Тренінг "Характер людини"

Про матеріал
Мета: Мотивувати учнів до самовдосконалення, обрання гідних зразків для наслідування.
Перегляд файлу

Тренінг для учнів 9-го класу «Характер людини»
 

Мета: Мотивувати учнів до самовдосконалення, обрання гідних зразків для наслідування.

Очікувані результати: Наприкінці заняття учні:

•    називають ознаки доброго характеру;

•    розповідають про людей, які можуть бути взірцем для наслідування.

Обладнання і матеріали:

•    Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.

•    Комп'ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано).

Що підготувати заздалегідь:

•    Роздрукувати роздавальні матеріали для учнів.

•    Перевірити презентацію та відео до теми.

Орієнтовний план уроку

Стартові завдання

15 хв

Руханка «Австралійський дощ»

4 хв

Бесіда «Добрий характер»

6 хв

Робота у групах

17 хв

Підсумкові завдання

3 хв

Усього тривалість

45 хв

Рекомендації щодо проведення уроку:

Робота у групах.

Якщо у вашому класі мала кількість учнів, можна виконати це завдання в парах.

Відкритий мікрофон. 

Якщо у класі понад 20 учнів або не вистачає часу, виконайте вправу в парах.

Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)

1. Зворотний зв'язок. Запитайте учнів: «Про що ми говорили на минулому уроці»? Вислухайте відповіді охочих, підсумуйте їх.

2. Повторення правил. Запитайте учнів, яких правил дотримуватися легше, а яких — важче.

3. Оголосіть тему уроку: «Сьогодні ви дізнаєтеся, що таке характер, який характер вважається добрим».

4. Інформаційне повідомлення (пояснити термін «характер»).

Слово вчителя: «Психологічні особливості людини виявляються в її характері. Слово "характер" у перекладі з грецької означає "печатка" або "відбиток". Характер виявляється у стосунках людини з оточенням та її вчинках. Наприклад, Максим — відповідальний, на нього завжди можна покластися, а Костик — легковажний, йому краще нічого не доручати. Оксана — сором'язлива і трохи відлюдькувата, а її сестра Марічка — дуже товариська».

5. Вправа на знайомство. Запропонуйте учням записати своє ім'я у стовпчик і навпроти кожної літери написати свої риси характеру, що починаються на кожну букву.

Наприклад:

О — охайна

К — кумедна

С — співчутлива

А— артистична

Н — наполеглива

А — активна.

•    Якщо учні не можуть дібрати слово на якусь букву (наприклад, «и»), вони можуть пропустити її.

Запитання для обговорення:

Які риси характеру характеризують:

•    ставлення до себе (скромний, хвалькуватий, самокритичний, честолюбний...);

•    ставлення до інших людей (тактовний, ввічливий, співчутливий, брутальний, нахабний...);

•    ставлення до праці (старанний, пунктуальний, безвідповідальний...);

•    ставлення до речей (ощадливий, акуратний, марнотратний, неохайний..).

Підсумуйте: «Риси характеру виявляються в наших вчинках і стосунках з людьми».

Руханка «Австралійський дощ» (запобігти втомі)

•    Запропонуйте учасникам стати в коло і проведіть руханку «Австралійський дощ».

Слово вчителя: «Друзі, чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Якщо ми будемо уважними, то почуємо, який він. Я показуватиму рухи, а ви повторюватимете їх по черзі лише після того, як ваш сусід праворуч почне виконувати цей рух.

— В Австралії піднявся вітер (терти долоні).

— Починає накрапати дощ (клацання пальцями).

— Дощ посилюється (почергове плескання по грудях).

— Починається справжня злива (плескання по ногах).

— А ось гроза, справжня буря (тупотіння ногами).

— Але що це? Буря почала вщухати (плескання по ногах).

— Злива перетворюється на дощ (плескання долонями по грудях).

— Рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями).

— Вщухає вітер (терти долоні).

— Сонце (руки догори)».

Бесіда «Добрий характер» (проаналізувати ознаки доброго характеру)

Слово вчителя: «В юності люди шукають взірці для наслідування, намагаються бути схожими на своїх друзів, батьків, молодіжних кумирів. Тому важливо навчитися розрізняти позитивні й негативні риси характеру, щоб обирати гідні моральні орієнтири».

1. Запропонуйте учням по черзі вголос зачитати ознаки доброго характеру із Роздавальних матеріалів для учнів.

https://nuschool.com.ua/lessons/health/together/together.files/image218.jpg

Підсумуйте: «Люди з добрим характером роблять наш світ кращим, тому треба намагатися розвивати в собі такі риси».

Робота у групах (навести приклади людей, які можуть бути взірцем для наслідування)

1. Об'єднайте учнів у чотири групи («зима», «весна», «літо», «осінь»).

2. Запропонуйте групам скласти і представити словесний портрет реальної людини чи літературного персонажа, про якого можна сказати, що в нього добрий характер і він може бути взірцем для наслідування (Завдання 1 у Роздавальних матеріалах для учнів).

https://nuschool.com.ua/lessons/health/together/together.files/image219.jpg

3. Перегляньте відео «Людина з черги».

https://nuschool.com.ua/lessons/health/together/together.files/image220.jpg

https://nuschool.com.ua/lessons/health/together/together.files/image221.png

 

Запитання для обговорення:

•    Чому хлопець купив торт для бабусі та дівчинки? (Одного разу його мама не мала змоги купити йому торт на день народження, але незнайомий чоловік купив його для них.)

•    Що хлопець попросив в обмін на свій добрий вчинок? (Щоб дівчинка, як підросте, допомагала іншим, якщо матиме змогу.)

•    Ким виявився чоловік, який купив торт для хлопчика? (Дідусем цієї дівчинки.)

Підсумкові завдання (закріпити набуті знання)

1. Зачитайте підсумки:

•    Важливу роль у житті людини відіграє характер. Він виявляється у її стосунках з оточенням та у її вчинках.

•    Спадковість і соціальне оточення людини роблять свій внесок у формування характеру, однак вплив творчого «Я», самовиховання набагато сильніший.

•    Люди з добрим характером мають спільні риси: демонструють повагу, викликають довіру, вони справедливі, турботливі і є добрими громадянами.

2. Вправа «Відкритий мікрофон». Запропонуйте учням по черзі продовжити фразу: «На цьому тренінгу мені запам'яталося ...»

3. Домашнє завдання (діти виконують за бажанням)

•    Запропонуйте учням переглянути фільм «Із 13 у 30» до наступного уроку.

https://nuschool.com.ua/lessons/health/together/together.files/image222.jpg

 

docx
Додано
21 жовтня 2021
Переглядів
891
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку