Урок фізичної культури 7 – клас Варіативний модуль «БАСКЕТБОЛ»

Про матеріал
Модуль: Баскетбол. Тема уроку. Способи пересувань під час активної протидії захисника. Подвійний крок. Мета: оновлення рухової пам`яті шляхом повторення отриманих навичок та вмінь; виховання ініціативності, самостійності, творчої активності, взаємодії з партнерами команди; активізація пізнавального інтересу до уроків баскетболу. Завдання: 1. Повторити способи пересувань під час активної протидії захисника. 2. Закріпити техніку подвійного кроку . 3. Сприяти розвитку швидкості, спритності, сили, координації рухів. Очікувані результати: Учень виконує: - способи пересувань під час активної протидії захисника; - техніку подвійного кроку; Тип уроку: повторення та закріплення знань. Інвентар: баскетбольні м’ячі (24шт.), 4 комплекти форми, лави гімнастичні, фішки тренувальні(34 шт.), стійки (4 шт.), палиці гімнастичні (6 шт.), гімнастичні обручі (4 шт.). Технічні засоби: проектор, презентація, музичний центр, музичні композиції. Місце проведення: спортивна зала.
Перегляд файлу

                                Харківська область Балаклійський район

Савинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

Балаклійської районної ради

Харківської області

 

 

 

Конспект уроку

з фізичної культури

7 В - клас

 

ВАРІАТИВНИЙ МОДУЛЬ  «БАСКЕТБОЛ»

 

 

 

Горбань Сергій Володимирович,

учитель фізичної культури

Савинської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №1

Балаклійської районної ради

Харківської області,

спеціаліст вищої категорії,

старший учитель

 

 

                                                     Харків 2018

 

Модуль:  Баскетбол.

Тема уроку. Способи пересувань під час активної протидії захисника. Подвійний крок.

Мета: оновлення рухової пам`яті шляхом повторення отриманих навичок та вмінь; виховання  ініціативності, самостійності, творчої активності, взаємодії з партнерами команди; активізація пізнавального інтересу до уроків баскетболу.

 

Завдання:  

 

  1. Повторити способи пересувань під час активної протидії захисника.

 

2. Закріпити техніку подвійного кроку .

     3. Сприяти розвитку  швидкості, спритності, сили, координації рухів.

 

Очікувані результати:

 

  Учень виконує:

- способи пересувань під час активної протидії захисника;

- техніку подвійного кроку;

 

Тип уроку: повторення та закріплення знань.

 

 

Інвентар: баскетбольні м’ячі (24шт.), 4 комплекти форми,  лави гімнастичні,  фішки тренувальні(34 шт.), стійки (4 шт.), палиці гімнастичні (6 шт.), гімнастичні обручі (4 шт.).

 

Технічні засоби: проектор, презентація, музичний центр, музичні композиції.

 

Місце проведення: спортивна зала.

 

 

 

 

 

 

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Ос.гр.

Підгр.

Сп.м.г.

І. Підготовча частина - 10 хв.

1.

Організований вхід до залу під

     музичний супровід.

 

Шикування в шеренгу.

 Привітання:

«Баскетбол – чудова гра!

  Фізкульт – привіт!

  Фізкульт –ура!»

Повідомлення завдань уроку.

 

 

 

 

 

30''

 

 

30''

1'

 

 

 

 

 

 

 

 

30''

 

 

30''

1'

 

 

 

 

 

 

 

 

30''

 

 

30''

1'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Гімн ФК «Металіст».

Дотримуватися дистанції.

 

Звернути увагу  на зовнішній вигляд учнів і  самопочуття.

 

 

Слайд № 2,3

 

 

2.

Інструктаж з правил БЖД на уроці

баскетболу.

 

Вимірювання ЧСС  зручним способом

 

 

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»:

- Який БК Харкова ви знаєте?

- Назвіть рік заснування баскетболу в Україні.

- Відомі баскетболісти Харкова.

30''

 

 

30''

 

 

 

 

 

 

 

 

30''

 

 

30''

 

 

 

 

 

 

 

 

30''

 

 

30''

 

 

 

 

 

 

 

Слайд № 4

 

Слайд № 5

Підрахувати ЧСС. Зробити аналіз.

Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом.

Слайд № 6,7,8.

Політехнік

1924 рік

 

Роман Козлов, Олександра  Чек

3.

Розведення колони.

 

 

 

 

 

 

 

10''

10''

10''

Дотримуватись інтервалу та дистанції.

Хлопці ліворуч, дівчата  праворуч в обхід.

 

 

1.  Різновиди ходьби:

  -  на носках, руки  на пояс;

  • на п'ятках, руки за голову;
  • перекатом з п`ятки на носок;
  • у напівприсіді, руки на поясі;
  • випадами - руки на поясі.

 

 

2. Біг та його різновиди:

- рівномірний біг;

- приставним кроком, лівим боком;

 

- приставним кроком правим боком;

 

 

 

- спиною вперед;

 

- біг із поворотом на 360°;

 

 

 

- з виведенням прямих ніг уперед, руки

  на пояс;

 

- з високим підніманням стегна;

- з закиданням гомілки ;

 

- дріботливий.

 

Перехід на ходьбу.

Шикування біля м`ячів .

2'

 

 

2'

18м

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2'

 

 

2'

18м

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2'

 

 

2'

К

Р

О

К

О

М

 

П

О

 

М

А

Л

О

М

У

 

К

О

Л

У

 

 

Слайд № 9

 

Темп середній.

Під рахунок учителя.

Стежити за поставою.

 

Зберігати дистанцію.

Спину тримати прямо, лікті розведені.

Дотримуватись заданого інтервалу.

Спину тримати прямо.

 

Погляд назад через праве плече.

За командою вчителя ліворуч, а потім праворуч.

Утримувати рівновагу.

Спину тримати прямо.

Ноги не згинати.

 

 

Максимальний темп руху з мінімальним пересуванням уперед, робота рук.

Верхня частина тулуба розслаблена.

Вправи на відновлення.

 

4.

 Виконання гри.

 «Viva-gra».

 1- 4 - плескаємо долонями по стегнам;

 5 - 8 - оплеск, грудна клітка - рука;

 9 - 10 - оплески руками.

  Взяти  м`ячі.

20''

 

 

 

 

20''

 

 

 

 

20''

 

 

 

 

 

 

Виконувати весело.

Усі разом.

Відчувати ритм.

Кожному взяти м`яч.

5.

1. Загальнорозвиваючі вправи:

 

 

1. В. п. – о.с.,

    1- 4 кроки на місці;

 

2. В.п.- м`яч біля грудей:

    1- нахил голови вперед, м`яч униз;

    2 - нахил голови назад, м`яч  перед

     грудьми ;

    3 - нахил голови вліво, м`яч униз;

    4 - нахил голови вправо, м`яч  перед

     грудьми;

 

3. В. п. -  о.с.,

   1 - м`яч до грудей;

   2 - м`яч угору;

   3 - м`яч до грудей ;

   4 - в.п. 

 

4. В. п. -  м`яч до грудей ;

   1 - 2 поворот наліво;

   3 - 4 поворот направо;

 

5.  В. п. - м`яч до грудей ;

    1- нахил вліво, права нога

    в сторону, м`яч угору;

    2 - в.п.;

    3 - нахил вправо, ліва нога в сторону,

         м`яч  угору;

    4 - в.п.

 

6. В. п. - широка стійка, ноги нарізно

    1 - 4 описуємо коло ліворуч;

    5 - 8 описуємо коло праворуч;

 

7. В. п. - широка стійка, ноги нарізно

    м`яч біля грудей:

   1- нахил вперед, м`яч до лівої ноги;

   2 - нахил вперед, м`яч на середину;

   3 - нахилвуперед, м`яч до правої ноги;

   4 - в.п.

 

8.  В. п. - у напівприсіді, м'яч до колін;

     1 - 4 колові рухи в колінному суглобі

     ліворуч;

     5-8 колові рухи в колінному

     суглобі праворуч.

 

 9. В. п.- стійка ноги нарізно;

    1- 2 крок ліворуч, присісти, м'яч

          вперед;

 3 - 4 крок праворуч, присісти, м'яч

          вперед;

 

10. В. п. - стійка ноги нарізно, м'яч

      донизу;

      1- випад лівою вперед, м`яч вперед;

      2 - в.п.;

      3 - випад правою вперед, м`яч

           вперед;

      4 - в.п.

 

11. В. п.  - стійка ноги нарізно, м`яч до грудей;

      1- 4 стрибки на лівій ;

      5-8 стрибки на правій ;

      9-12 стрибки на двох з поворотом на

      180;

Перехід на ходьбу

 

 

 

 

Замірювання ЧСС за 10 сек.

3'

 

 

10'

3'

 

 

10'

3'

 

 

10'

 

З баскетбольними м'ячами.

Під музичний супровід

композиція(rozminka).

Здійснювати показ.

Виконувати на носках.

 

4п.

 

 

 

 

 

 

 

4 п.

 

 

 

 

 

4 п.

 

 

 

4 п.

 

 

 

 

 

 

 

4п.

 

 

 

4 п.

 

 

 

 

 

 

4 п.

 

 

 

 

 

4 п.

 

 

 

 

 

4 п.

 

 

 

 

 

 

 

2 п.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10"

 

4п.

 

 

 

 

 

 

 

4 п.

 

 

 

 

 

4 п.

 

 

 

4 п.

 

 

 

 

 

 

 

4 п.

 

 

 

4 п.

 

 

 

 

 

 

4 п.

 

 

 

 

 

4 п.

 

 

 

 

 

4 п.

 

 

 

 

 

 

 

2 п.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10"

 

 

4п.

 

 

 

 

 

 

 

4 п.

 

 

 

 

 

4 п.

 

 

 

4 п.

 

 

 

 

 

 

 

4 п.

 

 

 

4 п.

 

 

 

 

 

 

4 п.

 

 

 

 

 

4 п.

 

 

 

 

 

4 п.

 

 

 

 

 

 

 

2 п.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10"

 

Слідкувати за поставою, виконувати з максимальною амплітудою.

 

 

 

 

 

Потягнутись за руками,  погляд на м`яч.

 

 

 

 

Погляд на м`яч. Пружні рухи.

 

 

Виконувати з максимальною амплітудою.

 

 

 

 

 

 

Виконувати з максимальною амплітудою.

Руки прямі.

 

Погляд на  м`яч.

Ноги не згинати.

М'ячем тягнутися до стопи.

 

 

 

 

Виконувати з максимальною амплітудою.

Спину тримати прямо.

 

 

 

Слідкувати за поставою.

 

 

 

 

 

Узгодженість рухів.

Тримати рівновагу.

 

 

 

 

 

 

На носках.

Максимальна амплітуда рухів.

 

 

 

Вправи на відновлення дихання.

Під музичний супровід( The Shadon of Your Smile )

 

Слайд 10. Зробити аналіз.

Підбити підсумки.

ІІ. Основна частина - 30 хв.

6.

Техніко - тактична підготовка.

 

 

 

 

 

1.Техніка пересування з м'ячем:

 

- стрибок на лівій нозі, рух приставним

  кроком лівим боком, приставним

  кроком правим  боком,  рух уперед -

  назад із подальшим веденням м`яча ;

 

 

 

- стрибок на правій нозі, рух

 приставним кроком лівим боком, приставним кроком правим  боком, рух уперед - назад з подальшим веденням м`яча;

 

 

- стрибком на двох ногах, рух приставним кроком лівим боком, приставним кроком правим  боком, рух уперед-назад з подальшим веденням м`яча внутрішньою стороною стопи.

 

 

 

Шикування у дві шеренги.

 

 

 

 

 

 

 

6'

 

1 р.

 

 

 

 

 

 

1 р.

 

 

 

 

 

 

1 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6'

 

1 р.

 

 

 

 

 

 

1 р.

 

 

 

 

 

 

1 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6'

 

1 р.

 

 

 

 

 

 

1 р.

 

 

 

 

 

 

1 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд № 11.

 

Поєднання стрибків, бігу, зупинок, ведення м`яча.

Виконувати на носках. Спину тримати прямо.

Ведення  м`яча без зорового контролю.

Виконувати за свистком.

Ведення м`яча без зорового контролю.

Виконувати на носках Спину тримати прямо.

Ведення м`яча без зорового контролю.

Виконувати за свистком.

Ведення м`яча без зорового контролю.

 

 

 

 

Виконувати на носках Спину тримати прямо

Ведення м`яча без зорового контролю

Виконувати за свистком

Ведення м`яча без зорового контролю

 

Навпроти м’ячів.

 

2. Вправи з м’ячем:

 

  • «Плескання» по м'ячу;

 

  • рухи м'ячем навколо шиї, тулуба, ноги;

 

  • вправа «метелик»;

 

- ведення м’яча стоячи на коліні;

 

- ведення м’яча почергово лівою, правою, обома;

 

3. Протидія активному опору захисника:

а) В.П. стійка гравця в нападі м'яч  в попереду

1- випустити м'яч зрук;

2-захопити м’яч;

3-перевести м’яч на  ліву руку;

4-поворот ліворуч;

б) В.П. теж

1- перевести м’яч на  праву руку;

2-поворот праворуч  на180;

3- поворот ліворуч  на180;

4-емітування кидка  м’яча в кошик;;

4.Ігровий момент.

Перешикування в пари.

 Гра «Вибий м’яч» у суперника.

 

 

Спеціальна фізична підготовка:

 Вправи для зміцнення м`язів верхньої частини тулуба:

- В. П. - упор лежачи, руки на  м’яч;

- В. П. упор лежачи, ліва рука на м’яч, права - на підлозі;

1-перекат м’яча- права на  м’яч, ліва на підлогу;

2-В.П.

-В.П. упор лежачи, ноги на м’ячу.

 

3. Техніко - тактична підготовка:

Подвійний крок:

1-стійка гравця в нападі, м’яч в руках;

2-стрибок на лівій нозі;

3- стрибок на правій нозі;

4-«імітування» кидка в кошик , приземлення на обидві;

 

1-ведення в кроці;

2- стрибок на лівій нозі;

3- стрибок на правій нозі;

      4-«імітування» кидка в кошик, приземлення на обидві;

 

1-викиданя м’яча перед собою;

2-крок лівою ногою,прийняти м’яч;

3- стрибок на  правій нозі;

4-«імітування» кидка в кошик , приземлення на обидві;

 

Перешикування, об`єднання в групи,

робота  біля кошика.

 

8'

 

15р

 

 

 

 

20``

 

20``

 

 

2'

2п

 

 

 

 

 

2п

 

 

 

 

1'

 

 

 

 

2'

 

 

15`

 

 

 

 

 

 

2'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3`

8'

 

10р

 

 

 

 

15``

 

15``

 

 

2'

2п

 

 

 

 

 

2п

 

 

 

 

1'

 

 

 

 

2'

 

 

10`

 

 

 

 

 

 

2'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2`

8'

 

 

 

 

 

10``

 

10``

 

 

1`

2п

 

 

 

 

 

2п

 

 

 

 

1'

 

 

 

 

2'

 

 

5`

 

 

 

 

 

 

1'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1`

Фронтальний метод.

 

 До відчуття  напруження у руках.

Амплітуда рухів.

Правильно розміщуючи кисті, захопити м’яч.

Слідкувати за руками.

Відчуття м’яча.

Виконувати за командою.

 

 

Слідкувати за стійкою.

Виконувати за командою.

Слайд № 12, 13,14.

Виконувати за командою.

Контроль м’яча.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У кожного м’яч.

Рахувати кількість  вдалих спроб.

Підбити підсумки гри.

 

 

 

 

 

Тримати  спину рівною.

 

 

Виконувати за командою.

 

 

Тримати  спину рівною.

 

 

Фронтальний метод.

Слайд № 15.

 

Виконувати за командою.

Слідкувати за чіткістю виконання.

На безпечну відстань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

1. Виконання гри та

    естафет.

Гра «Міма».

Учні представляють уболівальників на матчі.

Перше завдання - показати фанатів улюбленого клубу.

Друге завдання -  показати  радість від перемоги улюбленої команди.

Підбити підсумки.

Естафета 1.

Пояснення правил гри.

За командою учні виконують перенесення   м`яча  до проміжного фінішу і повертаються до старту,  де залишають м`яч іншій групі учасників і так до останього.

Естафета 2.

 Пояснення правил гри.

За командою учні виконують ведення  м`яча (один на пару)  до проміжного фінішу і повертаються до старту,  де залишають м`яч іншій групі учасників і так до останього.

Естафета 3.

Пояснення правил гри.

За командою учні виконують ведення  м`ячів (в кожного)  до проміжного фінішу і повертаються до старту,  де залишають м`яч іншій групі учасників і так до останього.

 

Підбити підсумки.

 

Шикування в одну шеренгу.

Підведення підсумків.

10'

 

4'

 

 

 

 

 

 

 

2'

 

 

 

 

 

 

2'

 

 

 

 

 

 

2'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30"

30"

8'

 

4'

 

 

 

 

 

 

 

2'

 

 

 

 

 

 

2'

 

 

 

 

 

 

2'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30"

30"

5'

 

4'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30"

30"

Слайд № 16.

 

Виграє та команда, яка показала кращу пантоміму.

 

 

 

 

 

 

М'яч приймати за лінією старту.

Зупинку м'яча виконувати підошвою.

Дотримуватись правил безпеки.

Перемагає команда, яка  набрала більшу кількість перемог в іграх.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відзначити кращих учнів.

ІІІ. Заключна частина уроку - 5 хв.

8.

1.Шикування в коло.

 

2. Вправа на координацію рухів та

    відновлення дихання:

    В. п. – о.с.,

  1- ліва  на поясі;

  2 - права на поясі;

  3 - ліва до плеча;

  4 - права до плеча;

  5 - ліва вгору;

  6 - права вгору;

  7- 8 - плескання в долоні;

  9 - 14 - те ж саме в зворотному

  напрямку;

 15 - 16 - плескання долонями по

  стегнах.

 

 

3. Вимірювання ЧСС зручним способом.

 

 

20"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30"

20"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30"

20"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30"

Під музичний супровід.

 

Постава. Координація рухів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд № 17.

 

 

 

Підрахувати ЧСС. Зробити аналіз.

 

9.

4. Підведення підсумків роботи.

 

 

5. Домашнє завдання:

 

-  присідання 3х12 разів (хлопці)

                        3х 8  разів (дівчата)

 

6. Ми – харків`яни!
       Завзяті  молодці !
       Здоров`я  зберігаєм!
       Чого  і  всім бажаєм!

 

7. Організований вихід із спортивної

    зали.

 

 

3'

 

 

30"

 

 

 

 

10"

 

 

 

 

20"

3'

 

 

30"

 

 

 

 

10"

 

 

 

 

20"

3'

 

 

30"

 

 

 

 

10"

 

 

 

 

20"

Оцінювання. Відзначити кращих учнів.

 

 

 

 

 

Слайд № 18.

Всі разом завзято.

 

 

 

 

Слайд № 19.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горбань Вікторія Петрівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 лютого 2019
Переглядів
762
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку