Ток-шоу "Я люблю Україну"

Про матеріал
Ток-шоу "Я люблю Україну" для учнів 5-8 класів. Мета: розширювати та поглиблювати знання про свою країну, розвивати в дітей; прагнення бути свідомим громадянином України, виховувати любов; до рідного краю, його тра¬дицій і обрядів, формувати високі громадянські якості: патріотизм, людяність, доброту, милосердя та працьовитість.
Перегляд файлу

1

 

 


Мета: розширювати та поглиблювати знання про свою країну, розвивати в дітей

        прагнен­ня  бути свідомим громадянином України, виховувати любов

        до рідного краю, його тра­дицій і обрядів, формувати високі громадян­ські

       якості: патріотизм, людяність, доброту, милосердя та працьовитість.

 

ХІД ЗАХОДУ

У ч и т є л ь.  Вітаю вас! Сьогодні у нас свято. Ми з вами проводимо перший урок. Тож давайте розпочнемо його з гарного настрою та доброго слова. Цей урок незвичайний. Ми з вами будемо проводити гру, яку вже полюбили всі мешканці нашої держави. Отже, у нас ток-шоу  «Я люблю Україну».

Кожний конкурс повинен оцінюватися, тому пред­ставляємо наше журі:

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Команди займають жовтий та синій сектори.

Представлення командирів команд.

 

Учитель. Мета нашого конкурсу — поповнити та розширити знання про нашу рідну Україну.

Усі учасники повинні знати правила конкурсу:

1. За правильну відповідь команді нараховуєть­ся один бал.

  1. Після кожного етапу конкурсу члени журі по­винні оголосити результати.
  2. За порушення дисципліни, підказки, викрики журі має право зняти з команди один бал.

 

Тож вперед! За перемогою!

1 раунд

 

Наш народ має свою давню історію, багаті тради­ції. Усе це сприяло розвитку усної народної твор­чості. Напевно, всі ви знаєте безліч українських народних пісень, казок. Однак у повсякденному житті частіше за все можна почути народні при­казки. Тому завдання першого конкурсу: відгада­ти другу частину приказок.

За кожну правильну відповідь — один бал.

І команда

  1.   Праця людину годує, а лінь... (марнує),
  2.   На сонці тепло, а біля матері... (добре).
  3. У дитини заболить пальчик, а у мами —…(серце).
  4.   Тихіше їдеш -…(далі будеш).

ІІ команда

  1. Пташка красна своїм пір'ям, а Людина —...(знанням).
  2.   Високо літаєш, та низько…(сідаєш)
  3.   Друга шукай, а знайдеш... (тримай).
  4.   Всюди добре, а дома…(найкраще).

Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.

2 раунд

Учитель (читає вірш Д. Білоус)

Якщо з українською мовою

 В тебе, друже, не все гаразд,

 Не вважай її примусовою,

 Полюби, як весною ряст.

Примусова тим, хто цурається,

А хто любить, той легко вчить:

Все, як пишеться, в ній вимовляється,

Все, як пісня, у ній звучить.

 І журлива вона, і піднесена,

 Тільки фальш для неї чужа.

В ній душа Шевченкова і Лесина,

 І Франкова бринить душа.

Як ви вже здогадалися, наступний конкурс — конкурс знавців мови. Він не складний. Учасни­кам конкурсу потрібно правильно назвати всі лі­тери у слові. За кожне правильно передане сло­во —. 1 бал.

Слова для команди «Синіх»: попереджати, споді­вання,

Слова для команди «Жовтих»: по­дорожувати, століття.

Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.

З раунд

Скільки б ми не навчалися, все одно не зможемо все осягнути, всього знати. Зрозуміти значення того чи іншого слова нам допомагає словник. Але сьогодні у вас його немає. Серед трьох слів вам потрібно вибрати одне, яке відповідає значенню

цього слова. За правильно назване значення сло­ва - 1 бал.

Завдання для команди «Синіх». Молоденька тра­вичка: осокора, моріжок, трансмісія.

Завдання для команди «Жовтих». Сніп пшениці: дідух, калита, малорос.

Завдання для команди «Синіх». Старовинна чоло­віча безрукавка: черес, кептар, банаш.

Завдання для команди «Жовтих». Кажан, який долає відстань понад 200 км: нічниця, летючка, млинка.

Журі оцінює і оголошує результати конкурсу

 4 раунд

 

Учитель. Що вам читали ваші рідні, коли ви були маленькі та лягали спати? Правильно, ка­зочки. Народ український склав і зберіг у своїй пам'яті безліч казок. Стільки ж додали і письмен­ники. Героями українських казок є і люди, і тва­рини, і птахи, і фантастичні істоти. Зараз ви спробуєте відгадати назви добре відомих вам казок. За кожну правильну назву казки або ім'я головного героя — 1 бал.

Завдання для команди «Синіх»

         Хто полюбляв кататися верхи, та й ще на по­битому? (Лисичка)

         Хто допоміг Зайчикові вигнати із його хати Козу-дерезу. (Рак)

         Скільки звірів знаходилося в рукавичці? (7)

 3 ким пішла Лисичка-сестричка в ліс, а звірі злякалися та поховалися? (Пан Коцький)

 

Завдання для команди «Жовтих»

Назвіть казку, де дід та баба не дозволяли онуч­ці грітися біля вогню? (Снігуронька)

         В якій казці багатий брат хотів ошукати бід­ного, але в нього нічого не вийшло?

 (Мудра дівчина)

         Скількох героїв зміг обдурити Колобок, коли тікав від них? (5)

Як звали дочку відьми в казці «Івасик-Телесик»? (Зміючка Оденка) 

Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.

5 раунд

 

Учитель

Варим кашу, родино,

Щоб нам жито родило,

І житечко, і овес,

 Щоб зійшовся рід увесь!

Що не кажіть, любимо ми, українці, попоїсти. І не лише кашу. На нашому столі і борщ, і пампушки, і печеня, квашені яблука і куліш.   :

Наступне завдання: відгадати загадки про їжу. За кожну правильну відповідь — 1 бал.

 

 

1. Білий, маленький,
Бокастий та товстенький,
Чимсь смачним напхався,
В окропі купався,

У дірку впав,

Там і пропав. (Вареник)

  1. Сидить на ложці, звісивши по ножці. (Лок­шина)
  2. Не печене, не варене, а на столі — сніданок.(Молоко)
  3.   Мене не їдять, але й без мене не їдять. (Сіль)
  4. В одній діжці — два тіста. Штовхаються, штов­хаються — ніколи не змішаються. (Яйце)
  5. Маленькі плоди, як сережки, повисли. Черво­ні — солодкі, зелені — кислі. (Вишні)
  6. Без голови, а ногу маю: бриля на неї одягаю.(Гриб)
  7. Круглий, як куля. Зелений, як трава. Черво­ний, як кров. Солодкий, як мед. (Кавун)
  8. Як дитиною буваю, пелюшок тоді не маю. По­старію, мов бабуся, в сто пелюшок одягнуся.
    (Капуста)
  9. Неприваблива, шишкувата,
    А як прийде на стіл вона,
    Скажуть весело всі хлоп'ята:

«Ну й розсипчаста, ну й смачна!» (Картопля)

Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.

6 раунд

Учитель. Україна — дуже велика країна. Ми вже багато що знаємо, але й багато чого нам ще невідомо. «Вірю не вірю». У цьому конкурсі я буду називати той чи інший факт, а ви повинні сказати, це правда чи ні. За правильну відповідь — 1 бал.

  • Чи правда, що в Севастополі знаходиться пам'ятник потопленим кораблям? (так)
  • Чи правда, що найдовший вік такого де­рева, як дуб, — 1000 років? (ні)
  • Чи правда, що в м. Коломия стоїть поряд з музеєм писанок велике яйце-писанка заввишки з триповерховий будинок? (так)
  • У деякі види кольорових олівців добавляють сік моркви для більшої міцності стержня. (Ні)
  • Чи можуть українські їжаки в пошуках їжі пробігти 5 км? (так)
  • Зранку ви вищого зросту ніж увечері? (так)
  • Наше око наповнене повітрям. (ні, рідиною)
  • Миші, виростаючи стають пацюками. (ні)

 

 

Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.

 

7 раунд

Учитель. Ми любимо українську землю: її чудову мальовничу природу, а також її мешканців — братів наших менших: комах, тварин, птахів. Виходять по черзі капітани. За 2 хвилини вони повинні описувати живу істоту, не називаючи її. Учасники команди мають відгадати цю істоту. За кожну правильну від­повідь — 1 бал.

 

Команда «Синіх»

Команда «Жовтих»

Жук

Курка

Курча

Миша

Ластівка

Вовк

Кіт

Коза

Гусениця

Собака

Комар

Риба

Корова

Метелик

Ведмідь

Лисиця

Гуска

Індик

Бджола

Черв'як

Півень

Горобець

Заєць

Кролик

Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.

 

8 раунд

 

Учитель. Україна багата на свята: державні, релігійні, професійні, неофіційні. « Що? Коли?». Правила конкурсу: я показую дату. Вам потрібно назвати назву свята, що відзначається в цей день.

  1. 22 січня День Соборності України
  2. 8 березня – Міжнародний жіночий день
  3. 8 травня – День пам’яті та примирення
  4. 28 червня – День Конституції України
  5. 24 серпня – День Незалежності України
  6. 1 вересня – День знань.
  7. 1 квітня – День Сміху
  8. 14 лютого – День Святого Валентина

Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.

Учитель. Ось і завершився наш останній кон­курс!

Усі ви сьогодні добре попрацювали, вияви­ли свої знання, кмітливість, спостережливість, увагу.  Перед журі постало складне завдання — вия­вити команду-переможця.

Журі підбиває підсумки й оголошує команду-переможця. .        

Відбувається урочисте нагородження команди-переможця.

 

docx
Додав(-ла)
Дрозач Марина
Додано
18 березня
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку