19 квітня о 18:00Вебінар: Екологічна свідомість: від теорії до практики, або як почати сортувати сміття та зіровейстити

Урок " Вулкани. Джерела. Гейзери"

Про матеріал
Тема: Вулкани. Джерела та гейзери Мета:сформувати уявлення про будову вулкана, типи вулканів, гейзери і гарячі джерела; розкрити причини вулканізму та райони їх поширення; розвивати інтелектуальне мислення (здатність порівнювати, аналізувати, робити висновки), пам'ять, комунікативні навички і здібності учнів через групові форми роботи; сприяти розвитку творчих здібностей учнів. сприяти естетичному вихованню школярів (ознайомлення з творами літератури і мистецтва), виховувати пізнавальний інтерес до професії вулканолога і здатності співпереживати.
Перегляд файлу

                                            Географія                                 6 клас

 Тема: Вулкани. Джерела та гейзери

 Мета:сформувати  уявлення про будову  вулкана, типи вулканів, гейзери  і               гарячі джерела; розкрити причини вулканізму  та райони їх поширення;

     розвивати інтелектуальне мислення (здатність порівнювати, аналізувати, робити висновки), пам'ять, комунікативні навички і здібності учнів через групові форми роботи; сприяти розвитку творчих здібностей учнів.

     сприяти естетичному  вихованню школярів (ознайомлення  з творами літератури і мистецтва), виховувати пізнавальний інтерес до професії вулканолога і  здатності співпереживати.

Обладнання: підручник, атлас, таблиця «Будова  вулкана», фізична карта світу, відеосюжет

Тип  уроку: комбінований.

Ключові терміни і поняття: вулкан, лава, кратер, вулканічний конус,    жерло,   магма, гейзер, гарячі джерела.

                       Хід уроку

 

 I   Організаційний  момент

Учитель.

Я рада зустрітися з вами сьогодні в класі. Я думаю, що наша робота разом буде цікава і  корисна.  Давайте посміхнемося один одному,  налаштуємося на пошук і почнемо урок:

Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте:

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я особистість творча.

Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.

II Актуалізація опорних знань

 Учитель.Сьогодні я хочу запросити вас здійснити подорож у глибини літосфери.  Налаштуємось на пошук і розпочнемо урок з географічної хвилинки. Перед тим як відправитися у подорож ми зберемо багаж знань, який нам знадобиться у дорозі.

  1. Прийом «Так чи ні»

На земній кулі 7 материків.

Літосфера – це повітряна оболонка Землі.

На земній кулі 4 океани.

Платформа – це рухлива ділянка Землі.

Географічні координати - широта і довгота.

Екватор поділяє Землю навпіл.

 2. Словникова робота

Учитель. Пропоную повторити терміни і провести словникову роботу. Давайте пригадаємо основні поняття минулих уроків, без яких ми не зможемо рухатись далі.

     1. Прилад за допомогою якого вивчають землетрус (сейсмограф)

2.Внутрішня оболонка Землі, що покриває ядро, називається ( мантія)

  1. Місце  на земній поверхні, розташоване над осередком під час землетрусу

 ( епіцентр землетрусу)

  1. Розплавлений шар мантії на глибині 5-80 км ( астеносфера)
  2. Місце розривів і зміщень у земній корі ( вогнище землетрусу)

 

III  Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності  учнів.

 Учитель.  Надра землі майже недоступні людині і тому вони є для нас загадками. Але людина завжди хотіла їх розгадати. Є на Землі місця, де можна заглянути  у середину землі і  навіть доторкнутися до речовини, яка щойно піднялася з надр Землі. Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з процесами, що відбуваються в земній корі, а з  якими саме зараз будемо спостерігати.

                                     Магма по жерлу рвется наружу

                                     Выход из кратера очень ей нужен,

                                     Если проход на поверхность ей дан

                                     Значит, проснулся грозный ______?

