Трагікомедія «Сто тисяч» Івана Карпенка-Карого - класичний взірець українського «театру корифеїв»

Про матеріал

Ознайомити учнів з особливостями «театру корифеїв», змістом І–ІІІ дій твору; розвивати навички сприйняття інформації на слух, аналізу та коментування тексту драматичного твору, виразного читання, стислого переказування; виховувати інтерес до драматичних творів.

Перегляд файлу

Бондарівська гімназія

 

 

 

 

Урок української літератури

у  8 класі

 

 

Трагікомедія «Сто тисяч»

Івана Карпенка-Карого - класичний взірець

українського «театру корифеїв»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Вчитель: Величко С.Д.

 

 

2019 р.

Мета  уроку: ознайомити учнів з особливостями «театру корифеїв», змістом І–ІІІ дій твору; розвивати навички сприйняття інформації на слух, аналізу та коментування тексту драматичного твору, виразного читання, стислого переказування; виховувати інтерес до драматичних творів.

Теорія  літератури: поглиблення знань про трагікомедію.

Обладнання: текст п’єси, фільм «Сто тисяч»

Тип уроку: комбінований.

Хід  уроку:

І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Світова література розробила декілька «вічних» тем. Серед них — згубна влада грошей над людиною. Саме про це трагікомедія українського письменника І. Карпенка-Карого «Сто тисяч», перші три дії якої ми проаналізуємо сьогодні на уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання

2. Бесіда

- Дайте визначення поняття «драматичний  твір».

- Що таке трагікомедія? 

- А комедія? 

ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

  1. Робота над змістом п’єси

Стислий переказ

Вибіркове читання

  1. Перегляд уривків фільму «Сто тисяч»
  2. Компаративний аналіз двох творів мистецтва

      4.   Евристична бесіда

  • Яка риса характеру Калитки провокує — події, що стали зав’язкою п’єси?
  • Яким героям твору, крім Калитки,  притаманне стяжательство?
  • Як Герасим ставиться до землі? 
  • Кому заздрить Калитка? 
  • Як він ставиться до нечесних шляхів  придбання багатства?
  • Чому погоджується купити фальшиві  гроші?
  • Як Калитка ставиться до своїх  зобов’язань (історія з приданим доньки)?
  • Що спонукає героя, коли він відмовляє  своєму синові в можливості бути щасливим із коханою дівчиною?
  • Розкажіть про те, як Герасим ставиться  до своїх найманих робітників. Знайдіть цитату, що свідчить про його жадібність.
  • Схарактеризуйте відносини між Герасимом та його дружиною Параскою. Що лежить в основі їх стосунків?
  • Хто цінніший для Калитки — коні чи  дружина? Чому?
  • Як Герасим хоче розбагатіти за рахунок поміщика Смоквинова?
  • З якою радісною звісткою приїхав із  міста Савка? Чому так радіють Савка й Герасим? Чи може чесна людина радіти разом із ними?

ІV. Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Я починаю розуміти сутність  конфлікту. Це...

V. Домашнє завдання

VІ. Підсумок уроку

Найбільше мені запам’ятався герой... 

Мене вразила сцена... 

Я хочу дочитати п’єсу до кінця  тому...

 

docx
Додано
14 січня 2019
Переглядів
1639
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку