Тотожні перетворення виразів, що містять квадратні корені

Про матеріал
Мета: закріпити знання учнів про тотожні перетворення виразів,що містять квадратні корені, повторити властивості коренів; сприяти формуванню і розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів; виховувати культуру математичних міркувань та записів, акуратність, працелюбність, дисциплінованість, сприяти в учнів інтересу до предмету; розвивати увагу, пам’ять.
Перегляд файлу

ДОГМАРІВСЬКА ЗОШ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рисунок16 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Вчитель математики

schoolboy0.jpg  Тейфурова Олена Василівна

 

 

 

 

 

Тема: Тотожні перетворення  виразів, що містять  квадратні корені. (слайд1)                                                

Мета: закріпити знання учнів про  тотожні перетворення виразів,що містять квадратні корені, повторити властивості коренів;

           сприяти формуванню і розвитку інтелектуальних та творчих здібностей  учнів;  

            виховувати культуру математичних міркувань та записів, акуратність, працелюбність, дисциплінованість,  сприяти в учнів інтересу  до предмету;

            розвивати увагу, пам’ять.

 (слайд 2)

Обладнання:  1. Карта маршруту.

        2. Таблиця результатів гри.

        3. Картки.

        4. Кораблі-підставки

                       5. Комп’ютерна презентація за програмою Pоwer  Point

Тип: узагальнення знань, умінь, навичок.

Хід уроку:

Клас ділиться на 3 команди-кораблі:                                                              (слайд3)                                                                   

Назви:   "Підкорювач морів", "Дункан", "Блискавичний".

У кожній команді визначається  капітан.

Гра проходить  в VII етапів:

І.  Египет "Піраміда Хеопса".

II. Олімпія "Храм Зевса - статуя".

ІІІ. Ефес "Храм Архімеди".

VІ. Галікарнас "Мавзолей".

V. о. Родос "Колос Родоський".

VI. о. Форос "Маяк".

VII.Вавилон "Сади Семіраміди".                                

Таблиця та карта маршруту

№ п/п

Команди етапи

Блиска­вичний

Підкорювач морів

Дункан

1.

Египет

 

 

 

2.

Олімпія

 

 

 

3.

Ефес

 

 

 

4.

Галікарнас

 

 

 

5.

о. Родос

 

 

 

6.

о. Форос

 

 

 

7.

Вавилон

 

 

 

 

І етап.  Єгипет "Піраміда Хеопса"                                                        (слайди 4,5,6)

        Піраміди знаходяться в Африці посеред Лівійської пустині від Каїра до Фаюмського каналу, їх нараховувалось 80, але не всі в ціліли до наших днів. Найбільш  знамениті три: Хеопса (Хуфу), Хефрена (Хафра), Мокерина.

        Найбільша піраміда Хеопса, збудована в XXIII ст. до н. е. Висота 147 м, площа 50000 м². Внутрішня  будова становить  3% - 4%. Піраміда служила Фараонам, згідно легенди та релігії драбиною, по якій вони сходили на небо. Самі древні були ступінчатими. І щоб нам з вами піднятись на вершину, потрібно виконати множення дробів, бо саме на вершині знаходиться результат.

http://arxangelo.files.wordpress.com/2010/05/question-mark2.jpgЗавдання: винести множник з під знака кореня                                            (слайд 7)

  а)      б)         в)        г)

ІІ етап.  Олімпія "Храм Зевса"                                                               (слайди  8,9)

         В Греції були побудовані красиві храми богів - великі і малі. Архітектор Лібон в V ст. до н. е. побудував святилище Зевса, в якому знаходилось диво -прекрасна статуя Владики Олімпу - Зевса. Зевсу були присвячені знамениті Олімпійські ігри. Статуя побудована скульптором Фідієм - корінним афінянином.         Статуя знаходилась в кінці храму (64x28x20 м). Величавий Зевс возсідав на троні із золота, слонової кістки, чорного дерева і дорогоцінних каменів. Статуя здавалась живою: ось-ось Зевс підніметься із трону. Щоб побачити статую Зевса, треба виконати завдання, яке буде пропуском до храму:

Завдання: Спростити вирази:                                                                     (слайд 10)

1.         

2.         

 3.        

Показ  статуї Зевса.                                                                                   (слайд 11)

ІІІ   етап                                                                                                                          

       Щоб дізнатися про наступне  диво до якого ми наближаємося і його назву міста,   треба розгадати чарівний квадрат.                                                    (слайд 12)

Завдання: Обчислити:                                                                      (слайди 13, 14)                                                                               

1)                  Відгадай слово:

 

 

 

                                                               

2)   

3)                                        

4)

 

         Відповідь: ЕФЕС


ІІІ.  Ефес "Храм Артеміди"                                                   (слайд 15)

Ми припливли до Ефесу в VI ст. до н. е. - в давньогрецьке місто і відвідаємо храм Артеміди, який зроблено із чистого мармуру. В головному залі стоїть статуя Артеміди висотою 15 м, вся оздоблена золотом і дорогоцінностями.

Артеміда - покровителька міста Ефеса, дочка царя бога Зевса, сестра золотокурого Аполлона.

егне.bmpАртеміда - богиня плодоріддя, покровителька тварин і охоти, богиня Місяця; потім богиня ціломудрія, охоронителька  породіль.

Вона для вас має завдання:

Завдання: Розташуйте у порядку зростання

а)                          

б)                        

в)                                                                                                                         


 


IV етап "Мавзолей"                                                                          (слайд 16, 17)

        Галікарнас - це столиця Карійської держави (нині місто Бордулі в Турції).        Гробниця була побудована в IV ст. до н. е. царицею Артемісією дружиною і рідною сестрою царя Мавсола.                                                                                                                                                            

Мавзолей - це трьохярусна споруда з мармуру:

І ярус. Запокійний храм S = 5000 м2, h = 20 м.

ІІ ярус. Стройна колонада і тут зберігались жертвопідношення.

Ви дізнаєтесь, що було на третьому ярусі, коли  

Спростите вираз:                                                                                      (слайд 18)

Відповідь: III ярус. Пірамідальна покрівля з мармуру, яка увінчалась колісницею з мармуровими Мавсолом та Артемісією на чотирьохколісній колісниці.

  Хвилинка релаксії  (супроводжується музичним твором)                        (слайд 19)

  V етап    о. Родос  "Колос Родоський"                                                      (слайд 20)

        А тепер знову в путь.

        В східній частині Середземного моря розташований острів Родос. В центрі, на торговій площі між морем і міськими воротами була поставлена сама найбільша на світі статуя юноші зростом в 36 м. Не всі люди могли обхопити великий палець юноші статуї. Образ - бога Геліоса — покровителя острова (скульптор Харес). Будова тривала 12 років.

C41-07copy.gif       Інформацію про те, що сталось потім з Колосом Родоським ви дізнаєтесь, коли виконаєте завдання.

Завдання:    знайти значення виразу:                                                         (слайд 21)

 

Відповідь:      ;                                                                                            (слайд 22)

             Статуя простояла більш ніж 50 років. В 224 році до н. е. була зруйнована сильним землетрусом. Самим не кріпким місцем виявились коліна. Кажуть, що по одному з проектів Колос Родоський буде вилитий з алюмінію і в пустій голові зроблять бар для туристів.

VI етап   о. Форос "Маяк"                                                                         (слайд 23)

     Тепер ми наближаємось до о Форос.

    "Будівля причудлива і дивна. Гора, посеред моря, доходила до самих небес, і вода протікала під цією спорудою, а вона стояла, висячи над морем", -Ахіл Татій так писав у своїй книзі. Простояв Маяк 1500 років.  Хто  знаходився   на   вершині   будівлі ви дізнаєтесь, коли виконаєте завдання:
 

Завдання: записати вирази:    Відповідь:                                             (слайди 24,25)

\sqrt {ab} = \sqrt a \cdot \sqrt b  1.  Корінь із добутку двох невідємних  чисел а і в:                                                      

\sqrt {\frac{a}{b}} = \frac{{\sqrt a }}{{\sqrt b }}b\sqrt a = \sqrt {{b^2}a} 2.   Корінь із дробу двох невідємних  чисел а і в:                                                    

3.   Внесення множника  в під знак квадратного кореня з числом а:                                                   

\sqrt {{b^2}a} = b\sqrt a 4.  Винесення множника в  з-під знака кореня з числом а: 

Відповідь:   Верхня   башта  -  фонар  -  кругла  з   куполом,   була  увінчана бронзовою статуєю покровителя морів Посейдоном, h = 8 м.                      (слайд 26)

VII етап. Вавилон "Сади Семіраміди"                                                        (слайд 27)

"Висячі сади"

  Вирушаємо далі в дорогу. Наступний порт Вавилон. Навуходоносор для дружини Амітіс, яка сумувала в запиленому Вавилоні побудував "висячі сади". На насипних терасах палацу були розбиті "висячі сади". На висоті чотирьохярусної  споруди був побудований палац. Кожну терасу покривав великий шар чорнозему, в якому могли пускати коріння дерева. Породи рослин з усього світу привозили в повозках, їх завертали              в              вологу              рогожу.                                                            (слайд 28)

Завдання: Доведіть тотожність:                                                                   (слайд 29)

                                                                                

А чому сади називаються "сади Семіраміди" ми дізнаємося під час наступної     

подорожі.                                                                                                             (слайд 30)

Узагальнення вивченого матеріалу: ( інтерактивна вправа «Мікрофон»)

gallery_2_99_8610.gifІ. Запитання:

  1. За яким алгоритмом виносять множник з під знака корення?

     2. Як порівняти значеня виразів, що містять радикал?

ІІ. Що я вивчив на уроці, повторив, закріпив, узагальнив…                        (слайд 31)

У кінці гри-подорожі підводяться підсумки.

Підсумки уроку: Капітани підраховують кількість балів, виставляються оцінки командам в журнал:             

1 місце – 11б

2 місце- 9 б

3 місце – 7б

Оцінки (мотивація балів та їх виставлення).

Домашнє завдання:  § 16-18, №380 ,   № 385 на повторення                                                           (слайди 32,33)

 

doc
До підручника
Алгебра 8 клас (Бевз Г.П., Бевз В.Г.)
До уроку
Розділ 3. КВАДРАТНІ РІВНЯННЯ
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку