Тренінг "Чому важливо знати про екологічне маркування"

Про матеріал
Заняття може бути проведено до Всесвітнього дня екологічного маркування або бути одним із заходів з екологічного напрямку в класному колективі
Перегляд файлу

 

Тренінг для учнів 8-9 класів

«Чому важливо знати про екологічне маркування?»

Мета: ознайомлення учнів з екологічним маркуванням І типу в Україні, тренінг навичок відповідального споживання, екологічної культури, критичного мислення у повсякденному житті.

Очікувані результати

Наприкінці заняття учасники тренінгу:

  • усвідомлюють важливість екологічного маркування для кожного члена суспільства;
  • уміють розрізняти екологічне маркування  І типу України на споживчих товарах;
  • можуть пояснити одноліткам і батькам значення екологічного маркування.

Обладнання і матеріали:

  • фліпчарти, листи білого картону для міні-плакатів;
  • олівці, фломастери, маркери;
  • комп’ютер з проектором для показу відеоматеріалів та презентації;
  • паперові птахи за кількістю учасників тренінгу;
  • за можливості – товари з екологічним маркуванням «Зелений журавлик».

Орієнтовний план заняття

№ з/п

Активності

Час  виконання

1

Привітання. Оголошення теми тренінгу

2 хв.

2

Стартові завдання

Вправа «Ти – молодець!»

Вправа на очікування «Птахи»

 

4 хв.

3 хв.

3

Інформаційне повідомлення про екологічне маркування. Презентація

8 хв.

4

Мозковий штурм «В чому користь екологічного маркування?»

Вправа «Для мене важливо…»

3 хв.

 

5 хв.

5

Руханка «Танок журавликів»

2 хв.

6

Перегляд та обговорення відеоролика

5 хв.

7

Робота в групах «Поділися інформацією з друзями». Створення рекламних міні-плакатів про екомаркування. Презентація створених медіапродуктів

12 хв.

8

Підсумкові завдання. Зворотній зв’язок

Вправа «Відкритий мікрофон»

Вправа «Птахи»

 

5 хв.

1 хв.

 

Загальна тривалість тренінгу

50 хв.

 

 

 

 

Хід заняття

  1. Привітання. Оголошення теми зустрічі

Тренер:   - Вітаю всіх учасників тренінгу. Зараз поплескайте в долоні ті, хто хоч раз щось купував у магазинах. (Учасники плескають). Ви посміхаєтесь, бо моє завдання здалося вам кумедним. Чому? (Учасники відповідають)

Отже, всі ми споживачі, а значить, тема нашого тренінга буде небайдужою для кожного.

  1. Стартові завдання

Вправа «Ти – молодець!»

Учасники тренінгу по черзі називають себе та продовжують фразу «Я – відповідальний споживач, тому що…». Інші учасники тренінгу промовляють «Ти – молодець!» і плескають у долоні.

Вправа «Птахи»

Учасники записують свої очікування від даного тренінгу на паперових пташках (це можуть бути також квіти, метелики тощо). Пташок залишають при собі.

  1. Інформаційне повідомлення про екологічне маркування

Тренер:   - Називаючи себе відповідальними споживачами, ви наводили різні аргументи, і це дуже добре. Сьогодні ми опануємо ще один спосіб стати відповідальними споживачами – навчимося розрізняти товари з екологічним маркуванням.

( Перегляд відеороликів « Всесвітній день екологічного маркування- 2020» та «Екологічне маркування продукції» (2019) – з рекомендованих матеріалів на сайті ЕкоМОН).

Тренер:   - Якщо у вас виникли якісь питання  або зауваження, давайте обговоримо їх.   (Обговорення побаченого у відеоматеріалі).

  • Ваші питання показують, що інформація про екологічне маркування для вас не байдужа. Давайте переглянемо слайди презентації, де називаються переваги продукції, що має екологічне маркування.

(Ознайомлення з інформацією презентації по екологічне маркування – слайди 9-12 (з рекомендованих матеріалів на сайті ЕкоМОН).

  1. Мозковий штурм

Учасники тренінгу діляться своїми враженнями та висновками від почутого повідомлення, відповідаючи на питання «В чому користь екологічного маркування?» Варіанти відповідей записуються на загальному плакаті.

Вправа «Для мене важливо…»

Учасники тренінгу на окремому листку паперу пишуть, чому для кожного з них особисто важливо знати про екологічне маркування в Україні. Записане озвучується кожним учасником тренінгу і за необхідності обговорюється.

  1. Руханка «Танок журавликів»

Вихідне положення – сісти прямо, ногами твердо впертися в підлогу.

Злегка розкачуватися вперед-назад верхньою частиною тіла. Відтак перевести ці рухи у колові. Можна заплющити очі. Поступово експериментувати з іншими рухами ( махи руками, рухи плечима тощо).

  1. Перегляд відеоролика «Екологічне маркування продукції» (2018).
  2. Робота в групах «Поділися інформацією з друзями»

Тренер:  - Як ви думаєте, з якою метою створено цей відеоролик? (Відповіді учасників).

  • Чому важливо, щоб про екомаркування знали якомога більше людей? (Відповіді учасників).
  • Зараз і у нас буде можливість створити медіапродукт, який допоможе розповсюджувати інформацію про екомаркування.

Учасники тренінгу об’єднуються в групи і отримують завдання створити рекламний міні-плакат, де пропагується екомаркування «Зелений журавлик». Після закінчення роботи групи презентують свої медіапродукти.

  1. Підсумкові завдання. Зворотній зв’язок

Вправа «Відкритий мікрофон»

Учасники тренінгу по черзі продовжують фразу «З цього тренінгу я дізнався/лась…»

Вправа «Птахи»

Учасники тренінгу розміщують своїх паперових птахів із записаними очікуваннями від заняття на «дереві» в залежності від того, наскільки їхні очікування було реалізовано (на землі, на стовбурі, на гілках дерева, на верхівці).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінка компетентності учасників тренінгу

  Під час проведення тренінгу про екологічне маркування учасниками була виявлена висока активність, оскільки тренінгова форма роботи сама по собі вимагає активних дій від її учасників. До того ж тема тренінгу для учнів близька і зрозуміла , оскільки вони вже розуміють важливість якісної продукції для споживача.

  Під час виконання тренінгових вправ учасники зазначали, що з поняттям екологічного маркування вони раніше не знайомились, інформація для них була абсолютно нова. Тому зацікавленість процедурою екомаркування та її функцією була доволі високою.

  Учні задавали наступні питання після перегляду відеоматеріалу про екомаркування:

  • Чи проходять процедуру екомаркування якісь види товарів, крім названих у презентації (наприклад, іграшки, канцелярські товари тощо)?
  • Які ще види маркування в Україні, крім «Зеленого журавлика», заслуговують довіри споживача?
  • Чи є гарантія, що продукція із екомаркуванням дійсно пройшла процедуру експертної оцінки (чи не бувають випадки незаконного нанесення екомаркування на товари виробниками)?

Учасники тренінгу зазначали, що ні вони, ні їхні батьки ніколи раніше не звертали уваги на види маркування на товарах. Аналізуючи перебіг тренінгу, можу впевнено констатувати, що його тема зацікавила учасників, і вони поділяться набутою інформацією з дорослими та друзями. Пошук товарів із «Зеленим журавликом» стає для них квестом, про знайдені види продукції вони будуть повідомляти один одному.

 Про результативність тренінгу свідчить і виконана учасниками вправа на очікування, де вони розмістили своїх паперових пташок на високому рівні.

 

 Дякую організаторам конкурсу, оскільки темою екомаркування зацікавились не тільки учні класу, де проводився тренінг, а також сама учасниця конкурсу та її колеги. Вважаю потрібним ознайомлення з даною темою  починаючи з початкової ланки освіти (наприклад, на уроках курсу «Я досліджую світ»).

docx
Додано
15 грудня 2020
Переглядів
521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку