Тренинг для батьків
«Ну-мо, батьки, часу не гаємо, разом з дітьми граємо!»
Мета: збагатити знання батьків про ігри з дітьми, їх роль у вихованні, навчанні та корекційній роботі з подолання мовних недоліків. Збагатити чуттєвий досвід батьків, познайомити на практиці з сенсорним тренингом та принципами сенсорної інтеграції. Визвати емоційний відклик на участь в іграх, сприяти знайомству батьків та розвивати взаємодію через командні ігри.
Обладнання: бейджі з іменами, маркери, м’ячі малі, фітболи, степи, маршмеллоу, сухий басейн, фігурки овочів, геометричні фігури.
Анкета для батьків
1. Що найбільш важливо, на Вашу думку, для розвитку вашої дитини?
а) спорт б) малювання в) читання книг г) спілкування, ігри
д) інше_____________________________________________________________
2. Хто з членів сім'ї найчастіше грає з дитиною?
· Мама; · Папа; · Старша (молодша) дитина; · Бабуся;
· Дідусь; · Друзі; · Грає один (одна).
3. Звідки, на Ваш погляд, з'являються ігрові сюжети дитини?
а) з ігор дитячого садка
б) телебачення і комп'ютерних ігор
в) прочитаної книжки
г) інше ____________________________________________________________
6. Чи пропонуєте ви дитині ігри з свого дитинства? Які? __________________________________________________________________
7. Які якості вам хотілося б розвинути в своїй дитині?
___________________ _____________________ ___________________
8. Ваші очікування від мовної групи:
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
Дякуємо за участь!
(Закріпити на видному місці. Звертатися до квітки після кожної гри)
Мовні ігри
Такий саме тренинг проводимо вже вдруге в ІРЦ, виключаючи командні іги.
(розкладаємо перед дитиною різні предмети (іграшки) та просимо назвати лише ті, які мають однакову форму (квадрат, коло та ін.) після чого граємо тільки словами)
(дивлячись на зображення дитина має сказати, яку дію виконує об'єкт.) Старші діти орієнтуються лише на слово, ускладнений варіант добираємо дієслова до неживого об’єкта.
(дорослий називає слово (показує малюнок), а дитина називає частини з яких він складається. Наприклад: дерево – корінь, стовбур, гілки, листя, квіти, плоди)
(добір якісних прикметників. Наприклад: Стакан – скляний, виделка - залізна)
( до певної групи предметів дитина має назвати узагальнююче слово. Наприклад: груша, яблуко, слива – це фрукти)
Ігри для розвитку граматичного ладу мовлення:
(до запропонованого слова додати займенник. Наприклад: Моя лялька, мій м’яч)
(рахуємо кількість предметів та співвідносимо з числом 1, 2, 5. Наприклад: один м’яч, два м’ячі, п’ять м’ячів)
(дорослий називає предмет, а дитина каже, що в неї його немає)
Для ускладнення називаємо предмети у множині.
КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТ» ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ МІСТА АВДІЇЇВКА ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
Тренінг
«Ну-мо, батьки, часу не гаємо, разом з дітьми граємо!»
2019 р.
Мета тренінгу:
Перелік ігор
Ігри для розвитку ритміко-мелодико інтонаційної основи мовлення:
(плескаємо у долоні нескладний ритм і просимо дитину повторити його)
Ігри для розвитку уваги, мислення, пам’яті:
(підкидання м’яча та виконання різних вправ з ним)
(розклади фрукти та овочі у різний посуд, вправа виконується на великому м’ячі чи гойдалці)
(складати речення, поєднуючи випадково вибрані предмети)
(серед поданих предметів дитина має знайти зайвий предмет та пояснити свій вибір)
(розкладаємо іграшки та просимо дитину запам’ятати їх послідовність, після чого змінюємо предмети місцями, а дитина має сказати що змінилося)
Ігри для збагачення словника:
( до дієслова добираємо усі можливі іменники)