Тренінг "Добро починається з тебе"

Про матеріал

Матеріали тренінгу стануть у нагоді класному керівнику при святкуванні Всесвітнього Дня Доброти. 13 листопада весь світ відзначає це свято. Вправи тренінгу будуть цікавими для учнів 5-8 класів.

Перегляд файлу

 

Урок доброти

 

Форма проведення : тренінг

Орієнтовні класи : 5-8

 

Тема тренінгу: «Добро починається з тебе».

Мета:

  1. З’ясувати поняття «добра», ознайомити учнів із традиціями доброчинності.
  2. Розвивати вміння аналізувати, давати оцінку, вибирати правильну позицію.
  3. Розвивати почуття доброзичливості, співпереживання.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
  4. Формувати в учнів ціннісні (гуманістичні, громадські, духовні) орієнтири.
  5. Сприяти створенню добрих стосунків у колективі.

 

Форми і методи роботи :розповідь, обговорення, дискусія,  соціологічне

                                     бліц-опитування,  робота в групах, «мозковий штурм».

 

Хід тренінгу:

І. Вступна частина. Розігрівання. Вправа «асоціації».

ІІ. Основна частина. Робота в групах. Соціологічне бліц-опитування.

ІІІ. Підсумок. Рефлексія.

 

Тривалість тренінгу: 45 хвилин.

Епіграфи тренінгу (на дошці записані) :  

  • «Найпрекрасніші обличчя сяють добротою.

  Найпрекрасніші руки роблять благородні справи.

  Найпрекрасніші ноги швидко мчать на допомогу нужденним»

  Мак-Гуфі

  • «Ухиляйся від злого та добре чини, та й навіки живи!»

(Книга Псалмів 36:27)

  • Перед великим розумом я схиляю голову, перед великим серцем я стаю на коліна.

Німецький поет Гете

  • “Людина живе мить у часі. Залишайте після себе хороший слід, щоб пам'ятали Вас    

        і Ваші добрі справи хоч кілька поколінь…”

Педагог, директор школи О.А.Захаренко

Хід тренінгу

( учні сідають колом)

І. Вступна частина

  1. Слово вчителя:

    Доброго дня! Я рада вітати Вас на нашому тренінгу.

   Скажіть, чи хотіли б ви мати силу, щоб змінювати настрій людей або змусити їх думати про себе краще?

Таку силу ви вже маєте й можете скористатися нею, коли забажаєте. Це доброта. Добрі вчинки, які говорять про те, що ви піклуєтеся про людину, можуть змінити її поведінку.

Видатний  педагог Василь Олександрович Сухомлинський свого часу писав:

-   Сказав мудрець:

"Живи, добро звершай,

Та нагород не вимагай!

Лиш у добро і вишу правду віра

Людину відрізня від мавпи й звіра

Хай оживає істина свята -

Людина починається з добра!

 

      Отже, сьогодні ми з Вами спробуємо зрозуміти поняття «добра», добрих вчинків. Для ефективнішої й оперативнішої роботи ми працюватимемо в групах, проведемо соціологічне бліц-опитування.

  Вчитель. ( розігрівання)  А  зараз я пропоную по черзі, передаючи іграшку,  сказати своє ім’я і назвати добру справу, яку ви зробили нещодавно.  ( н-д : Я – Вікторія, допомогла старенькій бабусі;   Я – Олександр, посадив дерево  і т.д.)

 

    2. Вчитель. Що ж таке добро? Пропоную Вам згадати слова , які асоціюються зі словом «ДОБРО» (Вправа «асоціації». На дошці записується вертикально слово «добро», а потім дописуються горизонтально слова, названі учнями). Наприклад:

 

м

и

л

о

с

е

р

Д

я

 

в

о

л

О

н

т

е

р

 

л

ю

Б

о

в

 

Р

а

д

і

с

т

ь

 

с

О

в

і

с

т

ь

 

 

ІІ. Основна частина.

1.  Вчитель. Згадаймо слова і вислови, в яких є слово «добро» і які ніколи не зникають з мовного вжитку. («доброго дня», «всього доброго», «добраніч», «на все добре», «добробут»).  

     Дуже багато мислителів, починаючи з Сократа, підкреслювали важливість розкриття понять добра (блага). Існування добра не піддається, як правило, сумніву. Але реальні прояви добра настільки багатогранні,  що складно дати логічно чітке його визначення. Найбільш категорично говорять про природу добра релігійні мислителі. Вони стверджують, що Бог є живим втіленням добра .Тільки віра в абсолютне добро дозволяє нам творити добро.

   «Добре», - говоримо ми про те, що є приємним і корисним для нас.  «Добре», - кажемо ми про те, що радує наш зір.  «Добре», - погоджуємось ми виконати чиєсь прохання чи корисну пораду.  «Добре», - засвідчуємо ми, коли нам приємно, радісно і затишно.  «Добре», - кажуть наші батьки, друзі чи знайомі, коли ми зробили щось хороше і корисне іншим людям.

      Ми постійно, щохвилини, щосекунди, щодня робимо вибір. Вибір між добром і злом. І не потрібно думати, що між ними немає межі. Є, і дуже чітка. Це  наш вибір зробити добо чи зло.

      Продовжити нашу розмову я хочу легендою «Все в твоїх руках».

      Колись давно на півдні Африки жив розумний, але дуже пихатий вождь. Увесь день його складався з примірянь вишуканого вбрання та розмов із підданими про свій розум. Так минали дні за днями, роки за роками… Аж ось прокотилася країною  чутка, що в пустелі зявився  мудрець. Дуже розлютився вождь: як можна називати якогось там старця найрозумнішою людиною в світі! Але нікому свого обурення не показав, а запросив мудреця до себе…

       І ось настав день зустрічі. Зібралось усе племя, щоб послухати найрозумніших  людей у світі. Вождь сидів на високому троні й тримав у руках  за спиною метелика. До нього підійшов невеличкий худорлявий чоловік, привітався й сказав, що готовий відповісти на будь-яке запитання. І тоді, недобре посміхаючись, вождь сказав: „Скажи-но мені, що я тримаю в руках, живе чи мертве?”

      Мудрець трохи подумав, усміхнувся й відповів: „Усе в твоїх руках”.

 

    2.  Вчитель. А зараз пропоную виконати  вправу «Наше життя» в групах. Для цього необхідно поділитися на  4 групи.

( Поділ класу на 4 групи. На дошці записана цитата «Добро починається з тебе».Учні по черзі читають кожне окреме слово і відповідно цих слів діляться на 4 групи : 1 група – слово «добро» ; 2 група – слово «починається»; 3 група – «з»; 4 група – «тебе»)

 Кожна група отримує завдання: представити власні ідеї на тему: „Що ми можемо зробити, щоб

  • наша школа (1 група);
  • наш  двір ( 2 група);
  • наша  сімя ( 3 група) ;
  • наш клас  стали місцем, де  різним людям буде добре?”.

Подавати реальні ідеї.

(Кожна група одержує лист паперу, кольорові маркери. Вчитель стежить за роботою, коригує роботу при потребі, спостерігає за характером спілкування).

По завершенню учні групами по черзі захищають власні ідеї.

 

Вчитель.  Отже, в основі всіх наших добрих почуттів, слів і вчинків лежить поняття добра. А щоб добра у світі стало більше, нам самим потрібно бути добрими – говорити хороші слова, добре ставитися  до інших, робити добрі справи.

 

3. Вчитель.  Відомий педагог, директор школи, академік із Сахнівки Корсунь-Шевченківського району О.А.Захаренко сказав: “Людина живе мить у часі. Залишайте після себе хороший слід, щоб пам'ятали Вас і Ваші добрі справи хоч кілька поколінь…”

Чи погоджуєтесь ви з цим висловом?

 

     А зараз я пропоную Вам визначитися та  висловити власну думку з приводу наступних тверджень: ( Вправа «Обери позицію». З однієї сторони класу повісити написане на аркуші слово „погоджуюсь”  з іншої сторони – „не погоджуюсь”. На подані твердження необхідно зайняти власну позицію і пояснити чому. Ті, кому важко визначитися стають посередині – «не знаю»).

Твердження:

  • Допомагати  іншим – це добре.
  • Жодна зла людина не буває щасливою.
  • Людина народжується для життя.
  • Робити добро треба не задумуючись.

( Учні рухаються класом, зайнявши позицію біля певного слова)

 

4. Соціологічне бліц-опитування «Хто є «міс», «містер»  доброта класу?

Вчитель.  Доброта розвіює погані почуття та поганий настрій, як вітер розвіює туман. Як приємно знати , що хтось про тебе піклується. А таке радісне почуття можна викликати в людині за допомогою найнезначнішого доброго вчинку.

        Зараз ми проведемо конкурс«міс», «містер»  доброта класу.  Подумайте і запишіть на окремому листі прізвища  учня та  учениці, які на вашу думку найчастіше роблять добрі вчинки.

 

( Протягом 2-3 хвилин відбувається письмове опитування. Учні, які хочуть, стають членами лічильної комісії, підраховують голоси, оголошують «міс» та «містера - доброта класу», вручають символічні грамоти тощо).

 

Вчитель.  Нещодавно я переглянула американський кінофільм «Заплати іншому», в якому маленький хлопчик хоче змінити світ. Він приходить до висновку, що це можна зробити за допомогою  своєрідної «піраміди»: зробити незнайомій людині добру справу, а розплатитися вона повинна добрим вчинком з трьома іншими людьми, кожна з яких в свою чергу, зробить добро ще трьом.

Уявіть лише,  ви робите добру справу комусь і просите його чи її віддячити не вам, а трьом іншим людям, які в свою чергу віддячують ще трьом і так далі, розповсюджуючи добро та тепло. Неможливо? Наскільки дієвою стає ось ця «піраміда» добра ви зможете дізнатися, лише переглянувши цей кінофільм.

Пропоную Вам вже сьогодні подумати про ту добру справу, яку Ви особисто можете зробити незнайомій людині, не чекаючи подяки натомість взамін. Можливо і та людина зробить добрий вчинок іншій і цей ланцюг доброти буде тривати.

Пам’ятайте важливу життєву таємницю: людина, яка робить добро, є такою ж щасливою, як і та, кому  вона його зробила. Кожен із вас повинен зайняти таку  життєву позицію, яка б приносила корись не тільки собі, а й людям.  

 

ІІІ. Підсумок. Рефлексія.

Вчитель. Чи легко робити життєвий вибір на користь добра?

                  Що означає поняття  «добро»?

Вправа „Побажання”    ( Учні сидять  в колі. Вчитель пропонує послідовно обмінятися бажаннями. Наприклад, учень, звертаючись до іншого, каже: „Я тобі бажаю здійснення твоїх мрій” і т.д.)

 

Вчитель.  Дякую за активну, ефективну роботу, зацікавленість на сьогоднішньому тренінгу. Пам’ятайте -  добро починається з кожного із Вас. Тож будьмо доброзичливими, добрими та уважними у ставленні одне до одного!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кінофільм «Заплати іншому»

 

doc
Додано
5 липня 2018
Переглядів
10927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку