Тренинг для батьків "Граємо з дитиною всією родиною"

Про матеріал
Тренинг для батьків, під час якого вони навчаться грати в ігри, що допопмагають формувати ритміко-інтонаційну основу мовлення, збагачувати активний та пасивний словник, формувати граматичний лад, розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, вміння взаємодіяти з іншими учасниками гри, навчитися виконувати правила.
Перегляд файлу

 

Тренинг для батьків

«Ну-мо, батьки, часу не гаємо, разом з дітьми граємо!»

Мета: збагатити знання батьків про ігри з дітьми, їх роль у вихованні, навчанні та корекційній роботі з подолання мовних недоліків. Збагатити чуттєвий досвід батьків, познайомити на практиці з сенсорним тренингом та принципами сенсорної інтеграції. Визвати емоційний відклик на участь в іграх, сприяти знайомству батьків та розвивати взаємодію через командні ігри.

Обладнання: бейджі з іменами, маркери, м’ячі малі, фітболи, степи, маршмеллоу, сухий басейн, фігурки овочів, геометричні фігури.

  1. Анкетування (поки збираються батьки)

Анкета для батьків

1. Що найбільш важливо, на Вашу думку, для розвитку вашої дитини?

а) спорт          б) малювання        в) читання книг       г) спілкування, ігри

д) інше_____________________________________________________________

2. Хто з членів сім'ї найчастіше грає з дитиною?

· Мама;             · Папа;           · Старша (молодша) дитина;            · Бабуся;

· Дідусь;           · Друзі;          · Грає один (одна).

3. Звідки, на Ваш погляд, з'являються ігрові сюжети дитини?

а) з ігор дитячого садка

б) телебачення і комп'ютерних ігор

в) прочитаної книжки

г) інше ____________________________________________________________

6. Чи пропонуєте ви дитині ігри з свого дитинства? Які? __________________________________________________________________

7. Які якості вам хотілося б розвинути в своїй дитині?

___________________         _____________________       ___________________

8. Ваші очікування від мовної групи:

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

Дякуємо за участь!

 

  1. Складання квітки розвитку.

(Закріпити на видному місці. Звертатися до квітки після кожної гри)

  • Виберіть ті пелюстки, на яких написані якості, які ви б хотіли розвинути у своїй дитині: відчуття рівноваги, відчуття темпу й ритму, співдружність рухів рук, ніг, очей, відчуття довіри до дорослого, товариша, уважність, чутливість органів відчуття,  терплячість, окомір, витримка, мислення, діафрагмальне дихання, рухливість артикуляційного апарату, вміння чекати (покласти пару порожніх аркушів, може допишуть щось своє)
  1. Перелік ігор:
  • Знайомство з фактурними м’ячами (у кожного учасника в руках мяч – усі різні за розміром, матеріалом, вагою, кольором): називаємо своє ім’я, прокочуючи м’яч між долонями по колу (усі повторюють), завершуємо прокочуванням по якійсь частині тіла з називанням її та передаємо м’ячі по колу вправо.)
  • «Фрукти-овочі» - на фітболі один, другий тримає за ноги – діставати з сухого басейну овочі-фрукти, сортувати в круглу та квадратну форми. Варіант – із заплющеними очима виймати геометричні фігури та називати їх.
  • Кормити один одного маршмеллоу одночасно, ускладнити – під музику або ритм, що задають оточуючі долонями.
  • Ритмічні вправи з малими м’ячами – показ логопеда. М’ячі у колі.(3-4)
  • Сенсорна доріжка – вводимо нові слова: мокрий, колючий, холодний,  дрібні, м'які, ласкаві, крупні.
  • Артгімнастика по казках (За М. Линською).
  • Вправи на степах – Танці!
  • Естафета – в зубах ложки, передаємо ланцюжком, складаємо букву. Або передаємо кульки, заповнюємо стакан.
  • Командами – Відгадай, що за звук – хто більше відгадає. (за ширмою різні предмети, музичні інструменти, ведучий видобуває звуки, гравцям треба відгадати, який звучить предмет)

Мовні ігри

  • Назви усе кругле (квадратне, трикутне..)
  • Хто росте? Що росте?
  • Жаднюга
  • Чого нема?
  • 1-2-5
  • Що робить собака? Камінь?
  • З’єднай предмети (картики0 у речення
  • Що з чого складається?
  • З чого який (з чого вироблене)?
  • Мама загубилася – розкажи, куди йти?
  • Що спільного? (яблуко та кубик, літак та птах)
  • Назви лагідно
  • Я знаю п’ять…
  • Скажи навпаки
  • Що зайве?
  • Задай питання – відгадай предмет.

 

Такий саме тренинг проводимо вже вдруге в ІРЦ, виключаючи командні іги.


  • «Назви усе кругле (квадратне)»

(розкладаємо перед дитиною різні предмети (іграшки) та просимо назвати лише ті, які мають однакову форму (квадрат, коло та ін.) після чого граємо тільки словами)

  • «Що робить ведмідь? (стілець)»

Картинки по запросу карточки что делает мишка?картинка(дивлячись на зображення  дитина має сказати, яку дію виконує об'єкт.) Старші діти орієнтуються лише на слово, ускладнений варіант добираємо дієслова до неживого об’єкта.

 

  • «Що з чого складається?»

(дорослий називає слово (показує малюнок), а дитина називає частини з яких він складається. Наприклад: дерево – корінь, стовбур, гілки, листя, квіти, плоди)

 

  • «Скажи який?»

(добір якісних прикметників. Наприклад: Стакан – скляний, виделка - залізна)

  • «Назви одним словом»

( до певної групи предметів дитина має назвати узагальнююче слово. Наприклад: груша, яблуко, слива – це фрукти)

Ігри для розвитку граматичного ладу мовлення:

  • «Жаднюга»

(до запропонованого слова додати займенник. Наприклад: Моя лялька, мій м’яч)

  • «Один-два-п’ять»

(рахуємо кількість предметів та співвідносимо з числом 1, 2, 5. Наприклад:  один м’яч, два м’ячі, п’ять м’ячів)

  • «В мене є – в тебе немає»

(дорослий називає предмет, а дитина каже, що в неї його немає)

Для ускладнення називаємо предмети у множині.

КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТ» ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ МІСТА АВДІЇЇВКА ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

Тренінг

«Ну-мо, батьки, часу не гаємо, разом з дітьми граємо!»

Похожее изображение 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019 р.

Мета тренінгу:

  • збагатити знання про ігри з дітьми, їх роль у вихованні, навчанні та корекційній роботі з подолання мовних недоліків;
  • поповнити чуттєвий досвід дітей  згідно принципам сенсорної інтеграції;
  • визвати емоційний відклик на участь в іграх, спілкуванні дітей з батьками.

 

 

 

Перелік ігор

Ігри для розвитку ритміко-мелодико інтонаційної основи мовлення:

  • «Повтори ритм»

(плескаємо у долоні нескладний ритм і просимо дитину повторити його)

  • «Плескайтопай»
  • Картинки по запросу картинка хлопаем дети«Співаємо слова»

 

 

 

Похожее изображение

 

Ігри для розвитку уваги, мислення, памяті:

  • «Веселі мячики мої»

(підкидання м’яча та виконання різних вправ з ним)

  • «Фрукти – овочі»

(розклади фрукти та овочі у різний посуд, вправа виконується на великому м’ячі чи гойдалці)

  • « З’єднай предмети у речення»

(складати речення, поєднуючи випадково вибрані предмети)

  • «Четвертий зайвий»

(серед поданих предметів дитина має знайти зайвий предмет та пояснити свій вибір)

  • «Що змінилося?»

(розкладаємо іграшки та просимо дитину запам’ятати їх послідовність, після чого змінюємо предмети місцями, а дитина має сказати що змінилося)

Ігри для збагачення словника:

  • «Хто росте? Що росте?»

( до дієслова добираємо усі можливі іменники)

 


 

 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Братко Ірина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Батьківські збори
Інкл
Додано
20 жовтня 2019
Переглядів
3250
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку