Тиждень протипожежної безпеки в початкових класах "Вогник хай творить лиш тільки добро"

Про матеріал

Матеріал активізує знання учнів про причини виникнення пожежі ; знайомить з правилами дії під час пожежі;формує в учнів безпечну для особистого здоров'я і здоров'я оточуючих поведінку; розвиває вміння висловлювати свою думку

Перегляд файлу

 ТИЖДЕНЬ ПРОТИПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ

«ВОГНИК ХАЙ ТВОРИТЬ ЛИШ ТІЛЬКИ ДОБРО»

Свєрдлова Л.В. вчитель початкових класів Дьомино-Олександрівської ЗОШ І – ІІІ ст.. Троїцького р-н Луганської обл..

 

План проведення

тижня протипожежної безпеки

 

понеділок

Відкриття тижня. Читання й обговорення казок, історій «Хай дитина знає кожна – жартувать з вогнем не можна!»

 

вівторок    

Година спілкування «Вчимося запобігати пожежам. Як діяти під час пожежі.»

 

середа       

Конкурс малюнків «З вогнем погані  жарти,

                              жартувати з ним не варто!»

 

четвер        

 Засідання клубу веселих і винахідливих

«Пожежники  на захисті життя»

 

п'ятниця    

 Гра «Поле чудес»

«Щоб не сталося біди»

 Пам'ятка для учнів «Як запобігти пожежі»

1. Пам'ятай, що пожежі значно легше уникнути, ніж її загасити.

2. Якщо ти помітив несправну розетку чи ушко­джений провід, негайно сповісти про це бать­ків.

3. Пам'ятай, що не можна прикрашати ялинку легкозаймистими іграшками.

4.  Пам'ятай, що гра з сірниками, петардами, бенгальськими вогнями, свічками може спри­чинити пожежу.

5. Якщо пожежа все ж таки виникла, то негайно виклич пожежників.

6. Пам'ятай, що під час пожежі, слід рятувати людей, а не майно.

 Памятка для учнів «Якщо трапилась біда»

1.Правильно набери номер 101.

2.Чітко вкажи адресу.

3.Чітко повідом своє ім'я та прізвище.

 4.Скажи, що горить, вкажи причину виникнення пожежі.

Тема :Вчимося запобігати пожежам. Як діяти підчас пожежі.

Мета: активізувати знання дітей про причини виникнення пожежі ; повторити правила  дії під час пожежі;формувати в учнів безпечну для особистого здоров'я і здоров'я оточуючих поведінку; розвивати вміння  висловлювати свою думку; виховувати здоровий спосіб життя.

 

Хід години спілкування:

1.Бесіда

-    Під час нашого спілкування ми повинні з'ясувати, що найдорожче для людини?.

-    А почнемо із загадки:

                                       Все він може спопелити,

                                        Але й може обігріти,

                                        Якщо студить нас зима.

                                        Обережні будьте з ним

                                        І сьогодні і завжди,

                                        Щоб не сталося біди.

-  Так,  ми поговоримо про вогонь.

-  Як ви думаєте, вогонь приносить користь нам чи шкоду?

-   Коли вогонь корисний? А шкідливий?

-  Отже, вогонь людині приносить користь, але це й небезпечний друг, і поводитись з ним треба дуже уважно і обережно, щоб не сталося біди.

-    Пожежа - страшне лихо. Через необережне поводження з вогнем гинуть люди, горять будинки, майно, гинуть рослини й тварини.

2.Вправа «Мозковий штурм»

-    Як би ви діяли під час пожежі?(діти висловлюють власні думки)

3.Робота в групах, вправа «Синтез думок»

-   А зараз ми попрацюємо в групах і  складемо пам'ятку про порядок дій під час пожежі (всі думки записуються на аркуші паперу, а потім групи обмінюються своїми роботами,доповнюють,вибирають головне)

-   Давайте прочитаємо разом і запам'ятаємо головне:

                               1.кликати дорослих на допомогу;

                               2.зателефонувати за номером «101»;

                              3.маленький вогонь, що виник не через газову плиту, залити водою або загасити піском, землею, мокрим одягом;

                             4.якщо полум'я не погасло - виходити з квартири, виводити малих і немічних, ні в якому разі не ховатися.

4.Розучування лічилки

-Молодці, діти! А тепер давайте відпочинемо і вивчимо «Дідусеву лічилку»

ДІДУСЕВА ЛІЧИЛКА

Не вмикай па кухні газ РАЗ.

Не клади в запіч дрова — ДВА,

Не розводь в бору «костри» —ТРИ.

 Не лишай вогонь в квартирі —ЧОТИРИ

Не лягай при свічці спать —П'ЯТЬ

 Іскра впала на підлогу — погасіть —ШІСТЬ.

Зачиніть вікно, коли гуркоче грім —СІМ.

 У грозу під деревом не стійте в лісі -ВІСІМ,

Сірником не забавляйтеся знічев'я - ДЕВЯТЬ. 

Пам'ятайте все, про що в лічилці йдеться — ДЕСЯТЬ.

Михайло Пронько

-   Які поради дідуся запамятали?

5.Вправа «Сенкан» - робота в парах

-   Зараз на вас чекає конкурс на складання білого вірша про пожежу  за планом:

ЩО?

ЯКА?

ЩО РОБИТЬ?

ПОРАДА ЧИ ВИСНОВОК.

На дошці запис:ПОЖЕЖА

                              ЗЛА, НЕЩАДНА

                              СПАЛЮЄ, РУЙНУЄ, ПРИНОСИТЬ

                              ТРЕБА БУТИ ОБЕРЕЖНИМ З ВОГНЕМ!

6.Гра «Так-ні»

-    Зіграти хочеться мені

     Із вами, друзі, в «Так?» чи «Ні?»

-    Найчастіше пожежі виникають через не вимкнені електричні прилади, (ні)

-    Найбільша кількість пожеж виникає через пустощі дітей з вогнем.(так)

-    Переміщення людей у безпечне місце називається евакуацією.(так)

-    Під час пожежі треба метушитися, бігати, кричати, створювати паніку.(ні)

-    Під час пожежі треба зателефонувати за номером «02».(ні)

-    Телефон пожежної команди «101» (так)

-    Найцінніше, що треба врятувати під час пожежі, це іграшки.(ні)

7.Узагальнююче слово вчителя

-    Повернемося ж тепер до питання, яке ви почули на початку нашого спілкування: що найдорожче для людини?

-    Правильно, це життя. Отож поводьтеся так, щоб не створювати загрозу своєму життю та життю і  здоров'ю тих, хто знаходиться поруч, памятайте: «Жартувать з вогнем не можна!»

 

 

 

 

 

ГРА «ПОЛЕ ЧУДЕС»

«щоб не сталося біди»

І. Повторення правил гри

ІІ. Хід гри

Вибір першої трійки гравців:

1.Горіло сім свічок. Дві свічки погасли. Скільки  лишилося?(2)

2.Що може статися через витік газу?

3. Номер телефону, за яким потрібно дзвонити у випадку пожежі? (101)

 

Питання для першої трійки: Це феєрверк в мініатюрі. Під час тертя виникає вибух. Виділяється тепло, світло, звук.

 

 

 

 

 

 

 

 

( Сірник)

 

Вибір другої трійки гравців:

І.Коли кущі й дерева стають схожими на вогнище?(восени)

2. Що несумісне з електрикою? (вода)

3.Продовж «Не жартуй з вогнем -....» (обпечешся)

 

 Питання для другої трійки гравців: Рідний брат вогню.

 

 

 

 

 

 

 

(Вітер)

 

Вибір третьої трійки гравців:

1.Предмет, яким найкраще користуватися при тимчасовому вимкненні світла. (ліхтарик)

2.Як збити полум'я з людини?

3.3 язиком, але не лається,

   Без зубів, але кусається. (вогонь)

 

 Питання для третьої трійки гравців:

Це потік маленьких частинок, що несе невеликий Заряд енергії, може переміщуватися по проводах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Електрика)

 

Гра з глядачами:

До пори вишу, до пори мовчу,

а вогонь зачую - і сичу,й лютую.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (Вогнегасник)

 

Фінальна гра:

Одна з екстримальних ситуацій, пов'язаних з електрикою; в наслідок чого виникає пожежа.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Коротке     замикання)

 

 

ІІІ. Підведення підсумків гри, привітання переможців.

 

МИ-ЮНІ ПОЖЕЖНИКИ

(ЗАСІДАННЯ КЛУБУ ВЕСЕЛИХ І ВИНАХІДЛИВИХ)

Увага! Увага! Починаємо засідання клубу веселих і винахідливих.

-   Діти, а якими, на вашу думку, мають бути пожежні?

-    Пожежні - професія героїчна. Це мужні, безстрашні,спритні бійці. Кожного дня вони готуються до героїчного вчинку. їх називають «бійцями водного фронту», адже щоразу їм загрожує смертельна небезпека. Наприклад, найкращий пожежний одягає бойове спорядження за 18 секунд, через ЗО секунд він займає місце у кабіні пожежної машини. Але треба пам'ятати дуже важливе правило: «Даремно пожежного не турбуй!». Бо вони не встигнуть приїхати вчасно туди, де є пожежа.

-    Сьогодні ми визначимо найсміливішого, найспритнішого, найуважнішого майбутнього пожежного.

-    Привітаємо учасників конкурсу.

-    Суддями нашого конкурсу будуть.........

I конкурс « Розминка»

(дати відповідь одним словом - 1 бал правильна відповідь)

-    За яким номером телефону слід звернутися у випадку пожежі?

-    Чому не можна гасити пожежу на електроприладах водою?

-    Що трапиться, якщо в електрочайнику википить вода?

-    Що слід зробити , якщо в будинку чути запах газу?

-    Як погасити полум'я на людині?

-    Що потрібно зробити перед тим, як вийти з дому?

II конкурс «Увага!»

-    Добре, це ви знаєте! А от на скільки наші пожежні уважні, ми перевіримо під час гри за сигналом. Коли плесну в долоні один раз - треба двічі присісти; плесну  двічі - ви зробите три кивки головою; тричі плесну - треба підняти вгору ліву  руку.

III конкурс «Швидкість»

-    Так, з увагою у наших пожежних все добре, але ж пожежні повинні працювати швидко. Для цього вони спеціально тренуються, щоб уміти загасити будь-яку пожежу.

Гра «Хто більше наносить води за 2 хвилини»

 IV конкурс «Спритність та сила»

 -    Уявіть, що навкруги палає вогонь, а кожному слід пройти там, де небезпечно:пройти на пальчиках по ниточці без зупинки.

-    А зараз позмагаємось у перетягуванні каната.

V конкурс «Музикальний»

-   Небезпечна і відповідальна праця пожежних. Та коли у них випадає вільна хвилина, вони люблять послухати музику, підспівати улюбленим виконавцям, і тому зараз ми послухаємо, хто з наших майбутніх пожежних краще співає.

(кожен учасник співає по одній підготовленій частівці)

-    А тепер слово нашим суддям  (нагородження переможців)

-    Кожен з вас показав прекрасні результати. Ви розумні, рішучі, вмієте працювати і відпочивати. Такі, як ви, завжди готові прийти на допомогу в скрутну хвилину.

 

Література:

1.Гнатюк О.В. Охорона життя і здоров’я учнів: Посібник для вчителів початкових класів. – Харків:Скорпіон, 1998.

 

2.Вознюк Л. Тисяча загадок. – Тернопіль:Підручники і посібники, 2005.

 

3.Мечник Л.А. Охорона життя і здоровя учнів. Навчальний посібник для учнів 4 класу. – Тернопіль: «Підручники і посібники», 1998.

 

4. Мечник Л.А. Охорона життя і здоровя учнів. Навчальний посібник для учнів 2 класу. – Тернопіль: «Підручники і посібники», 1999.

 

5.Петренко Л.Б. Цікавинки з Азбуки безпеки. – журнал «Розкажіть онуку», №25, 2003

 

6.Ющенко І.В., Божко І.В. Бесіди з попередження дитячого травматизму. – журнал «Початкове навчання та виховання» №25, 2010.

 

docx
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
4232
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку