Зміст
Вступ
План проведення тижня фізичної культури і здоров’я
I день 1. Відкриття Тижня здоров’я
1-11 класи
2.Вікторина «Ми за здоровий спосіб життя»
6-8 класи
3. Спорту день і фізкультури зустрічаємо ми радо.
Спортивне свято для учнів 1-4-х класів
II день 1. Брейн-ринг «Олімпійська арена»
9 клас
2. «Між нами, козаками»
Спортивне свято 5-6 класи
III день 1. Вікторина «О спорт! Ти виклик!»
2. День інформації «Ми за здоровий спосіб життя»
3. Спортивне свято «Малі Олімпійські ігри»
IV день
1. «Гей, ви, хлопці, славні запорожці!»
Спортивне свято для учнів 9-11 класів
V день Закриття Тижня здоров’я.
Нагородження переможців
Висновок
Вступ
Нині на перебування учнів у школах впливає цілий комплекс шкідливих факторів. Психічні перенавантаження послаблюють дитячий організм що призводить до різних захворювань. Тому зміцнення здоров’я школярів є прерогативою фізичного виховання, яке спрямоване на формування в учнів ключових компетентностей: соціальних (здатність до співробітництва, розв’язання життєвих проблем, взаєморозуміння, соціальної активності, формування фізичної культури особистості, основ здорового способу життя), мотиваційних (формування громадських і особистісних уявлень про престижність високого рівня здоров’я та фізичної підготовленості, здатність до навчання, прояву творчості у застосуванні рухових дій у різних по складності умовах, адаптивності) та функціональних (здатність до оперування знаннями про закономірності рухової активності, знаннями з історії фізичної культури та спорту, розширення рухового досвіду з метою розвитку фізичних якостей і рухових здібностей відповідно до вікових особливостей, засвоєння термінологічних та методичних компетентностей), які відображають ієрархію вимог до фізкультурно-спортивної діяльності, що поступово розширюється й удосконалюється.
Фізичне виховання спрямоване на зміцнення здоров’я, на оволодіння життєво важливими руховими навичками і вміннями, на досягнення високої працездатності. Воно має важливе значення в підготовці людини до продуктивної праці. Крім фізичних якостей (швидкість, сила, витривалість), розвиваються при цьому цінні психічні якості (наполегливість, воля, цілеспрямованість, рішучість, самовладання). Засобами фізичного виховання є різноманітні фізичні вправи, рухливі та спортивні ігри. На уроках фізичної культури здійснюються між предметні зв’язки з анатомією і фізіологією людини, гігієною, фізикою, теорією і методикою фізичного виховання, історією фізичної культури і спорту, музикою, хореографією та іншими предметами. Забезпечення оптимізації навчально-виховного процесу із застосуванням елементів інноваційних методів навчання та здійснення між предметних зв’язків.
О спорт! Ти – насолода!
Ти вірний, незмінний супутник життя
I день
1. Відкриття Тижня здоров’я.
1-11 класи
2. Вікторина
«Ми за здоровий спосіб життя»
6-8 класи
(постійно, послідовно, поступово)
(блохи, воші)
3. Чим хворіють товстуни?
(гіпертонія, ожиріння, цукровий діабет, панкреатит)
4. Яка приказка вчить нас правильно харчуватися?
(сніданок з’їж сам, обід розділи з товаришем, а вечерю віддай ворогу)
(це люди з різними біологічними ритмами)
(до цього віку йде активне формування хребта)
(дорослі – 8 годин, підлітки – 9-10 годин, діти – 10-12 годин)
(бажано взагалі цього не починати)
(нервові закінчення стопи на носоглотки пов’язані між собою)
10.Яким видом спорту слід займатися для формування постави?
(плавання, гімнастика, легка атлетика)
3. Спорту день і фізкультури зустрічаємо ми радо
Спортивне свято для учнів 1-4 класів
Мета: формувати у школярів прагнення до здорового способу життя; залучати учнів до систематичних занять фізичними вправами.
Хід свята
1 Ведучий:
Спорту день і фізкультури
Зустрічаємо ми радо
Фізкультура,спорт, здоров’я –
Речі кожному відомі.
Бути сильним і здоровим –
Це найбільша радість в домі!
2 Ведучий:
Ми сьогодні всіх вітаємо,
Молодих, завзятих, юних!
Будьте сильні, будьте гарні!
В цьому спорті вам допоможе.
Вчитель фізкультури
Ми вітаємо всіх вас зі святом здоров’я і спорту і пропонуємо вам взяти в ньому активну участь. Дозвольте представити вам команди, які будуть боротися за перемогу:
Збірна команда 1-А, 2-А, 3-А, 4-А класів «Олімпійці»
Збірна команда 1-Б, 2-Б, 3-Б, 4-Б класів «Барвінок».
Ну що ж, у путь рушаймо і привітаймо всіх. (привітання команд)
Вчитель фізкультури
Діти, сьогодні ви маєте довести, що зростаєте хорошими та сміливими, мужніми та надійними. Допомагатимуть вам у змаганнях і підтримуватимуть вас ваші однокласники. Тож, починаємо змагання (звучить весела мелодія).
I) Естафети з м’ячем:
Вчитель фізкультури
Тепер почергово відповідайте на запитання невеличкої вікторини.
(судді підводять підсумки)
Вчитель фізкультури
У наступному конкурсі змагаються капітани.
II) Завдання для капітанів.
а) перенесення повітряної кульки на тенісній ракетці без допомоги рук;
б) жонглювання м’ячиком для настільного тенісу на тенісній ракетці.
Запитання:
Вчитель фізкультури
III) конкурс «Переправа»
Команди шикуються в колону по одному за лінією старту. За сигналом ведучого гравці, які розташовуються першими у колонах, біжать уперед, оббігають праворуч кеглю на відстані 8-10 м., повертаються до своєї команди і беруть за руку наступного гравця, поки всі гравці не приєднаються до «ланцюжка». Перемагає команда, яка фінішує першою. Один! Два! Три! Почали!
IV) конкурс «Перегони»
Двоє хлопців складають руки, утворюючи «стілець», на який сідає дівчина. За сигналом учасники змагань повинні перенести дівчину до визначеного місця і назад. Виграє команда, яка швидше перенесе всіх дівчат команди.
V) конкурс біг у парах зі зв’язаними ногами
VI) конкурс «Кенгуру»
Стрибки з баскетбольним м’ячем, що затиснутий колінами.
VII) конкурс «Бій подушками»
У конкурсі бере участь по одному представникові від кожної команди. Гравці намагаються збити одне одного подушкою, стоячи на лаві. Гравці яким вдалося збити суперника, змагаються за 1-2 місця.
VIII) конкурс «Стрибки в мішках»
(підведення підсумків, визначення переможців)
Вчитель фізкультури
Настав час розставатися,
Але давайте не прощатися,
А зустрічатись знов і знов!
До нових зустрічей!
II день
1. Олімпійська арена
Брейн-ринг для учнів 9 класів.
Мета: ознайомити учнів з історією виникнення Олімпійських ігор; поглиблювати знання про фізичну культуру та всесвітню історію; пропагувати фізичну культуру як складову загальнолюдської культури.
Хід заходу
Ведучий 1: О спорт, о спорт!
Ти просто клас!
Дружіть із ним завжди
Здоров’я, юність, силу дасть.
І творчої снаги!
Ведучий 2: У нас надзвичайна подія – ми мандруватимемо в історичне минуле Олімпійських ігор та сьогодення українського спорту.
Ведучий 1: Пам’ятайте, що Олімпійські ігри – це дружба, завзятість, воля до перемоги; це красивий і чесний спорт. А спорт – це мир.
Вчитель фізкультури: Олімпійська емблема - п’ять переплетених кілець – символізує дружбу людей п’яти континентів. Будьте наполегливими. Отже, давайте здійснимо екскурс в історію Олімпійського руху та сьогодення українського спорту.
Запитання для I команди
Запитання для II команди
(підведення підсумків брейн-рингу)
Вчитель фізкультури:
Ну ось і все, звучить свисток,
Гра закінчилася щасливо,
Виходять переможці на місток,
Вітайте їх, ось наші переможці!
(вручення призів переможцям)
2. Спортивне свято
«Між нами,козаками»
5-6 класи
Підготовчий етап
Інвентар та обладнання
Цілі та задачі: свято проводиться до Дня захисту Вітчизни та для приваблення дітей до фізичної культури та спорту, організації їхнього вільного часу; фізична культура – як кращий засіб від різних хвороб, формування фізичної вроди та сили.
Місце проведення: спортивний зал.
Слово вчителя. Дорогі діти, ми з вами знаходимось на легендарному острові Хортиця, де мешкали і воювали славні велетні – козаки. На уроках історії ви дізналися про героїчне минуле запорізьких лицарів. Все життя козаків складалось із боротьби з поляками, турками і татарами. Таке становище робило запоріжців досить досвідченими людьми у військовій справі. У багатьох людей Запорізька Січ асоціювалась зі школою лицарства, мужності і відваги, а козаків порівнюють із спартанцями. Як ви думаєте, чому?
(Відповідь дітей)
Слово вчителя. Перебуваючи у стані безперервних воїн, Запорозька Січ відчувала необхідність постійного поповнення своїх лав. Історичні свідчення і народні перекази розповідають про те, що кандидатів у військо піддавали певному випробуванню. Якщо новак і виступав до Січі, то ставав справжнім козаком тоді, коли вивчав правила і військову науку, хто хотів стати козаком, мусив служити три роки у старого козака за джуру. Вони чистили старшині зброю, їздили з ними у походи, вчились у них військовій майстерності. Певний час у козаків передбачався на розваги та ігри. Це фізично розвивало козаків, підносило їхній дух, зміцнювало здоров’я.
Сьогодні ми пограємо у козацькі ігри. Тільки сміливі, винахідливі, витримані і спортивні можуть стати справжніми переможцями.
Конкурси
Капітани отримують по м’ячу. Учасники підіймають руки вгору. По сигналу вони передають м’яч назад над головою. Останній в колоні біжить з м’ячем і стає спереду колони і спочатку передає м’яч над головою. І так поки капітан не стане знову першим в колоні, з піднятими руками вгору.
Капітани отримують по м’ячу. Утримуючи м’яч внутрішньою частиною стегна, вони по сигналу переміщуються стрибками змійкою поміж стійок, потім беруть м’яч в руки і повертаються назад бігом, передав м’яч наступному учаснику. Якщо м’яч був втрачений,рух треба почати з того місця де був втрачений м’яч.
По сигналу капітани оббігають справа та зліва стійки, потім роблять десять стрибків на скакалці, яка лежить за стійками і повернутися назад бігом передав естафету наступному учаснику, торкнутися до нього рукою і стати в кінці колони. Так поки капітан не стане знову на початку колони з піднятими руками вгору.
Гравці утворюють коло, капітани знаходяться в колі. Капітан кидає м’яч кожному гравцю який знаходиться в колі. Отримав м’яч від останнього гравця підіймає його вгору над головою.
На відстані 20 м. від лінії старту ставиться 2 кеглі. По сигналу 1-й учасник біжить до кегель, бере одну з них, приносить її до лінії старту, потім повертається назад, бере другу кеглю, також ставить її на лінії старту і передає естафету іншому гравцю. Наступний гравець відносить ці кеглі по черзі назад. Гра триває до тих пір поки капітан знову не стане першим у своїй колоні.
По сигналу капітани біжать оббігають стійки, повертаються, оббігають свої команди, беруть за руку наступного гравця і вже з ним біжать знову до стійок, оббігають і біжать за наступним гравцем. Гра продовжується до тих пір поки вся команда тримаючись за руки не оббіжить стійку.
Дві команди беруть канат з різних боків і починають тягнути кожна команда на себе. Команди стоять обличчям один до одного. Виграє та команда яка перетягне весь канат на свою сторону.
Капітанам дають м’яч і гімнастичну палицю. По сигналу капітани штовхають м’яч палицею до стійки, обвів стійку і повернувшись назад, передав естафету наступному гравцю. Так до тих пір поки капітан не стане на початку колони і підніме палицю вгору.
Учасники змагань, не відриваючи лікті від пенька, намагаються притиснути руку суперника до поверхні.
Учасникам зв’язують ноги і вони стрибають навколо стійки і назад, яка команда упорається швидше та й перемогла.
Учасники по двоє стають у коло і на одній нозі намагаються виштовхнути суперника.
Учасники стають по двоє і хто швидше за лізе по канату той і переміг.
Вчитель підводить підсумки змагань і визначає переможців.
III день
1. Вікторина
«О спорт! Ти – виклик!
Ти вимагаєш боротьби!»
1.Де і коли зародилися Олімпійські ігри?
(У Стародавній Греції ще у VIII столітті.)
2.В якому році відбулися перші Олімпійські ігри?
(У 776 році до н.е.)
3.Що ви знаєте про ігри на честь богині Гери?
(ігри проводилися для жінок)
4.Де і коли відбулися ігри сучасності?
(в Афінах у 1896 році)
5.Коли і де були проведені перші Зимові Олімпійські ігри?
(у 1924 році в Шамоні (Франція))
6.Що є символом Олімпійських ігор?
(п’ять кілець, прапор, гасло, емблема, гімн, вогонь)
7.Хто був засновником сучасних ігор?
(П’єр де Кубертен)
8.Де знаходиться штаб-квартира міжнародного Олімпійського комітету?
(в Лозанні(Швейцарія))
9.Де проходили Олімпійські ігри у 2008 році?
(м. Пекін, Китай)
10.Назвіть основні види спорту олімпіади?
(водні, легка атлетика, важка атлетика, триатлон)
11.Хто з українських спортсменів завоював на Олімпійських іграх найбільше золотих медалей?
(9 золотих медалей Лариса Латиніна)
12.Скільки медалей здобули спортсмени України на іграх олімпіад за 1996-2004 рр.?
(69 медалей різного ґатунку, з них 21 золота)
2.День інформації
«Ми за здоровий спосіб життя»
«Убережи себе від СНІДу»
Усний журнал
Зміст журналу:
1. СНІД — загроза всьому людству.
2. Закон і СНІД.
3. Поради батькам.
4. Вікторина «ВІЛ-інфекція».
1. СНІД — загроза всьому людству.
Ведучий 1: Кому не знайома фраза: «Молодь — наше майбутнє, наш завтрашній день». Це, безсумнівно, так. Але хіба молодь може виявити себе тільки в майбутньому? Звичайно, ні. Вона живе і діє сьогодні, радіє і засмучується.
Ведучий 2: Яке воно — моє покоління?
Ведучий 1: Моє покоління — це майже досвідчені комп'ютерники, які добре і швидко навчаються. Моє покоління — це різнобарвний натовп меломанів різних стилів і напрямів. Моє покоління — це безстрашні, відважні серця, що жадають дії.
Ведучий 2: Сьогодні ми зібралися, щоб поговорити про проблему, що постала перед нашим поколінням — СНІД.
Вірус, що викликає СНІД, був виявлений наприкінці 1981 року у США. За своїми наслідками СНІД не менш небезпечний, ніж атомна війна. І якщо не вдасться найближчим часом знайти ефективні засоби й методи його профілактики, то перед усім людством постане реальна загроза вимирання. Адже ліків від СНІДу немає!
2. Закон і СНІД.
Ведучий 1: Як відомо, закони є обов'язковими для всіх. Від їх дотримання залежить добробут держави в цілому й кожного громадянина зокрема. Зміни в суспільстві обов'язково ведуть до змін у законодавстві. Поширення ВІЛ-інфекції створило в суспільстві нову ситуацію і спричинило необхідність внесення питань щодо проблеми ВІЛ/СНІДу до низки законодавчих документів.
Основним із них є Закон України «Про запобігання захворюваності на синдром набутого імунодефіциту (СНІД) і соціальний захист населення» (1991 рік). У березні 1998 року Верховною Радою України були прийняті поправки до цього закону. Вони були розроблені на підставі рекомендацій ЮНЕЙДС та організацій, що співпрацюють із нею. Закон визначає регулювання діяльності, спрямованої на запобігання поширення ВІЛ-інфекції, а також визначає міру соціальної захищеності людей із ВІЛ/СНІДом.
Ведучий 2: Закон також визначає обов'язки ВІЛ-інфікованих. За свідоме зараження ВІЛ-інфекцією Кримінальним кодексом України передбачені відповідні заходи покарання.
3. Поради батькам.
Ведучий 1: Заразитися ВІЛ може кожний. ВІЛ не визнає кордонів, від нього вмирають як дорослі, так і діти.
Ведучий 2: Якщо ви говорите зі своєю дитиною про проблему ВІЛ/СНІД, то робите це абсолютно правильно. Якщо ні, то вона одержить інформацію на вулиці, у компанії, що може призвести до легковажної поведінки і зараження ВІЛ.
Ведучий 1: Якщо ви хочете, щоб ваша дитина уникла небезпеки, то:
1. Пообіцяйте поговорити з нею про ВІЛ/СНІД.
2. Знайдіть час і зручний момент для «непростої» розмови.
3.Виконайте свою обіцянку, дану в пункті 1.
Ведучий 2: Своїм прикладом учіть дітей бути здоровими і щасливими, пояснюйте їм можливі наслідки ранніх статевих стосунків, поясніть шкоду наркоманії.
Ведучий 1: У разі потреби звертайтеся за допомогою і порадою до вчителів, соціальних працівників, психологів, у центри профілактики СНІДу.
4. Вікторина «ВІЛ-інфекція».
1. Як розшифровуються абревіатури ВІЛ і СНІД? (Вірус імунодефіциту людини, синдром набутого імунодефіциту.)
2. У чому різниця між ВІЛ-інфекцією і СНІДом? (ВІЛ-інфекція — інфекційне захворювання, викликане вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ). СНІД — кінцева стадія ВІЛ-інфекції.)
3. Якого року був відкритий ВІЛ? (1983 р.)
4. Назвіть прізвища вчених, що відкрили вірус імунодефіциту людини. (Роберт Галло, Люк Монтаньє.)
5. Через який проміжок часу, після передбачуваного зараження ВІЛ, доцільно пройти тестування на ВІЛ-інфекцію? (Через 3—6 місяців, коли організм людини виробить антитіла до ВІЛ.)
6. Коли вперше у світі був відзначений Всесвітній день боротьби зі СНІДом? (1 грудня 1988 р.)
7. Чи існують засоби захисту від ВІЛ-інфекції? (Знання, відповідальна безпечна поведінка, турбота про своє здоров’я.)
8. Назвіть основні шляхи передачі ВІЛ-інфекції. (Статевий шлях, через кров, від ВІЛ-інфікованої матері до дитини під час вагітності, пологів і годування грудьми.)
9. Чи існують вакцина або ліки проти ВІЛ-інфекції? (Існуючі сьогодні антивірусні лікарські препарати не виліковують ВІЛ-інфікованих та хворих на СНІД, а тільки уповільнюють розвиток хвороби.)
10. Чи можна заразитися ВІЛ при поцілунках? (Так, теоретично можливо, але практично це малоймовірно)
11. Чи передається ВІЛ через повітря? (Ні.)
12. Чи може заразитися ВІЛ донор? (Ні, тому що забір донорської крові здійснюють за допомогою систем одноразового використання.)
13. Чи хворіють на СНІД тварини і чи можна від них заразитися? (Так але віруси тваринного походження для людини небезпеки не являють.)
14. Чи можуть бути переносниками ВІЛ комарі, клопи й інші кровососні комахи? (Ні, тому що фермент слини комах руйнує вірус.)
15. Чи можна заразитися ВІЛ у басейні, лазні, на пляжі? (Ні.)
16. При якій температурі гине вірус імунонодефіціту людини? (При кип’ятінні вірус гине впродовж 1 хв.)
17. Чи можна заразитися Вірусом імунодефіциту людини при рукостисканнях, користуванні спільним посудом? (Ні.)
18. Чому немає необхідності ізолювати ВІЛ-інфікованих? (Вірус не передається побутовим шляхом, кількість людей інфікованих ВІЛ значно більша, ніж зареєстрованих.)
19. Якого року в Україні був зареєстрований перший випадок ВІЛ-інфекції? (1987 р.)
«Малі Олімпійські ігри»
Мета: популяризація фізичної культури і спорту; пропаганда здорового способу життя; оцінка рівня фізичної підготовки учнів.
Завдання: 1) викликати у дітей позитивні емоції та стійкий інтерес до занять фізичною культурою; 2) розвивати фізичні та вольові якості в умовах змагання; 3) виховувати почуття дружби, колективізму, взаємовиручки.
Вступне слово вчителя. Олімпійські ігри…Скільки хвилювань для кожного спортсмена, кожного, вшанованого спортом, міститься в цих коротких, проте таких містких словах!
Олімпійські ігри…Усесвітній огляд краси, сили, мужності людини. Випробування волі, характеру, м’язів. Інтерес до Олімпійських ігор – це цікавість кожного з нас до самого себе.
В останній час зростає цікавість мільйонів і мільйонів людей до Олімпійських ігор та міжнародного олімпійського руху. Це яскраве свідчення того, що людство прагне до мирного життя, до прогресу, взаєморозуміння, активної співпраці.
Дорогі учні, учителі та гості нашого свята! Сьогодні ми проводимо малі Олімпійські ігри, на яких змагатимемось у силі, спритності, винахідливості та кмітливості. Змагання судитимуть олімпійські судді (Представляє членів журі).
Ведучий 1. Спорт – наша гордість і сила.
Спорт – це чудово!
Спорт – вищий клас.
До всіх учасників це слово,
Прийміть низький уклін від нас!
Браття пора нам стати в ряд,
Прапор спортивний підняти,
Емоційний отримати заряд,
І школі нашій славу придбати.
Ведучий 2.Дозвольте Національний та Олімпійський прапори внести
(Учасники змагань під гімн України виносять Національний прапор та білий прапор з Олімпійськими кільцями)
Ведучий 1.Прапори підняти!
Ведучий 2. Внести і запалити вогонь Малих шкільних Олімпійських ігор.
(Звучить урочиста музика, запалюють вогонь)
Ведучий 1. Вітайте! На наше свято завітали боги славнозвісного Олімпу.
Гера. Зевсе, що сталося? У чому затримка? Учні вже давно чекають на відкриття малих Олімпійських ігор!
Гермес. А чи вони готові?
Гера. А ви самі погляньте! Загони вишикувані, усі чекають змагань.
Зевс. Діти! Ви готові продемонструвати силу, витривалість, швидкість, спритність, кмітливість?
Діти. Готові!
Зевс. А які команди змагатимуться?
Команди представляють свої назви та девізи.
Зевс. Перш ніж я оголошу про відкриття малих Олімпійських ігор, ви повинні виголосити клятву. Нехай слова цієї клятви допомагають вам!
Клятва юних олімпійців
1.Свято дотримуватись правил гри і не порушувати їх!
Клянемось!
2.Той, хто програв, не повинен ображатися на того, хто переміг!
Клянемось!
3.Не лінуватися, адже лінь – перший крок до поразки!
Клянемось!
4.Допомагати одне одному, переживати за друга і радіти його перемогам!
Клянемось!
Зевс. А на згадку я вам дарую олімпійську символіку – вогонь і прапор. Нехай їхня присутність допомагає здобути жадану допомогу.
Ведучий 1. Починаємо спортивні змагання.
1 естафета «Юний баскетболіст»
Учасники змагань по сигналу вчителя обводять баскетбольним м’ячем стійки.
2 естафета «Тунель»
Гравці стають у колону, широко розставивши ноги. Останній у колоні повинен швидко проповзти між ногами і стати першим. Коли він закінчить, продовжує наступний гравець, до тих пір, поки перший не займе останнє місце в команді.
3 естафета «Плавці»
Кожна команда отримує по папірцю, лежачі, без допомоги рук, дмухаючи необхідно довести папірець до фінішу.
4 естафета «Павучок»
5 естафета «Комбінована»
6 естафета «Метання набивного м’яча назад»
Учасники вишиковуються в колону поодинці перед лінією метання. По команді «можна» перший учасник метає набивний м’яч на дальність. Перемагають ті, які показали найбільшу суму показаних результатів.
7 естафета «Бар’єрний біг»
Учасники вишиковуються в колону поодинці перед стартовою лінією. На відстані 10 м. від старту встановлюються бар’єри. Кожен учасник по сигналу пробігає дистанцію на час. Перемагає команда, яка показала найменшу суму часу.
8 естафета «Футболіст»
2. «Гей, ви, хлопці, славні запорожці!»
Спортивне свято для учнів 9-11 класів
Мета: популяризація фізичної культури і спорту; пропаганда здорового способу життя; відбір кращих спортсменів для участі в міських змаганнях; оцінка рівня фізичної підготовки учнів.
Інвентар: прапорці, «мишоловки», волейбольна сітка, м’ячі великі – малі, обручі, кільця дерев’яні.
Ведучий: Запорозький козак і воїн, запорозький козак і лицар – це такі поняття, які ніколи не відрізнялися один від одного. Козаки говорили: «У нас над усе – честь і слава, військова справа, щоб і себе на сміх не дати, і ворогів під ноги топтати».
Дорогі діти, сьогодні ми проводимо з вами змагання «Гей, ви, хлопці, славні запорожці!», в якому учасникам треба буде проявити свій характер і показати свої фізичні якості. А ми побачимо, чи достойні вони наших предків – запорозьких козаків.
Молодь на свята народного календаря під час народних ігор змагалися на спритність, силу, винахідливість. Тож давайте побачимо, якими спритними є наші учні.
1 Естафета «Біг з передачею естафетної палички»
На старт виходять капітани команд з естафетною паличкою за сигналом вчителя перші учасники біжать і обминають стійки передаючи естафету наступному і т.д. Перемагає команда, що першою закінчила естафету.
2 Естафета «Павучок»
Учасники у положенні в упор, зігнувшись, позаду пересувається ногами вперед до прапорця якого оббігає й вертається назад. Те саме виконують інші учасники.
Ведучий: Як відомо, козаки вміли дуже швидко бігати, навіть наздоганяли й ловили дикого коня. А чи вміють також швидко бігати учасники змагання?
3 Естафета «Біг у ластах»
За сигналом перші учасники взувають ласти, біжать у них до стійки і назад і т.д.
Ведучий: Козаки часто проводили змагання з пірнань у воду. Для цього старшина впускав прокурену люльку в річку, а молоді козаки наввипередки пірнали, щоб достати її з дна.
4 Естафета «Пролізь в тунель»
Команди стоять на лінії старту, помічники ставляють тунелі «мишоловки» на відстані 3-5м. За сигналом перші пірнають у «тунель» проповзають під ним, оббігають стійку і повертаються до своєї команди і т.д.
Ведучий: Козацька молодь вдосконалювала тіло і душу в таких іграх, як метання списа у ведмедя, метання каміння в ціль й на дальність.
5 Гра «Влучно в ціль» (метання м’ячиків)
6 Гра «Веселий волейбол»
Волейбольна сітка, м’ячі (різні) по сигналу (команди стоять паралельно одна одній) кидають м’ячі через сітку 2-3 хвилини. По сигналу закінчують – де менш залишилось м’ячів та команда виграла.
Ведучий: Як свідчить літопис, слабку людину січове товариство ніколи не вибирало в старшини. Навпаки, вождя вибирали серед сильних людей. Таким сильним і могутнім вождем був Іван Підкова, гетьман низових козаків, який був такої міцної породи, що легко гнув підкови. Добрий фізичний розвиток мали Петро Сагайдачний, Іван Мазепа, Богдан Хмельницький. Побачимо, хто з наших отаманів має кращий фізичний розвиток.
7 Гра «Перетягування кілець»
Стоять в центрі, на відстані від кожного 3 метра – стоїть прапорець хто перетягне і візьме прапорець (3 спроби – 2 виграв).
8 Естафета «Веселий потяг»
Капітани по сигналу оббігають стійку прибігають до старту, а наступний бере його за пояс і в двох біжать і т.д. до останнього гравця.
9 Естафета «Юний хокеїст»
Обвести ключкою стійки тенісний м’яч.
Ведучий: Це останній конкурс на сьогодні, програму змагань вичерпано.
Дорогі діти! Ви проявили сьогодні свої кращі морально-вольові й фізичні якості, отримали заряд енергії і хорошого настрою надовго. Ми побачили, що в нас росте гідна зміна. А щоб стати такими, як запорізькі козаки, треба необхідно систематично виконувати фізичні вправи, загартовуватись і обов’язково добре вчитися. Бажаю вам здоров’я. До нових зустрічей.
V день
Закриття Тижня здоров’я.
Нагородження переможців
Висновок
Отже вирішення поставлених завдань Тижня здоров’я в школі є теоретичне і практичне розкриття функціональних можливостей та резервів організму, які створюють потенціал здоров’я й практичне засвоєння корисних звичок, спрямованих на його збереження. Учні повинні розуміти, що здоровий спосіб життя формується на основі знань про фактори ризику, соціального, психічного та інших складників здоров’я, що у формуванні способу життя й збереженні здоров’я індивіда велике значення мають інтелектуальний і творчий компоненти.
Таким чином Тиждень здоров’я в школі може допомогти учням осягнути глибину проблеми, усвідомити, що здоров’я включає різні компоненти, виявити першопричини порушення здоров’я, набути знань та вмінь, які сприятимуть збереженню фізичного, соціального й психічного здоров’я. Заходи, які проводились впродовж тижня, сприятимуть вихованню усвідомленого ставлення школярів до свого здоров’я та формування в них прагнення до постійного поліпшення свого способу життя.