17 липня о 18:00Вебінар: Відеоуроки: як створювати якісний контент для Ютубу

Урок "Подорож до країн Європи"

Про матеріал

Конспект до відкритого уроку створений з метою узагальнити знання про склад регіону Європи, політичну карту, типологію європейських держав, проблеми і перспективи їхнього розвитку; показати значення інтеграційних процесів у сучасній Європі.

Перегляд файлу

Конспект уроку на тему:

 "Подорож до країн Європи"

Викладач географії Чорномаз Т.М.

 

Мета навчальна: узагальнити знання про склад регіону Європи, політичну карту, типологію європейських держав, проблеми і перспективи їхнього розвитку; показати значення інтеграційних процесів у сучасній Європі. Розвивати мислення учнів; удосконалювати вміння аналізувати, переконувати; сприяти розвитку пізнавального інтересу до предметів – географії, англійської мови, зарубіжної літератури, професійно-теоретичної підготовки виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги під час групової роботи.

Обладнання: політична карта Європи, прапори країн Європи, ілюстрації, атласи, відеоролік, виставка літератури про країни Європи, роздатковий матеріал.

Тип уроку: повторення та узагальнення знань.

Хід уроку

I.Організаційний момент

Клас оформлено для засідання за круглим столом.

ВСТУП (на проекторі відеоролік «Природа України)


Викладач географії: Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує місце, де народилася, де минуло її дитинство. То родинне
вогнище, маленька батьківщина кожної людини, де живуть мама,
тато, бабуся, дідусь, сестри і брати. І якщо скласти маленькі
батьківщини кожного з нас, вийде велика держава – Україна.

Викладач літератури: Україна – це наша земля, рідний край, наша країна з
багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею, і, зрозуміло, талановитими людьми.

Виступи учнів

  1.         Україно, моя держава!
    Про тебе лине у світі слава.
    Така могутня, як сила неба,
    Дивись, людино, це все для тебе!

 

  1.         Моя країна - соборна, вільна!
    Моя країна - держава вільна!
    Вона у всесвіті одна така,
    Вона серед усіх країн свята!

 

  1.         Вже колоситься і жито й пшениця, 

           Роса голубіє, співає дзвінниця. 

           І ми, твої діти, тебе величаєм, 

           Народи, країни, гостинно вітаєм!
           (звучить Гімн Євросоюзу)

 II.Актуалізація опорних знань учнів

Викладач географії: 25 березня 1957 року у Римі було створено Європейський економічний Союз;
- його утворили 6 країн: Франція, Італія, Італія,Німеччина, Бельгія, Нідерланди, Люксембург;
- у 1973 році приєдналися Данія, Ірландія, Великобританія;
-у 1981 -Греція;
- у 1986 - Іспанія і Португалія;
- у 1995 - Австрія і Фінляндія;
- В травні 2004 року відбулося найбільше в історії розширення ЄС. До його складу ввійшли: Кіпр, Мальта, Угорщина;
- Польща, Словацька республіка;
- Латвія, Естонія, Литва;
- Чеська республіка, Словенія;


(учні по черзі говорять )
1.Європа - наш спільний дім,
2.Європа - колиска усіх країн!
3.Шляхом єдиним, прямуй до мети,
4.Європа - це дім, де живем я і ти!
5.Усі ми різні, бо ми народ!
6.Усі ми рівні, шукай, знаходь!
7.Хай буде мир на всій землі,
8. Країни різні, а ми одні!
9. Європа багатолика: єдина, близька, велика!
 

Викладач літератури: Цими весняними днями в нашій державі з метою донести до українців національні надбання різних країн європейської цивілізації проводиться День Європи. Наша з Вами зустріч теж присвячена цій події. Скажіть, що Вам відомо про Європу? Як бачите, зовсім невеличкою інформацією ви володієте. То ж спробуємо під час нашого уроку дізнатися більше. Саме наш і пізнавальний урок і покликаний донести до вас багато невідомого, можна сказати, загадкового, що таїть в собі Європа.

 

Викладач географії: Символом Європейського Союзу є синє полотнище з дванадцятьма зірочками. Спробуємо створити такий символ під час нашого уроку. За кожне правильно виконане завдання ви будете прикріплювати на синьому полотнищі зірочку. То ж вирушаємо в подорож.
Перший наш конкурс ми назвали «Євроалфавіт». Вам потрібно за одну хвилину скласти якомога більше назв найбільших за площею країн Європи. Запрошуємо п’ятьох учнів. Будь ласка, розпочали.
 

Дякую. З першим завданням Ви справились дуже добре і отримуєте можливість прикріпити першу зірочку.

 

Паралельно складанню назв країн, проводимо другу гру «Третій зайвий»

 

Викладач літератури: Всі ви дуже добре знаєте народну гру «Третій зайвий». До речі, вона в різних державах Європи називається по - різному, але її зміст схожий.
На проекторі ви бачите прикріплені групи слів з певної теми. Серед них третя назва зайва, тому що вона не стосується Європи. Вам потрібно назвати зайве слово.
1. Назвати, яка річка не зустрічається в Європі. ( Амазонка, Дніпро, Дунай)
2. Столиця якої держави зайва? ( Київ, Пекін, Варшава)
3. Який з танців відноситься не до європейських? (Вальс, Ча – ча – ча, Гопак)
4. Гори, яких не знайдете в Європі. ( Кордильєри, Карпати, Альпи)


Викладач географії: Молодці, добре справилися із завданням і отримуєте ще одну зірочку. Зараз ми пропонуємо вам відпочити, але в той же час і довідатися про цікаву для вас інформацію. (презентація цікаві факти про Європу).

 

Викладач літератури:  Ви дізналися з даної інформації багато цікавого і заслуговуєте ще на одну зірочку. Продовжуємо нашу гру.

 

Пропонуємо вам «Діжечку з запитаннями». 

Ваше завдання виймати м’ячики з номерами, а я буду зачитувати запитання, яке стоїть під ними. Правильні відповіді та активна участь, принесуть вам ще одну зірочку. (викладач дає можливість витягнути кожному номерок із запитанням, викладач географії задає запитання)


1.Чи належить США до країн ЄС? (Ні)
2. Коли в Європі відзначається День Європи ? (9 травня)
3. Чому на прапорі ЄС завжди 12 зірок ? (символ завершеності і досконалості)
4. Яка німецька автомобільна фірма користується великою популярністю? (Фольксваген)
5. Моторолер вперше було виготовлено в… (Іспанії)
6. Яка валюта популярна в Європі? (євро)
7. В якій країні випускають машину «Вольво» ? ( Швеція)
8. Хто написав казку «Гидке каченя»? ( Андерсен)
9. Назвати столицю Великобританії. (Лондон)
10. Півострів, який за формою нагадує чобіт. (Апеннінський)
11. Найбільша за площею європейська держава. (Україна)
12. Найвища гірська система Європи. (Альпи)
13. Столиця мод .(Париж)
14. В якій країні кожного року проводиться найвідоміша у світі велогонка « Тур – де – Франс» ? (Франція)
15. Якими квітами засівають у Франція поля на честь воїнів, що загинули в Першій світовій війні? (маками)
16. В якій країні було виведено породу собаки, що характеризується хоробрістю та вірністю і називається вівчарка.(Німеччині)
17. Яка країна славиться виробництвом годинників, точних інструментів? (Швейцарія)
18. З якої країни експортують компактдиски? (Німеччина)
19. Відома футбольна команда Іспанії. (Барселона)
20. Чим славиться Венеція? ( щорічні регати на венеціанських каналах)
21. Яка найменша країна світу знаходиться на території Європи? (Ватикан)
22. Чим відоме місто Мілан? (знаменитими Будинками моди – Гуччі, Прадо, Армані, Валентино)
23. Який карнавал вважається найвишуканішим і коли він проводиться? (Венеціанський, перед християнським Великим постом)
24. Відомий італійський оперний співак. ( Лучано Паваротті)
 

Викладач географії: Ви просто молодці. Одержуєте ще одну зірочку. А зараз ми побуваємо в гостях в європейських казкарів. Наша зупинка так і називається «В гостях у літературних героїв».


Викладач літератури: 1. Квазімодо неохоче звертав свій погляд на людей. З нього було досить Собору. Храм був заселений мармуровими статуями королів, святих, єпископів, які не сміялись йому в лице і завжди дивилися на нього спокійним і доброзичливим поглядом. Статуї страховиськ і демонів теж не мали до нього ненависті: він був надто подібний до них. Вони охочіше глузували з інших людей. Святі були йому друзями і благословляли його; страховиська були йому друзями і оберігали його. 

 «Собор Паризької Богоматері» Віктор Гюго,  Франція

2.  А інші каченята дуже милі,- сказала стара качка. - Ну, будьте як дома, а якщо знайдете риб’ячу голівку — принесіть її мені.

І каченята стали поводитись як дома.

Але бідне каченя, що останнім вилупилося з яйця і було таке погане — клювали, штовхали, глузували з нього і качки і кури.

«Гидке каченя» Ганс Крістіан Андерсен, Данія

3. Пішла бідна дівчина до криниці, не знаючи, що й робити. І з великого жалю й страху стрибнула в криницю і знепритомніла.

А коли опритомніла, то побачила, що лежить на чудовій луці. Ясно світило сонце, і тисячі розмаїтих квітів цвіли навколо неї.

Вона пішла цією лукою і набрела на піч, у якій було повно хліба. Хліб почав гукати до неї:

- Ох, витягни мене, витягни, бо згорю, я вже давно спікся!

Дівчина підійшла до печі і лопатою повитягала весь хліб. А потім пішла собі далі.

 «Пані Метелиця» Брати Грімм, Німеччина

  1. Нічого. Спала. Хто ж зимою робить?
    Спить озеро, спить ліс і очерет.
    Верба рипіла все: "Засни, засни..."
    І снилися мені все білі сни:
    на сріблі сяли ясні самоцвіти,
    стелилися незнані трави, квіти,
    блискучі, білі... Тихі, ніжні зорі
    спадали з неба — білі, непрозорі —
    і клалися в намети... Біло, чисто
    попід наметами. Ясне намисто
    з кришталю грає і ряхтить усюди...
    Я спала. Дихали так вільно груди.
    По білих снах рожевії гадки
    легенькі гаптували мережки,
    і мрії ткались золото-блакитні,
    спокійні, тихі, не такі, як літні.

 

«Лісова пісня» Леся Українка, Україна

  1.         Я – Беатріче, я кажу рушать,

Прийшла я з місць, куди вернутись хочу,

Любов мені звеліла це сказать.

Я піднесу тобі хвалу пророчу,

 Як стану перед Господом святим».

Данте Алігєрі «Божественна комедія», Італія

5. Жодне тепло не могло його обігріти і жоден мороз його не пробирав. Найлютіший вітер не міг бути злішим від Скруджа, найзапекліша заметіль не могла бути настільки жорстокою, а проливний дощ – таким нещадним. Негода нічим не могла йому дошкулити. Злива, град, сніг мали тільки одну перевагу над Скруджем – вони нерідко сходили на землю зі щедрістю, а Скруджеві щедрість була невідома.

Англія  Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі»

 

Викладач географії: Ви справжні знавці літератури. Тож одержуйте зірочку.
А я пропоную ще один конкурс. «Місцями Британії»

Учасникам команд викладач літератури роздає карточки з частинками слів, з яких потрібно скласти назви англійських міст та пояснює завдання.

Початок слова

Закінчення слова

BRIS

CAM

CHES

LIVER

MAN

OX

CAR

YORK

BRIDGE

TER

CHESTER

SHIRE

POOL

FORD

TOL

DIFF

Bristol, Cambridge, Chester, Liverpool, Manchester, Oxford, Cardiff, Yorkshire.

Молодці! Ви заслуговуєте на ще одну зірку.

Викладач географії:  Продовжуємо! Запрошую до дошки бажаючого для встановлення відповідності між столицями та назвами запропонованих країн.
Варшава Чехія
Прага Австрія
Відень Польща
Берлін Україна
Київ Румунія
Бухарест Болгарія
Софія Німеччина
Дякую. За виконане завдання я вручаю зірочку. (поки один учень виконує завдання біля дошки ми працюємо далі)
А чи знаєте ви традиції європейців? Зараз перевіримо. Ми називаємо певну традицію чи звичай, а вам потрібно назвати країну, де це відбувається. (називаємо по черзі)
1. Яка квітка є символом Нідерландів?
- півонія
- тюльпан
- фіалка
2. Як називається птах, що є символом миру?
- голуб
- лелека
- папуга
3. Ця країна відома в усьому світі своїми «томатовими боями»:
- Італія
- Бельгія
- Іспанія
4. На яке свято дітям під подушечку кладуть подарунки, а непослухам різочки
- Новий рік
- Великдень
- Святого Миколая
6. В якій державі популярністю користується бій биків або корида?
- Іспанія
- Україні
- Австрії
7. Назвіть східноєвропейську традицію, яка пов’язана з Великоднем:
- розмальовувати яйця
- приносити подарунки товаришам
- класти в шкарпетку дітям подарунок
Викладач літератури: Як бачите, в нас небагато залишилося одержати зірочок. Тож спробуємо це зробити.
Скажіть, ви любите слухати музику? Добре. Тоді пропоную завдання під назвою «Відгадай-мо»
Вам потрібно відгадати за фрагментом пісні виконавця і яку країну він представляє.

1. Enrigue Iglesias – Іспанія

2. Олександр Рибак – Норвегія

3. Б’янка – Білорусія

4. Джамала – Україна

5. In-Grid – Італія

І це завдання ви виконали відмінно.

 

Викладач географії: Тоді наступній наш конкурс буде проходити на валютній біржі. Назвіть, які грошові одиниці Європи ви знаєте чи чули. Я бачу, що ви компетентні в цьому питанні. Тож відкриваємо нашу «валютну євробіржу»
- За які гроші ви купите яблуко, наприклад у Латвії (лат)
- А якщо я запропоную вам придбати мовою оригіналу казки братів Грімм ( марка)
- Магазини Нідерландів вас приваблюють чарівними
тюльпанами. Які гроші вам потрібно мати в цій країні? ( гульден)
- Великою популярністю в Італії користуються страви з макаронів. За які гроші ви зможете їх купити? ( ліра)
- Якщо у вас з’явиться бажання подивитись фестиваль в Юрмалі, то вам для подорожі необхідно запастися якими банкнотами? (лат)
- Мальта - країна сонця. Багатьох туристів з Північної Європи приваблює природа цієї країни. Чимало іноземців купують тут дачі та вілли. За яку валюти ви це можете зробити?(мальтійська ліра)
Молодці. І ви маєте ще одну зірочку.
Викладач літератури: Ми також не забули влаштувати перевірку ваших професійних навиків, отже перевіримо наскільки добре ви знаєте основні національні страви деяких країн Європи

Конкурс «Посмакуймо!»

Bigus, pizza, varenyky, ratatouille, pudding

1. … is a typical English dish.  

2.  is a typical Ukrainian  dish.

 3.  is a typical French  dish. 

4.  is a typical Italian dish.

5. … is a typical Polish dish.

    1 – pudding, 2 – varenyky, 3 – ratatouille, 4 – pizza, 5 – bigus.

Ви заслуговуєте на ще одну зірку.

Викладач географії: Наш заключний конкурс називається «Темна європейська конячка»
В умовному темному ящику на нашому проекторі знаходяться речі, які необхідно впізнати за описом. Розпочнемо…
Відома і популярна технічна культура в багатьох країнах Європи. З неї виготовляють олію. Вона асоціюється в людини з сонцем. (соняшник)


Цей плід особливо популярний у місті Буньоль у провінції Валенсія ( Іспанія). У серпні тут проводиться незвичайне свято – «Томатина». Під час його проведення люди закидають один одного цією рослиною. (помідор)


У Центральній Європі найважливішою культурою, яка складає основу щоденного харчування є … (пшениця)


Ось ми і переконались з вами, що Європа – батьківщина багатьох народів, культур, мов, традицій.

Наш урок підходить до завершення. Хотілось би  відмітити активних на уроці.

Викладач літератури: Про день Європи та і взагалі про країни Європи ви вже багато знаєте, а хотілось би запитати чи знаєте ви який сьогодні день? (день вишиванок).

Викладач географії: Шануйте свої традиції та свій народ! До побачення!

 

docx
Додано
6 липня 2018
Переглядів
2002
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку