Мета. Виховувати почуття гордості за статус школяра, приналежності до учнівського колективу ровесників і друзів; розвивати інтерес і любов до знань, вчити самостійно і творчо їх здобувати; формувати пізнавальні здібності першокласників
Свято «Ми тепер вже школярі!»
Ведучий 1. День сьогодні такий незвичний –
Сонце встало, умите в росі,
І лунає дзвіночок закличний,
Щоб зібрались на свято усі.
Ведучий 2. Добрий день! Раді вас вітати на нашім урочистім святі! Ну що, усі зібралися на свято?
Ведучий 1. Та ні, когось не вистачає… Самі ж бо відгадайте, а потім радо привітайте.
(Звучить на мотив пісні «Бу-ра-ті-но».)
До школи радо хто спішить?
Хто старанно уроки вчить?
Хто хоче все на світі знать,
Уміє і читать-писать?
Усі їх завжди пізнають.
Скажіть-но, як цих діток звуть?
Усі. ШКО-ЛЯ-РІ!
(Під музичний супровід виходять школярі.)
Ведучий 2. Сьогодні у нас особливе свято – ми приймаємо в сім’ю наймолодших школярів – першокласників. Ви провчились вже 3 місяці. Тож сьогодні повинні переконати присутніх, що вже стали учнями, справжніми школярами!
Дитина 1. Зовсім-зовсім ще недавно,
Вересневої пори,
Мами в школу нас за руки
Несміливих привели.
Дитина 2. А сьогодні ми вже справжні,
Справді справжні школярі!
Бо вже успіхів всіляких
Ми, нарешті, досягли!
(Виконання першокласниками пісні «Добрий ранок».)
1 куплет. От і літо вже промчало,
Осінь стала на поріг
В школу ми приготували
Зошити і Букварі.
2 куплет. До побачення веселий
наш улюблений садок,
Осінь нам доріжку стеле,
Дзвоник кличе на урок.
3 куплет. Сонце радісно сіяє,
Усміхається в дворі,
Наче нас воно вітає:
-Добрий ранок, школярі!
(Під музичний супровід з’являється Мальвіна.)
Мальвіна. Доброго дня, дорогі діти! Мене звуть – Мальвіна. Чула, що ви хочете стати справжніми школярами. Я отримала телеграму від своєї подруги – Бджілки-трудівниці, яка живе у Країні Знань. Ось, що вона пише:
Дорогі першокласники!
Запрошую вас у Країну Знань! Чекаю вас з нетерпінням. Бажаю успіхів на шляху до Країни Знань!
Ваша Бджілка-трудівниця.
Ведучий 1. Це означає, що ви повинні проявити кмітливість, увагу, сміливість та вміння товаришувати. Діти, ви готові до такої подорожі?
Діти. Так!
Ведучий 1. Тоді ми зараз утворимо уявний потяг та помандруємо у Країну Знань, а допоможе нам Мальвіна.
(Діти стають один за одним, першою стає Мальвіна, під звук гудіння потягу пересуваються по класу.)
Ведучий 1. Перша станція – Казкова. Відгадайте загадки та покажіть на малюнках казкових героїв.
1. Маленьке мишеня біди наробило,
Біленьке яєчко хвостиком розбило.
Сумує бабуся, дідусь витирає сльозу,
А курочка кудахче : «Я вам золоте принесу.»
Яка це казка? («Курочка ряба»)
2. Розкажу вам, діти, казку
Я про кішку, про собачку,
І про діда, і про бабу,
І про мишку сіроманку.
Я скажу, а ви згадайте,
Назву казки відгадайте. («Ріпка»)
3. Знайшов півник колосок,
Змолов борошна мішок,
Спік негайно у печі
Пиріжки та калачі.
Мишенят не пригощав,
Бо жоден з них не помагав.
Яка це казка? («Колосок»)
4. Бабуся онучку дуже кохала,
Шапочку червону їй подарувала.
Дівча ім’я забула сказати.
Ну, відгадали, як її звати? (Червона Шапочка)
5. Ой, набридло на віконці,
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ. Хто це? (Колобок)
Ведучий 1. Молодці, усі казки знаєте. Тож вирушайте у подорож до другої станції.
(Під звук гудіння потягу діти колоною пересуваються по класу.)
Ведучий 2. Друга станція – Загадкова. Відгадайте загадки про школу. (Коли діти кажуть відповідь, ведучий показує предмет шкільного приладдя.)
І не тільки я – весь клас!
Пишем гарно, як один,
Бо «обличчя учня» він. (Зошит)
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
Хоч сама завжди мовчу. (Книжка)
Бо він пише і малює,
Хто ж цей славний молодець?
Здогадались? (Олівець)
Вчив писати дітвору,
В нього гарна є онучка:
Кулькова гарненька… (ручка)
То дзвенить шкiльний... (Дзвiнок)
На сторiнках... (Букваря)
Хто до школи йде? (Школяр)
Ведучий 2. Молодці! Усі загадки відгадали. Тож вирушайте у подорож до третьої станції.
(Під звук гудіння потягу діти колоною пересуваються по класу.)
Ведучий 1. Третя станція – Ігрова. Давайте трошки пограємо. Гра називається «Дзвінок на урок»:
Кольорові кола – це ваші класи. Ви повинні ходити між кольоровими колами, а коли продзвенить дзвоник, то швидко займаєте «класи», стаєте у коло. У кожному колі може стояти один учень.
Ведучий 1. Молодці! Які ви швидкі та кмітливі! Сідайте у потяг та вирушайте до четвертої станції.
(Під звук гудіння потягу діти колоною пересуваються по класу.)
Ведучий 2. Четверта станція – Лічилочка. Розв’яжіть казкові задачі.
Ведучий 2. Молодці! Ви розумні, діти! Сідайте у потяг та вирушайте до п’ятої станції.
(Під звук гудіння потягу діти колоною пересуваються по класу.)
Ведучий 1. Остання станція – Країна Знань. До нас на свято прийшли гості із Країни Знань. Послухайте, що вони вам хочуть сказати. Слово надається директору школи – Галині Олексіївні.
(Виступ директора.)
Ведучий 2. Слово надіється нашій вчительці – Тетяні Дмитрівні.
(Виступ вчительки.)
Ведучий 2. До нас на свято прийшли випускники початкової школи, а зараз учні 5 класу. Вони дуже хочуть до вас звернутися.
1. Милі наші малюки!
Ми прийшли до вас на свято,
Хочемо ми вам сказати:
2. Вчительку нашу ви дуже любіть,
І уроки завжди вчіть.
Будьте чемними завжди,
Щоб хвалили вас батьки.
3. Ми бажаєм вам щоранку
Прокидатись спозаранку.
Добре вчитись і трудитись,
І ніколи не сваритись.
Ведучий 1. Дякуємо нашим гостям за щирі побажання.
(Під музичний супровід з’являється Бджілка-трудівниця.)
Бджілка. Добрий день, першокласники! Ви виконали усі завдання і потрапили до Країни Знань.
Я – бджілка-трудівниця,
Мені на місці не сидиться.
Над садком літаю,
Мед солодкий збираю.
Живу я у Країні Знань. Я дуже люблю працювати. Якщо ви хочете, щоб вас називали справжніми школярами, повинні бути працьовитими, наполегливими, старанними, кожну справу доводити до кінця та дотримуватись шкільних правил.
Ведучий 2. А ми ці правила вже знаємо! Правда, діти? (Відповіді дітей.)
Учень 1. Ми у школі вже прижились,
Правил добрих ми навчились.
Ось послухайте ви їх,
Ми дотримуємося усіх.
Учень 2. Решта правил – по порядку:
Вранці стали на зарядку.
Потім вмились, одягнулись,
Перед дзеркалом всміхнулись,
Учень 3. Все – по формі, ладно, чисто,
Вирушаєм в школу ми.
Учень 4. Заходить вчитель – треба встати,
Коли дозволять – тихо сядь.
Учень 5. Спитати хочеш – не гукай, (Свариться пальчиком.)
А тільки руку піднімай. (Піднімає руку.)
Учень 6. У школі парту бережи
І на парті не лежи.
Учень 7. Щоб урок минув не марно,
Треба сісти рівно, гарно.
Учень 1. Не базікай на уроках,
Як папуга чи сорока.
Бджілка. Молодці, діточки! Усі правила знаєте. Якщо ви хочете стати справжніми школярами, повинні дати урочисту обіцянку виконувати шкільні правила.
Ведучий 1. Прошу всіх першокласників встати.
Бджілка. Перше правило – учитись
Дуже старанно – на дванадцять.
Першокласники. Обіцяємо!
Бджілка. Друге правило – трудитись,
Батькам вдома помагать.
Першокласники. Обіцяємо!
Бджілка. Бути чесним і правдивим –
Третє правило у нас.
Першокласники. Обіцяємо!
Бджілка. Бути другом незрадливим,
Клас – за тебе, ти – за клас.
Першокласники. Обіцяємо!
Бджілка. Мудре правило четеверте:
Знай і друзям розкажи,
Наполегливо й уперто
Економ і бережи.
Парту, книгу, кожну річ.
Берегти, любіть природу –
Це наказ твого народу.
Першокласники. Обіцяємо!
Бджілка. П’яте правило: читати,
Малювати і співати,
Грати із товаришами,
І дружити з малюками.
Першокласники. Обіцяємо!
Бджілка. Вітаю вас, діти! Тепер ви – справжні школярі! Той, хто буде дотримуватись цих правил, кожен день отримуватиме по «бджілці». Їх даватимуть вам ваші вихователі. А наприкінці кожного місяця той, хто отримає найбільше «бджілок», отримає і сюрприз від мене.
Ведучий 1. Дякуємо тобі, Бджілка-трудівниця! Наші першокласники хочуть заспівати для тебе пісню.
(Виконання першокласниками пісні «Ми - першокласники».)
Нові портфелики, а в них Букварики.
Не так-то просто серед друзів нас знайти.
Приспів.
Ми першокласники, ми однокласники,
О, як нам весело до школи разом йти.
Ми пишем палички, крючечки, галочки.
Складаєм літери докупки у склади.
Приспів.
Малюєм пташечки, вітки комашечки,
Співаєм весело, ти, пісенько, лети.
Приспів.
Ведучий 1. Учися, дитино, учися,
То й успіх до тебе прийде.
Уважно до Бога молися,
Уміло сприймай добре все.
Ведучий 2. Учися, щоб бути щасливим,
Учися, щоб край розквітав,
Щоб в хаті був образ і книги,
Щоб ти українцем зростав.
Ведучий 1. На цьому наше свято закінчується. Усім бажаємо добра, наснаги та щастя.
1