Харківська область Балаклійський район
Савинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1
Балаклійської районної ради
Харківської області
Конспект уроку
з фізичної культури
7 В - клас
ВАРІАТИВНИЙ МОДУЛЬ «БАСКЕТБОЛ»
Горбань Сергій Володимирович,
учитель фізичної культури
Савинської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів №1
Балаклійської районної ради
Харківської області,
спеціаліст вищої категорії,
старший учитель
Харків 2018
Модуль: Баскетбол.
Тема уроку. Способи пересувань під час активної протидії захисника. Подвійний крок.
Мета: оновлення рухової пам`яті шляхом повторення отриманих навичок та вмінь; виховання ініціативності, самостійності, творчої активності, взаємодії з партнерами команди; активізація пізнавального інтересу до уроків баскетболу.
Завдання:
2. Закріпити техніку подвійного кроку .
3. Сприяти розвитку швидкості, спритності, сили, координації рухів.
Очікувані результати:
Учень виконує:
- способи пересувань під час активної протидії захисника;
- техніку подвійного кроку;
Тип уроку: повторення та закріплення знань.
Інвентар: баскетбольні м’ячі (24шт.), 4 комплекти форми, лави гімнастичні, фішки тренувальні(34 шт.), стійки (4 шт.), палиці гімнастичні (6 шт.), гімнастичні обручі (4 шт.).
Технічні засоби: проектор, презентація, музичний центр, музичні композиції.
Місце проведення: спортивна зала.
|
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
||
Ос.гр. |
Підгр. |
Сп.м.г. |
|||
І. Підготовча частина - 10 хв. |
|||||
1. |
Організований вхід до залу під музичний супровід.
Шикування в шеренгу. Привітання: «Баскетбол – чудова гра! Фізкульт – привіт! Фізкульт –ура!» Повідомлення завдань уроку.
|
30''
30'' 1'
|
30''
30'' 1'
|
30''
30'' 1'
|
Гімн ФК «Металіст». Дотримуватися дистанції.
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів і самопочуття.
Слайд № 2,3
|
2. |
Інструктаж з правил БЖД на уроці баскетболу.
Вимірювання ЧСС зручним способом
Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»: - Який БК Харкова ви знаєте? - Назвіть рік заснування баскетболу в Україні. - Відомі баскетболісти Харкова. |
30''
30''
|
30''
30''
|
30''
30''
|
Слайд № 4
Слайд № 5 Підрахувати ЧСС. Зробити аналіз. Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом. Слайд № 6,7,8. Політехнік 1924 рік
Роман Козлов, Олександра Чек |
3. |
Розведення колони.
|
10'' |
10'' |
10'' |
Дотримуватись інтервалу та дистанції. Хлопці ліворуч, дівчата праворуч в обхід.
|
|
1. Різновиди ходьби: - на носках, руки на пояс;
2. Біг та його різновиди: - рівномірний біг; - приставним кроком, лівим боком;
- приставним кроком правим боком;
- спиною вперед;
- біг із поворотом на 360°;
- з виведенням прямих ніг уперед, руки на пояс;
- з високим підніманням стегна; - з закиданням гомілки ;
- дріботливий.
Перехід на ходьбу. Шикування біля м`ячів . |
2' 9м 9м 9м 9м 9м
2' 18м 9м
9м
9м
9м
9м
9м 9м
9м
|
2' 9м 9м 9м 9м 9м
2' 18м 7м
7м
7м
7м
7м
7м 7м
7м
|
2' 9м 9м 9м 9м 9м
2' К Р О К О М
П О
М А Л О М У
К О Л У
|
Слайд № 9
Темп середній. Під рахунок учителя. Стежити за поставою.
Зберігати дистанцію. Спину тримати прямо, лікті розведені. Дотримуватись заданого інтервалу. Спину тримати прямо.
Погляд назад через праве плече. За командою вчителя ліворуч, а потім праворуч. Утримувати рівновагу. Спину тримати прямо. Ноги не згинати.
Максимальний темп руху з мінімальним пересуванням уперед, робота рук. Верхня частина тулуба розслаблена. Вправи на відновлення.
|
4. |
Виконання гри. «Viva-gra». 1- 4 - плескаємо долонями по стегнам; 5 - 8 - оплеск, грудна клітка - рука; 9 - 10 - оплески руками. Взяти м`ячі. |
20''
|
20''
|
20''
|
Виконувати весело. Усі разом. Відчувати ритм. Кожному взяти м`яч. |
5. |
1. Загальнорозвиваючі вправи:
1. В. п. – о.с., 1- 4 кроки на місці;
2. В.п.- м`яч біля грудей: 1- нахил голови вперед, м`яч униз; 2 - нахил голови назад, м`яч перед грудьми ; 3 - нахил голови вліво, м`яч униз; 4 - нахил голови вправо, м`яч перед грудьми;
3. В. п. - о.с., 1 - м`яч до грудей; 2 - м`яч угору; 3 - м`яч до грудей ; 4 - в.п.
4. В. п. - м`яч до грудей ; 1 - 2 поворот наліво; 3 - 4 поворот направо;
5. В. п. - м`яч до грудей ; 1- нахил вліво, права нога в сторону, м`яч угору; 2 - в.п.; 3 - нахил вправо, ліва нога в сторону, м`яч угору; 4 - в.п.
6. В. п. - широка стійка, ноги нарізно 1 - 4 описуємо коло ліворуч; 5 - 8 описуємо коло праворуч;
7. В. п. - широка стійка, ноги нарізно м`яч біля грудей: 1- нахил вперед, м`яч до лівої ноги; 2 - нахил вперед, м`яч на середину; 3 - нахилвуперед, м`яч до правої ноги; 4 - в.п.
8. В. п. - у напівприсіді, м'яч до колін; 1 - 4 колові рухи в колінному суглобі ліворуч; 5-8 колові рухи в колінному суглобі праворуч.
9. В. п.- стійка ноги нарізно; 1- 2 крок ліворуч, присісти, м'яч вперед; 3 - 4 крок праворуч, присісти, м'яч вперед;
10. В. п. - стійка ноги нарізно, м'яч донизу; 1- випад лівою вперед, м`яч вперед; 2 - в.п.; 3 - випад правою вперед, м`яч вперед; 4 - в.п.
11. В. п. - стійка ноги нарізно, м`яч до грудей; 1- 4 стрибки на лівій ; 5-8 стрибки на правій ; 9-12 стрибки на двох з поворотом на 180; Перехід на ходьбу
Замірювання ЧСС за 10 сек. |
3'
10' |
3'
10' |
3'
10'
|
З баскетбольними м'ячами. Під музичний супровід композиція(rozminka). Здійснювати показ. Виконувати на носках. |
|
4п.
4 п.
4 п.
4 п.
4п.
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
2 п.
10"
|
4п.
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
2 п.
10"
|
4п.
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
2 п.
10"
|
Слідкувати за поставою, виконувати з максимальною амплітудою.
Потягнутись за руками, погляд на м`яч.
Погляд на м`яч. Пружні рухи.
Виконувати з максимальною амплітудою.
Виконувати з максимальною амплітудою. Руки прямі.
Погляд на м`яч. Ноги не згинати. М'ячем тягнутися до стопи.
Виконувати з максимальною амплітудою. Спину тримати прямо.
Слідкувати за поставою.
Узгодженість рухів. Тримати рівновагу.
На носках. Максимальна амплітуда рухів.
Вправи на відновлення дихання. Під музичний супровід( The Shadon of Your Smile )
Слайд 10. Зробити аналіз. Підбити підсумки. |
|
ІІ. Основна частина - 30 хв. |
|||||
6. |
Техніко - тактична підготовка.
1.Техніка пересування з м'ячем:
- стрибок на лівій нозі, рух приставним кроком лівим боком, приставним кроком правим боком, рух уперед - назад із подальшим веденням м`яча ;
- стрибок на правій нозі, рух приставним кроком лівим боком, приставним кроком правим боком, рух уперед - назад з подальшим веденням м`яча;
- стрибком на двох ногах, рух приставним кроком лівим боком, приставним кроком правим боком, рух уперед-назад з подальшим веденням м`яча внутрішньою стороною стопи.
Шикування у дві шеренги.
|
6'
1 р.
1 р.
1 р.
|
6'
1 р.
1 р.
1 р.
|
6'
1 р.
1 р.
1 р.
|
Слайд № 11.
Поєднання стрибків, бігу, зупинок, ведення м`яча. Виконувати на носках. Спину тримати прямо. Ведення м`яча без зорового контролю. Виконувати за свистком. Ведення м`яча без зорового контролю. Виконувати на носках Спину тримати прямо. Ведення м`яча без зорового контролю. Виконувати за свистком. Ведення м`яча без зорового контролю.
Виконувати на носках Спину тримати прямо Ведення м`яча без зорового контролю Виконувати за свистком Ведення м`яча без зорового контролю
Навпроти м’ячів. |
|
2. Вправи з м’ячем:
- ведення м’яча стоячи на коліні;
- ведення м’яча почергово лівою, правою, обома;
3. Протидія активному опору захисника: а) В.П. стійка гравця в нападі м'яч в попереду 1- випустити м'яч зрук; 2-захопити м’яч; 3-перевести м’яч на ліву руку; 4-поворот ліворуч; б) В.П. теж 1- перевести м’яч на праву руку; 2-поворот праворуч на180; 3- поворот ліворуч на180; 4-емітування кидка м’яча в кошик;; 4.Ігровий момент. Перешикування в пари. Гра «Вибий м’яч» у суперника.
Спеціальна фізична підготовка: Вправи для зміцнення м`язів верхньої частини тулуба: - В. П. - упор лежачи, руки на м’яч; - В. П. упор лежачи, ліва рука на м’яч, права - на підлозі; 1-перекат м’яча- права на м’яч, ліва на підлогу; 2-В.П. -В.П. упор лежачи, ноги на м’ячу.
3. Техніко - тактична підготовка: Подвійний крок: 1-стійка гравця в нападі, м’яч в руках; 2-стрибок на лівій нозі; 3- стрибок на правій нозі; 4-«імітування» кидка в кошик , приземлення на обидві;
1-ведення в кроці; 2- стрибок на лівій нозі; 3- стрибок на правій нозі; 4-«імітування» кидка в кошик, приземлення на обидві;
1-викиданя м’яча перед собою; 2-крок лівою ногою,прийняти м’яч; 3- стрибок на правій нозі; 4-«імітування» кидка в кошик , приземлення на обидві;
Перешикування, об`єднання в групи, робота біля кошика.
|
8'
15р
8р
6р
20``
20``
2' 2п
2п
1'
2'
15`
8р
2'
4р
4р
4р
3` |
8'
10р
6р
4р
15``
15``
2' 2п
2п
1'
2'
10`
6р
2'
3р
3р
3р
2` |
8'
6р
4р
2р
10``
10``
1` 2п
2п
1'
2'
5`
4р
1'
2р
2р
2р
1` |
Фронтальний метод.
До відчуття напруження у руках. Амплітуда рухів. Правильно розміщуючи кисті, захопити м’яч. Слідкувати за руками. Відчуття м’яча. Виконувати за командою.
Слідкувати за стійкою. Виконувати за командою. Слайд № 12, 13,14. Виконувати за командою. Контроль м’яча.
У кожного м’яч. Рахувати кількість вдалих спроб. Підбити підсумки гри.
Тримати спину рівною.
Виконувати за командою.
Тримати спину рівною.
Фронтальний метод. Слайд № 15.
Виконувати за командою. Слідкувати за чіткістю виконання. На безпечну відстань.
|
7. |
1. Виконання гри та естафет. Гра «Міма». Учні представляють уболівальників на матчі. Перше завдання - показати фанатів улюбленого клубу. Друге завдання - показати радість від перемоги улюбленої команди. Підбити підсумки. Естафета 1. Пояснення правил гри. За командою учні виконують перенесення м`яча до проміжного фінішу і повертаються до старту, де залишають м`яч іншій групі учасників і так до останього. Естафета 2. Пояснення правил гри. За командою учні виконують ведення м`яча (один на пару) до проміжного фінішу і повертаються до старту, де залишають м`яч іншій групі учасників і так до останього. Естафета 3. Пояснення правил гри. За командою учні виконують ведення м`ячів (в кожного) до проміжного фінішу і повертаються до старту, де залишають м`яч іншій групі учасників і так до останього.
Підбити підсумки.
Шикування в одну шеренгу. Підведення підсумків. |
10'
4'
2'
2'
2'
30" 30" |
8'
4'
2'
2'
2'
30" 30" |
5'
4'
30" 30" |
Слайд № 16.
Виграє та команда, яка показала кращу пантоміму.
М'яч приймати за лінією старту. Зупинку м'яча виконувати підошвою. Дотримуватись правил безпеки. Перемагає команда, яка набрала більшу кількість перемог в іграх.
Відзначити кращих учнів. |
ІІІ. Заключна частина уроку - 5 хв. |
|||||
8. |
1.Шикування в коло.
2. Вправа на координацію рухів та відновлення дихання: В. п. – о.с., 1- ліва на поясі; 2 - права на поясі; 3 - ліва до плеча; 4 - права до плеча; 5 - ліва вгору; 6 - права вгору; 7- 8 - плескання в долоні; 9 - 14 - те ж саме в зворотному напрямку; 15 - 16 - плескання долонями по стегнах.
3. Вимірювання ЧСС зручним способом.
|
20"
2р
30" |
20"
2р
30" |
20"
2р
30" |
Під музичний супровід.
Постава. Координація рухів.
Слайд № 17.
Підрахувати ЧСС. Зробити аналіз.
|
9. |
4. Підведення підсумків роботи.
5. Домашнє завдання:
- присідання 3х12 разів (хлопці) 3х 8 разів (дівчата)
6. Ми – харків`яни!
7. Організований вихід із спортивної зали.
|
3'
30"
10"
20" |
3'
30"
10"
20" |
3'
30"
10"
20" |
Оцінювання. Відзначити кращих учнів.
Слайд № 18. Всі разом завзято.
Слайд № 19.
|