцінки за презентацію та своєрідне оформлення малюнку.

 

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ 2011-2012\photo2012-english week\Фото0100.jpg 

 

 

 

 

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ 2011-2012\photo2012-english week\Фото0101.jpg 

 

 

 

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ 2011-2012\photo2012-english week\Фото0102.jpg 

 

 

 

 

 

 

  • Tuesday – open lesson in the 4th  form “Shopping”

Тема: У закладах торгівлі

Мета: Повторити й активізувати лексичні одиниці тем «Життя суспільства», «Заклади торгівлі» та «Покупки». Навчати діалогічного мовлення за темами; формувати навички діалогічного мовлення на рівні мікродіалогу з опорою на зразок та наочність. Поглиблювати знання учнів про культуру спілкування британців; розвивати інтерес до традицій і звичаїв британців щодо покупок; виховувати почуття ввічливості учнів.

Обладнання: Підручник, алфавіт, аудіо диск О. Карп’юк «English-4», технічне обладнання, тематичні малюнки (с. 87), демонстраційні картки, мапа «Місто Покупок», м’яч.

Структура уроку

I. Вступна частина.

1) Привітання.
2) Організація уроку.
3) Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми та завдань уроку.

4) Уведення в іншомовну атмосферу.

ІІ. Основна частина

1) Пояснення матеріалу, повторення лексичних одиниць.
2) Подання лексичного матеріалу та практикування його у вживанні.
3) Подорож по мапі «Місто Покупок»:


  • 1а зупинка – «Ринок»
  • 2а зупинка – «Булочна»
  • 3я зупинка – «М’ясна крамниця»
  • 4а зупинка – «Аптека»
  • 5а зупинка – «Газетний кіоск»
  • 6а зупинка – «Універмаг»

4) Фізкультхвилинка.

5) Подання і практичне виконання граматики – Ступені порівняння прикметників.

ІІІ. Кінцева частина

1) повідомлення домашнього завдання;
2)оцінювання учнів;
3)підведення підсумків уроку.

ХІД УРОКУ

І. 1

I’m running on my skies

White and silver are the trees

You are running after me

Try to catch me: 1, 2, 3.

T- Take your seats, please.

I. 2

T: You have to check what you have on your desks:
A book, an exercise book; a pencil-case with your pens and pencils and the vocabulary.

T: Let’s sing our “Alphabet” song.

I. 3

T: O. K. And now (teacher takes a ball and asks pupils some questions):

  • What’s your name?
  • How old are you?
  • How is your mood?
  • Do you like today’s weather?
  • Where do you live?

T: That’s all. Please, open your exercise books and write the date.

I.4

T: We are going to prepare for speaking English. Then you’ll tell me what we are going to talk about, but now look at this crossword. We have the word which is hidden by the numerals. You can guess it if you count what the number of a letter it is in the alphabet. Please find out it.

S   h  o    p    p   i   n  g

19  8 15 16 16  9  14  7

 

T: You’re well done! So today we shall speak about shopping and other buildings where you can buy anything you want.

II. 1

T: Dear pupils we should revise our words from the topic “Shopping” and study new one. Please, look at this pictures:

IMG

 

 

 

At the newsagent’s they sell newspapers, magazines, copybooks and pens.

At the baker’s you can buy bread, buns, rolls, cakes and pies.

IMG

 

 

 

IMG_0003

This is market place. Here you can find and buy any fruits and vegetables you want.

IMG_0002

 

This is a department store in the centre of our city. There you can see 15 departments inside.

 

 

ІІ. 2

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ 2011-2012\тиждень рос. і англ мов2011\18022011(003).jpgT: Look at the blackboard. We have a map “The Shopping City”. We’ll go on it road and visit many interesting places. Let’s start!

 

ІІ. 3

  • The 1st stop – Market place
  • Match pictures with the words
  • Choose only that pictures and words that we can find at the market place.
  • SHOES                              FLOWERS                              FRUITS

818022820022IMG_0003          

 

 

LAKE                                                 HOUSE                         HORSE

672037    BL00122_J0086424

 ICE-CREAM                              LION                                    MONKEY

food011 55 MONKEY

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ 2011-2012\тиждень рос. і англ мов2011\18022011(004).jpgThe 2nd stop – Baker’s Shop

  • Put letters into the words and translate them.

BReAD       CaKE        PiE         RoLL

The 3d  stop – Butcher’s Shop

  • Find words which we can buy in the butcher’s place.
  1. roll, bun, meat, bread
  2. ball, doll, toy, sausage.
  3. Magazine, chicken, newspaper, copybook
  4. Medicine, soap, meat, toothpaste

Фото0566The 4th stop – Chemist’s

  • Match the words with the pictures:

Toothpaste

Фото0563Shampoo

Soap

Medicine

Фото0562The 5th stop – Newsagent’s

  • D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ 2011-2012\тиждень рос. і англ мов2011\18022011(012).jpgФото0569Make up a dialogue and play it with your partner.
  1. -    Hello!
    • Hello! Can I help you?
    • Yes. May I buy this nice magazine?
    • Sure. 5 grivnas, please.
    • Here you are. Thank you.
    • Thanks.

-   Excuse me?

  • Yes. Can I help you
  • What time is it now?
  • It’s 9:50.
  • Oh. I must hurry up. Thanks
  • You’re welcome.
  1. - Help me please. I need a today’s newspaper.
  • Me too, please.
  • OK. 2 grivnas.
  • Here you are.
  • Your newspaper and your one.
  • Thank you.
  • Thank you.

The 6th stop – Department store.

We have the word which is hidden by the numerals. You can guess it if you count what the number of a letter it is in the alphabet. Please find out it.

 

D e  p  a   r   t   m  e   n  t           s    t    o   r  e

4  5 16 1 18 20 13 5 14 20        19 20 15 18 5

  • Finally we are at the end of our traveling. Open your books at page 87, exercise 1. Let’s read and translate these sentences.

IMG_0003ІІ. 4

SHOES AND BOOTS

Shoes and boots,                       Try them on

Boots and shoes                        Before you choose

Come and buy                          Shoes and boots

The size you use.                      Boots and shoes

II. 5

T: And now let’s revise our grammar – adjective.

Look at the tables and repeat. (Children read the tables). And now take these shits of paper and write down words in your copybook.

  1. 1

T: So your home task will be Exercise 5 page 92

III. 2

T: Your marks for today are…You work excellent/ wonderful/ so-so…

III. 3

T: Do you like today’s lesson?

What was the most interesting?

What do you like to do the most?

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ 2011-2012\тиждень рос. і англ мов2011\18022011(019).jpg

 

  • Wednesday – lesson – contest between 10 – 11th form «The Cleverest»

Інтелектуальна гра «Найрозумніший» - 10, 11 класи

D:\Документи\Наталка-англійська мова\100NIKON\DSCN0389.JPGTeacher: I think you’ve seen the TV program “The Cleverest”. To my mind it’s great. It’s source of education and pleasure. It helps to prepare for lessons and learn new information because there is not much time to read books. It is really a very useful and interesting educational quiz program.

So we start our game. Let’s see who knows English better than others.

As you see there are four participants in our game today. It’s high time to make acquaintance with our participants! (Учасники розповідають про себе.)

So, the rules of our game are the next:

  •        There will be 3 rounds. During the first round you have to make up the word from the letters and with the help of this task we’ll define the turn for the next task. (Учасникам треба скласти слово з букв pnetahel elephant. Або  за порядком цифр в алфавіті відгадати слово – 12,15,14,4,15,1419   16,1,18,11 – London’s  park; 7,18,5,1,20 – 2,18,9,20,1,9,14 –Great Britain )
  •        In the second round there will be 8 topics. You’ll have to choose one of them and give as many correct answers as you can for a minute and a half. There will be two circles. Two pupils who will give more correct answers pass the next round.
  •        D:\Документи\Наталка-англійська мова\100NIKON\DSCN0386.JPGParticipants who will take part in the third round will call the number from 1 to 20 and answer the question at this number. A pupil who will give more correct answers will be the winner of our game. The participant may answer the question of his opponent if he doesn’t give the answer.

So, let’s start! Good luck to you.

The first group chooses the theme. Please!

 

 

Topic: Holidays and traditions

  1.    The day when sweethearts say beautiful and pleasant words to each other.(St. Valentine’s Day)
  2.     The most important religious holiday. (Easter)
  3.     During this holiday we honour the memory of those people who defeated our land against the fascists. (Victory Day)
  4.     Where is the biggest Christmas Tree situated in London every year? (Trafalgar Square)
  5.     When do English people celebrate Hallo­ween? (On the 31st of October)
  6.     D:\Документи\Наталка-англійська мова\100NIKON\DSCN0391.JPGThis winter holiday is a favourite holiday for Ukrainian people, but it is not so popular in England. (The New Year’s Day)
  7.               The day when the Ukrainians proclaimed their independence. (The Day of Independence of Ukraine)
  8.               When did Ukrainian Parliament adopt the Declaration of State Sovereignty? (In July, 1990)
  9.               Where does Santa Claus put the presents to the children in Great Britain? (The stockings)
  10.   When is Christmas celebrated in Great Britain (on the 25th of December)
  11.   In this holiday ghosts and witches come out. (Halloween)
  12.   Who is the patron of all sweethearts? (St. Valentine)
  13.   When was the independence of the USA declared?(On the 4th of July, 1776)
  14.   What is Easter connected with? (With the feast of Christ resurrection)
  15.   In what month do we celebrate Women’s Day? (March)
  16.   When do we celebrate Independence Day?(On the 24th of August, 1991)
  17.   What are traditional dishes at Christmas dinner? (Stuffed turkey and Christmas pudding)
  18.   What do we celebrate on the 1st of September? (The day of knowledge)

19.  Who comes together with Father Frost? (Snow Maiden)

20.  What do the Ukrainians decorate before the New Year (The New Year Tree)

 

Topic: The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

  1. What two large islands form a group of the British Isles? (Great Britain and Northern Ireland)
  2. What is the surface of Scotland? (Mountain­ous)
  3. Where is England situated? (In the southern and central part of Great Britain)
  4. What is the climate of Great Britain? (Damp and mild)
  5.  What does Great Britain consist of? (Eng­land, Scotland and Wales)
  1. What is Great Britain washed by in the west? (Atlantic Ocean and the Irish Sea)
  2. What is the surface of England and Ireland? (Flat)
  3. Where is Northern Ireland situated? (In the northeastern part of Ireland)

9. What is a favourite topic of conversation in the United Kingdom? (Weather)

10. Who is the head of the state? (Queen)

11. What river is the deepest of all British rivers?(The Thames)

12.What is the population of the United Kingdom? (Over 56 million people)

13.What is the longest river there? (The Se­vern)

14. The British often say they have no climate but only...? (Weather)

15. Who is the head of the government? (The Prime Minister)

 16. What is the highest peak? (Ben Nevis)

17. The university towns are... (Oxford and Cambridge)

18. What is the climate in Great Britain? (Damp (humid) and mild)

19. How are the schools called where children go home in the evening? (Day schools)

20. What is the total area of Great Britain? (244, 000 square kilometers)

21. What kind of industry is famous in Great Britain? (Woolen industry)

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Загрузки\ukraina.jpgTopic: Ukraine

  1. What is the capital of Ukraine? (Kyiv)
  2. What does Ukraine consist of? (The Autonomy Republic of Crimea and 24 regions)
  3. What country does Ukraine border on in the east? (Russia)
  4. What are the national symbols of Ukraine?(The flag, the trident, the anthem)
  5. What kind of state is Ukraine? (Sovereign democratic state)
  6. The political power is divided into 3 branches. What are they? (Executive, legis-
    lative, judicial)
  7. What is the total length of boundaries?(6,500 kilometers)
  8. The main river is ... (The Dnipro)
  9. What is the climate? (Temperate)

10. Where is the climate subtropical? (The Crimean peninsula)

11. What region is the coal mined? (Donbas)

12. What seas is Ukraine washed by? (Black and Azov seas)

13. What country does Ukraine border on in the south-west? (Moldova)

14. What is the territory of Ukraine? (603,700sq. km)

15. What is the population of the country? (46 million people) 

16. What organization is Ukraine a member of? (The United Nation Organization)  17. What parts does the Dnipro divide Ukraine? (Right-bank and Left-bank)

18. How often does the election take place? (Every 4years)

19. What is the second largest city in Ukraine?(Kharkiv)

20. At what age do people in Ukraine have the right to vote? (At the age of 18)

Topic: Writers and poets 

  1. D:\Документи\Наталка-англійська мова\100NIKON\DSCN0392.JPGWho was born in Stratford-on-Avon? (William Shakespeare)
  2. What is a real name of O. Henry? (William Sidney Porter)
  3. What village was Taras Shevchenko born in? (Kyrylivka)
  4. An English writer who was born in India, in 1865? (R. Kipling)
  5. What is the real name of Lesya Ukrainka? (Larysa Petrivna Kosach-Kvitka)
  6. Many of his poems were devoted to Ukrainian hetman I. Mazepa. (G. G. Byron)
  7. What writer couldn’t walk after he fell ill? (Alan Marshal)
  8. The name of the theatre which was founded by Shakespeare? (The Globe)
  9. The writer who wrote “King Lear” (W. Shakespeare)
  10.           Who wrote “Martin Eden”? (Jack London)
  11. The Russian writer who wrote the poems “Poltava”, “Ruslan and Ludmila?”
    (A. S. Pushkin)

12. One of the most famous writers who wrote detective stories? (Conan Doyle)

13. The writer of “Master and Margarita”? (Bulgakov)

14. A famous English writer who described in her novel the girl’s school in which she and her sisters lived? (Charlotte Bronte)

15. A story about two girls and a painter by O. Henry? (The Last Leaf)
16. The author of “Robinson Crusoe”? (Daniel Defoe)

17. The poem “Six Serving Men” was written by..? (R. Kipling)

18. Whose first work was looking after horses? (W. Shakespeare)

19. He wrote the book “The Adventures of Sherlock Holmes”? (Conan Doyle)

20. A novel for children about a little boy from a small American town and his friends by Mark Twain? (“The adventures of Tom Sawyer”)

Topic: Education in Ukraine and abroad

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\книга3.jpg1. What age do Ukrainian children start going to school? (At the age of 6)

2. What kind of school do English pupils live and study at? (Boarding school)

3. What school is compulsory in Ukraine? (Comprehensive school)

4. What age do English children start going to school? (At the age of 5)

5. What two stages is children’s education divided in Great Britain? (Primary and secondary education)

6. What is guaranteed the right to education in Ukraine? (The Constitution (Article 53))
7. How many terms does a school year consist of in Ukraine? (4 terms)

8. Until what age do the pupils stay at secondary school? (Until 16)

     9. After finishing what form do Ukrainian pu­pils have their first exams? (The 9th form)

10. At what kind of school do English pupils go home in the evening? (Day schools)

11. Call two types of secondary schools in Great Britain? (Grammar and comprehensive schools)

12. How long are summer holidays in Ukraine? (Three months)

13. At the age of 16 British students write an examination called...? (General Certificate of Secondary Education)

14. What schools in Great Britain are for those children whose parents are rich people? (Private schools)

15. How long are summer holidays in Britain? (Six or seven weeks)

16. What do pupils get at school? (Knowledge)

17. What language do we have to speak at our school? (Ukrainian)

18. Is the comprehensive system selective or non- selective? (Non-selective)

19. What do pupils have between every lesson? (Breaks)

20. When do Ukrainian pupils go to school after their summer holidays? (On the 1st of Sep­tember)

Topic: London and Kyiv

  1. C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Загрузки\images.jpegHow many parts does London consist of? (Four parts)
  2. What river does London stand on? (The Thames)
  3. With what are the streets in Kyiv lined up? (With chestnut trees)
  4. What is the richest part of London? (The West End)
  5. What is the population of Kyiv? (More than 3 million people)
  6. What are the main parts of London? (The City, the East End, the West End, Westmin­ster)
  7. What is traditionally held in Kyiv every last Sunday of May? (The Kyiv Spring Festival)
  8. What is the population of London? (More than 8 million people)
  9. What is the heart of City? (The Stock Ex­change)
  10.         What is the name of Lavra in Kyiv? (The Kyiv Pechersk Lavra)
  11.         What part is the “hands” of London? (The East End)
  12.         What is the main street in Kyiv? (Khreshchatyk)
  13.         The main square in Kyiv? (Maidan Nezalezhnosty)
  14.         How is the underground railway in London called? (The Tube)
  15.         What kind of transport does London not have nowadays? (Trams)
  16.         What is the City of London? (The business centre)
  17.        What is opposite the Houses of Parliament? (Westminster Abbey)
  18.         Call four names which are in the legend about Kyiv? (Kyi, Shchek, Khoryv, Lybid)
  19.         What is the heart of London’s West End? (Piccadilly Circus)
  20.         What is the residence of the British sovereign? (Buckingham Palace)

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Загрузки\sports.jpgTopic: Sport

  1. What form is a ball? (Round)
  2. How often do Olympic Games take place? (Every leap year)
  3. 3) During this game the players kick the ball with their feet? (Football)
  4. 4) A kind of sport when the sportsmen dance to the music on the ice? (Figure skating)
  5. 5) Where did the 1st modern Olympic Games take place? (In Athens)
  6. The players of this game skate on the ice, they use special sticks. (Hockey)
  7. What does the winner get for the 1st place? (The golden medal)
  8. The players of this game bounce the ball on the floor up and down with one hand trying to throw the ball into the basket of the opposite team? (Basketball)
  9. Where were the 1st Olympic Games held? (In Olympia)
  10. What do we do in the swimming pool? (Swim)
  11. A group of people in sport? (Team)
  12. C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Загрузки\_(1).gifWhat do people have to do in the morning to be healthy? (To do morning exercises)
  13. A kind of sport with horses? (Horses racing)
  14. A kind of sport with rucksacks? (Hiking)
  15. If you want to be healthy and strong you should go...? (Go in for sport)
  16. What do we use at Physical training Lesson (A ball)
  17. The place where people can skate? (A skat­ing rink)
  18. A thing with which a man catch fish? (A fishing-rod)
  19. The man who invented basketball was a Cana­dian college teacher, wasn’t he? (Yes, he was)

20) How is called the subject at school con­nected with sport? (Physical training)

Topic: Secret (Colours)

  1. What colour is the sky? (Blue)
  2. What colours are on our national flag? (Yel­low, blue)
  3. A double coloured horse? (A zebra)
  4. What colour are our lips? (Red, pink)
  5. What colour is grass? (Green)
  6. What colour is the raven? (black)
  7. What are the bears in the North? (White)
  8. What colour are fir trees and pines? (Green)
  9. How do we call the object which regulates the traffic on the roads? (A traffic light)
  10.         How many colours does a rainbow have? (Seven)
  11.         The maple leaf on the Canadian flag is vio­let, isn’t it? (No, it is not)
  12.         What colour is milk? (White)
  13.         A red animal? (A squirrel, a fox)
  1.         What colour is lady’s clothes in the famous song? (Red)
  2.         What colour is Malvina’s hair? (Blue)
  3.         What colour is our blood? (Red)
  4.        Who uses the paints for his work? (A painter, an artist, house-painter)
  5.        What vegetable is orange? (A carrot)
  6.        The darkest colour? (Black)
  7.         How many colours has a traffic light? (Three)
  • After the second round we come up to the third one. Now you have to get the number and give answer on it. Call the number and give the right answer:
  1.               Where are the Houses of Parliament situ­ated? (They are in Westminster.)
  2.             D:\Документи\Наталка-англійська мова\100NIKON\DSCN0410.JPGHow is the English government called? (It’s called the parliament.)
  3.             What are the shortest words in English? (A and I.)
  4.             Who is Madonna? (A singer.)
  5.             Where was the group Beatles born? (Liver­pool.)
  6.             Which of the Beatles was killed? (J. Lennon)
  7.             Who was the best friend and assistant of Sherlock Holmes? (Dr. Watson)
  8.             What is Big Ben? (A clock)
  9.               What do the British say when they take a photo? (Cheese)
  10.        10. Whom do these words belong to?
  11.        And in a great new family,

The family of the free

With softy spoken kind words

Pray, men, remember me...(T. Shevchenko)

  1.          “To be or not to be” Who told these words (Hamlet.)
  2.          How many chapters does the Constitution of Ukraine consist of? (15 Chapters)
  3.          When was the Constitution of Ukraine adopted? (On the 28th of June, 1996.)
  4.          What country presents a Christmas-tree to Great Britain? (Norway.)
  5.          How is the word “the English Channel” translated? (Ла-Манш.)
  6.          What is the emblem of England? (A red rose)
  7.          What is the residence of the Queen? (Buck­ingham Palace)
  8.          Translate the proverb «East and west-home is best». (В гостях гарно, але вдома краще.)
  9.          A person who makes different women’s clothes? (A dress maker)
  10.          The highest peak of the Carpathian moun­tains? (Hoverla)
  11.          Who painted the picture “Gioconda “ (Le- nardo da Vinci.)
  12.          Where is the longest river situated? (Africa.)

D:\Документи\Наталка-англійська мова\100NIKON\DSCN0393.JPGAdditional questions:

  1. What is the difference between the words “clock” and “watch”? (A watch we can wear on the wrist or in the pocket but a clock we hang on the wall.)
  2. How many days does February in a leap year? (29 days.)
  3. How many deputies are there in the Su­preme Rada? (There are 450 deputies)
  4. What are auxiliary verbs in Present Simple?(They are do and does)
  5.  The main actor of the film “Pirates of the Caribbean”? (Johnny Depp)
  6. The sweetest ingredient which we put bak­ing a cake? (Sugar)
  7. The most famous Shevchenko’s book? (Kobzar)
  8. Where is the longest river situated? (Africa)
  9.  Who painted the picture “Gioconda”? (Le­onardo da Vinici)
  10.                    After whom is a month March named? (March is named after Mars, the God of a War)

The winners get an excellent mark in English!

 

 

 

 

 

 

  • Thursday – The holiday to the primary school
  • The contest in rhymes between 5th  – 6th  forms

Учні розповідають вірші  по кожному представнику з класу:

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\тиждень а.мови-14р\DSCN0445.JPG*************************************

- Good morning – с добрым утром, дети!-
Пропел петух – cock на рассвете.
А мы – опять на правый бок,
Не разбудил нас петушок!

 

************************************
- Любезная duck, то есть утка,
Присядьте со мной на минутку!
- Нет, спасибо, fox – лисица,
С вами что-то не сидится!
**************************************
- Прочитай-ка книжку - book-
Говорил my friend - мой друг.-
Эта книжка еле-еле
Уместилась в bag – портфеле.
*************************************

- Почему Вы, стрекоза
Так таращите глаза?
- Мне пора лететь- to fly.
До свидания- good bye!
*************************************
- Можно pencil- карандаш?
- Please- пожалуйста, он Ваш!
- Thank you, или же спасибо!
Завернуть вы не могли бы?
**************************************
Сказала девочка - girl:
- Опять этот дождь пошел!
Мокнуть под ним надоело!
Где же мой зонтик- umbrella?
***************************************
Купила мама два платочка
-Как будет рада daughter-дочка!
Купила mother барабан:
-Как будет рад сыночек - son!
***************************************
Спросил печально father – папа:
-А будет ужин, то есть supper?
- Of course - конечно! Очень скоро!
Помой tomatoes- помидоры!
***************************************

Один grandfather? То есть дед
Вставал на голову – на head,
Grandmother – бабушка – старушка
Вставала рядом на макушку.
***************************************
Здравствуй, мальчик, мальчик – boy!
Мы подружимся с тобой!
Песню - song давай споем,
А потом гулять пойдем.
***************************************
Воскликнула курица- hen:
- Ах, где моя ручка- my pen?
Придется не ручкой, а лапой
Письмо петуху нацарапать.
***************************************
Построил я дом - house,
Живет в нем мышка - mouse.
А кошка - cat твердит о том,
Чтоб рядом ей построить дом.
***************************************
Я приказал сидеть - to sit,
И пес послушно сел.
Я дал ему конфету - sweet,
И dog c восторгом съел.
***************************************
- Кто под деревом сидит?
- Это я, козленок- kid!
- Где коза? Ну где же goat?
- Вон плывет на лодке - boat!
***********************************
Посмотри скорее -Look!
Ты увидишь книжку - book!
В книжке - мишка - a bear
И зайчонок - a hare.

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\тиждень а.мови-14р\DSCN0446.JPG***********************************
-Good evening- добрый вечер!
Ты рада нашей встрече?
- Да-да, я рада - I am glad!
А ты какой-то грустный - sad.
***********************************
Спать- to sleep 

Щенок наш хочет:
Всем good night - Спокойной ночи!

 

 

  • The fairy-tale “Sleeping beauty” – 7th form

Time: long ago

Place: The palace of the King and Queen

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\тиждень а.мови-14р\DSCN0449.JPGNARRATOR: Long ago, in a land far away, there lived a King and Queen. They were very happy. They had a new baby. Princess Rosamond. They invited many people to the palace for a party.

KING: My friends, we are happy. We invited twelve wise women. (He shows for the ladies)

QUEEN: Yes, my friends, we are glad to see you. You’ll see the princess.

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\тиждень а.мови-14р\DSCN0450.JPGNARRATOR: Each of the wise women had a gift for the princess. The twelfth wise woman was giving the princess the gift of beauty. Suddenly the 13th wise woman came into the room. The King forgot to invite her.

KING: Oh, dear! We are glad to see you. Feel yourself comfortable.

13th WISE WOMAN: I am very angry. And I’ve got a special gift for the princess. At the age of 16 she will prick her finger on spindle. She will fall asleep for 100 years. (She  laughs and leaves)

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\тиждень а.мови-14р\DSCN0452.JPGNARRATOR: The years went by. One day, Princess Rosamond was walking about the palace. She found a small room where old woman was sitting.

ROSAMOND: What  are  you doing?

13th : I am making cloth. Would you like to learn how to spin?

ROSAMOND: Yes. I would. With great pleasure!!

13th: Good! I will show you how. Put your finger here.

ROSAMOND: Like this? Ouch! My finger! I feel so tired and sleepy.

13th: Yes, my beauty. It is time to sleep. (She leaves and laughs)

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\тиждень а.мови-14р\DSCN0457.JPGNARRATOR: So Princess Rosamond fell asleep. The King and Queen and every person in the palace fell into a deep sleep, too. And for 100 years every person in the palace slept.

Time past and before palace grow a big forest like a fence made of trees. Then one day a prince came from another country. He saw two peddlers by the side of the road.

PRINCE: Hello. What are you selling?

PEDDLER 1: I am selling bread with my friend.

PEDDLER 2: Would you like some?

PRINCE: No, thank you.

PEDDLER 1: Who are you?

PEDDLER 2: Where are you from?

PRINCE: I am prince from a country far away. I heard stories about sleeping princess. Can you tell me about her?

PEDDLER 1: Well, she is sleeping in the palace.

PEDDLER 2: No one can come there and save her.

PRINCE: Why she is sleeping?

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\тиждень а.мови-14р\DSCN0458.JPGPEDDLER 1: It is long history. She pricked her finger and fell asleep.

PEDDLER 2: Yes, yes, she is very beautiful. Save her!

NARRATOR: And so prince left. He came to the forest. It was very dark and trees were very tall. The prince went into the forest and reached the palace. He was looking all the rooms and suddenly found Princess. He came up to her and kissed. She woke up and smiled.

ROSAMOND: Who are you?

PRINCE: I am prince from far away country. I came to see you.

ROSAMOND: Where are my father and mother?

     PRINCE: I saw them. They are sleeping too. I am happy you woke up.

(They stand up and dance together. All members of her family come up on the stage)

NARRATOR: And so prince found Rosamond the Sleeping Beauty and every person in the palace woke up.

 

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\тиждень а.мови-14р\DSCN0461.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

THE END!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\Вих. захід - 24,02,14\DSCN0491.JPGFriday – English party “We are different, We are alike, and We are together!” (8th– 11th  forms)

Дійові особи:


Суддя

Прокурор

Мадам Франсе

Фрау Дойч

Містер Інглиш

Латинська мова

Судові експерти

Ведучі

Учасники казки «Попелюшка»


Хiд заходу

Захiд вiдбувається у примiщеннi, оформленому як зал судових засiдань.

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\Вих. захід - 24,02,14\DSCN0492.JPGПрокурор. Панове присяжнi! Сього дня i сього мiсяця ми заслуховуємо скаргу. Позивачами є Фрау дойч, Мадам Франсе, вiдповiдач — мiстер Iнглиш; Я зачитаю заяву позивачiв. «Вельмишановнi суддi та присяжнi! Мiстер Інглиш заполонив геть усi школи, безкарно насаджує скрiзь свою мову. Пiд його впливом бiльша частина населения вважає, що англiйська мова бiльш популярна й потрiбна в життi. Вважаю, що такий статус англійської мови є виявом дискримiнацiї стосовно всiх iнших мов, їх приниженням та безпідставним забуттям. Отже, прошу притягти мiстера Інглиша до вiдповiдальностi, адже подальше мирне мовне спiвжиття просто неможливе, бiльше того, — небезпечне для iнших мов. Сподiваюся на розсудливiсть та мудрiсть суддiв та присяжних.

Суддя. Протест прийнято. Мадам Франсе, що ви можете додати до обвинувачення.

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\Вих. захід - 24,02,14\DSCN0493.JPGМадам Франсе

Що тут додати,

Мiстер Iнглиш знахабнiв —

 Все i скрiзь заполонив.

Прагне статусу такого,

Щоб пожерти iншi мови.

План пiдступний розробив,

Так зрадливо учинив!

Чи забув, що Мопассан

По-французькому писав!

Свiтова лiтература,

Знайте, — це полiкультура.

Будьте, мiстер iнглиш, певнi 

Видiлятися нечемно!

Реклама французької мови            

    Рекламує студент, стильно вдягнений.

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\Вих. захід - 24,02,14\DSCN0494.JPGШерше ля фам! Скажу я вам:

Хотiв би виграти я приз —

Вояж не в Лондон, а в Париж.

Ходив я б мiстом у manteu;

Читав французькою б Гюго,

На одяг модний вiд кутюр

Не шкодував би я купюр.

Менi би заздрив сам Карден.

Менi б пiснi писав Дассен.

Я знаю, що чимало цвiту

дала lа Frаnсе собi i свiту:

Французом був де Лафонтен,

Жуль Верн, Дюма i Поль Верлен,

Стендаль, Мольер i Шарль Перро

Вольтер, Руссо, Денi Дiдро.

Французький в модi є прононс:

Вазон, балет, 6укет, шансон,

Візит, вiзаж i медальйон —

В оселi кожнiй — у maison.

Французька — гарний компаньйон!

Cуддя. Фрау дойч, вам слово.

Фрау дойч

Ми немов у вигнаннi.

Мушу я сказати — нi!

Нi! — терпiти вже не стану

Я приниженого стану.

Адже всiм давно вiдомо —

дойч та Iнглиш — рiднi мови.

Тож з якого тодi дива

дойч вивчати неважливо?

Зважте, суддi, на цi факти

И не доводьте до iнфаркту

(Хапається за серце, ковта заспокiйливi пiгулки.)

Бо повстануть i поети —

 Гейне та великий Гете!

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\Вих. захід - 24,02,14\DSCN0495.JPGРеклама нiмецької мови           

Розмовляють батько й донька.

Я тебе спитати хочу

— Чом ти, доцю, учиш Дойч?

Бачу я, не знаєш, тату,

Нащо треба Дойч вивчати.

Якби бiльшу мав зарплату

Ти б не став мене питати.

Сiли б ми у лiмузин

І поїхали б в Берлiн,

Дойч шанують всi у свiтi:

i батьки, і їхнi дiти,

Ним говорить ФРН,

Люксембург i Лiхтенштейн.

Нiмцi — нацiя розумна:

Наукова i культурна.

Кiлька наведу iмен:

Кеплер, Планк, Ейнштейн, Рентген,

Нiцше, Лютер, Фройд i Кант,

Гете, Мiллер, Кафка, Манн,

А Бетховен, Моцарт, Бах?

А фiлософ Фейербах?

Отже, бачиш, любий тату,

Дойч-культура ген багата!

Бинт, бардак, графiт, ланцет,

Вiдчуваеш дойч-акцент?

— Ти мене переконала.

Я про нiмцiв знав замало.

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\Вих. захід - 24,02,14\DSCN0511.JPGОт тепер, моє дiвчисько,

Буду вчити не англiйську,

Я нiмецьку вивчу мову.

Допоможеш? — Я готова.

Суддя. Мiстере Iнглиш, якi у вас є аргументи на свiй захист?

Мiстер Iнглиш

Вельми дякую. Промови

Я почув палкi про мови.

Нарiкаєте на мене

Ви, добродiйки, даремно.

Мовам рiзним iноземним

Я вклоняюся доземно,

Та, вважаю, маю право

Мандрувати по державах,

Вiдкривати всюди вiзи

І робити власний бiзнес.

От розважте, чесне слово,

Я присутнiй в кожнiй мовi:

Таймер, плейер, ланч, хотдог,

Та менi велiв сам Бог

Скрiзь поширюватися свiтом

І наносити вiзити.

Байкер, клiп, бiфштекс, коктейль,

Детектив, модем, вiндзейль,

Степлер, принтер, ноутбук -

Iнглиш — ваш найкращий друг!

Вiн поєднує народи,

На слова заводить моду.

Хай це, може, і банально

— iнглиш — мова все ж глобальна!

Суддя. Заслухавши обидвi сторони, надаю слово судовим експертам.

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\Вих. захід - 24,02,14\DSCN0496.JPG1-й судовий експерт. Прошу долучити до справи такi факти. Французька мова — мова французiв, франкомовного населення Бельгiї, Швейцарiї, Канади. Також французькою мовою користується населення багатьох держав Африки, Карибського басейну, Французької Гвiани, зокрема, i як офiцiйною мовою. Загалом французька є офiцiйною у 29 країнах.

У кiнцi ХI i на початку ХII ст. норманський дiалект французької мови стає офiцiйною мовою Англiї, пiсля завоювання останньої норманами. Понад два столiття в Англiї iснує двомовнiсть, внаслiдок чого лексика англiйської мови значно поповнюється запозиченнями з французької.

2-й судовий експерт. Нiмецька мова, поряд з англiйською, iспанською, iталiйською та французькою, є однiєю з найвiдомiших та найпопулярнiших європейських мов, якою написана друга за величиною пiсля англiйської кiлькiсть наукових праць, художнiх творiв та публiцистичних текстiв. У другiй половинi ХIХ — на початку ХХ ст. нiмецька мова була чи не найпопулярнiшою мовою вчених.

3-й судовий експерт. Я зiбрав факти, якi свiдчать на користь спiльного походження мов. Прислухайтеся, як звучать тi самi слова трьома мовами.

Виходять представники трьох мов з табличками, на яких написанi слова мати, 6атько, i по черзi їх озвучують.

слово

Англійська

Німецька

Французька

Мати

Mother

Mutter

Mere

Батько

Father

Vater

Pere

2-й судовий експерт. Це свiдчить про те, що всi три мови мають спiльну прамову, а отже, заслуговують на право бути, розвиватися та вивчатися.

Суддя. Надаю слово свiдку — Латинськiй Мовi.

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\Вих. захід - 24,02,14\DSCN0497.JPGЛатинська Мова. Шановнi суддi, шановнi присяжнi! Вважаю, що без моїх свiдчень справа зайде у глухий кут. Як-то кажуть, Амікус плато, сед меджік аміак вертусПлатон менi друг, та iстина дорожча. Тож вiзьмiть до уваги мою промову.

Латинська мова — це мова одного зi стародавнiх племен, якi заселяли Апеннiнський пiвострiв приблизно три тисячi рокiв тому. Спочатку латинською мовою говорило невелике плем’я латинiв, проте в результатi вiйськових, полiтичних та економiчних успiхiй Стародавнього Риму латинська мова поширюється по всiй Італiї, а починаючи з II ст. до н. е., виходить за й межi. У І ст. до н. е. Рим став столицею наймогутнiшої держави стародавнього свiту — Римської iмперiї, до складу якої входили сучаснi Францiя, Іспанiя, Португалiя, Швейцарiя, деякi частини Нiмеччини, Пiвденної Англiї та iн. У перiод iснування Римської iмперiї латинська мова була офiцiйною державною мовою, мовою управлiння, вiйська, юриспруденцій, торгiвлi, школи, науки, лiтератури. В IХ столiттi на основi народно-розмовної латинської мови сформувалися романськi мови (французька, зокрема). У середнi вiки латинська мова була писемною мовою захiдноєвропейської громади, католицької церкви, науки та лiтератури.

Тож маю повне право вважати Фрау Дойч, мадам Франсе та Мiстера Інглиша своїми дiтьми. І ось моє материнське слово: «Живiть у мирi i злагодi, обнiмiть одне одного i згадайте про своє головне призначення — об’єднувати людей у нацiї, сприяти порозумiнню, зберiгати й поширювати культурнi надбання своїх народiв».

Прокурор.  Суд йде до нарадчої кімнати.

Вашій увазі пропонується міжнаціонально-єднальна казка «Сіндерела-Попелюшка-Золушка»

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\Вих. захід - 24,02,14\DSCN0499.JPG

1 ведущий

Слушай сказочку, my friend!
Не волнуйся, happy end!
В одном palace far away

Жил one man с семьёй своей.

2 ведущий

Семейка так себе, not big.
В общем, слушай very quiсk.
Father с дочерью родной,
Mummy, будь она не ладна,
Две дочурки, very snob.
Вот и, в общем-то, весь plot.

(во время этих слов герои выходят на сцену и делают лёгкий реверанс).

1 ведущий.

А теперь позвольте start,
Мы very fast, чтоб не устать.

(звучит лёгкая музыка, Золушка убирается в доме)

2 ведущий

Вскользь заметим, что девица на все handsы мастерица
И мила, умна, добра и душою весела
Ей бы на балах блистать,
А не kitchen натирать.

(на сцене мачеха с дочерями и Золушкой)

Мачеха

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\Вих. захід - 24,02,14\DSCN0500.JPGЭй, послушай, dear душка,
Не разбудить тебя и пушкой,
Каждый день тружусь so hard!
Тебе husband отыскать.
Только же кто возьмёт такую,
Clumsy, poor and дурную!
Ну да ладно, тебе task
To prepare всё для нас.
Бал, ты знаешь, coming soon,
Чтоб get ready всё at noon.

Первая дочь

Да, да, ты сшей нам dressы
Чтобы envy все принцессы,
Чтобы я look very smart
Ну а принц чтоб has got crazy
Так чтоб, please, do not be lazy.

Вторая дочь

Ну смотрите на неё,
Вот уж станешь crazy.
Ты давно ли похудела,
Но с тех пор не поумнела
Посмотри-ка в looking-glass
Mum, just say «не в бровь, а в глаз»
Кто на свете всех nicee, and whitee, and beautee?

(все трое смотрятся в зеркало).

Мачеха

You are charming, спору нет,
Но должна открыть секрет:
Всё же мама best of all.
Я то знаю в этом толк.
Ну да ладно, Cinderella,
Ты оглохла или как?!
Посмотри, какой бардак!

Первая дочь

Clean the house and cook dinner,
Make some cakes, моя кузина.

Мачеха

И к обеду wake us up. (все уходят, Золушка остаётся одна)

Cinderella

Бал у принца! Моя мечта!
Ах ты, горькая судьба!
Неужели all my life я должна всё это dryить!

Первый ведущий

Как вы поняли, друзья,
К балу ready вся семья.
Christmas coming very soon,
Бал намечен at noon.

Второй ведущий

Ах ты, бедное дитя,
И на бал тебе нельзя.
Всё семейство уж ушло,
Но кто-то knocking at the door.

(Звучит музыка, входит фея)

Фея

Здравствуй, свет мой, Cinderella,
Тебя увидеть захотела.
How do you do! I am okey.
Ну так tell me поскорей!

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\Вих. захід - 24,02,14\DSCN0501.JPGПервый ведущий

Кстати, I would like to say,
Мы должны сказать о фее.
She was good and very smart,
В волшебстве большой мастак.

Сinderella

Тётя фея, just help me, please,
Сделай маленький сюрприз.
Дело в том, что бал на днях,
Ну а я не при делах.
Говорят, что принц so smart.
Help me please, my dear aunt!

Фея

Very good! I’ll do my best
Ну, don’t cry же наконец!
Bring me тыкву и мышей
Из них я make of трёх коней
И карету make of gold.
Ну не стой же ты как столб! (Золушка всё приносит)
Да…. тебе сменить бы dress,
Да и shoesы поменять.
Теперь ты выглядишь на пять!

Первый ведущий

В общем niece она одела,
Пару shoesов ей дала
Да велела not be late:
Как часы 12 бьют,
Тебя кастрюли дома ждут!

(Звучит музыка, на сцене бал у короля).

Второй ведущий

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\Вих. захід - 24,02,14\DSCN0502.JPGВот и вечер во дворце,
И с улыбкой на лице,
Наша Beauty в залу входит.
Ей навстречу King выходит
Вместе с сыном, very nice,
Сделав лёгкий реверанс,
В танце вместе закружил,
Обо всех вокруг забыли.

Принц

Вы прекрасны, как заря!
Сразу fall in love в вас я!
Ну же сжальтесь надо мной!
Станьте Вы моей женой!

Cinderella

Oh! It’s time to run away!
I’m sorry, мой Орфей!

(Убегает и оставляет туфельку, принц подбирает её)

(На сцене король и принц)

Отец

Сын мой, what happened, you look sad,
Что Вы ели на обед?

Сын

Well, салат тут не причём,
Безнадёжно я влюблён.
Shortly, I’m gonna to get married,
И прошу Вас мне поверить,
Я не стану ждать, весь сказ.
В общем, it’s high time to make указ!

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\Вих. захід - 24,02,14\DSCN0505.JPGПервый ведущий

Love! Что может быть прекрасней!
Принц влюбился в первый раз,
Very soon издал указ:
Кому туфля в пору будет,

 тот моей и wifой будет.

Второй ведущий

Принц совсем наш изнемог.
Poor thing! Он сбился с ног!
Он стучится в каждый дом,
Но везде ему облом!
So at last добрёл сюда,
Что же дальше, господа?!

(На сцене мачеха и принц с придворными)

Мачеха

Ваша Светлость, проходите!
Tea or coffee не хотите?

 

 

Принц

Да, немного мы устали,
But you know we’re in a hurry.
I hope, вы слышали указ,
Call your daughters сей же час!

Первый ведущий

Daughters сразу же позвали,
Всё подробно рассказали,
Предложили shoe померить!
Oh! You’ll hardly мне поверить!

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\Вих. захід - 24,02,14\DSCN0507.JPG Что тут сразу началось!
Все волнуются, кричат, дочки замуж все хотят.

(Дочери примеряют туфельку)

Второй ведущий

Tension стало very high,
Каждый туфлю надевает,
Но размерчик very small,
В этом, в принципе, прикол!

(Принц находит Золушку и берёт её за руку)
Ну, а вот и happy end,
Как и promised dear friend!
Принц с принцессою got married,
Mummy с дочками are sad,
Ждут ещё один банкет.

Первый ведущий

Может, здесь им повезёт,
Принц заморский заберёт.
Ну да ладно, будем end,
Good bye, my dear friends!

Тут виходить суддя

Суддя.  Моє рiшення таке. Взявши до уваги iнформацiю, надану судекспертами, свiдками та захистом мов, вiддаю позивачiв та вiдповiдача на поруки Латинської Мови, хай навчає їх розуму. Це по-перше.

По-друге, зобов’язую учнів, студентiв вивчати сумлiнно iноземнi мови.

Справу закрито.

 

Мiстер Інглиш подає руку Мадам Франсе і Фрау дойч, i вони виконують пiсню «The more we get together»

 

 

D:\Документи\Наталка-англійська мова\Англ. мова\Різне\Тиждень АМ 2011\Тиждень АМ-2014\Вих. захід - 24,02,14\DSCN0509.JPG

 

The End !

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел та літератури:

 

  1.               Журнал «Англійська мова та література». – Х.: Вид.група «Основа», № 11, 2012 р.
  2.               Журнал «Англійська мова та література». – Х.: Вид.група «Основа», № 10, 2013 р.
  3.               Журнал «Англійська мова та література». – Х.: Вид.група «Основа», № 2, 2014 р.
  4.               Русские стихи с английскими словами для детей[Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: http://www.vk.com.id1537556.

 

docx
Додано
26 серпня 2019
Переглядів
482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку