Тренінгове заннятя по здоровому способу життя для учнів середньої ланки. Направлене на формування в учнів позиції дбайливого ставлення до свого здоров'я, уміння пртистояти залежностям та надання детальної інформації дітям з питань здоров'я та шкідливих звичок.
ЗДОРОВИМ БУТИ МОДНО
тренінгове заняття для учнів 5 – 6 класів
Мета: надати учасникам тренінгу інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя, виховання дбайливого ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих. Сформувати в учнів навички здорового способу життя та способи протистояння залежностям.
Хід тренінгу
Вступне слово
Доброго дня діти. Сьогодні ми поговоримо з вами про здоров’я, про здоровий спосіб життя. Тема ця є досить актуальною. Адже здоров’я не можна купити за гроші це те, що дає можливість повноцінно жити, радіти життю. Але, на жаль, не всі люди вчасно це розуміють. Вони втрачають здоров’я в молодому віці, не цінуючи те, що дала їм природа. А коли схаменуться, то вже може бути пізно. Втраченого здоров’я не повернути. Щоб такого не трапилося, кожна людина з самого дитинства повинна бережливо відноситися до свого здоров’я, свого організму. Пам’ятати, що її життя, її здоров’я залежить від того, який спосіб життя вона обере для себе, наскільки вона буде дбати про свій організм, вміти радіти життю, а не затьмарювати його для себе шкідливими звичками.
Ти частина природи і твій організм функціонує за спільними для всього живого фізіологічними процесами. Твоє тіло прекрасне, як у старогрецьких міфічних богів Аполона і Афродіти, котрі тисячоліттями слугують людям взірцем краси. Завжди пам’ятай по це!
Вправа на знайомство «Метафора»
Кожному з учасників роздаються папірці у вигляді прапорців на якому пропонується написати своє ім’я, а на першу літеру імені написати метафору. Наприклад Мирослава – мандрівка. Потім по черзі діти зачитують і розміщують свої папірці на «галереї» метафорічних портретів.
Обговорення
Наші правила
Учасникам пропонується разом скласти і прийняти правила роботи в групі.
Очікування «Берег надій»
Учасникам роздаються листочки у вигляді корабликів де їм пропонується написати свої очікування і прикріпити на плакат із зображенням моря.
Вправа «Асоціативний ланцюг»
Учасникам пропонують вислів ЗДОРОВ’Я - це, де вони повинні у вигляді асоціацій продовжувати даний вислів.
Обговорення
Інформаційне повідомлення
Людське здоров’я та життя – найбільші життєві цінності, вартість яких складно оцінити. Відповідальне ставлення до їх збереження та покращення – найбільше, що людина може зробити для себе та оточуючих.
Загальноприйняте формування здоров’я визначається преамбулою Статуту ВООЗ (1948 р.): «Здоров’я – це стан повного фізичного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад». Здорова людина – це така людини, яка життєрадісно й охоче виконує обов’язки, покладені на неї життям, і повністю реалізує свої фізичні й розумові здібності.
Наше здоров’я залежить від таких основних чинників:
спадковість - на 20%
рівня медицини - на 10%
екології – на 20%
способу життя – на 50%.
Спосіб життя – це той чинник здоров’я, який майже цілком залежить від нашої поведінки. Тож, що здоров’я залежить від тебе, тому своє здоров’я можна поліпшувати або псувати.
Основними чинниками, які псують здоров’я, є :
Таким чином з наших слів можна зробити висновок, що здоров’я - це стан повного фізичного, душевного й соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб і фізичних вад. Це щастя і насолода людини в діяльності, при цьому фізичний стан може поєднуватися з душевною активністю. Це такий стан, коли весь організм функціонує так, щоб забезпечити людині змогу добре жити. Це стан життєдіяльності, що відтворює необхідну повноту атрибутів життя людини, що розвивається.
Здоровою може вважатися людина, яка відзначається гармонійним фізичним і розумовим розвитком та добре адаптована до навколишнього соціального середовища. Вона повністю реалізує свої фізичні і розумові здібності, може пристосовуватися до змін навколишнього середовища, якщо вони не виходять за межі норми і робити свій посильний внесок у благополуччя суспільства сумірний з її здібностями. Здоров’я – це не відсутність захворювань, а щось позитивне і життєрадісне, охоче виконання обов’язків, що їх покладає на людину життя.
Мозковий штурм «Шляхи ДО та ВІД здоров’я»
Людина в своєму житті може йти двома шляхами : один веде її до здоров’я, а інший – від здоров’я. який шлях обере для себе кожна людина залежить від неї самої. Але завжди треба пам’ятати, що ціна цього шляху може бути дуже високою. Неправильний шлях може призвести до втрати здоров’я. давайте спробуємо дати відповідь на два такі питання:
Який шлях життя веде людину до здоров’я?
Який шлях життя веде людину від здоров’я?
Тренер діле учасників на дві групи методом фруктового салату – ананас – яблуко і дає час групам на обговорення. Після цього кожна група озвучує ці складові.
Обговорення:
Вправа «Колаж здоров’я»
Учасники діляться на три групи методом 3 кольорів (червоний, жовтий, синій). Кожна група отримує завдання дати відповідь на питання: що таке здоров’я? Але зробити це за допомогою вирізок з газет та журналів, кольорового паперу, клею. Групам потрібно зробити колажі здоров’я. Потім відбувається їх презентація.
Вправа «10 заповідей здоров’я»
Тренер дає завдання учасникам протягом 10 хвилин скласти 10 заповідей здоров’я і записати їх на листочках. Далі кожен учасник презентує свої заповіді, а тренер тим часом записує їх на ватмані, коли всі висловилися разом обговорюють найважливіші з перелічених та визначають, які найбільше повторювалися та яких слід доповнити.
Обговорення:
Жахливі факти про здоров’я
Здоров’я — це найважливіша цінність для кожної людини. Багато прислів’їв і народних мудростей сказано в його честь. І неспроста, адже здоровій людині все по плечу. І лише захворівши, ми починаємо цінувати хороше самопочуття, відсутність болів і нездужання, енергійність і бадьорість. Найцікавіші факти про здоров’я людини, про які повинні знати всі я хочу вас ознайомити:
У кишечнику алкоголь всмоктується в кровоносну систему. А вже за допомогою кровообігу він циркулює по всьому тілу, проходячи через гематоенцефалічний бар’єр і впливає на безліч інших органів.
Рубцева тканина блокує природний кровообіг і запобігає нормальній роботі печінки. Вона викликає жовтяницю, сильний свербіж, здуття живота і набряки ніг, утворення каменів у жовчному міхурі і багато інших симптомів. Важким алкоголікам, щоб вижити потрібна пересадка печінки.
Вправа «Антиреклама»
Учасники діляться на 4 групи методом пори року (осінь, зима, весна, літо), яким дається завдання уявити себе рекламним агентством та створити антирекламу шкідливим звичкам. Після цього групи презентують свої роботи.
Обговорення::
Вправа «Лист моєму другу»
Тренер задає питання учням Чи є у вас вірний друг? Коли діти по черзі висловляться їм дається завдання написати своєму другові листа на тему здорового способу життя і відводиться 5 хвилин для написання. Потім по черзі вони можуть зачитати свої листи.
Обговорення:
Вправа «Вузлики на пам'ять»
Тренер заздалегіть готує важливі вислови на лситочках і кладе їх у конверт. Учасники по черзі їх дістають зачитують на загал і беруть собі на згадку.
Прощання
Учасники по черзі прощаються продовжуючи таке речення: для мене важливе моє здоров’я і тому…