Заняття для старшої групи

Про матеріал
Інтегроване заняття з художньої літератури, розвитку мовлення та сенсорики для дітей старшої групи дитячого садочка на тему "Посуд"
Перегляд файлу

                       Дитячий будинок Хмельницької обласної ради

 

 

 

 

Інтегроване  заняття з розвитку мовлення, художньої літератури та сенсорики  на тему:

 

«П о с у д»

(підсумок вивченого матеріалу)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема.  «П о с у д»

 

Мета:

• Формувати уявлення дітей про посуд, його призначення;

• Збагачувати словник по темі (чашка, блюдце, чайник, чайний посуд, каструля, ложка, ніж, виделка,  сковорідка, тарілка, посуд, їсти, пити, варити, смажити і ін.).

• Виховувати ініціативність в мовному спілкуванні з оточуючими;

• Розвивати бажання відгадувати загадки;

• Розвивати образні рухи за допомогою гри.

• Розвивати логічне і мислення, творчу уяву.

• Розвивати емоційну чуйність.

Обладнання:  картинки із зображення предметів посуду, зображення баби, іграшковий посуд, піднос для викладання, роздатковий матеріал до ігор, олівці, пироги, чай, відео казки та правил поведінки за столом.

 

Хід заняття

Ранкове коло

Добридень, добридень, добридень, скажу,

Як ранок настав на заняття я йду.

Тут вуха, тут носик, а тут голова

Вихователя слухати прийшла нам пора.

   - Діти, давайте по колу привітаємося і скажемо один одному щось приємне, щоб ми розпочали наше заняття з гарним настроєм.

   - Добрий ранок, Марійка! Я рада тебе бачити.

   - Добрий ранок, Арсен! Ти сьогодні дуже гарний. І т.д.

 

Початок заняття

   Діти сьогодні в нас буде незвичайне заняття. Ми будемо не тільки займатися, а й гратися та дивитися казки. Ви полюбляєте казки? Тож я вам пропоную розпочати нашу роботу саме з перегляду уривка казки.

Діти переглядають уривок казки «Федорине горе».

Основна частина

- Діти, ви уважно дивилися і слухали казочку?

- Хто може сказати, як звали бабусю у казці? (Федора)

- Чому вона плакала? (Від неї утік весь посуд. Вона не може приготувати собі поїсти).

- На нашу електронну адресу прийшов лист від цієї бабусі. Хочете послухати, що вона пише?

Лист

   Добрий день, дітки. Я – Федора. Ви вже, мабуть, знаєте, що від мене втік весь посуд, бо я за ним не дивилася, не чистила його, не мила, не прибирала. Але я уже все зрозуміла і виправилася. Прошу вас, допоможіть мені повернути посуд. Згідні? Для того, щоб посуд повернути, потрібно виконати цікаві завдання. Після проходження кожного завдання до мене буде повертатися один із предметів посуду. Я впевнена, що ви дуже добрі і розумні дітки. Ви швидко впораєтеся із усіма завданнями та повернете мій посуд додому. А я вам за це віддячу.

   - Ну що, допоможемо бабусі? Тоді уперед!

 

Завдання №1. Розшифруй картинку. Відгадай загадку

- Давайте розглянемо з вами картинку і назвемо, які предмети посуду тут заховалися.

- А тепер відгадайте загадку, та знайдіть на столі відповідну картинку-відгадку.

Закидай в мене продукти,

Наливай в мене води,

Підігрій мене на пічці –

Я обід зварю тобі. (каструля)

 

Щоб підсмажити їжу швидко

Нам потрібна . . . (сковорідка)

 

Наче паровоз гуде,

Шумить, кипить і пара йде.

Смачний заварює нам чай.

Хто ж він такий? От відгадай … (чайник)

 

Буваю глибока, буваю мілка,

Буваю велика, буваю мала,

То борщику, то кашки повна. (тарілка)

 

Сама не їм, а всіх годую. (ложка)

 

Гострі зуби вона має,

Їсти нам допомагає,

Що бере в тарілці – все

Нам до рота донесе. (виделка)

 

- Молодці, ви впоралися із завданням, відгадали усі загадки та знайшли відповідне зображення посуду.

- А як ви гадаєте, навіщо нам посуд? Може, його і не потрібно зовсім?

(Якщо б не було посуду, нам довелося б дуже погано. Ми б тут же з людей перетворилися на дикунів). А за правильні відповіді я вам віддаю КАСТРУЛЮ. Можете поставити її на підставку біля зображення бабусі.

 

 

Завдання №2. Що зайве?

   Для того, щоб до бабусі повернувся чайник, ви повинні розглянути картинки і відгадати, що на них зайве. Повертається ЧАЙНИК.

 

Завдання №3. «Знайди тінь»

   На картинці в одному ряду зображені предмети посуду, а в іншому їх тінь. Ваше завдання знайти правильну тінь, та з’єднати з предметом.

   Молодці! До бабусі повертається ПАТЕЛЬНЯ.

 

Фізкультхвилинка.

Тук - тук - тук, тук - тук - тук.

Чути дзвінкий перестук. (стукають кулачками один до одного).

 Чути гучний передзвін.

Дзень-дзелінь, дзень-дзелінь. (плескають руками).

Це в кухні танцюють ложки,

Ножі , вилки, чашки. (нахили вліво-вправо руки поличкою перед грудьми).

Тра - та - та, тра - та - та

Миска в танець теж пішла! (виконують «пружинку», руки на поясі).

Чайник кришкою тук, тук!

Ложки в чашці - стук, стук!

А каструлі - бом - бом!

Сковорідки - дон - дон! ( «танцюють», поперемінно виставляючи вперед на п'яту ліву і праву ногу, руки за спину).

Ось так танець - краса!

Тра - та-та, тра-та - та! (плескають  в долоні).

 

 

 

Завдання №4. Розклади за розміром.

   Чашки повернуться лише у тому випадку, якщо ви правильно розкладете їх за розміром від найбільшої до найменшої та порахуєте, скільки їх потрібно повернути. (Вихователь дає на одну менше, на одну більше. Діти повинні порахувати і сказати, чи правильну кількість чашок дав вихователь). Вертаю ЧАШКИ.

 

Завдання №5. Доповни до цілого.

   Ви дивилися в казці, що Федора побила  багато посуду. Наша з вами задача зараз, знайти частинки посуду і скласти його. За це ви отримаєте ТАРІЛКИ.

   Які можуть бути тарілки? (глибокі і мілкі, для перших і других страв).

   - Майже все повернули. Є в чому кип’ятити чай, варити суп і борщ, є на чому підсмажити картоплю та яєшню. Є, також, з чого їсти і пити. Але чось все ж таки не вистачає. Як ви гадаєте, чого саме? (Чим їсти – ложок, виделок, ножа). Ви хочете їх повернути? Тоді наступне завдання.

 

Завдання №6. Різнобарвний посуд.

   Потрібно назвати колір та назву посуду та знайти його місце на картинці.

Повертаються ВИДЕЛКИ, ЛОЖКИ, НОЖІ.

 

   - Діти, ви великі молодці!!! Ви повернули бабі Федорі її посуд. Скажіть, де повинен стояти посуд (на столі, на плиті, у шафі для посуду). Давайте виконаємо наступне завдання і поставимо наш посуд на стіл.

 

Завдання №7. Постав посуд на стіл.

   Олівцем провести по лініях посуд до столу, не виходячи за лінії, щоб посуд не розбився.

   Але перед тим, як ви приступите до завдання, давайте розімнемо наші  пальчики. Вимовляємо слова і одночасно показуємо рухи.

Ложки, (долоні напівзігнуті)

Виделки (долоні розчепірені)

І ножі (долоні з'єднані)

За столом завжди потрібні.

 

   - Посуд на стіл поставили. А чи знаєте ви, як потрібно себе поводити за столом та як правильно його сервірувати (відповіді дітей).

   - Давайте переглянемо з вами відео про правила поведінки за столом.

 

Фізкультхвилинка (відео – танок)

 

Підсумок заняття

   - Отже, ми з вами сьогодні добре попрацювали. Пригадали, який є посуд, добру справу зробили – бабусі допомогли. А вона вам за це передала смачні пиріжечки, які сама приготувала та чай з лікарських рослин, щоб ви росли гарними та здоровими дітками. Та поки я буду ставити чайник та кип’ятити воду, ви повинні накрити на стіл, знайшовши чашку, блюдце та ложечку відповідного кольору.

Завдання №8. Знайди пару.

 

Вони в кожнім домі є

І призначення мають своє –

Чайник – чай заварити,

Чашки – чаю попити,

Друшляк – вишні помити,

Каструля – борщик зварити.

Миски, тарілки і блюдця

Як вони усі звуться? (ПОСУД)

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Кучер Людмила
Додано
3 лютого 2022
Переглядів
1894
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку