1
Мета: розширювати та поглиблювати знання про свою країну, розвивати в дітей
прагнення бути свідомим громадянином України, виховувати любов
до рідного краю, його традицій і обрядів, формувати високі громадянські
якості: патріотизм, людяність, доброту, милосердя та працьовитість.
ХІД ЗАХОДУ
У ч и т є л ь. Вітаю вас! Сьогодні у нас свято. Ми з вами проводимо перший урок. Тож давайте розпочнемо його з гарного настрою та доброго слова. Цей урок незвичайний. Ми з вами будемо проводити гру, яку вже полюбили всі мешканці нашої держави. Отже, у нас ток-шоу «Я люблю Україну».
Кожний конкурс повинен оцінюватися, тому представляємо наше журі:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Команди займають жовтий та синій сектори.
Представлення командирів команд.
Учитель. Мета нашого конкурсу — поповнити та розширити знання про нашу рідну Україну.
Усі учасники повинні знати правила конкурсу:
1. За правильну відповідь команді нараховується один бал.
Тож вперед! За перемогою!
1 раунд
Наш народ має свою давню історію, багаті традиції. Усе це сприяло розвитку усної народної творчості. Напевно, всі ви знаєте безліч українських народних пісень, казок. Однак у повсякденному житті частіше за все можна почути народні приказки. Тому завдання першого конкурсу: відгадати другу частину приказок.
За кожну правильну відповідь — один бал.
І команда
ІІ команда
Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.
2 раунд
Учитель (читає вірш Д. Білоус)
Якщо з українською мовою
В тебе, друже, не все гаразд,
Не вважай її примусовою,
Полюби, як весною ряст.
Примусова тим, хто цурається,
А хто любить, той легко вчить:
Все, як пишеться, в ній вимовляється,
Все, як пісня, у ній звучить.
І журлива вона, і піднесена,
Тільки фальш для неї чужа.
В ній душа Шевченкова і Лесина,
І Франкова бринить душа.
Як ви вже здогадалися, наступний конкурс — конкурс знавців мови. Він не складний. Учасникам конкурсу потрібно правильно назвати всі літери у слові. За кожне правильно передане слово —. 1 бал.
Слова для команди «Синіх»: попереджати, сподівання,
Слова для команди «Жовтих»: подорожувати, століття.
Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.
З раунд
Скільки б ми не навчалися, все одно не зможемо все осягнути, всього знати. Зрозуміти значення того чи іншого слова нам допомагає словник. Але сьогодні у вас його немає. Серед трьох слів вам потрібно вибрати одне, яке відповідає значенню
цього слова. За правильно назване значення слова - 1 бал.
Завдання для команди «Синіх». Молоденька травичка: осокора, моріжок, трансмісія.
Завдання для команди «Жовтих». Сніп пшениці: дідух, калита, малорос.
Завдання для команди «Синіх». Старовинна чоловіча безрукавка: черес, кептар, банаш.
Завдання для команди «Жовтих». Кажан, який долає відстань понад 200 км: нічниця, летючка, млинка.
Журі оцінює і оголошує результати конкурсу
4 раунд
Учитель. Що вам читали ваші рідні, коли ви були маленькі та лягали спати? Правильно, казочки. Народ український склав і зберіг у своїй пам'яті безліч казок. Стільки ж додали і письменники. Героями українських казок є і люди, і тварини, і птахи, і фантастичні істоти. Зараз ви спробуєте відгадати назви добре відомих вам казок. За кожну правильну назву казки або ім'я головного героя — 1 бал.
Завдання для команди «Синіх»
• Хто полюбляв кататися верхи, та й ще на побитому? (Лисичка)
• Хто допоміг Зайчикові вигнати із його хати Козу-дерезу. (Рак)
• Скільки звірів знаходилося в рукавичці? (7)
• 3 ким пішла Лисичка-сестричка в ліс, а звірі злякалися та поховалися? (Пан Коцький)
Завдання для команди «Жовтих»
Назвіть казку, де дід та баба не дозволяли онучці грітися біля вогню? (Снігуронька)
• В якій казці багатий брат хотів ошукати бідного, але в нього нічого не вийшло?
(Мудра дівчина)
• Скількох героїв зміг обдурити Колобок, коли тікав від них? (5)
Як звали дочку відьми в казці «Івасик-Телесик»? (Зміючка Оденка)
Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.
5 раунд
Учитель
Варим кашу, родино,
Щоб нам жито родило,
І житечко, і овес,
Щоб зійшовся рід увесь!
Що не кажіть, любимо ми, українці, попоїсти. І не лише кашу. На нашому столі і борщ, і пампушки, і печеня, квашені яблука і куліш. :
Наступне завдання: відгадати загадки про їжу. За кожну правильну відповідь — 1 бал.
1. Білий, маленький,
Бокастий та товстенький,
Чимсь смачним напхався,
В окропі купався,
У дірку впав,
Там і пропав. (Вареник)
«Ну й розсипчаста, ну й смачна!» (Картопля)
Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.
6 раунд
Учитель. Україна — дуже велика країна. Ми вже багато що знаємо, але й багато чого нам ще невідомо. «Вірю не вірю». У цьому конкурсі я буду називати той чи інший факт, а ви повинні сказати, це правда чи ні. За правильну відповідь — 1 бал.
Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.
7 раунд
Учитель. Ми любимо українську землю: її чудову мальовничу природу, а також її мешканців — братів наших менших: комах, тварин, птахів. Виходять по черзі капітани. За 2 хвилини вони повинні описувати живу істоту, не називаючи її. Учасники команди мають відгадати цю істоту. За кожну правильну відповідь — 1 бал.
Команда «Синіх» |
Команда «Жовтих» |
|
Жук |
Курка |
|
Курча |
Миша |
|
Ластівка |
Вовк |
|
Кіт |
Коза |
|
Гусениця |
Собака |
|
Комар |
Риба |
|
Корова |
Метелик |
|
Ведмідь |
Лисиця |
|
Гуска |
Індик |
|
Бджола |
Черв'як |
|
Півень |
Горобець |
|
Заєць |
Кролик |
|
Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.
8 раунд
Учитель. Україна багата на свята: державні, релігійні, професійні, неофіційні. « Що? Коли?». Правила конкурсу: я показую дату. Вам потрібно назвати назву свята, що відзначається в цей день.
Журі оцінює і оголошує результати конкурсу.
Учитель. Ось і завершився наш останній конкурс!
Усі ви сьогодні добре попрацювали, виявили свої знання, кмітливість, спостережливість, увагу. Перед журі постало складне завдання — виявити команду-переможця.
Журі підбиває підсумки й оголошує команду-переможця. .
Відбувається урочисте нагородження команди-переможця.