Тиждень української мови та писемності

Про матеріал

Ми - українці,мова в нас співуча,

Як роса на сонці, мов сльоза пекуча.

Ми ж бо свого роду сьогодення світле -

Збережемо мову чисту і привітну.

Мову треба вчити, мову треба знати,

бо вона священна, як мир, хліб і мати

Перегляд файлу

Ukrainian Vyshyvanka Beaded Embroidery Pattern Skirt Unique DIY Beading KIT NEW | eBayПов’язане зображення

 

Пов’язане зображення 

 

 

 

Пов’язане зображення 

 

 

 

 

 

 

Ukrainian Vyshyvanka Beaded Embroidery Pattern Skirt Unique DIY Beading KIT NEW | eBay

 

Пов’язане зображення 

 

 

 

Пов’язане зображення 

 

 

 

 

 

Ukrainian Vyshyvanka Beaded Embroidery Pattern Skirt Unique DIY Beading KIT NEW | eBay 

Ukrainian Vyshyvanka Beaded Embroidery Pattern Skirt Unique DIY Beading KIT NEW | eBay

 

Пов’язане зображенняПов’язане зображення 

 

 

 

Пов’язане зображення 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukrainian Vyshyvanka Beaded Embroidery Pattern Skirt Unique DIY Beading KIT NEW | eBay

 

 

 

 

 

Пов’язане зображення 

 

 

 

З

 

 

 

Ukrainian Vyshyvanka Beaded Embroidery Pattern Skirt Unique DIY Beading KIT NEW | eBay

 

 

 

 

Пов’язане зображення 

 

 

 

 

 

 

День  1

 

 

День 1       

Розповідь вчителя про історію української мови

Мова - це не просто засіб людського спілкування, це те, що живе в наших серцях. Змалечку, виховуючи в собі справжню людину, кожен з нас повинен, у першу чергу, створити у своїй душі світлицю, у якій зберігається найцінніший скарб - мова.

Люди говорять різними мовами. їх налічується приблизно 6 тисяч. На жаль, філологи попереджають, в XXI столітті щонайменше 40% цих мов вимруть. А це страшенна втрата для людства, бо кожна -геніальний прояв людського духу, унікальне бачення світу. Справа в тому, що 95% тих шести тисяч мов охоплюють дуже малу частину населення світу. За даними ЮНЕСКО, ними розмовляють всього 4% людства.

Впродовж кількох століть український народ привчали до думки про нібито "вторинність" української мови, ретельно приховуючи від українців величезний масив української ж писемності, історії та культури, яка сягає глибокої давнини і нараховує багато тисячоліть. За науковими розвідками лінгвістів, мова української народності почата формуватися ще у VI-IX столітті. Процес її нормування вчені відносять до XIII-XIV століття. У різні періоди літературна мова української народності поєднувала в собі елементи давньоруської писемної мови, українсько-білоруської, слов'яноукраїнської, староукраїнської, церковнослов'янської. Інтенсивне формування нової української мови дослідники відносять до другої половини XVIII-XIX століть. Зачинателем сучасної української літературної мови вважається Іван Котляревський, а основоположником - Тарас Шевченко. Разом з розвитком писемного слова український народ став великою нацією, здатною вирішувати питання будь - якої складності й ваги. Ще Вольтер писав, що всі основні європейські мови можна вивчити за шість років, а свою рідну мову треба вивчати все життя. Тому в 1989 році Верховна Рада УРСР надала українській мови статус державної.

У день української писемності та мови за традицією стартує VI Міжнародний конкурс знавців української мови імені Петра Яцика. Цей унікатьний мовний марафон був зіініційований великим українським благодійником і громадським діячем Петром Яциком, який усе життя прожив у Канаді, але завжди пам'ятав про рідну землю.

Після здобуття незалежиості він часто приїздив до України. Мовна ситуація в Україні дуже непокоїла Петра Яцика, бо він був переконаний, що є мова єй держава, немає мови - немає держави. Так народилася ідея конкурсу з української мови для української ж молоді. Рік від року конкурс набуває популярності, бо головна мета цього мовного змагання - утверджувати державний статус української мови, підносити її престиж

 

Відео «Цікаві факти про українську мову»

https://www.youtube.com/watch?v=tFgnu_v7FnM

День  2

  1. Діти читають вірші про мову
  2. Складають акровірш МОВА
  3. Виконати завдання

 

rhymes_01_03_i.jpgrhymes_01_04_i.jpgРими №1 (українська мова)Рими №4 (українська мова) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.   Пісня Н.Май «Українська мова

https://www.youtube.com/watch?v=ZFcbJEVmk4g

 

 

 

 

День 3

- Державна мова України / українська/

- Назвіть головні члени речення / підмет та присудок/

- Як називаються літери, що записані у певному порядку / алфавіт/

- Скільки букв в українському алфавіті? (33)

- Скільки голосних в українській мові? (6)

- Який знак в українській мові не є розділовим? (Дефіс, апостроф)

- Назвіть останній відмінок української мови. (Клична форма)

- Скільки звуків у слові «кущ»?(4)

- Як називається збірник віршів Шевченка?(Кобзар)

- Всі види невіршованої мови художніх творів. (Проза)

- Український народний танець. (Гопак).

- Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (Ь)

 - Вигадане ім'я, під яким автор друкує свій твір. (Псевдонім)

- Змалювання в літературі картин природи або будь-якого незамкненого простору. (Пейзаж)

- Віршований твір, який призначений для співу.(Пісня)

- Чуже мовлення, передане дослівно. (Пряма мова)

- Дослівно наведений уривок з якогось тексту. (Цитата)

- Поставте у кличний відмінок слово «юнак» (Юначе!)

- Назвіть знак, що позначає тверду, роздільну вимову на межі приголосного і голосного. (Апостроф)

- Що вивчає розділ про мову «Морфологія»? (Частини мови)

- Розділ науки, який вивчає звуки. (Фонетика)

- Скільки звуків у слові «ходжу»? (4)

- Частина слова без закінчення. (Основа слова)

- Слова, що мають багато значень ( багатозначні)

- Слова, що мають спільний корінь ( спільнокореневі)

- Яка буква не має звука ( м’який знак )

- Словник, з якого дізнаємося значення слова (тлумачний)

- Який знак ставиться в кінці розповідного речення ( крапка)

- Частина слова перед коренем (префікс)

- Розмова двох осіб (діалог)

Antonyms_UKR_ua-2_i.jpgAntonyms_UKR_ua-3_i.jpgAntonyms_UKR_ua-5_i.jpgIdioms_ukr-01_i.jpg 

 

 

 


 

 

 

 

Idioms_ukr-04_i.jpgsynonyms_01-3_i.jpgsynonyms_01-5_i.jpgsynonyms_01-9_m.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

День 4

fill-words-ukr-ua-3_m.jpgfill-words-ukr-ua-2_m.jpg 

Закінчити прислів’я :

- Письменний бачить поночі більше, як неписьменний / вдень/.

- Хто пише й малює, той діток своїх / годує/.

- Писать – не язиком /чесать/.

- Слово чемне кожному /приємне./

- Мудре слово – добрий друг/ в біді/.

- Ласкаве слово – що весняний /день/.

- Хто хоче більше знати, треба менше / спати/.

- Вчиться ніколи /не пізно/.

- Учись змолоду – пригодиться на / старість/.

- Гостре словечко коле /сердечко/.

- Добрим словом мур проб’єш, а лихим – у двері /не ввійдеш/.

- Слово – не горобець, вилетить – /не впіймаєш/.

fill-words-ukr-ua-7_m.jpgfill-words-ukr-ua-5_m.jpg- Праця людину годує, / а лінь марнує/.

- За рідний край / життя віддай/.

- Мудрим ніхто не вродився, / а навчився/.

- Маленька праця краща / за велике безділля/.

- Умій сказати, / умій і промовчати/. 

- Не кажи не знаю, / а кажи навчуся/.

 

 

 

 

 

 

 

День 5

 

Українські колискові надзвичайно ніжні, прекрасні та зворушливі. Слухаючи їх, малюки засинають із задоволенням та швидко, а батьки мають нагоду продемонструвати чадам власне українську пісню, що вчить добру.

Конкурс колискової маминої пісні

Результат пошуку зображень за запитом "колискова"Результат пошуку зображень за запитом "колискова" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "день української писемності" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "день української писемності" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "день української писемності" 

 

docx
Додано
4 листопада 2018
Переглядів
899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку