Safer Internet Day під гаслом «Разом для найкращого Інтернету»
Тренінг «Інтернет: міф або реальність?» Короткий опис: під час групової роботи учасники та учасниці обговорюють впливи користування цифровими пристроями та інтернетом на здоров’я Завдання: 7 ознайомити учасників та учасниць із впливами користування цифровими пристроями та інтернетом на здоров’я; 7 обговорити досвід негативного впливу користування цифровими пристроями та інтернетом на власне здоров’я; 7 визначити шляхи попередження негативних впливів інтернету на здоров’я. Матеріали: картки з твердженнями (роздавальний матеріал) за кількістю мікрогруп Хід вправи: 1. Скажіть групі, що вправу буде присвячено аналізу впливу користування цифровими пристроями та інтернетом на власне здоров’я 2. Коротко поясніть учасникам, що таке здоров’я відповідно до визначення Всесвітньої організації охорони здоров’я. Здоров’я – це стан повного фізичного, психічного та соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб 3. Об’єднайте учасників та учасниць у чотири – шість малих груп (або в пари) і дайте їм твердження на картках. Кожна група отримує всі твердження 4. Попросіть групи розглянути всі твердження й визначити, які з них міфи, а які реальність 5. Поясність групам, що в них є десять хвилин для обговорення й відповідей. Учасники та учасниці можуть підготувати приклади для обґрунтування їхнього вибору 6. Після 10 хвилин почніть обговорювати твердження одне за одним. Ви зачитуєте твердження, а групи/ пари піднімають руки по черзі: спочатку, якщо вважають, що це міф, потім – якщо реальність. Після цього запропонуйте групам презентувати їхні приклади, чому саме таку відповідь було обрано. Якщо виникає дискусія між групами, давайте їм час для сперечання та обговорення. Після дискусій скажіть учасникам та учасницям, що всі твердження – це відомості, які так чи інакше підтверджують у своїх дослідженнях вітчизняні й зарубіжні вчені (див. матеріал для того, хто проводить) |
7. Після цього запропонуйте групам обрати по одному твердженню, обговорити протягом трьох – п’яти хвилин і запропонувати дії, які можуть послабити цей негативний вплив на здоров’я. Запросіть групи по черзі коротко презентувати такі дії 8. Після цього переходьте до загального обговорення Запитання для обговорення: & Як вам ця вправа? Що сподобалось, а що ні? & Щодо яких тверджень було найскладніше обрати відповіді? Чому? & Чи згодні ви із запропонованими твердженнями? Чому? & Чи згодні ви із запропонованими групами діями? & Що може вам завадити втілити ці дії в реальність? & Що тепер, можливо, ви робитимете по-іншому або порадите вашим близьким чи друзям? |
||
Твердження |
Міф |
Реальність |
Робота на комп’ютері чи користування мобільними пристроями можуть спричинити появу висипів/вугрів на шкірі обличчя |
|
|
Кіберхондрія передбачає необґрунтовані хвилювання за власний стан здоров’я через занадто часте й надмірне використання інтернету для пошуку інформації про хвороби, схильність самостійно ставити серйозні діагнози |
|
|
«Блакитне світло“ екрану пригнічує секрецію гормону мелатоніну (відомого як „гормон сну“), тому людина гірше засинає |
|
|
Світло екрану збільшує кількість гормону греліну, що примушує людину відчувати голод |
|
|
Інтернет і цифрові пристрої самі по собі нейтральні. Добре чи погано вони впливають на людину, залежить від самої людини |
|
|
Під час користування цифровим пристроєм людина забуває кліпати очима й робить це в десять разів рідше, ніж зазвичай |
|
|
У середньому 12 селфі робить молода людина перед тим, як опублікувати селфі онлайн |
|
|
|
Safer Internet Day Тренінг «Інтернет: міф або реальність?» Здоров’я – це стан повного фізичного, психічного та соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб
Розгляньте всі твердження й визначте, які з них міфи, а які реальність. У вас є десять хвилин для обговорення й відповідей |
||
Твердження |
Міф |
Реальність |
Робота на комп’ютері чи користування мобільними пристроями можуть спричинити появу висипів/вугрів на шкірі обличчя |
|
|
Кіберхондрія передбачає необґрунтовані хвилювання за власний стан здоров’я через занадто часте й надмірне використання інтернету для пошуку інформації про хвороби, схильність самостійно ставити серйозні діагнози |
|
|
«Блакитне світло“ екрану пригнічує секрецію гормону мелатоніну (відомого як „гормон сну“), тому людина гірше засинає |
|
|
Світло екрану збільшує кількість гормону греліну, що примушує людину відчувати голод |
|
|
Інтернет і цифрові пристрої самі по собі нейтральні. Добре чи погано вони впливають на людину, залежить від самої людини |
|
|
Під час користування цифровим пристроєм людина забуває кліпати очима й робить це в десять разів рідше, ніж зазвичай |
|
|
У середньому 12 селфі робить молода людина перед тим, як опублікувати селфі онлайн |
|
|
|