Урок №2 " Хто я" основи гуманістичної моралі - 1 клас

Про матеріал

Гуманістична етика дає змогу подивитися на мораль як на унікальний спосіб духовно-практичного освоєн­ня світу людиною . Ця етика визнає цінністю саму людину, її життя й унікальність, людина для представників гуманістичної етики є “мірою всіх речей." Вищими цінностями гуманістичної етики є любов до себе, утвердження власного “Я".

Перегляд файлу

Тема: "Хто я?"   Визначення обов'язків залежно від ролі, обраної дитиною. Нахили, уподобання кож­ної дитини.

Задачі:

Корекційно-розвивальна: розвивати почуття переживання за свої дії, вчинки;  самокритичність: визнання своїх помилок.

Навчально-корекційна: формувати навичок відповідального ставлення до своїх обов'язків;

Корекційно-виховна: виховувати бажання стати кращим.

ТИП УРОКУ:  засвоєння нових знань.

Обладнання: вірш Н. Кир'ян "Миколка-першокласник", презентація,

Хід уроку.

1.Орг. момент:  НПП

Пролунав уже дзвінок, Починається урок.

Щоб урок минув цікаво  Всі беремося до справи!

2.Актуалізація опорних знань: Треба вам відповідати: «Я – не я!»

    Рано вранці хто піднявся?     А хто сонечку посміхався?     Не хотів хто одягатись?

    А зарядку хто робив?     Свої рочки хто не мив?     Добре з ранку готувався. Хто?

    А ще й досі не вмивався.  Хто?      Хто здоровим хоче стати?      А знання хто хоче мати?

Бачу всім вам хочеться знання пізнати. І першокласниками скоріше стати.

3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, завдань уроку.

На уроці ви дізнаєтеся хто ви, ваші нахили та уподобання . Простіше кажучи, те чим ви любите займатися.

Розмова з дітьми про їх мрії: ким вони хочуть стати в майбутньому, чим люблять займатися у вільний час?

Хвилинка медитації.  Вчитель: Бачите сонечко до нас зазирнуло в клас. Ковзнуло по стіні, по ваших личках. Ущипнуло за щічку, полоскотало вашого чуба і почало розсіювати свої промінці. Простягніть до нього свої долоньки. Воно освітило вас, принесло багато тепла, і ви теж стали як сонечко. Ви володарі теплого добра. Ви – радісні і щасливі. Ви – маленькі сонечка. (вчитель включає музику).

4. Вивчення нового матеріалу:   А тепер час для віршика.

Читання вірша Н. Кир'ян "Миколка-першокласник" ("Весела хвилинка").

Обговорення поведінки Миколки. Миколка учень, збирався до школи. Чи правильно він це робив, чи потрібні речі  поклав у сумку? Існують правила за якими збираються до школи. А які ще правила ви знаєте? ( відповіді дітей )

Кожен з вас уже знає, щоб жити у безпеці, треба виконувати правила. Правил є багатенько, але коли ти з ними ознайомишся, то зрозумієш, що майже всі ти виконуєш, бо і мама з татом вдома, а вчителі у школі вимагають одного і того ж — правильної поведінки, щоб ти привчився змалку до порядку, а далі буде дуже все просто. Тому відразу звернемось до цих правил.

5. Фізкультхвилинка.

 

6. Усвідомлення вивченого матеріалу:

Рольова гра: "Мої обов'язки”. (слайд)

7. Рефлексія: Закінчується заняття! Вже вам пора! Попрацювали ви завзято.

Дуже гарні ви малята! А скажіть тепер мені, Вам сподобалось чи ні? (так, ні) . З яким настроєм ви працювали на уроці? (обери смайлик)

Підсумок уроку: Оцінювання навчальної діяльності учнів.

Працюйте завжди залюбки, Діліться радощами з другом. Ходіть до школи, малюки, І хай вона вам домом буде, Всім добра вам побажаю, Усмішкою проводжаю,

«До побачення» - кажу.

 

Додатки

Н. Кир'ян "Миколка-першокласник"

Перший раз малий Микола 
Став збиратися до школи 
Олівця поклав у сумку, 
Книги, ручку, зошит, гумку, 
М’яч, перо, граблі, подушку, 
На обід м’яку пампушку, 
Двох ведмедиків, лопату, 
Білочку руду хвостату, 
Лук, і стріли, і рушницю, 
Ще й пухкеньку паляницю, 
Ще стільця, стола і парту, 
І географічну карту, 
Трактора, машинку, мило – 
Вже й надворі звечоріло. 
Сів Миколка, дума думку: 
«Чи усе поклав у сумку?»

 

Правила поведінки у школі.

      На уроки приходь вчасно, ніколи не спізнюйся. Ви уявіть таку картину, коли ви вже зосередились на роботі, а тут відчиняються двері і заходить запізняйло... (Відповіді учнів). Запам’ятай народну мудрість: «Краще прийти на п’ять хвилин раніше, ніж на секунду пізніше». А щоб не поспішати — вийди завчасно, щоб у тебе був час на непередбачені ситуації. Мало що може трапитись?

      Веди себе чемно, вітайся з учнями, вчителями, працівниками школи, батьками. Вам цього часом робити не хочеться і ви йдете по коридору шкільному , як буки-бяки, ні собі задоволення, ні людям радості... А хіба так гарно? (Відповіді учнів). І взагалі візьми собі за звичку вітатися першим з усіма, бо коли ти вітаєшся, то бажаєш добра людині, здоров’я, щастя. Запам’ятай просту істину: чим більше людина доброти і тепла віддає іншим, тим більше одержує!

      На уроці не розмовляй, уважно слухай пояснення вчителя і відповіді учнів. Чому треба бути уважним? (Відповіді учнів). Навчись слухати — це дуже потрібно для людини, адже коли ти неуважний, то запросто можеш пропустити щось дуже важливе. Вміння слухати — це ознака високої культури!

     Не вигукуй, а підніми руку, коли хочеш про щось сказати чи спитати. Уяви собі, коли всі почнуть вигукувати, що це буде? (Відповіді учнів). Шум, гам, крик, а це негативно впливає на розумові здібності, знижується працездатність, настає втома.

На перерві не бігай, не кричи, а грайся з друзями в ігри. Не бийся і не штовхайся. Чому це від вас вимагають порядку і тиші ще й на перервах? (Відповіді учнів). Гра — це завжди цікаво і весело, бо всі діти разом, радісно і приємно відпочивати. А ти добре знаєш, що хаотична біганина коридорами школи може привести до зіткнення і тяжкої травми, а крик негативно впливає на психіку.

В роздягальні охайно вішай свої речі і не розкидай одяг дітей. Ви повісили свою нову курточку і дуже нею тішитесь, а після уроку заходите в роздягальню, а вона на підлозі і по ній топчуться діти... Як воно вам? (Відповіді учнів). Це, по-перше, привчає тебе до порядку і охайності, які так потрібні у житті, та й речі коштують недешево, їх потрібно берегти. А ще в роздягальні треба особливо дотримуватись порядку, щоб нікого не вдарити, бо ж місця там не так уже й багато, можна когось ненароком штовхнути.

Бережи власне і шкільне майно, не псуй парти, стільці, стіни, двері — це твій дім. Коли краще, як чисто й гарно чи, як брудно і все поламане? (Відповіді учнів). А у власному домі треба дотримуватись порядку, бо ж ти тут півдня проводиш, то ж краще у чистоті і в затишку сидіти, ніж у бруді, чи не так?

Не псуй книжок — вони тобі дають знання. А в якому порядку у вас книжки? Чому їх треба берегти? (Відповіді учнів). Ну, так ще ж зовсім малесеньку дитину мама навчає берегти книжку, а ти вже великий, сам розумієш, як культурна людина поводить себе з книжкою, правда?

Тримай у порядку своє робоче місце. Дотримуйся чистоти в класі, в школі. Ви згідні з цим правилом? Чому? (Відповіді учнів). Порядок — це головне! Бо завжди під рукою потрібна річ, а коли такого порядку нема, людина не може своєчасно приступити до роботи, бо завжди щось шукає, а часу на уроці не так уже й багато, щоб розтринькувати його на пошуки ручки чи олівця. А чистота — це те, без чого не буває здоров’я. Ось так! Хочеш бути здоровим — дотримуйся чистоти скрізь і в усьому!

В їдальні дотримуйся порядку і тиші, прибирай за собою посуд. Які правила існують в їдальні? (Відповіді учнів). Кожна мудра людина знає про це і ти також, бо ти теж мудра людина і знаєш, що в їдальні потрібно мовчати, щоб не подавитись кусочком, а посуд прибрати — це святий обов’язок кожного. Ну, коли з тобою в школу ходить няня, то нехай вже вона прибирає.

Правильно користуйся туалетом, поважай працю дорослих. Поясніть, які там правила повинні всі виконувати обов’язково і чому? (Відповіді учнів). Ти сам розумієш, що користуєшся туалетом у школі не тільки ти, тому думай про інших і про себе також. Бо якщо ти та інші погано поводять себе в туалетній кімнаті, ну, приблизно так, як собачка біля стовпа, то туди не можна буде зайти із-за антисанітарних умов, які ви там створите. А хіба це тобі потрібно у твоїй школі, де ти навчаєшся?

Не сідай на підвіконня і не залазь на вікно. Чому? (Відповіді учнів). Це може трагічно для тебе скінчитись, бо скло крихке, а ти можеш ненароком вдаритись у нього і вилетіти назовні. Ти можеш чогось злякатись, тебе і штовхнути хтось може, а падіння з висоти і розбита шибка довершать свою справу.

Не принось у школу сторонніх предметів, які можуть бути засобом травматизму. Чому? І які це сторонні предмети? (Відповіді учнів). Це ті речі, які тобі не потрібні у школі на уроках: цвяхи, скельця, леза, ножі, патрони, гільзи, вибухові, отруйні речовини і всі ті, які можуть принести шкоду здоров’ю дітей і які зовсім не треба, щоб відволікали увагу від навчання.

Не бігай по сходах, не влаштовуй на них забав, не з’їжджай з перил. Чому? (Відповіді учнів). Сходи — це велика небезпека. Ти в цьому не раз переконувався, дивлячись фільми, де людина падає зі сходів і стає калікою або й гине. Ти не думай, що це тільки в кіно показують для кращого ефекту картини, ні. Це взято з життя. Бо що таке сходи? Це така собі досить крута кам’яна гора, падаючи з якої, можна все поламати. А любителі покататись з перил можуть дуже легко перегнутись і не втриматись, а падіння з висоти небезпечне. І не треба казати, що ти весь час їздиш на перилах верхом і нічого не сталось. Від біди ніхто не застрахований.

Старанно і наполегливо вчись, багато читай. Як розуміють учні це правило? (Відповіді учнів). Бо, хто багато читає, той багато знає. А книжка вчить, як на світі жить. Про все на світі людина може дізнатись, читаючи книжки, наполегливо навчаючись. А ти до цього і прагнеш, правда?

 

 

Завантаження...
docx
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку