Тренінг “Будувати життя чи пристосовуватися до нього?

Про матеріал

Мета: допомогти дітям зрозуміти смисл людського життя; визначити своє місце в ньому; сприяти вихованню в них людяності, чесності, працьовитості, відповідальності, любові до людей, до рідної землі.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тренінги у виховній роботі

 класного  керівника

 

 

 

 

 

 

 

 

Хижняк Ірина Василівна

учитель української мови і літератури

Томаківського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ» №1

 

 

 

 

 

   

Тема:    “Будувати життя чи пристосовуватися до нього?

Мета:  допомогти дітям зрозуміти смисл людського життя; визначити своє місце в ньому; сприяти вихованню в них людяності, чесності, працьовитості, відповідальності, любові до людей, до рідної землі.

Вислови видатних людей:

  1. “Пора перестати чекати несподіваних подарунків від життя, а самому робити життя”
  2. “Лиш той життя і волі гідний, хто б’ється день у день за них”
  3. “Життя – це мить, зумій його прожити”

      4.  “Наше життя – це те, що ми думаємо про нього”

 

Хід заняття

 

Слово вчителя.

Ми з вами багато говоримо про різні речі: любов, дружбу, взаєморозуміння тощо.  Але так мало говоримо про найголовніше,  де саме ці речі й існують, - про життя. Ми живемо, пливемо за часом своєю рікою життя, іноді спокійною, іноді бурхливою, приймаємо від життя всі його дарунки й негаразди, як належне, й говоримо, що це доля.  Ви вже на порозі самостійного дорослого життя, і як його прожити, будувати чи пристосовуватися до нього, ми з вами й будемо говорити.

  1.      Вправа “ Я у майбутньому” ( знайомство через 10 років). 

2.       Прийняття правил тренінгу.   Вправа “Цеглинки”


  • Приходити вчасно
  • Бути активним
  • Бути позитивним
  • Правило піднятої руки
  • Думка кожного – цінна
  • Не критикувати
  • Камінець у башмаку
  • Тут і зараз

 

3.      Вправа “Очікування – опасіння” .

 

   Плакат “Береги” (берег Надій і берег  Реалізованих сподівань)

 Діти на стікерах пишуть, що вони очікують від тренінгу, і приклеюють їх на плакат «Берег Надій»

4.   Вправа “Створення моделі   “ЖИТТЯ”

               Марк Аврелій сказав :     ” Наше життя – це те, що ми думаємо    про    нього”.                                                                      

           А що ж, на вашу думку, є життя?

 

 

 


 


 

      

     

  1.               Та ми з вами не живемо на безлюдному острові. Життя – це і люди, а  люди бувають різні. Є такий вислів: ”Не бійся друзів, в гіршому випадку вони можуть тебе зрадити.  Не бійся ворога, в гіршому випадку він може тебе вбити. Бійся байдужих, саме з їхньої мовчазної згоди скоюються і зради, і вбивства”.

 

Об’єдналися в три групи (за квітками).

  •    І група       Чому зраджують друзі?
  •   ІІ група       Чому вбивають вороги?
  •   ІІІ група      Чому люди бувають байдужими?   

                             

  1.        Рухавка   “Булочка з корицею”

 

  1.               Вправа   “Цінності у моєму житті”

 

  Кожен учасник тренінгу повинен вибрати для себе 6 найважливіших для нього цінностей життя ( із даного списку).  Трохи далі від цінностей написати мрію свого життя. Та на реалізацію цінностей витрачаємо час, тож, щоб встигнути здійснити мрію, треба віддати 1 цінність, потім ще одну. І, віддавши цінність, наближаємо свою мрію.

 

  • Чи легко було віддавати цінність?
  • Чи здійсниться ваша мрія, коли життя буде неповноцінним?

 

  1.               Вправа.

       Об’єднатися в три групи (за тваринками).    Спікер кожної групи        витягує      завдання для обговорення.

                                               (За словами письменника Івана Багряного.)

 

  •                   І група       -    “Людина – найвеличніша з усіх істот”
  •                   ІІ група     -    “Людина – найнещадніша з усіх істот”
  •                   ІІІ група   -    “Людина – найпідліша з усіх істот”

 

  1.         Вправа  “Яким я бачу своє майбутнє?”

     Об’єднатися в три групи (за кольорами).

 

  •   І  група      Ви – сучасні. Яким бачите своє майбутнє?
  •  ІІ група     Ви – ваші батьки. Яким, на вашу думку бачать     ваше     майбутнє батьки?
  • ІІІ група      Ви – ваші діти. Яким бачать своє майбутнє    ваші діти?

 

  1.  Вправа – релаксація.

 

             Під спокійну мелодію учні, закривши очі, слухають роздуми    зневіреної в житті людини, яка не може пристосовуватися до життя.

         На стікерах пишуть побажання цій людині.

 

  1.   Вправа.  Плакат   «Послання у світ»

              На плакаті записуємо послання-побажання у світ, у майбутнє.

 

  1. Вправа “Очікування – опасіння” (берег Реалізованих сподівань)

      На стікерах пишуть, чи справдилися їхні очікування від заняття і прикріплюють їх на  плакат     «Берег реалізованих сподівань»

 

  1.   Прощання.             Побажання членам тренінгу  

Життя – це можливість,

Скористайся ним.

Життя – це краса,

Милуйся нею.

Життя – це мрія,

Здійсни її.

Життя – це виклик,

Прийми його.

Життя – це повинність

Твоя насущна,

Виконай її.

Життя – це гра,

Стань гравцем.

Життя – це багатство,

Не розтрать його.

Життя – це кохання,

Насолоджуйся ним сповна.

Життя – це таємниця,

Пізнай її.

Життя – це король лиха,

Побори все.

Життя – це пісня,

Доспівай її до кінця.

Життя – це боротьба,

Стань борцем.

Життя – це прірва невідомого,

Ступи в неї, не боячись.

Життя – це фортуна,

Шукай цю мить.

Життя таке чудове,

Не згуби його.

Це твоє життя,

Борись за нього!


 

  


 

  1.     Побажання вчителя.

Хай буде все небачене побачено,

Хай буде все пробачене пробачено.

Єдине, що від нас іще залежить, –

Принаймні вік прожити, як належить!    


 

 

      


 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
12 травня 2018
Переглядів
1019
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку