Тренінг
«Молодь за мир»
Мета заходу: покращити знання учнів про конфлікт та його природу, посилити їх компетенції щодо налагодження діалогів та конструктивної трансформації конфліктів для поліпшення обстановки в шкільному просторі.
Завдання:
ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ:
09:00-09:30 |
30 хв. |
Реєстрація учасників |
|
09:30-10:50 |
80 хв. |
СЕСІЯ І. ВСТУП. |
|
|
15 хв. |
Знайомство |
Познайомити учасників, створити комфортну обстановку для більш продуктивної роботи.
Гра. Учасники стоять у колі, називають свої ім’я+ асоціацію з героєм в кіно або у книзі.
|
|
05 хв. |
Презентація програми |
Ознайомити учасників з метою та завданнями тренінгу.
Вступне слово тренера.
|
|
10 хв. |
Очікування |
Надати учасникам можливість осмислити, чому вони хочуть навчитися, дізнатися їх очікування від тренінгу.
Гра «Чоловічки» (Учасникам роздають стікери у формі чоловічків, пишуть на голові- що хочу?, на руках – з чим прийшов?, на ногах- хочу навчитись.) На дошці написано: Хочу! Знаю! Навчусь! Тренер прикріплює стікери та підводить підсумок.
|
|
05 хв. |
Регламент |
Визначити певні норми поведінки, яких треба дотримуватись під час тренінгу.
Учасники сидять у колі, за бажанням беруть м’яч і пропонують правило поведінки для комфортної співпраці, тренер записує на дошці, якщо всі згодні.
|
|
10 хв. |
Руханка «Карлики та велетні»
|
Створити невимушену обстановку під час тренінгу.
Всі учасники стоять у колі. На команду: «Велетні!» - всі стоять, а на команду: «Карлики!» - потрібно присісти. Тренер намагається заплутати учасників - присідає на команду «Велетні».
|
|
25 хв. |
Мозковий штурм «Що таке конфлікт?» |
Проаналізувати рівень знань учасників тренінгу.
Робота в групах. Кожна група формулює своє визначення терміну «конфлікт».
Інтегрувати учасників тренінгу, налаштувати їх на творчу роботу, дати можливість кожному висловитися та проявити себе. |
|
10 хв |
Рефлексія |
Учасники висловлюють власні думки щодо наявності конфліктів в їхньому житті. |
10:50-11:20 |
30 хв |
КАВА-БРЕЙК |
|
11:20-12:40 |
80 хв |
СЕСІЯ 2. ОСНОВНА ЧАСТИНА. |
|
|
05 хв |
Руханка «Олень» |
Переключити увагу після перерви та налаштувати учасників на новий етап роботи.
Учасники стоять у колі, повторюють рухи за тренером (біг, гілка справа, гілка зліва, гілка на землі). |
|
20 хв |
Вправа «Моє місце в автобусі» |
Змоделювати можливі стратегії поведінки в конфлікті.
Тренер пояснює ситуацію: на одне місце в автобусі продали два квитка, пасажири повинні з'ясувати хто займе місце. В центр кола поставити стілець та по черзі запросити кілька пар учасників щоб вони показали свої дії для вирішення проблеми. |
|
10 хв |
Рефлексія «Підходи до вирішення конфліктів» |
З’ясувати зміст трьох основних типів поведінки в конфлікті (трикутник сила-право/норма-інтерес) та порівняти їх між собою. |
|
05 хв |
Вправа «Тропічний дощ» |
Емоційне розвантаження учасників.
Учасники стають у коло. Ведучий промовляє фразу, показує дію, учасники повторюють. |
|
20 хв |
Перегляд мультфільму Г.Бардіна «Конфлікт» |
Показати, що у конфлікті не має винного та невинного. Дійти до висновку, що кожен конфлікт має стадії. Учасники переглядають м/ф, спільне обговорення. |
|
10 хв |
Міні-лекція Модель ескалації конфлікту Ф.Глазла. |
Розширити знання учасників з теми. |
|
10 хв |
Рефлексія |
|
12:40-13:40 |
60 хв |
ОБІДНЯ ПЕРЕРВА |
|
13:40-15:00 |
80 хв |
СЕСІЯ 3. ТРАНСФОРМАЦІЯ КОНФЛІКТІВ |
|
|
05 хв |
Вправа «Вхопи палець» |
Емоційне розвантаження учасників.
Учасники стають в коло. Праву руку піднімають вгору і піднімають вказівний палець, лівою рукою накривають вказівний палець сусіда. По команді тренера потрібно вхопи палець сусіда та не дати вхопити свій палець. |
|
15 хв |
Вправа «яблуко та черв'ячок» |
Усвідомити стратегії поведінки в конфлікті. Проаналізувати їх ефективність та застосовність. |
|
30 хв |
Тест Томаса-Кілмана |
|
|
15 хв |
Вправа «Я – ТИ твердження» |
Розвиток комунікативних навичок для вирішення конфлікту.
Робота в парах :розіграти Ти-повідомлення та Я-повідомлення. |
|
05 хв |
Руханка |
Емоційне розвантаження учасників.
Тренер показує приклади рухів, які потрібно показати і у випадковому порядку показує на учасників, які повинні показати ці рухи. (пральна машина, міксер, слон, Джеймс Бонд, Мерлін Монро). |
|
10 хв |
Підсумки тренінгу |
Підвести підсумки щодо процесу роботи. Надати можливість учасникам оцінити отриманий досвід. Налаштувати учасників на застосування отриманих знань та навичок в повсякденному житті. |