Мета: допомогти дітям зрозуміти смисл людського життя; визначити своє місце в ньому; сприяти вихованню в них людяності, чесності, працьовитості, відповідальності, любові до людей, до рідної землі.
Тренінги у виховній роботі
класного керівника
Хижняк Ірина Василівна
учитель української мови і літератури
Томаківського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ» №1
Тема: “Будувати життя чи пристосовуватися до нього?
Мета: допомогти дітям зрозуміти смисл людського життя; визначити своє місце в ньому; сприяти вихованню в них людяності, чесності, працьовитості, відповідальності, любові до людей, до рідної землі.
Вислови видатних людей:
4. “Наше життя – це те, що ми думаємо про нього”
Слово вчителя.
Ми з вами багато говоримо про різні речі: любов, дружбу, взаєморозуміння тощо. Але так мало говоримо про найголовніше, де саме ці речі й існують, - про життя. Ми живемо, пливемо за часом своєю рікою життя, іноді спокійною, іноді бурхливою, приймаємо від життя всі його дарунки й негаразди, як належне, й говоримо, що це доля. Ви вже на порозі самостійного дорослого життя, і як його прожити, будувати чи пристосовуватися до нього, ми з вами й будемо говорити.
2. Прийняття правил тренінгу. Вправа “Цеглинки”
3. Вправа “Очікування – опасіння” .
Плакат “Береги” (берег Надій і берег Реалізованих сподівань)
Діти на стікерах пишуть, що вони очікують від тренінгу, і приклеюють їх на плакат «Берег Надій»
4. Вправа “Створення моделі “ЖИТТЯ”
Марк Аврелій сказав : ” Наше життя – це те, що ми думаємо про нього”.
А що ж, на вашу думку, є життя?
Об’єдналися в три групи (за квітками).
Кожен учасник тренінгу повинен вибрати для себе 6 найважливіших для нього цінностей життя ( із даного списку). Трохи далі від цінностей написати мрію свого життя. Та на реалізацію цінностей витрачаємо час, тож, щоб встигнути здійснити мрію, треба віддати 1 цінність, потім ще одну. І, віддавши цінність, наближаємо свою мрію.
Об’єднатися в три групи (за тваринками). Спікер кожної групи витягує завдання для обговорення.
(За словами письменника Івана Багряного.)
Об’єднатися в три групи (за кольорами).
Під спокійну мелодію учні, закривши очі, слухають роздуми зневіреної в житті людини, яка не може пристосовуватися до життя.
На стікерах пишуть побажання цій людині.
На плакаті записуємо послання-побажання у світ, у майбутнє.
На стікерах пишуть, чи справдилися їхні очікування від заняття і прикріплюють їх на плакат «Берег реалізованих сподівань»
Життя – це можливість,
Скористайся ним.
Життя – це краса,
Милуйся нею.
Життя – це мрія,
Здійсни її.
Життя – це виклик,
Прийми його.
Життя – це повинність
Твоя насущна,
Виконай її.
Життя – це гра,
Стань гравцем.
Життя – це багатство,
Не розтрать його.
Життя – це кохання,
Насолоджуйся ним сповна.
Життя – це таємниця,
Пізнай її.
Життя – це король лиха,
Побори все.
Життя – це пісня,
Доспівай її до кінця.
Життя – це боротьба,
Стань борцем.
Життя – це прірва невідомого,
Ступи в неї, не боячись.
Життя – це фортуна,
Шукай цю мить.
Життя таке чудове,
Не згуби його.
Це твоє життя,
Борись за нього!
Хай буде все небачене побачено,
Хай буде все пробачене пробачено.
Єдине, що від нас іще залежить, –
Принаймні вік прожити, як належить!
1