 

IV Вивчення нового матеріалу

Учитель. Я пропоную працювати за таким планом:

1. Походження назви «вулкан».

2. Будова вулкана.

3. Продукти виверження вулканів.

4. Найбільші вулкани на планеті.

5.  Гарячі джерела і гейзери.

 

  1. Походження назви «вулкан»

«Вулкан» походить від латинського слова «вулканус» , що означає «вогонь, полум’я»

  1. Будова вулкана(робота з підручником і атласом)

Учитель. Проведемо дослідження:  робота з підручником с. 88 – 89 мал. 54 і атлас на стор. 20.  Перед вами внутрішня будова вулкана. Давайте спробуємо, не  читаючи текст, встановити відповідність між  моїм визначенням і назвами на малюнку.

Місце, де знаходиться  і  формується магма -…

Канал, по якому магма піднімається на поверхню -…

Отвір, через який виливається  лава - …

Магма, що виливається на поверхню - … 

Гора, що утворюється з вивержених речовин –

 

  1. Продукти вулканічних  вивержень (розповідь вчителя).

Лава - це магма, яка вилилася поверхню, після того, як температура досягла       + 1250 С,  швидкість її руху  50  км/год.

Вулканічний попіл – це дрібні уламки. Він може поширюватися на тисячі кілометрів.

Вулканічних бомби-– уламки лави завбільшки від кількох сантиметрів до кількох метрів у діаметрі, викинуті високо вгору.

Вулканічні гази- виділяються спочатку з кратера, а потім – з лавових потоків. Гази і пара нагріті до дуже високих температур. Їх кількість також буває надзвичайно великою.               

 

  1. Типи вулканів: діючи і згаслі.

Учитель.  На земній кулі налічують до 850 діючих вулканів. Щорічно на планеті стається понад 30 вулканічних вивержень. Лише у 20 столітті на Землі зареєстровано понад 1500 вивержень. І їхня кількість збільшується , що свідчить про посилення активності земної кори.

    Є вулкани, про виверження яких не збереглось ніяких відомостей. Про їхнє активне життя в минулому свідчать конусоподібна форма гори та кратер на вершині. Це згаслі вулкани.

     Вулкани  на земній кулі розміщені нерівномірно. Вони зустрічаються найчастіше в  сейсмічних поясах, про які ми говорили вивчаючи землетруси. Пригадайте їх. Вони розміщені на межі літосферних плит, уздовж розломів земної кори  ( атлас с.21)

 

  1. Гарячі джерела та гейзери.

Учитель. Серед різних проявах вулканізму найбільш  цікавими є:  гарячі джерела і гейзери. Їх виверження є дуже цікавим.

А) Перегляд  відеосюжету  «Долина гейзерів »

Б)Робота в парах з текстом підручника (с.89-90). Один учень працює над поняттям «гарячі джерела»,  другий — «гейзери»,  потім розповідають один одному і складають порівняльну таблицю.

 

V.  Закріплення вивченого матеріалу.

1.Практична робота №3. Нанести на контурну карту  вулкани і сейсмічні пояси. Робота з атласом с.21 

2. Визначити географічне положення вулкану за планом:

  1. Назва вулкану, висота.
  2. На якому материку і в якій  його частині розташований.
  3. Визначити географічні координати вулкану.
  4. Тип вулкану: діючий чи згаслий.
  5. Нанести на контурну карту.

VI. Підсумок уроку.

Учитель. Подорож від вулкана до вулкану на нашому уроці  підходить до кінця, мені хотілося б , щоб  ви прочитали і закінчили одне  з речень.

          Що нового довідалися сьогодні на уроці?

              Що було для вас найцікавішим? 

              Що для вас виявилося найскладнішим? 

              Над чим на вашу думку , варто попрацювати?

VII.Домашнє завдання.

Опрацювати § 20

Підготувати кросворд з ключовим словом: вулкан.

 

 

 

 

 

doc
Додано
21 лютого
Переглядів
46
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку