"Тренінг для батьків"

Про матеріал
Мета тренінгу: усвідомлення різниці між "світом" дитини і дорослого, емоційних переживань, мотивації поведінки.
Перегляд файлу

 

Тренінг для батьків «Два світи»

 

Мета: усвідомлення різниці між «світом» дитини і дорослого, емоційних переживань, мотивації поведінки; набуття навичок аналізу причин поведінки дитини, з огляду на позицію дитини.; ознайомлення з поняттями «прийняття» дитини, особливостями батьків, які приймають і не приймають дитину, впливом негативних установок.

 

Хід заняття

 

  1. Привітання батьків.
  2. Презентація мети  тренінгу..
  3. Вправа-знайомство. «Сімейний фотоальбом».

 

Мета: познайомити учасників, сприяти згуртуванню групи, створенню позитивної атмосфери й комфорту.

 

Батьки виконують малюнок «Моя сім’я», використовуючи різні асоціації.

 

 

І. Вправа «Дерево сподівань».

Мета: одержати інформацію, що стосується сподівань учасників тренінгу.

 

Учасники на аркушах записують свої очікування від тренінгу.

 

Інформаційна частина «Особливості дитячого світу».

 

Ми часто вважаємо, що діти мають нас і навколишній світ розуміти так само, як дорослі, але це — найбільша омана. Діти роблять свої висновки зогляду не тільки на те, що ми їм говоримо, а й на те, що ми при цьому робимо, як поводимося з іншими людьми. Наш особистий приклад часом більше виховує, ніж навчання.

 

Особливості дитячого світу порівняно зі світом дорослих:

•відсутність сформованих поглядів;

 

•швидкість перевтілення;

•емоційність;

•висока мінливість;

•необтяженість побутовими турботами;

•відкритість:

•імпульсивність;

•злиття із зовнішнім світом;

•життя реальними подіями;

•повнота співчуття.

 

 

ІІ. Вправа «Біль про права»

Учасники об'єднуються у 2 групи («Діти», і «Батьки»).

 

Мета кожної групи – скласти список своїх прав. Потім вони по черзі називають ці права один одному. При цьому кожне право може бути внесене в остаточний список тільки тоді, коли воно прийнято іншою стороною. Кожна сторона може відхилити якесь право або наполягати на його зміні.

 

Права батьків

  • Давати поради, вказівки.
  • Контролювати виконання обов'язків.
  • Заохочувати.
  • Вибирати разом з дитиною школу, секції, гуртки.
  • Захищати свою дитину, піклуватися про неї.
  • Отримувати любов, повагу, увагу з боку дитини.
  • Карати.
  • Любити дитину.
  • Мати право на помилку.

 

Права дітей

  1. Приймати або не приймати поради.
  2. Мати і виражати свою думку. не зважаючи на батьківську.
  3. Вибирати свій імідж і спосіб дозвілля.
  4. Отримувати любов і увагу з боку батьків.
  5. Любити батьків.

 

  1. Вибір друзів та їжі. Помилятися і бути пробаченим.

 

 

ІІІ. Інформація про дві території.

 

«Я маю знати про дитину все...», «У нього (неї) не має бути ніяких таємниць від мене»,—так вважають багато батьків. Як бачимо, рівень контролю за дитиною досить високий. З чим це пов'язано?

 

Давайте, уявно, розглянемо дві території—дорослу й дитячу.

Найкраще ця модель може бути продемонстрована на прикладі «території матері».

 

Ми бачимо,  що в період виношування плоду територія дитини цілком належить матері, знаходиться під її контролем.

 

Згодом, поява на світ дитини  лише трішки змінює ситуацію — за територією дитини так само потрібен невсипущий контроль.

 

Але подальші події  розгортаються таким чином, що дитина все частіше й частіше починає виходити з поля зору матері, і, зрештою, метою її розвитку стає самостійність.

 

Звичайно, цей процес поступовий та індивідуальний, з постійною передачею прав і відповідальності в міру готовності дитини діяти незалежно від матері, однак уся проблема в тому, наскільки батьки готові надати ці права. Іноді на цих «територіях» можуть відбуватися цілі бої — дитині доводиться боротися за обстоювання своєї самостійності, або, навпаки, ситуація «маминого крильця» її дуже влаштовує, зате маму дуже обтяжує соціальна неспроможність дорослої дитини.

 

ІV. Вправа «Риси моєї дитини».

 

 

Що мене засмучує в моїй дитині

Що мене тішить у моїй дитині

    1   

 

 

    2

 

 

    3

 

 

 

V. Вправа «Дерево підсумків» (на намальованих яблуках батьки записують свої враження від  тренінгу).

VІ. Легенда В.Сухомлинського «Хто найкращий майстер на землі».

 

Це було дуже давно. В одному селі в Україні дівчата і жінки вирішили показати свою майстерність. Домовилися, що в неділю усі прийдуть на сільський майдан і кожна принесе найкраще, що вона зробила своїми руками: вишитий рушник, мереживо, скатертини, одяг...

 

У призначений день усі дівчата і жінки прийшли на майдан, принесли безліч цікавих речей. У старих, які повинні були назвати найкращих майстринь, очі розбігалися.

 

Дружини й дочки багатіїв принесли вишиті золотом покривала, тонкі мережані фіранки, на яких були вив'язані дивовижні птахи. Але переможницею стала дружина бідняка Марина. Вона не принесла ні вишитого рушника, ні мережив. Хоча все це чудово вміла робити. Вона привела п'ятирічного сина Петруся. А він приніс жайворонка, якого сам вирізав з дерева, приклав жайворонка до губ, і той защебетав, як живий. Усі завмерли, ніхто не поворухнувся. Всіх зачарувала пісня, і раптом у блакитному небі заспівав живий жайворонок, якого привабив спів із землі...                                                              

Слова-побажання батькам.

 

Пам'ятайте, що дитина — це дзеркало життя своїх батьків. Як у краплі води відбивається сонце, так і в дітях відображається духовне багатство мами і тата. Робіть усе, щоб дитинство і майбутнє ваших дітей було прекрасним. Любові та взаєморозуміння, успіхів і щастя вам і вашим дітям!

                              

                                      

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 лютого 2022
Переглядів
3061
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку