Тощо "Створення та застосування на уроках географії опорно - логічних схем".

Про матеріал
В наш час є багато форм і методів викладання курсу географії в школі. Одним з ефективних методів є використання методики опорних схем. За їх допомогою можна логічно поєднати всі структурні елементи та визначити їх причинно-наслідкові зв’язки. Інформаційні схеми являють собою так званий «графічний конспект», у якому логічно подається найважливіша інформація з конкретної теми або навіть цілого розділу. Коли учень відповідає на запитання вчителя, користуючись схемою, зникає скутість, страх, мовні помилки. Схема стає алгоритмом міркування, доведення, а увага зосереджується не на запам`ятовуванні чи відтворенні вивченого, а на сутності міркування, усвідомленні причинно - наслідкових залежностей і зв`язків. Логічні схеми , таблиці не тільки урізноманітнюють форми проведення уроків, роблять їх такими, що легше запам’ятовуються , емоційними, а й розвивають логічне мислення учнів, сприяють глибокому і послідовному засвоєнню матеріалу, служать підмогою в практичній діяльності учнів для закріплення знань і умінь. Запропонована мною методика не нова, але актуальна. Актуальність її у тому, що за останні роки кількість годин на вивчення предметів скоротилася, а програма залишилася незмінною. За допомогою ОЛС є можливість подати матеріал компактно і у повному обсязі. Учні запам`ятовують його краще, бо працює зорова пам`ять. Тому я на уроках застосовую таку методику і рекомендую її своїм колегам.
Перегляд файлу

АНОТАЦІЯ

В наш час є багато форм і методів викладання курсу географії в школі. Одним з ефективних методів є використання методики опорних схем.

За їх допомогою можна логічно поєднати всі структурні елементи та визначити їх причинно-наслідкові зв’язки. Інформаційні схеми являють собою так званий «графічний конспект», у якому логічно подається найважливіша інформація з конкретної теми або навіть цілого розділу.

     Коли учень відповідає на запитання вчителя, користуючись схемою, зникає скутість, страх, мовні помилки. Схема стає алгоритмом міркування, доведення, а увага зосереджується не на запам`ятовуванні чи відтворенні вивченого, а на сутності міркування, усвідомленні причинно - наслідкових залежностей і зв`язків.

 

Логічні схеми , таблиці не тільки урізноманітнюють форми проведення уроків, роблять їх такими, що легше запам’ятовуються , емоційними, а й розвивають логічне мислення учнів, сприяють глибокому і послідовному засвоєнню матеріалу, служать підмогою в практичній діяльності учнів для закріплення знань і умінь.

Запропонована мною методика не нова, але актуальна.

Актуальність її у тому, що за останні роки кількість годин на вивчення предметів скоротилася, а програма залишилася незмінною.

За допомогою ОЛС є можливість подати матеріал компактно і у повному обсязі. Учні запам`ятовують його краще, бо працює зорова пам`ять. Тому я на уроках застосовую таку методику і рекомендую її своїм колегам.

 

ЗНАЧЕННЯ ОПОРНО – ЛОГІЧНИХ СХЕМ

C:\Users\Николай\Downloads\-5-638.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 клас

 

Пропоную учням самостійно допрацювати схему (замалювати види хмар за власними спостереженнями).

Застосовуючи дану схему на уроці учні краще засвоюють ключові терміни і поняття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використовуючи власні спостереження (календарі погоди), учні характеризують різні види опадів по черзі.

 

7 клас

Урок проходить у формі бесіди. Учні обмінюються інформацією про джерела знань, якими найчастіше користуються. Можна робити висновок про те, скільки діти читають і скільки часу проводять біля телевізорів чи в інтернеті.

Учні знають, що кожен материк вивчається за планом. Тому в процесі вивчення материків діти схему доповнюють самостійно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пропоную учням заздалегідь підготувати коротке повідомлення про дані озера, використовуючи різноманітні джерела інформації. Таким чином діти беруть участь у створенні даної схеми.

8 клас

У новому підручнику (2016 р.), автора С.Г.Кобернік, Р.Р.Коваленко багато опорних схем (майже до кожної теми).

Деякі з них доповнюю.

 

Пропоную учням доповнити таблицю наведеними прикладами, використовуючи політичну карту світу.

У процесі вивчення теми учні самостійно заносять у схему назви найбільших родовищ цих корисних копалин.

9 клас

10 клас

 

 

Пропоную складати та використовувати дані схеми для усіх країн, що вивчаються.

docx
Додав(-ла)
Колодка Лариса
Додано
18 лютого 2019
Переглядів
1082
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку