Тиждень географії у закладі освіти

Про матеріал

Сценарій проведення предметного тижня географії у навчальному закладі. Матеріали будуть корисними та цікавими для вчителів географії, природознавства.

Перегляд файлу

Мащанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тиждень географії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2015

 

Тиждень географії

у Мащанській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів

 

 Мета: підвищувати інтерес до географічної науки, навколишнього середовища; розвивати навички добору географічної інформації з різних джерел географічних знань; формувати пізнавальні здібності, сприяти творчому розвитку особистості, вчити застосовувати свої знання, відстоювати власну точку зору; виховувати бережливе ставлення до природи, людей; виховувати пізнавальний інтерес до географічних знань.

 

План проведення тижня географії

 

Понеділок

 

  1. Відкриття Тижня географії.
  2. Конкурс стінгазет на географічну тематику (протягом тижня).
  3. Виставка географічної літератури у бібліотеці (протягом тижня).

 

Вівторок

 

  1. Інтелектуальна географічна гра «Що? Де? Коли?» (7 клас)

 

Середа

 

  1. Перегляд відеофільму «Дика природа Амазонки» (5-6 класи).
  2. «Географічний футбол» (10 клас).

 

Четвер

 

  1. Брейн-ринг «Моя Україна» (9 клас).

 

П’ятниця

 

  1. Конкурс «Міс Географія» (6, 7, 8, 9, 10 класи).
  2. Закриття Тижня географії.
  3. Нагородження переможців.

 

 

 

 

 

 

 

Інтелектуальна географічна гра

«Що? Де? Коли?»

 

 Мета: підвищувати інтерес до географічної науки, розвивати навички логічного мислення; закріпити знання учнів із географічних термінів, основних природних явищ та процесів, що у ній відбуваються; вчити застосовувати свої знання, відстоювати власну точку зору; виховувати бережливе ставлення до природи.

 

 Правила гри: участь приймають 7 учнів; на столі лежать 13 (від 0 до 12) секторів із запитаннями від учителів; учні за допомогою жеребу вибирають запитання і протягом хвилини готують відповідь; якщо учні не справляються із завданням за одну хвилину, то можуть взяти ще одну додаткову; якщо учні відповідають достроково, їм додається одна хвилина запасного часу на обдумування відповіді на інше запитання; у секторі «Бліц» розміщено 3 коротких запитання, відповісти на які також необхідно за одну хвилину; якщо хтось із учасників звернувся за підказкою, то він виключається із команди; за кожну правильну відповідь команда отримує один бал; під час проведення гри із глядачами учасники команди не втручаються в обговорення та не допомагають підказками.

 

1 сектор

Запитання від учителя християнської етики Потарейко Галини Борисівни.

 

 Традиційна писанка в українських святкових обрядах Великодня є уособленням сонця, що дає наснагу всьому живому й символізує життя, яке в образі курчати пробивається крізь шкарлупу. Дійсно, після певного дня сонце тільки набирає силу і його справді можна порівняти з новонародженим курчам. У географії цю дату називають днем весняного рівнодення. Назвіть цю дату.

 Відповідь: 21 березня.

 

2 сектор

Запитання від учителя математики Степанюка Володимира Борисовича.

 

 У Біблії написано: «… а гора та горіла огнем аж до самих небес, а при тому була темрява, хмара та мряка». Або таке: «… і знялися громи та блискавки, і густа хмара над горою… А гора Сінай – уся вона димувала через те, що Господь зійшов на неї в огні. І піднявся дим її, немов дим вапнярки, і сильно затремтіла гора…». Яке природне явище тут описано?

 Відповідь: виверження вулкана.

 

3 сектор

Запитання від учителя української мови та літератури Кошудько Ганни Андріївни.

 

 Т. Г. Шевченко писав: «Тече вода в синє море, та не витікає…». Чи й справді вода, яка потрапляє до моря чи океану, ніколи звідси «не витікає», тобто не повертається назад на суходіл?

 Відповідь: вода, яка надходить до моря чи океану з річками, й насправді «не витікає», а повертається назад на суходіл завдяки коло обігу води в природі.

 

4 сектор

Запитання від учителя світової літератури Нитки Марії Володимирівни.

 

 В африканській казці «Вовк, в якого не було серця» розповідається про те, що хворого царя звірів лева відвідували такі тварини: слон, тигр, мавпа, гієна… Визначте тут дійсно «казкову» для Африки тварину.

 Відповідь: тигр.

 

5 сектор

Запитання від учителя фізкультури Сиротинської Оксани Вікторівни.

 

 Ці гори стали місцем зародження одного з найпопулярніших і найнебезпечніших видів спорту. Що це за вид спорту, якщо його назва походить від назви найвищих гір у Європі?

 Відповідь: гори – Альпи, вид спорту – альпінізм.

 

6 сектор

Запитання від учителя хімії та біології Степанюк Валентини Іванівни.

 

 «На стрімкім пригірку, відділенім від інших страшними дебрями, порослім густо величезними буками та смереками, покритими ломами й обвалищами дерев, було віддавна головне летовище ведмедів… Відси дикі звірі розносили пострах на цілу околицю і на всі полонини». Це уривок з твору І. Я. Франка «Захар Беркут». Назвіть регіон України, зображений в уривку.

 Відповідь: Українські Карпати.

 

7 сектор

Запитання від заступника директора з навчально-виховної роботи

Ярмошик Ірини Олександрівни.

 

 Максим Рильський описав характерне для території України природне явище у вірші «Весняні води»:

Рожева між деревами вода

Не спить і спить. Останнє опада

Дубове листя, з осені зостале.

Дрозди уже в гаї поприлітали,

І вальдшнеп, довгоногий ласолюб,

У вогку землю застромляє дзюб.

Розлилися води

На чотири броди,

Веснонько, весна!

Ніби обезуміле,

Птаство дзвінкокриле

Небо протина.

 Поясніть, що це за природне явище і чим воно зумовлене?

 Відповідь: М. Рильський описав повінь – щорічне збільшення кількості води у річці, що спричинює підняття її рівня і зазвичай затоплення заплави; повінь в Україні настає навесні, коли тануть сніги.

8 сектор

Запитання від учителя фізики та астрономії Вашай Жанни Василівни

 

 В одному з найвідоміших єгипетських міфів ідеться про те, що пітьма і зло породили велетенського змія, який жив під землею і хотів запанувати над світом. Але йому заважало сонце, якого змій вирішив позбутися. Вдень сонце пливло у човні по небу і освітлювало землю, а ввечері, пересівши на інший човен, мандрувало водами підземного Нілу. Знаючи про це, змій вирішив випити воду підземної річки. Адже тоді сонце вже ніколи не змогло б потрапити до царства пітьми. Однак сонце розпочало битву зі змієм. Здолавши його, сонце примусило змія повернути підземний Ніл – випустити воду зі свого черева. Проте великодушне світило не вбило змія, і той щоразу знову випиває підземний Ніл. Тому щодоби все повторюється знову і день змінює ніч. Поясніть справжню причину зміни дня і ночі.

 Відповідь: причиною зміни дня і ночі є обертання Землі навколо власної осі.

 

9 сектор

Запитання від учителя англійської мови Солончук Інни Вікторівни.

 

 Платон Воронько один із своїх віршів («На Гринвічі») присвятив меридіану:

У Лондоні, на Гринвічі, вгорі

Вночі і вдень мигають ліхтарі,

Щоб люди знали в морок і туман,

Де йде меридіан.

 Що таке меридіан і чим відрізняється згаданий поетом меридіан від решти меридіанів?

 Відповідь: меридіани – це лінії на карті і глобусі у вигляді півкола, що з’єднують два полюси. За допомогою меридіана, який можна провести через будь-яку точку на земній поверхні, визначають географічну довготу – відстань у градусах від початкового меридіана до певного місця. Таким початковим (нульовим) меридіаном і є Гринвіцький меридіан, що проходить через містечко Гринвіч у Великобританії (Гринвіцьку обсерваторію) поблизу Лондона.

 

10 сектор

Запитання від учителя історії Власюка Олександра Юрійовича.

 

 На початку 90-их років ХХ століття поштова адміністрація ООН започаткувала серію марок, присвячену видам тварин, що зникають. Одним з героїв, зображених на чудових марках, створених художниками-анімалістами, став вомбат. На якому континенті мешкає ця тварина?

 Відповідь: у Австралії.

 

11 сектор

Запитання від педагога-організатора Озарчук Лесі Євгеніївни.

 

 На національному прапорі Бразилії символічно зображена лінія, яка поділяє Землю на дві півкулі. Сонце над цією лінією буває в зеніті двічі нарік. Як називається ця лінія?

 Відповідь: екватор.

 

12 сектор

Запитання від директора школи Ковальського Володимира Григоровича.

 

 Поясність, чому воду називають «білим вугіллям».

 Відповідь: воду називають «білим вугіллям» тому, що за допомогою неї також можна виробляти електроенергію.; для цього на гідроелектростанціях використовують не кам’яне або буре вугілля, а механічну енергію потоку води.

 

Сектор «Бліц»

 

  1. Який океан не омиває береги Антарктиди? (Північний Льодовитий океан).
  2. Яка висота найвищої вершини світу гори Еверест (Джомолунгма)? (8848 м).
  3. Який острів є найбільшим за площею у світі? (Острів Гренландія).

 

 

 

Запитання для гри з глядачами

 

 1. Стіни будинків в областях із спекотливим кліматом часто фарбують у білий колір. Наприклад, майже всі житлові будинки в Андалузії пофарбовані у білий колір, через що цей район часто називають «біла Іспанія». Подібні «білі» квартали можна побачити в Єрусалимі. Зі світлого матеріалу збудовано більшість споруд міста Алжир, Білий колір характерний для Тунісу, Марокко, Коста-Ріки, Гватемали тощо. Чому мешканці Півдня прагнуть фарбувати зовнішні стіни свого житла у білий колір?

 Відповідь: білий колір краще відбиває сонячне світло, тому у світлих будинках прохолодніше.

 

 2. Згідно із скандинавською міфологією, першими у світ прийшли морозні велетні, які тільки й чекають слушної нагоди, аби нашкодити людям. Саме через них у світ проникає холод. А яка насправді причина холоду та морозів на півночі Європи?

 Відповідь: головною причиною холоду на півночі Європи є розташування її на межі помірного та субарктичного кліматичних поясів, де порівняно малий кут падіння сонячних променів.

 

 3. У романі Жуля Верна «П’ятнадцятирічний капітан» між Паганелем і одним хлопчиком відбулася така розмова: «,,Учню Толіне, – мовив Паганель знову, – назвіть мені п’ять частин світу’’. – ,, Океанія, Азія, Африка, Америка і Європа’’, – відповів Толіне. – ,, Відмінно!’’». Чи й справді ця відповідь нині правильна? Назвіть всі частини світу.

 Відповідь: Європа, Азія, Африка, Америка, Австралія, Антарктида.

 

 4. В індуїстській міфології розповідається про те, що кожний з континентів омивається своїм океаном. Чи й справді кожний континент омивається «своїм океаном», води якого не відомі іншим материкам?

 Відповідь: ні, жоден океан не омиває лише один континент.

 

 5. Фернану Магеллану споруджено пам’ятник у місті Лісабон (Португалія) та на Філіппінських островах. За що була удостоєна честі ця людина і чому пам’ятники йому споруджено у різних куточках світу?

 Відповідь: Фернан Малеллан – португальський мореплавець, який здійснив першу навколосвітню подорож. Він загинув поблизу острова Мактан, Філіппіни. Нині ім’я Ф. Магеллана, який приніс на Філіппіни християнство, священне у цій острівній країні.

 

 6. Відомий своїми жартами американський письменник Марк Твен під час подорожі Тихим океаном так згадує про острови Фіджі: «… зима була у повному розпалі й від сонячних променів ледь не спалахувало волосся, коли доводилося знімати капелюха для поклону». Чи й справді може бути спека взимку?

 Відповідь: острови Фіджі розташовані в Океанії (у південно-західній частині Тихого океану), у тропічних широтах Південної півкулі. Отже, коли у нас зима, тобто у грудні – лютому, там справді спека.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Географічний футбол

 

Мета: в ігровій формі виявити знання учнів з географії; розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, інтелектуальні здібності учнів, уміння працювати в команді; вчити учнів використовувати набуті на уроках географії знання та вміння у нестандартних ситуаціях; виховувати почуття гордості за рідну країну та любов до неї.

 

 Правила гри: участь приймають учні 10 класу; гра складається із 84 запитань, які поділені на три сектори (легкі, середні, складні); на дошці намальовані футбольні ворота, які поділені на 84 клітинки; учитель, кидаючи м’яч учневі, пропонує вибрати номер запитання; якщо учень відповідає правильно – гол, якщо учень не відповідає на запитання, або відповідає неправильно – гол не зараховується; гра триває 2 тайми по 20 хвилин.

 

15

49

29

42

58

21

11

39

74

17

60

34

36

6

64

72

8

79

63

70

3

82

25

78

45

69

18

47

33

55

69

27

51

9

54

13

10

26

52

1

40

14

77

22

37

46

32

66

61

31

67

23

80

2

84

73

19

62

83

57

4

50

56

35

71

65

16

30

81

5

48

43

12

76

44

7

28

59

38

20

53

41

75

24

 

 

Легкі запитання

33. Дата проголошення незалежності України (24 серпня 1991 р.).

55. Столиця Канади (Оттава).

68. Найменший за площею материк (Австралія).

27. Скільки годин в одній добі (24 години).

40. Третя планета від Сонця (Земля).

14. Автор музики Державного гімну України (Михайло Вербицький).

77. Найвища вершина України (гора Говерла, 2061 м).

22. Найбільший за площею материк Землі (Євразія).

80. Найбільший півострів України (Кримський).

2. Найдовша річка світу (Ніл).

84. Скільки океанів є на земній кулі? (4).

73. Cтолиця Польщі (Варшава).

 

Середні запитання

64. Коралове утворення вздовж східного узбережжя Австралії (Великий Бар’єрний риф).

72. Як називається форма, яку має Земля? (Геоїд).

8. Найбільший за площею острів на Землі (Гренландія).

79. Найбільший за площею півострів на Землі (Аравійський).

3. Найпотужніша течія Світового океану (Течія Західних вітрів).

82. Найбільша тварина, яка проживає на суші (Африканський слон).

18. Верхній родючий шар земної кори, сформований в результаті взаємодії природних компонентів (Ґрунт).

47. Багаторічний режим погоди, характерний для певної території (Клімат).

51. Найдовший відрізок геологічного часу, що поділяється на періоди (Ера).

9. Гірські породи та мінерали, які використовуються або можуть бути використані в господарській діяльності людини (Корисні копалини).

52. Сукупність нерівностей поверхні Землі (Рельєф).

1. Найменша за площею країна світу (Ватикан).

37. Обласний центр Закарпатської області (Ужгород).

46. Обласний центр Волинської області (Луцьк).

67. Найтепліша течія Світового океану (Гольфстрім).

23. Найвища тварина на Землі (Жирафа).

19. Хто здійснив першу навколосвітню подорож (Фернан Магеллан).

62. Столиця Австралії (Канберра).

56. Канал у Центральній Америці, що з’єднує Тихий та Атлантичний океани (Панамський).

35. Давня держава, що існувала на території сучасної України (Київська Русь).

71. Найдовша гірська система світу (Анди).

65. Провідна галузь сільського господарства, яка займається вирощуванням сільськогосподарських культур (Рослинництво).

16. Провідна галузь промисловості, яка забезпечує випуск різноманітних машин і устаткування для багатьох галузей господарства і населення (Машинобудування).

30. Базова галузь промисловості, яка виробляє, передає і трансформує електроенергію (Електроенергетика).

81. Проживання людей за межами етнічної батьківщини (Діаспора).

5. Море без берегів, яке належить до басейну Атлантичного океану (Саргасове море).

 

Складні запитання

15. В’їзд до країни громадян іншої держави на тривалий період чи постійне проживання (Імміграція).

49. Історико-етнографічна область в Україні, що простягнулась із заходу на схід у північній частині нашої держави; охоплює північ Волинської, Рівненської, Житомирської, Київської і Чернігівської областей (Полісся).

29. Найдовша річка Азії (Янцзи).

42. Стан забруднення навколишнього середовища (Геоекологічна ситуація).

58. Наймілкіше море у світі (Азовське).

21. Процес руйнування водою та вітром верхнього шару ґрунту, змив чи розвіювання його частинок (Ерозія).

11. Пристосування організмів до нових умов навколишнього середовища (Акліматизація).

39. Наука, що вивчає форми рельєфу Землі та їх походження (Геоморфологія).

74. Тектонічна структура у західній частині України, розташована на межі Східноєвропейської платформи і Карпатської складчастої області, якій у рельєфі відповідають Волинська і Подільська височини (Волино-Подільська плита).

17. Найсолоніше море земної кулі (Червоне).

60. Найглибше озеро світу (Байкал).

34. Найширший водоспад на земній кулі (Ігуасу).

36. Найбільший і найважчий птах на Землі (Африканський страус).

6. Найбільша ягода на Землі (Кавун).

25. Найбільший за площею економічний район України (Причорноморський).

78. Вивезення товарів із країни, надання іноземному партнеру послуг виробничого і споживчого характеру (Експорт).

45. Сукупність галузей господарства, діяльність яких спрямована на задоволення матеріальних і духовних потреб людей (Інфраструктура).

69. Процес зростання кількості міського населення та підвищення ролі міс у розвитку суспільства (Урбанізація).

54. Велетенська ділянка земної кори, що безперервно рухається по астеносфері (Літосферна плита).

13. Сукупність розвіданих запасів корисних копалин, що використовуються чи можуть бути використані в господарській діяльності (Мінерально-сировинні ресурси).

10. Невеликі форми рельєфу, що виникають у розчинених природними водами гірських породах (Карст).

26. Кількість сонячного тепла і світла, що надходять на земну поверхню (Сонячна радіація).

32. Порівняно короткочасне підняття рівня води, яке викликане сильними дощами чи активним таненням снігу (Паводок).

66. Найбільше за площею озеро України (Сасик).

61. Закономірна зміна природних компонентів і природних комплексів з висотою (Висотна поясність).

31. Закономірна зміна природних зон у напрямку від екватора до полюсів унаслідок зміни надходження кількості сонячного тепла та вологи на земну поверхню (Широтна зональність).

83. Система заходів, що сприяють підвищенню родючості ґрунтів та боротьбі з водною та вітровою ерозією (Меліорація).

57. Найбільший артезіанський басейн на території України (Дніпровсько-Донецький артезіанський басейн).

4. Держаний документ, що містить узагальнені відомості про рідкісні, зникаючі та вже зниклі види тварин і рослин України (Червона книга України).

50. Відрив і переміщення мас гірських порід схилами під дією сили тяжіння, внаслідок чого руйнуються будівлі, пошкоджуються шляхи сполучення (Зсуви).

48. Територія, на якій усі компоненти природи пов’язані між собою та взаємодіють (Природно-територіальний комплекс або ландшафт).

43. Природно-територіальний комплекс, значно змінений господарською діяльністю людини (Антропогенний ландшафт).

12. Найпростіший природно-територіальний комплекс, що утворився в межах одного елемента рельєфу (Фація).

76. Природні і соціальні ресурси, які забезпечують відпочинок, відновлення здоров’я та працездатності населення (Рекреаційні ресурси).

44. Єдиний процес збирання, узагальнення, оцінювання, аналізу й публікації демографічних, економічних і соціальних відомостей про населення регіону або країни (Перепис населення).

28. Частина населення країни, яка має необхідний для трудової діяльності професіональний і освітній рівні та відповідні фізичний розвиток і стан здоров’я (Трудові ресурси).

59. Комплекс галузей гірничодобувної промисловості, що видобувають і переробляють різні види палива (Паливна промисловість).

38. Країна, що посідає перше місце у світі за виробництвом сталі (Китай).

20. Механічна обробка деревини (Деревообробка).

53. Тонкоподрібнений порошок штучної неорганічної в’яжучої речовини, що виробляється з вапняку й мергелю, і який у разі змішування з водою спочатку гусне, потім – твердіє (Цемент).

41. Населений пункт, у якому перетинаються декілька неоднорідних транспортних шляхів (Промисловий вузол).

75. Сукупність напрямків, форм, методів і засобів співробітництва між країнами з метою раціонального використання міжнародного поділу праці (Зовнішні економічні зв’язки).

24. Природне, природно-антропогенне або тільки антропогенне явище, яке має загальносвітове значення, вимагає міжнародного співробітництва та негайного вирішення (Глобальна проблема).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Брейн-ринг «Моя Україна»

 

 Мета: розширити знання учнів про географію України, природні явища та процеси, що відбуваються на її території; вчити працювати у команді, розвивати логічне мислення; виховувати бережливе ставлення до природи, України, людей; виховувати почуття патріотизму та гордості за Україну та її досягнення.

 

 Правила гри: участь приймають учні 9 класу, які поділені на дві команди; гра триває п’ять геймів, кожен з яких має свою структуру та відповідні завдання; кожен гейм оцінюється по-різному (1 гейм – по одному балу за правильну відповідь, 2 гейм – по одному балу за правильну відповідь, 3 гейм – по одному балу за правильну відповідь, 4 гейм – від одного до п’яти балів за виконане завдання, 5 гейм – від одного до десяти балів за правильну відповідь).

 

І гейм

«Шифрограма»

 

 Командам необхідно відгадати назву зашифрованого міста.

 1 команда:  О Д Е У Н П І Д Р Н Р Н (Дніпрорудне);

   П Л І Т О Р Ь О Н Е (Тернопіль).

 

 2 команда:  Д В О Ч Г О А Р Е Н Р (Червоноград);

   І С О Ь К О Л Т П (Костопіль).

 

ІІ гейм

Географічні задачі-кросворди

 

 Командам необхідно розгадати задачу-кросворд, щоб у першому стовпці вийшла назва українського географічного об’єкта.

                 1 команда                        2 команда

1Б

О

Р

И

С

П

І

Л

Ь

2Е

Н

Е

Р

Г

О

Д

А

Р

3Р

О

С

Т

А

В

И

Ц

Я

4Д

О

Н

Е

Ц

Ь

К

И

Й

5А

Б

О

Р

И

Г

Е

Н

И

 

1І

М

М

І

Г

Р

А

Н

Т

2Н

О

В

О

А

Й

Д

А

Р

3Г

Е

О

Г

Р

А

Ф

І

Я

4У

К

Р

А

Ї

Н

Е

Ц

Ь

5Л

У

Г

А

Н

С

Ь

К

А

 


1. Найбільший аеропорт України.

2. Місто у Запорізькій області.

3. Річка у Житомирській області.

4. Найсхідніший економічний район України.

5. Корінне населення території.

1. Людина, яка в’їхала на територію іншої держави.

2. Місто у Луганській області.

3. Наука про Землю.

4. Житель України.

5. Найсхідніша область України


 

ІІІ гейм

Міні-вікторина

 

 Командам зачитується запитання. Якщо хтось із учасників команди знає відповідь, повинен підняти руку, щоб відповісти на запитання.

1. Найбільша за площею область України (Одеська область).

2. Найменша за площею область України (Чернівецька область).

3. На гербі якої області зображено лева? (На гербі Львівської області).

4. Найсхідніша область України (Луганська область).

5. Обласний центр Закарпатської області (Ужгород).

6. Область, у якій розташований географічний центр України (Черкаська область).

7. На території якої області розташований острів Хортиця? (На території Запорізької області).

8. У якій області народився перший президент України Леонід Кравчук? (У Рівненській області).

9. Яка область України межує зі Словаччиною? (Закарпатська область).

10. У якій області розташована столиця України? (У Київській області).

 

ІV гейм

Конкурс капітанів

 

 Капітани команд отримують завдання на картках, де вказано, які об’єкти географічної номенклатури необхідно показати на фізичній карті України.

1 команда

2 команда

1. Каховське водосховище.

2. Кременецькі гори.

3. Мис Херсонес.

4. Донецький кряж.

5. Придніпровська низовина.

1. Волинська височина.

2. Феодосійська затока.

3. Мис Казантип.

4. Полтавська рівнина.

5. Закарпатська низовина.

 

V гейм

Зашифровані висловлювання

 

 Командам пропонується відгадати зашифроване висловлювання, розгадавши міні-кросворд.

    1 команда

 

 

 

 

Я

Л

Т

А

О

Р

Е

Л

 

 

 

 

 

 

Ю

Н

Г

А

Х

Л

І

Б

 

 

 

 

 

 

Л

І

Т

О

М

Е

Н

Ю

 

 

 

 

 

 

У

Д

А

Р

Б

А

Н

К

 

 

 

 

 

 

Р

О

С

А

В

О

Д

А

 

 

 

 

 

 

Ї

Ж

А

К

К

Р

А

Н

 

 

 

 

 

 

У

Д

А

В

    1. Курортне місто у Криму.

    2. Хижий птах.

    3. Матрос на флоті.

    4. Усьому голова.

    5. Найтепліша пора року.

    6. Список страв у ресторані.

    7. У братів Кличко він дуже міцний.

    8. Фінансова установа.

    9. Ранкові крапельки на траві.

    10. Без неї нема життя.

    11. Колючий клубок.

    12. І на будівництві, і у ванній, і на кухні.

    13. Дуже довга змія.

 


 

    2 команда

 

 

 

 

У

Л

А

С

Т

А

Н

К

 

 

 

 

 

 

Р

У

Т

А

М

А

Щ

А

 

 

 

 

 

 

Ї

Ж

А

К

І

В

А

Н

 

 

 

 

 

 

А

З

І

Я

С

Т

О

П

 

 

 

 

 

 

О

Л

І

Я

О

В

Е

Н

 

 

 

 

 

 

А

Р

І

Я

Г

Р

А

Д

 

 

 

 

 

 

У

К

О

Л

К

У

Р

С

 

 

 

 

 

 

Е

Л

Ь

Ф

 1. Ім’я відомого письменника Самчука.

 2.  Бойова машина.

 3. Пісня Софії Ротару «Червона …».

 4. Село, в якому розташована наша школа.

 5. Колючий клубок.

 6. Чоловіче ім’я.

 7. Сусідка Європи.

 8. Дорожній знак.

 9. Її виготовляють і з соняшника, і з льону, і з оливок.

 10. Знак зодіаку.

 11. Пісня в опері.

 12. Атмосферне явище.

 13. Його роблять у лікарні та поліклініці.

 14. Напрям руху корабля.

 15. Казковий карлик.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурс «Міс Географія»

 

Мета: розширити знання учнів про географію, природні явища та процеси; ознайомити учнів із країнами світу, їхніми звичаями та традиціями, кухнею народів світу; поглибити навички та вміння працювати з фізичною та політичною картою; розвивати логічне мислення; виховувати бережливе ставлення до природи,, людей.

 

 Місце проведення: Мащанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів.

 

 Обладнання: карта світу, карта України, глобус, матеріали для конкурсів.

 

Хід конкурсу

 

 Звучить музика. Виходить ведучий.

 Ведучий: Любі друзі, шановні колеги, гості! Ми раді вас вітати всіх у цій залі! Вам дуже пощастило бути присутніми в цей час і в цьому місці! Адже саме сьогодні вперше в стінах Мащанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів відбудеться чудове свято – Свято краси й жіночності, елегантності й ерудиції і, звичайно ж, справжнє свято знань – конкурс «Міс Географія»!

 Чому саме географія? А як же інакше? Адже саме ця наука, що описує Землю, охопила безліч різноманітних знань: з математики та економіки, з історії та літератури, ботаніки та зоології, іноземної мови, музики, співів, інших видів мистецтва і навіть кулінарії!

 А зараз ми радо зустрінемо наших чарівних учасниць, які будуть змагатися за право отримати титул «Міс Географія»!

 

 На сцену виходять учасниці. Представлення учасниць.

 

 Ведучий: Наш конкурс буде оцінювати компетентне і об’єктивне журі (представлення журі). Уболівальники, звичайно, підтримують усіх учасниць, але не заважають їм.

 За вікном приємна, тепла, чарівна весна. До літа залишилось зовсім небагато. Оскільки літо – пора мандрів, подорожей і пригод. Це саме з ними у багатьох асоціюється слово «географія». Як же хочеться повернутися до цих спогадів! Сьогодні ми допоможемо вам у цьому. І все нездійсненне стане реальністю. Скільки таємниць, загадок, чудес приховано в безкраїх просторах Землі… Ми допоможемо розгадати їх і потрапити в найдивовижніші місця на різноманітних континентах і в різних країнах.

 Ви зможете здійснити найпотаємніші мрії: побувати в кратері вулкана і зазирнути в скарби Нептунового царства, потрапити на коралові острови й піднятися на засніжені вершини Гімалаїв.

 Ви готові до нашої подорожі?! Отже починаємо…

 

Перший конкурс. «Презентація».

 

 Ведучий: А допоможуть нам ці чудові гіди, які яскраво, цікаво, з почуттям гумору і, звичайно, з досконалістю і обізнаністю справжнього географа презентують різні країни.

 Виступи учасниць.

 Україна

Україно, мій краю єдиний,

Як без тебе на світі прожить?

Україно моя солов’їна,

Мені сяєш, як неба блакить.

Україно, моя рідна ненько,

Ти для мене на світі одна.

І щоразу у гаю раненько

Соловейко тобі проспіва.

 

 Великобританія

Я представляю вам Туманний Альбіон,

Відомий в світі науковий і освітній регіон.

Британія Велика зветься ця країна,

«Роллс-Ройсів» і футболу батьківщина.

Багато є чудес тут загадкових:

Це Лох-Несське чудовисько і Стоунхендж чудовий,

Біг-Бен годинник, Тауерський міст,

Це ель хмільний, а ще волинок мелодійний свист.

Тут графи, лорди, лицарі живуть,

А пери службу у Вестмінстері несуть.

Це батьківщина багатьох людей відомих,

І музикантів, і письменників усім знайомих:

Джон Леннон, Пол Маккартні, Герберт Веллс,

Шекспір, Дефо, Ньютон, Джон Максвел, Майкл Фарадей.

Цей список безкінечний ще не весь,

Оскільки Англія є батьківщиною ще багатьох потрібних нам речей.

Вже дякувати мабуть мені час,

Я інгліш-ґьорл, чекаю оплесків від вас!

 

 США

На увесь світ відома ця країна,

Хот-догів, чіпсів, кока-коли батьківщина.

Ковбої, індіанці, дипломати –

Я ще багато хочу вам про Штати розказати.

В Нью-Йорку Статуя Свободи є,

Якийсь провінціал в Лас-Вегасі мільйони виграє

Доріжка ще червона в Голівуді простелилась

І я на врученні там «Оскара» повеселилась.

А Ніагарський водоспад, а Кордильєри, Аппалачі,

Хто їх не бачив – той нехай заплаче.

На пляжах Флориди в Маямі треба побувати,

У Сан-Франциско, у Чикаго, в Бостон завітати.

У будь-якому місті лиш почуйте «Вільна каса!», –

Замовте гамбургер й картоплю фрі одразу.

Американська дівчина я просто клас,

Чекаю оплесків гучних від вас!

 

 Франція

Достоїнств є багато в цій країні.

Про них я розказати хочу нині.

Найперше – Ейфелева вежа – це найвідоміша краса,

Проте крім неї у Франції є й інші чудеса.

Вином чудовим славиться країна,

На фестивалі в Каннах їздять всі на лімузинах.

Французький сир відомий в світі дуже,

А «Сітроен», «Пежо», «Рено» тобі також знайомі, друже.

Середньовічні замки і фортеці:

Як їх побачиш, то назавжди пам’ять в серці.

Крім того є ще тут висока мода,

Є круасани, є парфуми для всього народу.

А музика французька – це є бальзам на душу…

Ось ніби все… Вже дякувати ніби мушу…

Шановні друзі, мою країну серцем ви відчуйте.

Я представляю Францію, мені ви аплодуйте!

 

 Італія

На карті світу – чобіт ця країна,

Митців відомих батьківщина.

Вам всім відомі Мікеланджело, да Вінчі і Карузо,

Але й про інше розповісти хочу дуже.

Мабуть усі у залі піццу куштували

І макаронами із сиром смакували.

Італія – ну майже сирна королева.

Ви уявіть: і пармезан, і фета, й моцарелла.

А ще автомобілі є відомі в цій країні:

«Феррарі», «Мезератті», «Ламборджині»…

Це батьківщина гладіаторських боїв:

Боролись воїни із левом, щоб він їх не з’їв.

Столиця Рим на семи пагорбах стоїть,

Зруйнований там Колізей ще височить.

Душею й серцем ви Італію відчуйте.

Я сеньйорита-італьяно, мені ви аплодуйте!

 

 

 

Другий конкурс. «Най-, Най-, Най-».

 

 Ведучий: У цьому конкурсі ви дізнаєтесь про найвищі, найнижчі, найглибші, найбільші, найпотужніші географічні об’єкти світу, окремих материків, океанів.

 

 Учасниці повинні показати на карті та розповісти про Течію Західних вітрів, Ніагарський водоспад, річку Амазонку, пустелю Сахару, Тибетське нагір’я.

 

 

 

Третій конкурс. «Мозаїка».

 

 Ведучий: Учасниці вибирають конверти, в яких містяться завдання зібрати з окремих фрагментів цілісний контур материка, острова, півострова, країни, океану тощо.

 

 У конвертах знаходяться фрагменти материків Африка, Австралія, Апеннінського півострова, Атлантичного океану, Рівненської області.

 

Четвертий конкурс. «Улюблена  квітка».

 

 Ведучий: Прикрашають життя людини різнобарвні квіти! Адже в багатьох країнах світу квіти та інші рослини відіграють особливу роль – роль оберегів та символів. Пригадаємо їх.

 Україна – калина, верба.

 Голландія і Туреччина – тюльпан.

 США, Англія, Болгарія – троянда.

 Німеччина – волошка.

 Швейцарія – едельвейс.

 Індія – лотос.

 Італія, Франція, Іспанія – лілія.

 Китай – півонія.

 Японія – імператорська хризантема, сакура.

 Ведучий: Кожна жінка й дівчина теж має свою найулюбленішу квітку, яку вона й обере серед запропонованих.

 Вам необхідно на першу літеру назви квітки назвати географічний об’єкт, явище природи, чи навести якийсь цікавий факт, що стосується географії.

 

П’ятий конкурс. «Дружна сімейка».

 

 Ведучий: У кожній папці – представники тваринного світу певних материків, але серед них є «чужинці». Ваше завдання – знайти «зайвих» тварин.

 

 Африка – панда, Австралія – зебра, Південна Америка – слон, Північна Америка – лама, Євразія – жираф.

 

 Ведучий: Поки журі підраховує результати, хіба не час нам зробити цікаву паузу.

 

 Виступ учениці з доповіддю із науково-дослідницької роботи про річку Боркову.

 

Шостий конкурс. «Домашнє завдання».

 

 Ведучий: Епіграфом до нашого останнього конкурсу можуть бути слова американського поета Уолта Уїтмена:

Вітаємо вас, країни сосни й дуба,

Вітаємо вас, країни лимону, інжиру,

Вітаємо вас, країни золота!

Вітаємо вас, країни маїсу, пшениці,

Вітаємо вас, країни винограду,

Вітаємо вас, країни цукру й рису.

Вітаємо вас, країни бавовни, країни картоплі,

країни вугілля, міді, цинку, олова, свинцю та заліза…

 У цьому конкурсі наші чарівні учасниці будуть представляти страви тієї, чи іншої країни, а журі оцінить шедеври кулінарного мистецтва, які готували найкращі кухарі країн, які репрезентовані на нашому святі!

 

 Презентація страв.

 Україна – вареники, борщ з пампушками.

 Великобританія – вівсянка.

 США – хот-дог або гамбургер.

 Франція – круасани або заварні тістечка.

 Італія – піцца або паста.

 

 Ведучий: Через декілька хвилин ми врешті-решт дізнаємося про остаточні підсумки як останнього конкурсу, так і всього змагання загалом.

 Наступає найурочистіша хвилина, заради якої ми всі тут зібралися. Вітаємо найчарівніших та найерудованіших дівчат! Я вважаю, що, не зваючи на результати, свято сьогодні відбулося – свято юності, краси, інтелекту!

 

 Журі оголошує результати конкурсу «Міс Географія».

 Нагородження учасниць.

 

 Ведучий: Пройшло дуже небагато часу, коли ми – всі земляни – переступили межу третього тисячоліття. Якою зустріне прийдешні покоління наша планета? Блакитною і прекрасною чи сплюндрованою і знівеченою? Це залежить від кожного з нас… Тому пригадаймо мудрі слова одного з вождів північноамериканських племен сіу: «Земля не належить нам, це ми належимо Землі».

C:\Users\User\AppData\Local\Temp\Rar$DI04.608\fizychna-svitu-115m.jpg

 Кінець.

 

 

doc
Додано
5 липня 2018
Переглядів
1254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку