Урок. "Що таке справжня сила." КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ДЛЯ 4 – 6 КЛАСІВ

Про матеріал
Тема уроку: Поняття сили. Мета: профілактика агресивної поведінки та булінгу, сприяння щирій взаємодії між однолітками, підтримка доброзичливого ставлення один до одного як демонстрування сильної поведінки.
Перегляд файлу

Що таке справжня сила.

 

                   КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ДЛЯ 4 – 6 КЛАСІВ

 

 

Тема уроку: Поняття сили.

Мета: профілактика агресивної поведінки та булінгу, сприяння щирій взаємодії між однолітками, підтримка доброзичливого ставлення один до одного як демонстрування сильної поведінки.

Завдання:

  • формування поняття сили, як впевненої щирої поведінки;
  • знайомство с метафорами, котрі допоможуть в подальшому шкільному житті колективу коректувати поведінку дітей. 

Обладнання: текст казок, вірша, звичайна класна кімната.

Тривалість: 45мин.

Хід заняття

Починаємо урок зі знайомства, якщо це потрібно. Оголошуємо тему «Що таке справжня сила», яка написана на дошці. Нижче  пишемо два слова, які очолюють дві колонки: СИЛА и «СИЛА», під тими словами ми будемо записувати якості людини. Розподіл якостей між колонками будемо вирішувати з дітьми у продовж заняття.  Протягом нашого уроку ми з’ясуємо якості справжньої та хибної сили.

 

  • Перше запитання для мозкового штурму:

Соціальний педагог.

Діти, скажіть будь ласка які якості є показниками справжньої сили, а які хибної?

Відповіді записуємо на дошці у дві колонки. Після обговорення пропонуємо послухати притчу «Поранений лицар».

 

ПОРАНЕНИЙ ЛИЦАР

 

 Давним-давно, в середньовічні часи, коли люди жили в замках, а по дорогах роз'їжджали доблесні лицарі в пошуках пригод і подвигів, жив наш герой. Це був один з найблагородніших і сміливих лицарів. Слава про його подвиги розліталася в усі куточки його країни швидше птиці. Багато прекрасних дам були захищені його мечем, для багатьох пригноблених і скривджених його меч став поборником правди і справедливості. На всіх званих бенкетах він був бажаним гостем.

Але ось одного разу, в черговому славному бою за добро і справедливість, лицар був поранений підступними лиходіями, які заманили його в пастку і змусили прийняти нерівний бій. Доблесний воїн вирвався з лап злодіїв, але був поранений в плече. Рана була важка і постійно давала про себе знати. Наш лицар, однак, не став приділяти цьому надмірну увагу, а одягнені поверх рани обладунки, які повністю приховати його недуг від оточуючих.

Коли він з'являвся на чергових бенкетах і прийомах, друзі і знайомі весело плескали його по хворому плечу, висловлюючи, таким чином, свою прихильність і вітаючи почесного гостя. Це приносило нашому герою неймовірний біль, але сказати про це славному лицареві, переможцю багатьох турнірів і захиснику слабких, не вистачало духу.

Так тривало деякий час, лицарю ставало все гірше і гірше, рана не загоювалась, а доблесний лицар так і не набрався хоробрості попросити про допомогу або хоча б сказати про свою недугу. Незабаром, важка рана знесилила все тіло і великого воїна вже не змогли врятувати навіть імениті лікарі тих часів.

В один з далеких днів середньовіччя в своєму замку помер хоробрий лицар, так і не зробивши ще багато подвигів і добрих, сміливих звершень.

 

КІНЕЦЬ.

 

  • Друге питання для обговорення звучить так:

Соціальний педагог.

Скажіть будь ласка, як ви вважаєте, лицар був сильною людиною чи ні?

 

Після обговорення на дошці в стовпчику під назвою СИЛА, додаємо ще одну якість «щирість» обговорюємо, що бути щирим це дуже сміливе рішення. Можна сказати про те, чим щирість є для вас, наскільки складно говорити про такі почуття як біль, страх, сором, хвилювання. Обговорюємо, що це нормальні почуття, властиві і хоробрим і обережним людям, вони є просто у всіх, як руки і ноги.

 

  • Завдання для класу:

Соціальний педагог.

Давайте наберемось хоробрості і поділимось своїми почуттями. Зробимо те, що не вийшло у лицаря. Згадайте ситуацію, коли ви, наприклад, були новеньким в якомусь колективі і розкажіть про свої почуття.

Поки ви налаштовуєтесь, я розкажу про себе.

 

Розповідь про внутрішні переживання завжди хвилюючий, тому важливо показати приклад, щоб для наступних оповідачів атмосфера була безпечна. Триває пауза.

 

Але, чомусь я не можу розказати, мені ніяково та страшно.

  • Трете запитання класу:

Соціальний педагог.

Як ви вважаєте, чому мені не хочеться розповідати?

 

 Після обговорення необхідно проставити акценти, що говорити про особисте можна тільки там, де тебе не будуть висміювати і перебивати. Найчастіше люди не діляться один з одним через побоювання бути осміяним а не із за слабкості.

Соціальний педагог.

Якщо повернутися до нашої Притчі, це буде схоже на те, що лицар відкриє рану, а хтось тицьне в неї ножем. У цьому випадку вже викликає жаль не відсутність сміливості у людини, а жорстокість оточуючих. Давайте зараз обговоримо, що допоможе мені та кожному з нас бути щирим.

Обговорюємо декілька правил поважного спілкування:

 

  • Повага до того, хто ділиться почуттям (відсутність жартів, сміху та викриків).
  • Підтримка того, хто говорить (слова підтримки, підтримуючі рухи, доторкання, якщо це можливо).

 

Соціальний педагог. А зараз я вже можу розповісти про свою ситуацію… (Щиро розповідаємо про себе. Якщо час або атмосфера не дозволяють ще декільком особам висловитися, можна просто попросити підняти руки тих, хто хоч раз у житті відчував невпевненість, сором, страх, заздрість, розгубленість.)             

Рухаємося далі в наших пошуках сили. Пропоную вашої увазі наступну казкову історію.

 

СУПЕРЕЧКА.

 

   Одного разу посперечалися Тигр і Пантера, хто з них сильніший.

- У мене потужні лапи, гострі кігті, я можу розірвати будь-кого. Моїх зубів бояться всі тварини, а про мою вдачу ходять легенди. Я найсильніший звір в джунглях, - вихвалявся тигр.

- Моя хитрість перевершить твою силу, - сперечалася Пантера, - мої хитрощі заведуть тебе в пастку, і ти навіть не встигнеш зрозуміти, як це сталося.

Моя сила в спритності, недарма ніхто в джунглях не хотів би перейти мені дорогу.

   Їх суперечка продовжувалася дуже довго, нарешті, звірі вирішили піти до Короля Лева, щоб він розсудив їх.

 

Довго звірі показували свої можливості, а Король оцінював їх: Пантера демонструвала свої хитрощі і вміння, а Тигр неймовірну силу і міць. І ось Король піднявся, даючи зрозуміти, що змагання завершилось.

 

Запитайте у дітей, кого вони вважають переможцем, кого вибрав Лев? Це зміцнить увагу і пожвавить вашу взаємодію.

 

- Ви рівні - було рішення Льва.

- Невже ми рівні в своїй силі - вигукнули здивовані звірі.

- Ні - була відповідь Короля - ви рівні в своєму страху перед слабкістю. Тільки слабкому і полохливому потрібно всім кричати про свою силу, щоб за  бурхливою та завзятою поведінкою ніхто не розгледів його страху. Дійсно сильному звірові немає потреби принижувати, топтати ближнього, він спокійний і впевнений у своїй могутності, а це означає, що він благородний і добрий.

 

КІНЕЦЬ.

 

Після прочитання казки на дошці можна написати такі якості як «впевненість, доброта, взаємодопомога», в колонці під словом СИЛА і «агресія, піжонство, зазнайство» в колонці під словом «СИЛА». Заняття закінчується, тепер можна отримати зворотній зв'язок від дітей.

 

 

  • Четверте запитання до класу:

Соціальний педагог.

Скажіть будь ласка, як змінилося ваше уявлення про силу після цього уроку, що було для вас важливе з нашого спілкування?

 

 Завершити заняття можна віршем Кузовлевой Тетяни:

 

Твори добро –
Це кращі радощі.
Не зволікай, твори
Спіши.
Не за добутком слави, ласощів,
А за поривами душі.

Коли кипиш, ти злий, пригноблений,
Від безпорадності й стида
Не дозволяй душі ображеній
Безповоротного суда.
Постій.
Спинись.
Образа минеться,
Все встане на свої місця.
Ти сильний.
Помста зайва сильному
Бо зброя сильних – доброта.


 

 

Особливістю цього заняття  - є спільна робота з класним керівником, батьками і соціальним педагогом. Соціальний педагог попереджає, що буде найближчий тиждень навідуватися до дітей і спостерігати на перервах, що вони зрозуміли і засвоїли на уроці. При цьому важливо зайняти не відверто караючу позицію, а роль дорослого, який допомагає підтримувати правила і цінності, затверджені самими дітьми. Список якостей, при цьому, необхідно переписати на папір і залишити висіти  в класі.

 

Використаний матеріал: авторські напрацювання,

притча «Поранений Лицар» https://elims.org.ua/pritchi/

казка «Суперечка» авторська

вірш «Твори добо…» (Кузовлева Тетяна переклад власний).

 

docx
Додано
15 травня 2019
Переглядів
1249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку