«Толерантність починається з мене»

Про матеріал
Формування толерантного ставлення один до одного. Розвивати мислення, фантазію, винахідливість, підтримувати позитивний настрій та атмосферу в цілому.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу на тему:

 «Толерантність починається з мене»

 

Всі люди народилися вільними й рівними

за своєю гідністю та правами.

Вони наділені розумом і совістю та повинні

діяти один стосовно іншого в дусі братерства.

Декларація Прав Людини, 1948, стаття 1.

 

Мета: формування толерантного ставлення один до одного. Розвивати мислення, фантазію, винахідливість, підтримувати позитивний настрій та атмосферу в цілому.

 

У перекладі з латинської «tolerance» означає «терпіння».

Це слово в медицині позначає здатність організму переносити вплив тих чи інших чинників. У суспільстві толерантність означає терпимість до інших думок, поглядів, традицій.

Толерантність – це повага, сприйняття та розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження та самовиявлення людської особистості. Формуванню толерантності сприяють знання, відкритість, спілкування та свобода думки, совісті й переконань.

 

Понад 12 років 16 листопада світ святкує Міжнародний день толерантності. Цей День був проголошений Декларацією принципів толерантності, затвердженою  у 1995 році на 28 Генеральній конференції ЮНЕСКО. У статті 6 Декларації зазначено: «з метою мобілізації громадськості, звернення уваги на небезпеки, приховані у нетерпимості, зміцнення прихильності і активізації дій на підтримку поширення ідей толерантності і виховання у її дусі ми урочисто проголошуємо 16 листопада міжнародним днем, присвяченим толерантності, що відзначається щорічно». Цього дня за традицією у різних країнах світу проводяться акції, спрямовані проти екстремізму, різноманітних форм дискримінації та проявів нетерпимості.

Для того, щоб досягти успіху у власному житті, не витрачати сил на конфлікти, «побутові війни», кожному доцільно сформувати у собі толерантність як рису характеру. Для цього необхідно:

  • бути готовими до того, що всі люди різні – не кращі й гірші, а просто різні;
  • навчитися сприймати людей такими, якими вони є, не намагаючись змінити в них те, що нам не подобається;
  • цінувати в кожній людині особистість і поважати її думки, почуття, переконання незалежно від того, чи збігаються вони з нашими;
  • зберігати «власне обличчя», знайти себе і за будь-яких обставин залишатися собою.

 

Гра «Всі важливі, всі красиві»

Дітям пропонується по черзі заглянути до чарівної скриньки й побачити найважливішу на землі людину ( на дні скриньки лежить дзеркало).

  • Питання для бесіди:
  • Що ти можеш сказати про людину яку побачив?
  • Чим ти собі подобаєшся?
  • Що тобі найбільше подобається?
  • А що не подобається?

 

Вправа «Суперечка»

Мета: закріпити теоретичний матеріал про толерантність.

Учасники об’єднуються в три групи. Кожній групі дається аркуш паперу А-3 та діти обговорюючи шукають підходящі варіанти відповіді.

1. Складіть перелік слів та виразів, за допомогою яких ви висловлюєте згоду.

1. Складіть перелік слів та виразів, за допомогою яких ви висловлюєте незгоду.

2. Складіть перелік слів та виразів, за допомогою яких ви висловлюєте оцінку дій

або вчинків іншого.

 

Вправа-розминка

Мета: підняти настрій, зняти напругу, активізувати увагу образне уявлення, підвищити згуртованість в групі.

  • долоні положення вниз;
  • долоні в положенні «ребро»;
  • долоні в положенні вверх;
  • оплеск.

Повторити 3-5 раз збільшуючи темп виконання.

Вправа «Проект промінці толерантності»

На сьогоднішньому занятті ви дізналися, що таке толерантність, яка людина є толерантною, удосконалили навички ефективного спілкування. Як би ви про це все повідомили та розповіли своїм одноліткам і друзям, щоб і вони стали толерантними людьми?

Поділ на дві групи . Обидві групи отримують ватмани на який зображають сонечко. На кожному промінчику записують відповіді до завдань.

Кожна група отримує завдання:

1) скласти проект для ровесників «Як стати толерантною людиною»;

2) створити проект «Кодекс толерантності» (10 і більше статей).

Діти презентують свої проекти.

 

Притча «Все залежить від тебе»

Колись давно в древньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий Мандарин (знатний вельможа). Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов із підданими про свій розум… Так минали дні за днями, роки за роками… Аж ось пройшов по всій країні поголос, що не­подалік від кордону з’явився мудрець, розумніший за всіх на світі. Дійшла та звістка й до нашого Мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати якогось ченця найрозумнішою людиною в світі?!

Запросив вельможа мудреця до себе в палац, вирішивши обдурити його: «Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною и запитаю, що в мене в руках — живе, чи мертве? Якщо чернець скаже, що живе —я роздушу метелика, а якщо скаже мертве — випущу його. .».

І ось настав день зустрічі. В розкішному залі зібралося багато людей, всім хотілося послухати словесний поєдинок найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика й з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися, до залу ввійшов невеликий худорлявий чоловік. Він підійшов до Мандарина, привітався й сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, зло посміхаючись, Мандарин проказав: «Скажи-но мені, що я тримаю в руках — живе, чи мертве?» Мудрець трохи подумав, усміхнувся й відповів: «УСЕ В ТВОЇХ РУКАХ!». Збентежений Мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.

Отже, лише від вас залежить, чи буде вата взаємодія з іншими живою, яскравою, плідною, чи навпаки..

Обговорення притчі та заняття

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
27 листопада 2019
Переглядів
1322
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку