Тренінг для учнів 7-9 класів на тему "Права дитини"

Про матеріал

Тренінг "Права дитини" проводиться з метою формування в дітей громадянської активності, виховування принциповості, нетерпимості до антигуманних проявів до дитини; Вчитель прагне показати важливість юридичного закріплення прав дітей як прояв піклування й надання допомоги з боку суспільства та держави; розвивати можливості учнів щодо захисту своїх прав; виховувати дотримання та повагу до законів своєї держави та її громадян.

Перегляд файлу

Реєстраційна анкета

учасниці Всеукраїнського конкурсу навчально-методичних розробок

 

Назва розробки

Тренінг «Права дитини»

Прізвище, ім’я, по-батькові

Коханюк Ольга Анатоліївна

(педагог-організатор)

Місце роботи

Міцівецька ЗОШ І-ІІ ступенів Дунаєвецької селищної ради

Адреса школи

вул. Б.Хмельницького 55-В

Місто (населений пункт)

с.Міцівці

Область (якщо потрібно - район)

Хмельницька область

Дунаєвецький район

Індекс

Контактні телефони

32430

Тел. 097 80 10 502

Адреса електронної пошти

kohanyuk1979@ukr.net

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тренінг  «Права дитини»

Мета і завдання: визначити позиції учнів стосовно проблеми прав дитини; виробити уміння представляти результати власних досліджень з визначеної теми, аргументувати власну позицію, робити висновки на основі отриманих результатів дослідження; формувати громадянську активність, виховувати принциповість, нетерпимість до антигуманних проявів до дитини; показати важливість юридичного закріплення прав дітей як прояв піклування й надання допомоги з боку суспільства та держави; розвивати можливості учнів щодо захисту своїх прав; виховувати дотримання та повагу до законів своєї держави та її громадян.

Очікувані результати:

У результаті тренінгу учні зможуть:

  • розповідати, які права мають діти;
  • аналізувати текст Конвенції про права дитини, робити висновки щодо її значення;
  • висловлювати власне ставлення до прав дитини;
  • виконувати свої обов’язки та вміти скористатися своїми правами;
  • поважати права інших людей.

Час проведення: позаурочна робота або в рамках «Тижня прав людини»

Віковий склад учасників: 12-14 років (7-9 клас)

 

ХІД ТРЕНІНГУ

Організаційний момент.

 

І. Вступна частина.

Вчитель. Дорогі діти! Ми сьогодні зібралися, щоб обговорити досить важливе питання вашого життя. А в сучасному світі важливим є питання свободи людини. Та це не означає, що вона може робити що завгодно. Щось людина може робити, а щось – ні. Для цього існують права та обов’язки, які закріплені в законах та нормативно-правових актах. Вони стосуються і вас – дітей. Сьогодні ми про це і поговоримо. Отже, тема нашого тренінгу «Права дитини».

  1. Вправа «Знайомство»

Учасники групи сідають у коло, по черзі витягують із скриньки цукерки, в яких обгортки червоного і зеленого кольорів (за кольором цукерок формуємо команди).

Вчитель. Перш ніж розпочати роботу, я пропоную всім привітатися один одним та побажати чогось позитивного. (Здоров'я, радості, добра...)

  1. Повторення правил

Вчитель називає основні правила тренінгу та кріпить їх на дошці.

  1. активність учасників;
  2. говорити по черзі, а не водночас;
  3. чітко виконуй всі завдання вчителя;
  4. критикуй ідею, а не особу, що її висловила;
  5. не перебивай того, хто говорить;
  6. поважай думку інших учасників групи;
  7. пропонуй власні варіанти;
  8. будь позитивним,
  9. не заважай іншим,
  10. дотримуйся тиші.

ІІ. Основна частина.

 Всі люди рівні в правах. Сьогодні ми поговоримо про те, які права мають діти, ознайомимося з документом, який визначає ці права.

 

  1. Вправа «Очікування»
  • Чого ви очікуєте від сьогоднішньої зустрічі?

Учні розповідають про свої очікування від тренінгу.

 

  1. Гра «Схоже - відмінне»

- Всі люди різні, але мають щось схоже, спільне між собою. Зараз ми в цьому переконаємось.

 Вийдіть на середину кола ті,

  • в кого світле волосся,
  • хто любить малювати,
  • смачно поїсти,
  • грати у футбол,
  • сірі очі;
  • стрибати на скакалці,
  • допомагати батькам,
  • вчити уроки,
  • танцювати,
  • модно та сучасно одягатись,
  • слухати музику,
  • подорожувати,
  • їсти піцу,
  • розв’язувати задачі з математики,
  • працювати в полі,
  • фотографуватись,
  • грати комп’ютерні ігри,
  • читати книги,
  • відпочивати з сім’єю на природі,
  • плескати у долоні.
  1. Міні-лекція

- Ми побачили, що у вас є і спільні риси, і відмінні і за зовнішністю, і за уподобаннями. Але всі ви маєте однакові права.

- Що ж таке «право»?

Право - це певні можливості, які потрібні вам, дітям (до 18 років), для того, щоб жити і дорослішати. Тобто те, що ви можете робити, і в чому вам не можуть відмовити.

Раніше дітям було нелегко, не було законів, які оберігали б їхнє життя. Аж у 1959 р. було прийнято Декларацію прав дитини. У 1989 році всі прогресивні країни світу ( і Україна ) підписали Конвенцію прав дитини.

Декларація - це документ, у якому викладено важливі правила, обов'язки для всіх людей.

Конвенція - латинське слово. Це угода,   міжнародний договір з певних питань.

Декларація - це просто оголошення всіх прав.

Є права в людей, звичайно, треба, щоб усяк їх знав.

Знайте ж, що усі ви - рівні від народження в правах,

і людина - змалку вільна,

наче в небі синім птах...

Знайте ж, змалечку, всіх діток треба вчить,

оберігати, і ніхто у всьому світі їх не сміє ображати!

Треба діткам всього світу не сваритись, а дружить,

і по правилах хороших, по закону треба жить!

 

Учитель. Згідно Конвенції у дітей з'явилися права. Які ви знаєте права?

 

  1. Вправа «Що каже право»

Учитель. Основним нормативно-правовим документом, який регулює права дитини, є Конвенція ООН про права дитини, яка була прийнята 20 листопада 1989 р. Для України вона набула чинності 27 вересня 1991 р. Конвенція складається з преамбули та 54 статей.

Отже, права дитини закріплені не тільки у Конвенції ООН, а також у Декларації прав дитини (1959). В нашій державі у 2001 р. був прийнятий Верховною Радою України Закон України «Про охорону дитинства», а також Закон України «Про попередження насильства у сім’ї».

 

  1. Рубрика «Цікавинка» (Пропоную 2 варіанти цієї вправи)

Завдання учасникам

1 варіант. Які положення Конвенції ви вважаєте найважливішими; які такими, що вимагають значних зусиль і коштів держави; а які — легко здійсненими?

 

На дошці вчитель прикріплює квадратики червоного, жовтого і зеленого кольорів. (Додаток 1)

 

 

 

 

 

 

  • Червоний — найважливіші;
  • жовтий — такі, що вимагають значних зусиль і коштів держави;
  • зелений — легко здійсненими.

Права дітей записані на великих аркушах, щоб їх можна було прикріпити на дошку під відповідним кольором. (Додаток 2)

Дитина має право:

  1. Право на життя. Право на ім’я.
  2. Право на громадянство.
  3. Право на відсутність дискримінації.
  4. Право на свободу совісті і релігійних переконань.
  5. Право на життя з батьками.
  6. Право на працю.
  7. Право на відпочинок.
  8. Право на захист життя та здоров’я.
  9. Право на освіту.
  10. Право на відсутність рабства.
  11. Право на житло.
  12. Право на свободу слова.
  13. Право на отримання інформації.
  14. Право користування досягненнями культури.
  15. Право створювати сім’ю.
  16. Право участі у науково-технічній та художній творчості.

 

2 варіант. Кожен учень отримує картинку «Права дитини» і виконує завдання: які із цих прав ви вважаєте найважливішими, такими, що вимагають значних зусиль і коштів держави, а які — легко здійсненими? (за тією ж схемою на дошці)

(Додаток 3)

Похожее изображение

  1. Принципи життя дитини.
  • Не доводь до розчарування батьків. Вони тебе виховали.
  • Будь скромним. Виконуючи чиєсь прохання, пам’ятай, що, можливо, у майбутньому тобі доведеться теж когось про щось попросити.
  • Обережно шукай собі товаришів, — люди, які багато спілкуються, уподібнюються одне одному.
  • Зважуй власні слова, вони віддзеркалюють тебе самого.
  • Контролюй свої звички, інакше вони заволодіють тобою.
  • Не дозволяй, щоб юрба володіла тобою, відстоюй свої принципи, бо інакше тебе буде легко схилити до будь-чого.

 

  1. Вправа «Моя думка»

Учитель. Не всі діти у світі та й у нашій країні живуть добре і щасливо.

Ритм життя сучасного суспільства є дуже високим, і важливо в цьому ритмі не забувати про тих, хто потребує допомоги. Військові конфлікти, епідемії, техногенні катастрофи, низький рівень життя та інші соціальні проблеми породжують труднощі для певних верств населення, і в першу чергу, для дітей. Діти виявляються найбільш беззахисними перед побутовими та психологічними проблемами, тому вони потребують допомоги як з боку держави, так і з боку всієї громадськості.

Благодійний фонд UWCF приділяє пильну увагу дитячим проблемам в Україні та світі і закликає всіх не залишатися байдужими до них.

Отож, звернімося до статистики. 

 

«Дитячі проблеми»

 

Інформацію взято з сайту:  http://uwcfoundation.com/ua/detskie-problemyi


ПЕРЕГЛЯД ПРЕЗЕНТАЦІЇ

 

ДІТИ-ПЕРЕСЕЛЕНЦІ

http://uwcfoundation.com/img/peresel.jpg  В результаті військових дій на Сході України і тимчасової окупації АР Крим більш ніж 166 тис. Дітей стали вимушеними переселенцями. Поряд з такими побутовими проблемами, як, пошук житла, отримання гідного матеріального забезпечення, освіти та медичної допомоги, сім'ї-переселенці також стикаються з психологічними проблемами переїзду на нове місце проживання. Для подолання всіх вищеперелічених проблем дітям-переселенцям потрібна підтримка держави і всієї громадськості.

 

ДІТИ, ЯКІ ПОСТРАЖДАЛИ В АТО

http://uwcfoundation.com/img/deti/ato1.jpg  За даними ЮНІСЕФ 580 тисяч дітей постраждали в результаті військових дій на Сході України, в тому числі понад 159 поранених і 65 загиблих. Часто діти стають сиротами, інвалідами, втрачають документи, отримують контузії і психологічні травми, живуть без води, тепла, світла, ходять в школу під звуки вибухів. Ці діти мають гостру потребу в допомозі, яка дасть їм надію на щасливе дитинство.

 

ДІТИ ІНВАЛІДИ

http://uwcfoundation.com/img/deti/inv.jpg  Більше 151 000 дітей з інвалідністю в Україні потребують регулярної допомоги. Серед причин інвалідності у дітей на I місці - вроджені аномалії, деформації та хромосомні порушення - 30%, на II - хвороби центральної нервової системи - 17,9%, на III - розлади психіки та поведінки - 13,9%. У віковій структурі дітей-інвалідів основну групу складають діти шкільного віку від 7 до 14 років - більше 49%, на другому місці - діти у віці від 15 до 17 років - більш 23,7%, на третьому - діти від 3 до 6 років - близько 20%. Всі ці діти потребують допомоги та підтримки. Невирішеними проблемами на сьогодні залишаються невідповідність міської інфраструктури під потреби інвалідів, а також низький відсоток їх працевлаштування.

 

ДІТИ СИРОТИ

http://uwcfoundation.com/img/deti/sir.jpg   Понад 100 000 дітей сиріт та дітей, від яких відмовилися батьки перебувають в спеціальних державних установах. Серед цих дітей, тільки лише 10% - діти сироти, решта ж 90% дітей - це діти з неблагополучних сімей і діти, від яких відмовилися батьки. Не дивлячись на скорочення дитячого населення майже вдвічі, кількість інтернатів і дітей в них не зменшується. Це можна пояснити складним соціально-економічним становищем в країні, в наслідок якого інтернати постійно поповнюються дітьми, від яких відмовилися батьки або ж чиїх батьків позбавили батьківських прав.

 

ДІТИ З НЕБЛАГОПОЛУЧНИХ, МАЛОЗАБЕЗПЕЧЕНИХ СІМЕЙ

http://uwcfoundation.com/img/deti/ne.jpg   Діти в таких сім'ях відчувають труднощі в основних життєвих потребах, таких як якісне харчування, освіта, житло і здорова в усіх відношеннях сім'я. Багато дітей стають соціальними сиротами при живих батьках і після цього проживають в дитячих будинках. Звичайно ж дитячий будинок ніколи не замінить дитині сім’ю. Такі діти безумовно потребують допомоги і не тільки матеріальної, але і  психологічної.

 

ДІТИ, ХВОРІ НА АЛКОГОЛІЗМ, НАРКОМАНІЮ

http://uwcfoundation.com/img/deti/alk.jpg   В Україні зберігається невтішна статистика дитячого алкоголізму і наркоманії: 40% дітей вживають алкоголь, і багато хто вже в 11-12 років знайомі зі станом алкогольного сп'яніння. Також 1% дітей 12-13-ти років щодня вживають алкогольні напої. Згідно зі статистикою 20% всіх наркоманів це діти і підлітки, і якщо раніше проблема дитячої наркоманії зводилася тільки до токсикоманії, то сьогодні діти все частіше починають пробувати «дорослі» наркотики. Причинами, які їх підштовхнули до вживання наркотиків, найчастіше називають несприятливий клімат в родині.

 

ДІТИ, ЯКІ ПОСТРАЖДАЛИ ВНАСЛІДОК НАСИЛЬСТВА У СІМ'Ї

 http://uwcfoundation.com/img/deti/nas.jpg  Ідеальна сім'я - це рай для дитини, в якому можна сховатися від небезпек невідомого світу. Однак для багатьох сімей рідний дім стає більш небезпечним, ніж вулиця. Сімейне насильство - це ситуація, коли один з членів сім'ї намагається повністю підпорядкувати іншого, що веде до нанесення психологічного, фізичного, сексуального, соціального, економічного збитку одному або декільком членам сім'ї. За даними ЮНІСЕФ 70% дітей (до 14 років) страждають в Україні від фізичних або психологічних покарань.


 

ДІТИ, ЯКІ ПЕРЕБУВАЮТЬ У МІСЦЯХ ВІДБУВАННЯ ПОКАРАННЯ

http://uwcfoundation.com/img/deti/ugol.jpgЗгідно зі статистикою станом на 1 липня 2016 року у обліку в підрозділах кримінально-виконавчої інспекції перебуває 1853 дітей. Слід зазначити, що саме сім'я займає центральне місце у формуванні особистості дитини. Нерідко в сім'ї створюються несприятливі умови для виховання дітей. Недоліки сімейного виховання породжують відхилення в моральному розвитку підлітків, що, в свою чергу, призводить до скоєння правопорушень та злочинним проявам з тяжкими наслідками.

 

ТОРГІВЛЯ ДІТЬМИ

http://uwcfoundation.com/img/deti/sell.jpg  З року в рік все більше дітей по всьому світу вивозять в інші країни або регіони з метою використання у важкій нелегальній праці, для роботи в сфері секс послуг, створенні дитячої порнографії, або з метою усиновлення та випрошування милостині. Права дітей порушуються, дітей перетворюють на товар, який можна продати, купити, перемістити і перепродати. Дітей змушують жебракувати, їх використовують для роботи в домашньому господарстві, на плантаціях, будівельних майданчиках, шахтах, на виробництві.

 

ДІТИ, ЯКІ СТАЛИ ЖЕРТВАМИ ЗҐВАЛТУВАННЯ

http://uwcfoundation.com/img/deti/izn.jpg  Фізичне насильство є найпоширенішим проявом жорстокого поводження з дитиною. В окремих випадках фізичне насильство супроводжується також сексуальним насильством. Згідно зі статистикою одна з кожних чотирьох дівчат і один з кожних десяти юнаків стають жертвами сексуальних злочинів, не досягнувши 18 років, кожні шість хвилин в країні реєструється зґвалтування, в половині зареєстрованих випадків жертва, насильник або вони обидва - молодше 20 років.

 

ВІЛ-ІНФІКОВАНІ ДІТИ

http://uwcfoundation.com/img/deti/vich.jpg  Основним шляхом інфікування дітей ВІЛ в Україні є так звана «вертикальна трансмісія вірусу від матері до дитини». Кількість інфікованих вагітних жінок за останні п'ять років зросли удвічі. У центрі ВІЛ-епідемії в Україні - неповнолітні з груп найвищого ризику. Мало уваги приділяється забезпеченню їх доступу до медичних та соціальних послуг. За шість місяців 2016 року в Україні було зареєстровано 7 612 нових випадків ВІЛ-інфекції (з них 1 365 дітей до 14 років). Поширення епідемії ВІЛ-інфекції призводить до того, що все більшій кількості дітей доводиться жити з ВІЛ.


 

ДІТИ, ХВОРІ НА ОНКОЛОГІЧНІ ЗАХВОРЮВАННЯ

http://uwcfoundation.com/img/deti/onk.jpgНа жаль, дитяча онкологія залишається на сьогодні актуальною соціально-економічної та медичною проблемою України. На сто тисяч дітей припадає приблизно 11 випадків (на рік - тисяча нових пацієнтів). У клініках країни знаходяться на обліку близько 5,5 тисяч дітей з різними типами раку. Причому, якщо до 2005 року на Україні превалював рак щитовидної залози, то сьогодні найчастіше до 49 % діагностують рак головного мозку і лейкозу, що приблизно відповідає статистиці розвинених країн Європи.

 

ДІТИ, ЯКІ СТРАЖДАЮТЬ ВАЖКО ВИЛІКОВНИМИ ХВОРОБАМИ

http://uwcfoundation.com/img/deti/bol.jpg  Крім смертельно небезпечних хвороб, до яких прикута увага громадськості, існує цілий ряд важко виліковних хвороб, з якими змушені боротися діти. Серед них вроджені і генетичні захворювання, вади серця та інші кардіологічні захворювання, аутоімунні захворювання, дитячий церебральний параліч, вірусні інфекції, гострі хвороби органів дихання, аутизм і багато інших. Такі діти потребують в першу чергу ранньої та якісної діагностики захворювання і після цього в лікування, а також в психологічної підтримки.

 

ДИТЯЧА ПРАЦЯ

http://uwcfoundation.com/img/deti/rab.jpg  Низький рівень доходів сімей, що часто не перевищує навіть суми прожиткового мінімуму на одну особу, змушує дітей йти працювати. При цьому робочий день 6% неповнолітніх у віці 13-14 років довше, ніж у дорослих, а 2% 15-17-річних дівчат і хлопців працюють більше 56 годин на тиждень. Середній вік, коли діти починають працювати, становить 12 років. Згідно з результатами досліджень в Україні було виявлено 465 тисяч працюючих дітей. Велика частина з них (46%) задіяна в сільському господарстві, в торгівлі (26 %) і сфері послуг (19 %).

 

БЕЗПРИТУЛЬНІ ДІТИ ТА ДІТИ, ОГОЛОШЕНІ В РОЗШУК ЯК ЗНИКЛІ

http://uwcfoundation.com/img/deti/bez.jpgБлизько 100 тис. дітей в Україні є безпритульними. В основному це діти, які були покинуті батьками, самі залишили сім'ї або дитячі заклади, де вони виховувались, і не мають певного місця проживання. Також це бездоглядні діти з неблагополучних сімей, в яких мають місце алкоголізм, наркоманія та інші аморальні прояви життя. В результаті цих причин діти надані самі собі: живуть на вулиці, в підвалах, гріються в каналізаційних люках і на теплотрасах, жебракують, крадуть.

 

ДІТИ, ЩОДО ЯКИХ БУЛО ВЧИНЕНО ЗЛОЧИН

http://uwcfoundation.com/img/deti/pre.jpg  Кожен день по всій території України скоюються злочини різного ступеня тяжкості, і частина з них відбувається по відношенню до дітей. Діти є однією з найбільш незахищених верств населення і часто не можуть дати відповідну відсіч злочинцям, чим користуються останні. Нерідко діти стають потерпілими в таких злочинах як - заподіяння тілесних ушкоджень різної тяжкості (в тому числі в результаті ДТП), крадіжки, грабежі, розбої, а також злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості.

 

Запитання

  1. Які думки викликають у вас наведені факти?

 

Завдання для 1-ої групи

Дайте відповіді на такі питання:

  1. Кого зображено на фотографії?
  2. Де вони живуть?
  3. Які права дітей порушуються?
  4. Чи почуваються такі діти щасливими та захищеними?

 

Завдання для 2-ої групи

  1. Хто винен, що дитина перебуває у такому стані?
  2. Які почуття у вас виникають, коли ви дивитеся на ці фото та читаєте цю інформацію?
  3. Що б ви запропонували для покращення життя таких дітей?
  4. Чи бачить і чує наша держава своїх дітей?

 

Запитання до учасників обох груп: Що вам варто цінувати у своєму житті?

 

Учитель. Лише активна громадянська позиція сторонніх спостерігачів, якими є громадяни України, та їх відповідальність за власні рішення можуть змінити громадянське суспільство, в якому всі діти почуватимуться захищеними і ніколи не будуть перебувати в ролі жертв.

Учитель. Отже, діти, запам’ятайте: (такі пам’ятки можна роздати кожній дитині і тоді може бути створено ситуацію діалогу)

(Додаток 4)

 

Народившись, дитина отримує право на громадянство, має право жити і виховуватися у сім’ї, знати своїх батьків, отримувати від них захист своїх прав і законних інтересів. На ім’я дитини може бути відкрито рахунок у банку.

Півторарічний громадянин має право відвідувати ясла.

Трьохрічний громадянин  має право відвідувати дитячий садок.

Шестирічний громадянин має право:

  • відвідувати школу;
  • самостійно заключати дрібні побутові угоди.

Десятирічний громадянин:

  • дає згоду на зміну свого імені та прізвища;
  • дає згоду на своє всиновлення або передачу в прийомну родину, або  відновлення батьківських прав своїх батьків;
  • висловлює свою думку про те, з ким із його батьків, після розірвання шлюбу,він хотів би жити;
  • має право бути заслуханим у ході будь-якого судового або адміністративного розгляду;
  • може вступати в дитячі суспільні об’єднання.

Чотирнадцятирічний громадянин:

  • може вибирати місце проживання (за згодою батьків);
  • має право за згодою батьків укладати будь-які угоди;
  • має право самостійно розпоряджатися своїм доходом, зарплатою, стипендією;
  • здійснювати свої авторські права, як результат своєї інтелектуальної діяльності;
  • може отримати дозвіл взяти шлюб у вигляді виключення, якщо склалися особливі обставини (при цьому наступає повна дієздатність);
  • допускається вступ на роботу з дозволу батьків (на легку працю не більше 4 годин у день);
  • має право вимагати відміни усиновлення;
  • може навчатися водінню мотоцикла;
  • має право управляти велосипедом під час руху дорогами;
  • несе карну відповідальність за деякі злочини;
  • несе майнову відповідальність по укладених угодах, а також за заподіяну майнову шкоду;
  • може бути виключений зі школи за порушення.

П’ятнадцятирічний громадянин має право вступу на роботу (24 годинний робочий тиждень).

Шістнадцятирічний громадянин має право:

  • отримати паспорт;
  • взяти шлюб при наявності поважних причин;
  • управляти мопедом при їзді по дорогах;
  • навчатися водінню автомобіля на дорогах в присутності інструктора;
  • заключати трудовий договір (контракт), робочий тиждень не повинен перебільшувати 36 годин;
  • підлягає адміністративній та карній відповідальності за правопорушення.

Сімнадцятирічний громадянин підлягає початковому ставленню на військовий облік (видається приписне свідоцтво).

У 18 років настає повна дієздатність громадянина. Отримує всі права та накладає на себе  обов’язки повнолітньої особи.

 

  1. Вправа «Попрацюймо з «правовою хмарою», «яблуком прав» або «шапкою Магістра»».  (Додаток 5) Учні працюють в командах.

Завдання: Знайдіть на цих фігурках якомога більше своїх прав.

C:\Users\Пользователь\Downloads\Word Art.png

 

 

C:\Users\Пользователь\Downloads\Word Art (1).png

 

 

C:\Users\Пользователь\Downloads\Word Art (2).png

III. Заключна частина. Підсумок роботи.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Ніколюк Наталія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Борова Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Романюк Вікторія Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 листопада 2018
Переглядів
4508
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку