Мета: формування громадянської свідомості і людської гідності, любові до рідної землі, родини, свого народу, бажання працювати в ім'я розквіту держави, готовності її захищати;
формування мовної культури;
аналіз життєвих ситуацій.
Толерантність врятує світ
Колесник В.М.
Мета: формування громадянської свідомості і людської гідності, любові до рідної землі, родини, свого народу, бажання працювати в ім’я розквіту держави, готовності її захищати;
формування мовної культури;
аналіз життєвих ситуацій;
План проведення виховної години
1. Вступ
2. Притча про аксакала
3. Тренінг «Толерантність, що це?»
Вправа «Чим ми схожі»
Вправа «Яблука»
Вправа «Що таке толерантність?»
Вправа «Як проявити толерантність»
Викладач нагадує студентам про трагічні для людства події: 69 років з дня трагедії у Бабиному Яру в Києві, коли було за один день розстріляно 35 тисяч жінок, дітей і чоловіків тільки за те,, що вони народилися представниками єврейської національності. І 8 років, коли пролунали вибухи в США, і забрали життя тисячі людей тільки тому, що комусь не подобався американський спосіб життя та політика американського уряду. На жаль, крім таких найжахливіших прикладів нетерпимості, які люди виявляють один до одного, ми можемо часто стикатися з її проявами у своєму власному житті.
Викладач: Чи стикалися ви у своєму житті з випадками нетерпимого ставлення до себе?
(Аналіз життєвих ситуацій, про які розповідають діти)
Притча про аксакала
Помирає в одному селі старий аксакал. Прийшли до нього люди попрощатися, та й говорять «Скажи нам, мудрий старий, як вдалося тобі створити такий порядок у сім'ї, що усі сини і невістки, дочки і зяті жили разом у мирі та злагоді. Не може вже говорити старий – подають йому папір і олівець, і він довго пише. І випадає олівець з рук вмираючого аркуш, дуже здивувалися усі – там 100 разів було написано одне слово. Не здогадуєтесь яке? 100 разів було написано – терпимість! »
Тренінг «Толерантність, що це?»
Викладач: Поняття «толерантність» є синонімом слова «терпимість», саме так воно звучить латинською. Толерантність людей є найважливішою умовлю миру і злагоди в сім'ї, колективі та суспільстві. Адже соціальні взаємовідносини постійно змінюються, породжуючи то гармонію то перевагу. У різних людей – різні погляди на життя, працю, кохання тощо. Чи завжди ми поважаємо думки, погляди інших? Як треба поважати інших? Чи треба прагнути, щоб інша людина сприймала ваші погляди?
Вправа «Чим ми схожі»
Викладач пропонує студентам знайти спільні риси з товаришем (смаки, уподобання, заняття)
Вправа «Яблука»
Ведучий. «Часто буває так, що ми сприймаємо яку-небудь групу, наприклад, етнічну, як ціле і не замислюємося про те, що кожний її представник – унікальний і не повторний. Наприклад, нам може здаватися, що «всі китайці на одне лице», а фіни – мовчазні. Однак, якщо ближче познайомимося з конкретною людиною, більше дізнаємося про його індивідуальність - неповторність буде очевидною».
Давайте спробуємо проілюструвати унікальність всього існуючого на практиці, навряд хто-небудь вважає, що кілограм яблук наповнений індивідуальністю візміть кожний по яблуку. Роздивіться його уважно. На це дається 1хв. Потім яблука змішуються. Кожний повинен знайти своє яблуко і описати його.
Вправа «Що таке толерантність?»
Завдання. За роздатковий матеріалом пояснити вислови видатних людей про толерантність (робота в групах)
Отже, толерантність – це мистецтво жити в світі несхожих людей та ідей.
1-й студент. Толерантність – це поступливість, це активна позиція, викликана визнанням прав і свобод людства.
2-й студент. Мир – це перша та необхідна умова для повноцінного дитинства. Немає більш несумісних понять, ніж діти та війна.
3-й студент. За останні 5 тисяч років на Землі відбулося 15 тисяч війн, у яких загинуло майже 5 млрд. За всю історію свого існування, людство жило в мирі лише 30 років.
Викладач. У різних людей – різні погляди на життя. Сьогодні до нас запрошені люди, які поділяться своїми враженнями від подорожей за межі нашої Батьківщини. Як там, в Америці, сприймають нас, українців?
(Виступи запрошених гостей)
Вправа «Як проявити толерантність»
Проаналізуйте ситуації, оберіть свій варіант відповіді і поясніть його.
Ситуація 1.
Дмитро має нетипову для хлопця зачіску – довге волосся. Як поводитися тим, кому цей стиль не подобається?
Ситуація 2.
Оксана часто пропускає уроки без поважних причин. Як ставитися до цього?
Ситуація 3
Вадим постійно виявляє неповагу до інших. Як бути?
Викладач: у мене є квітка,але допоможіть мені зробити її красивою. Їй потрібні пелюстки, і не прості, а з рисами толерантності, адже це – квітка толерантності.