тренінг для педагогів

Про матеріал
Мета та завдання: • розвивати уміння працювати в колективі, аргументовано відстоювати свою точку зору; • сприяння розкриттю творчого потенціалу, самопізнанню вихователів; • формувати ділові якості сучасного педагога; • створення сприятливого мікроклімату в педагогічному колективі.
Перегляд файлу

Тренінг

«Усвідомлення педагогами себе і своєї діяльності,  як шлях до професійного зростання»

Мета та завдання:

  • розвивати уміння працювати в колективі, аргументовано відстоювати свою точку зору;
  • сприяння розкриттю творчого потенціалу, самопізнанню вихователів;
  • формувати ділові якості сучасного педагога;
  • створення сприятливого мікроклімату в педагогічному колективі.

1.Вправа «Компліменти» (10хв.)

Обмін компліментами проходить у формі діалогу. Педагоги стають у коло та беруться за руки. Потрібно не тільки отримати комплімент, а й погодитися з ним, сказати ще один комплімент собі і обов’язково «повернути» колезі. Наприклад:

  • Катю, ти така чуйна людина!
  • Так, це правда! А ще я добра. А ти, Олю, надзвичайно товариська.

Запитання для обговорення:

- Що вам сподобалось більше, говорити компліменти чи приймати їх?

-Наскільки складно / легко було дібрати компліменти собі, колезі?

- Який комплімент вам сподобався найбільше?

 

2.Вправа «Афоризми - метафори» (10хв.)

Завдання:

1) Із переліку афоризмів (Додаток 2) оберіть один, який найточніше відображає ваше професійне кредо чи девіз        

 2) Озвучити напарнику обраний афоризм; підібрати метафору до почутого афоризму                                  

 3) Презентувати на коло колегу: афоризм -метафора-асоціація              

 4) Зворотній зв’язок: як вам було під час виконання вправи та коли чули афоризми та метафори до них від колег                                                                                                                                 

3.Вправа «Без маски» (30хв.)

   Кажуть: «Життя -театр, а всі ми в ньому актори». Актори завжди носять

маски. Усе залежить від обставин - яку маску і в який час одягнути, але іноді

так хочеться скинути її і відкрити свою душу. Я пропоную це зробити, на мить

зняти звичні маски і відверто закінчити фрази, які написані на листочках.

- Я хочу навчитися краще…

- Мені особливо приємно, коли мене…

- По-справжньому мені хочеться…

- Єдине, що я хотів би змінити в собі, це…

- Що мені найбільше подобається в собі, то це…

- Мені дуже важко забути…, але я…

- Найбільше я люблю (вмію)…

- Мені добре, коли…

-Я виходжу з себе, коли…

-Я можу бути вітерцем, тому що…

- Я ніби пташка, тому що…

- Я ніколи не забуду день, коли…

- Мені подобається, коли оточуючі…

- Мені буває соромно, коли я…

- Я почуваюся ніяково, коли…

- Особливо мене дратує, що я…

- Я не дуже добре вмію…

- Мені краще помовчати, коли знаходжуся…

- У незнайомому товаристві я, як правило, почуваюся…

- Одного разу мене дуже злякало те…

- У товаристві чоловіків я, зазвичай, почуваюся…

- Я перетворююся в тигра, коли…

- Я ніби мурашка, коли…

Вправа виконується по колу.

Учасники діляться емоціями, які виникали під час виконання вправи.

  • Дійсно, нам дуже важко відверто говорити про себе. Але ми педагоги і для нашого професійного зростання ми маємо вчитися розуміти себе, не соромитися ділитися тим, в чому потребуємо допомоги, - тобто бути відвертими один з одним.
  • Шлях до професійного зростання, самовдосконалення педагога лежить через пізнання себе.

4.Притча «Рай і пекло», висновки (20хв.)

Одного разу мудрець попросив Господа показати йому рай і пекло. Господь підвів мудреця до приміщення, де билися, плакали і страждали голодні люди. Посеред кімнати стояв великий казан зі смачною їжею. У людей були ложки, але з держаками, довшими за руку, тому було не можливо потрапити нею до рота. «Так, - це справжнє пекло!» - казав мудрець. Далі вони зайшли до

наступного приміщення. Усі люди там були ситі і веселі. Мудрець придивися

до них і побачив такий самий казан і точнісінько такі ложки. Що ж робили їхнє життя райським? - Вони вміли годувати одне одного, вміли взаємодіяти між собою.

  • Треба розуміти одне одного, вміти знаходити компромісі в будь-якій ситуації, не ставити свої інтереси над інтересами інших.
  • Колектив - одна сім’я, єдине ціле.
  • Людину варто сприймати такою, якою вона є, з усіма її достоїнствами і недоліками.
  • Критика потрібна, але конструктивна і з урахуванням особливостей сприйняття її кожною особою.

 

 

docx
Додано
3 січня
Переглядів
32
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку