Тренінг
«Усвідомлення педагогами себе і своєї діяльності, як шлях до професійного зростання»
Мета та завдання:
1.Вправа «Компліменти» (10хв.)
Обмін компліментами проходить у формі діалогу. Педагоги стають у коло та беруться за руки. Потрібно не тільки отримати комплімент, а й погодитися з ним, сказати ще один комплімент собі і обов’язково «повернути» колезі. Наприклад:
Запитання для обговорення:
- Що вам сподобалось більше, говорити компліменти чи приймати їх?
-Наскільки складно / легко було дібрати компліменти собі, колезі?
- Який комплімент вам сподобався найбільше?
2.Вправа «Афоризми - метафори» (10хв.)
Завдання:
1) Із переліку афоризмів (Додаток 2) оберіть один, який найточніше відображає ваше професійне кредо чи девіз
2) Озвучити напарнику обраний афоризм; підібрати метафору до почутого афоризму
3) Презентувати на коло колегу: афоризм -метафора-асоціація
4) Зворотній зв’язок: як вам було під час виконання вправи та коли чули афоризми та метафори до них від колег
3.Вправа «Без маски» (30хв.)
Кажуть: «Життя -театр, а всі ми в ньому актори». Актори завжди носять
маски. Усе залежить від обставин - яку маску і в який час одягнути, але іноді
так хочеться скинути її і відкрити свою душу. Я пропоную це зробити, на мить
зняти звичні маски і відверто закінчити фрази, які написані на листочках.
- Я хочу навчитися краще…
- Мені особливо приємно, коли мене…
- По-справжньому мені хочеться…
- Єдине, що я хотів би змінити в собі, це…
- Що мені найбільше подобається в собі, то це…
- Мені дуже важко забути…, але я…
- Найбільше я люблю (вмію)…
- Мені добре, коли…
-Я виходжу з себе, коли…
-Я можу бути вітерцем, тому що…
- Я ніби пташка, тому що…
- Я ніколи не забуду день, коли…
- Мені подобається, коли оточуючі…
- Мені буває соромно, коли я…
- Я почуваюся ніяково, коли…
- Особливо мене дратує, що я…
- Я не дуже добре вмію…
- Мені краще помовчати, коли знаходжуся…
- У незнайомому товаристві я, як правило, почуваюся…
- Одного разу мене дуже злякало те…
- У товаристві чоловіків я, зазвичай, почуваюся…
- Я перетворююся в тигра, коли…
- Я ніби мурашка, коли…
Вправа виконується по колу.
Учасники діляться емоціями, які виникали під час виконання вправи.
4.Притча «Рай і пекло», висновки (20хв.)
Одного разу мудрець попросив Господа показати йому рай і пекло. Господь підвів мудреця до приміщення, де билися, плакали і страждали голодні люди. Посеред кімнати стояв великий казан зі смачною їжею. У людей були ложки, але з держаками, довшими за руку, тому було не можливо потрапити нею до рота. «Так, - це справжнє пекло!» - казав мудрець. Далі вони зайшли до
наступного приміщення. Усі люди там були ситі і веселі. Мудрець придивися
до них і побачив такий самий казан і точнісінько такі ложки. Що ж робили їхнє життя райським? - Вони вміли годувати одне одного, вміли взаємодіяти між собою.