ДОГМАРІВСЬКА ЗОШ
Вчитель математики
Тейфурова Олена Василівна
Тема: Тотожні перетворення виразів, що містять квадратні корені. (слайд1)
Мета: закріпити знання учнів про тотожні перетворення виразів,що містять квадратні корені, повторити властивості коренів;
сприяти формуванню і розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів;
виховувати культуру математичних міркувань та записів, акуратність, працелюбність, дисциплінованість, сприяти в учнів інтересу до предмету;
розвивати увагу, пам’ять.
(слайд 2)
Обладнання: 1. Карта маршруту.
2. Таблиця результатів гри.
3. Картки.
4. Кораблі-підставки
5. Комп’ютерна презентація за програмою Pоwer Point
Тип: узагальнення знань, умінь, навичок.
Хід уроку:
Клас ділиться на 3 команди-кораблі: (слайд3)
Назви: "Підкорювач морів", "Дункан", "Блискавичний".
У кожній команді визначається капітан.
Гра проходить в VII етапів:
І. Египет "Піраміда Хеопса".
II. Олімпія "Храм Зевса - статуя".
ІІІ. Ефес "Храм Архімеди".
VІ. Галікарнас "Мавзолей".
V. о. Родос "Колос Родоський".
VI. о. Форос "Маяк".
VII.Вавилон "Сади Семіраміди".
Таблиця та карта маршруту
№ п/п |
Команди етапи |
Блискавичний |
Підкорювач морів |
Дункан |
1. |
Египет |
|
|
|
2. |
Олімпія |
|
|
|
3. |
Ефес |
|
|
|
4. |
Галікарнас |
|
|
|
5. |
о. Родос |
|
|
|
6. |
о. Форос |
|
|
|
7. |
Вавилон |
|
|
|
І етап. Єгипет "Піраміда Хеопса" (слайди 4,5,6)
Піраміди знаходяться в Африці посеред Лівійської пустині від Каїра до Фаюмського каналу, їх нараховувалось 80, але не всі в ціліли до наших днів. Найбільш знамениті три: Хеопса (Хуфу), Хефрена (Хафра), Мокерина.
Найбільша піраміда Хеопса, збудована в XXIII ст. до н. е. Висота 147 м, площа 50000 м². Внутрішня будова становить 3% - 4%. Піраміда служила Фараонам, згідно легенди та релігії драбиною, по якій вони сходили на небо. Самі древні були ступінчатими. І щоб нам з вами піднятись на вершину, потрібно виконати множення дробів, бо саме на вершині знаходиться результат.
Завдання: винести множник з під знака кореня (слайд 7)
а) б) в) г)
ІІ етап. Олімпія "Храм Зевса" (слайди 8,9)
В Греції були побудовані красиві храми богів - великі і малі. Архітектор Лібон в V ст. до н. е. побудував святилище Зевса, в якому знаходилось диво -прекрасна статуя Владики Олімпу - Зевса. Зевсу були присвячені знамениті Олімпійські ігри. Статуя побудована скульптором Фідієм - корінним афінянином. Статуя знаходилась в кінці храму (64x28x20 м). Величавий Зевс возсідав на троні із золота, слонової кістки, чорного дерева і дорогоцінних каменів. Статуя здавалась живою: ось-ось Зевс підніметься із трону. Щоб побачити статую Зевса, треба виконати завдання, яке буде пропуском до храму:
Завдання: Спростити вирази: (слайд 10)
1.
2.
3.
Показ статуї Зевса. (слайд 11)
ІІІ етап
Щоб дізнатися про наступне диво до якого ми наближаємося і його назву міста, треба розгадати чарівний квадрат. (слайд 12)
Завдання: Обчислити: (слайди 13, 14)
1) Відгадай слово:
|
|
|
|
2)
3)
4)
Відповідь: ЕФЕС
ІІІ. Ефес "Храм Артеміди" (слайд 15)
Ми припливли до Ефесу в VI ст. до н. е. - в давньогрецьке місто і відвідаємо храм Артеміди, який зроблено із чистого мармуру. В головному залі стоїть статуя Артеміди висотою 15 м, вся оздоблена золотом і дорогоцінностями.
Артеміда - покровителька міста Ефеса, дочка царя бога Зевса, сестра золотокурого Аполлона.
Артеміда - богиня плодоріддя, покровителька тварин і охоти, богиня Місяця; потім богиня ціломудрія, охоронителька породіль.
Вона для вас має завдання:
Завдання: Розташуйте у порядку зростання
а)
б)
в)
IV етап "Мавзолей" (слайд 16, 17)
Галікарнас - це столиця Карійської держави (нині місто Бордулі в Турції). Гробниця була побудована в IV ст. до н. е. царицею Артемісією дружиною і рідною сестрою царя Мавсола.
Мавзолей - це трьохярусна споруда з мармуру:
І ярус. Запокійний храм S = 5000 м2, h = 20 м.
ІІ ярус. Стройна колонада і тут зберігались жертвопідношення.
Ви дізнаєтесь, що було на третьому ярусі, коли
Спростите вираз: (слайд 18)
Відповідь: III ярус. Пірамідальна покрівля з мармуру, яка увінчалась колісницею з мармуровими Мавсолом та Артемісією на чотирьохколісній колісниці.
Хвилинка релаксії (супроводжується музичним твором) (слайд 19)
V етап о. Родос "Колос Родоський" (слайд 20)
А тепер знову в путь.
В східній частині Середземного моря розташований острів Родос. В центрі, на торговій площі між морем і міськими воротами була поставлена сама найбільша на світі статуя юноші зростом в 36 м. Не всі люди могли обхопити великий палець юноші статуї. Образ - бога Геліоса — покровителя острова (скульптор Харес). Будова тривала 12 років.
Інформацію про те, що сталось потім з Колосом Родоським ви дізнаєтесь, коли виконаєте завдання.
Завдання: знайти значення виразу: (слайд 21)
Відповідь: ; (слайд 22)
Статуя простояла більш ніж 50 років. В 224 році до н. е. була зруйнована сильним землетрусом. Самим не кріпким місцем виявились коліна. Кажуть, що по одному з проектів Колос Родоський буде вилитий з алюмінію і в пустій голові зроблять бар для туристів.
VI етап о. Форос "Маяк" (слайд 23)
Тепер ми наближаємось до о Форос.
"Будівля причудлива і дивна. Гора, посеред моря, доходила до самих небес, і вода протікала під цією спорудою, а вона стояла, висячи над морем", -Ахіл Татій так писав у своїй книзі. Простояв Маяк 1500 років. Хто знаходився на вершині будівлі ви дізнаєтесь, коли виконаєте завдання:
Завдання: записати вирази: Відповідь: (слайди 24,25)
1. Корінь із добутку двох невідємних чисел а і в:
2. Корінь із дробу двох невідємних чисел а і в:
3. Внесення множника в під знак квадратного кореня з числом а:
4. Винесення множника в з-під знака кореня з числом а:
Відповідь: Верхня башта - фонар - кругла з куполом, була увінчана бронзовою статуєю покровителя морів Посейдоном, h = 8 м. (слайд 26)
VII етап. Вавилон "Сади Семіраміди" (слайд 27)
"Висячі сади"
Вирушаємо далі в дорогу. Наступний порт Вавилон. Навуходоносор для дружини Амітіс, яка сумувала в запиленому Вавилоні побудував "висячі сади". На насипних терасах палацу були розбиті "висячі сади". На висоті чотирьохярусної споруди був побудований палац. Кожну терасу покривав великий шар чорнозему, в якому могли пускати коріння дерева. Породи рослин з усього світу привозили в повозках, їх завертали в вологу рогожу. (слайд 28)
Завдання: Доведіть тотожність: (слайд 29)
А чому сади називаються "сади Семіраміди" ми дізнаємося під час наступної
подорожі. (слайд 30)
Узагальнення вивченого матеріалу: ( інтерактивна вправа «Мікрофон»)
І. Запитання:
2. Як порівняти значеня виразів, що містять радикал?
ІІ. Що я вивчив на уроці, повторив, закріпив, узагальнив… (слайд 31)
У кінці гри-подорожі підводяться підсумки.
Підсумки уроку: Капітани підраховують кількість балів, виставляються оцінки командам в журнал:
1 місце – 11б
2 місце- 9 б
3 місце – 7б
Оцінки (мотивація балів та їх виставлення).
Домашнє завдання: § 16-18, №380 , № 385 на повторення (слайди 32,33)