Дати учням первинне уявлення про Україну як державу, про усвідомлення своєї приналежності до України; розповісти про столицю України, про гори, моря і річки; дати учням уявлення про карту України та умовні позначення на ній рівнин, гір, річок, морів; учити знаходити на карті України рівнини, гори, водойми; сприяти розвитку спостережливості, мислення, уяви, пам'яті, активності; виховувати громадянські почуття, любов до Батьківщини
3 вересня 2018 р
1– Г клас
«МОЯ КРАЇНА – УКРАЇНА»
Тема. Моя країна – Україна. Мандрівка Україною, про яку ти мрієш.
Карта України.
Мета: дати учням первинне уявлення про Україну як державу, про усвідомлення своєї приналежності до України; розповісти про столицю України, про гори, моря і річки; дати учням уявлення про карту України та умовні позначення на ній рівнин, гір, річок, морів; учити знаходити на карті України рівнини, гори, водойми; сприяти розвитку спостережливості, мислення, уяви, пам'яті, активності; виховувати громадянські почуття, любов до Батьківщини.
— Яка зараз пора року?
— Який місяць?
— Яке число?
— Тепло чи холодно надворі?
— Який стан неба?
— Яка температура повітря?
— Чи були сьогодні протягом дня опади?
Робота над загадкою І. Січовика
Красивий, щедрий рідний край,
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься... (Україна).
— Діти, як називається країна, у якій ми живемо?
— Україна — наша земля. Ми називаємо Україну нашою Батьківщиною, тому що тут народжувалися, жили та вмирали наші далекі пращури. Це велика, багата і прекрасна країна.
Тема нашого уроку — «Україна — моя Батьківщина». Ми здійснимо мандрівку Україною, про яку ви мрієте.
— Велика і прекрасна наша країна Україна. Розкажіть, що ви знаєте про нашу країну.
— В Україні різноманітна природа. Сьогодні ми вирушимо у подорож Україною, не виходячи з класу.
ХІД зустрічі
— Наша країна займає велику територію. Але ми можемо подорожувати у будь-який куточок, не виходячи з класу. У цьому нам допоможе... Як ви вважаєте, що саме? Відгадайте загадку.
Моря є — плавати не можна.
Дороги є — їхати не можна.
Земля є — орати не можна.
Що це? (Карта)
— Правильно, це карта. (На дошці учитель вивішує фізичну карту України.)
— Розгляньте карту України.
— Які кольори ви бачите на ній?
— Географічні карти зазвичай кольорові. Поверхню Землі, воду зображують різними умовними кольорами. Воду на Землі (океани, моря, річки, озера) зображують на карті синім кольором; гори — коричневим; рівнини — зеленим кольором.
2. Робота над фотографіями
Учні розглядають фотографії різних куточків України, складають речення.
— Чим багата Україна?
— Якого кольору пшениця, зерно?
— Щоб родила пшениця, що потрібно?
— Якого кольору мирне тихе небо?
— Ми живемо в Україні. Це наша держава, це наша Батьківщина. Батьківщина — це земля не лише ваших батьків, але й дідів й прадідів. Батьківщина — це край, де здавна звучать наша рідна мова і материнська пісня. Наша Батьківщина зветься Україною. Україна — це безкраї лани пшениці, квітучі поля льону, вишневі сади. Це гори Карпати і шахти Донбасу. Це широкий Дніпро-Славутич, що несе свої води в Чорне море. Україна — це і той край, де ви живете і зростаєте. Україна славиться хлібом, пшеницею. В Україні Чорне й Азовське моря, багато річок, на яких ви відпочиваєте. Україна — мирна країна, її народи хочуть жити в мирі й злагоді.
— Як називається наша держава?
— Чим багата Україна?
— Які гори є в Україні?
— Які моря є в Україні?
— Яка річка протікає через усю Україну?
— Яке місто є столицею України
Учні розглядають фотографії, складають речення про пам’ятні місця Києва.
Україна, (Діти розводять руки в сторони.)
Рідний край, (Піднімають руки догори.)
Поле, річка, (Повороти тулуба з розведеними в сторони руками.)
Синій гай. (Присідання.)
Любо стежкою іти (Ходьба.)
Тут живемо я і ти! (Беруть одне одного за руки.)
Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів
— Що означають на карті різні кольори?
• Блакитний — вода
• Зелений — рівнини
• Коричневий — гори
— Я показуватиму малюнки, а ви — колір, яким цей предмет позначений на карті. (Діти показують кольорові олівці.)
— Де існують країни без людей, міста — без будинків, ліс — без дерев, море — без води? (На карті)
— Для того щоб подорожувати картою, потрібно навчитися читати карту. Читати — це не означає читати тільки написи на ній. Потрібно розуміти й особливу мову карти — умовні знаки. До них належать різні кольори й інші позначки.
1) Знайдіть на карті блакитний колір. Що він означає? Назвіть декілька морів.
2) Знайдіть на карті зелений колір. Що він означає? Назвіть об’єкт зеленого кольору. (Рівнина)
3) Знайдіть об’єкт коричневого кольору. Назвіть його. (Гори)
6. Тестування «Так чи ні?»
1) Зеленим кольором на карті позначені рівнини. (Так)
2) Об’єкти на карті показуй тільки пальцем. (Ні)
3) Блакитним кольором на карті позначена вода. (Так)
4) На карті України є океан. (Ні)
5) Коричневим кольором на карті позначені гори. (Так)
— Як називається наша Батьківщина?
— Чим вона багата і славна?
— Яким кольором зображують поверхню Землі?
— Яким кольором на карті позначені гори? (Коричневим)
— Яким кольором на карті позначені рівнини? (Зеленим)
— Яким кольором на карті позначені моря й океани? (Блакитним)
1.Творча вправа «Скажи своє слово про Україну»
— Розкажіть, якою ви хочете бачити нашу державу. Що для неї можете зробити сьогодні?
Учитель пропонує учням працювати у «Колі», що дає можливість усім присутнім на уроці дітям дати свій варіант відповіді, хоча під час цієї форми роботи відповіді обов’язково повторюватимуться.
Удома учні малюють ілюстрації на тему «Ми любимо свою Україну».
Рубель Наталя Леонідівна – вчитель 1-г класу сш № 5 м.Маріуполя
— Щоб Україна стала прекрасною державою, ви маєте дбати про її зміцнення й процвітання. Ваша любов до України виявляється у старанному навчанні, повазі до людей праці, до українських традицій, любові до природи.
— Чим славиться Україна? Розкажіть, розфарбуйте картинки.
Учні розглядають малюнки, називають їх, складають речення про те, чим славиться Україна.
— Батьківщина багато означає для кожного з нас. Це, передусім, місто або село, де ви народилися. Рідним краєм ми називаємо місце, де минуло наше дитинство. Батьківщиною українці називають Україну — країну, у якій разом живуть.
Усі жителі Землі складають світову спільноту землян. Отже, кожен із нас є водночас членом суспільства свого міста або села, громадянином України і землянином.
— Назвіть рідні вам місця.
• Моє рідне місто (село) _________.
• Моя Батьківщина _____________.
• Моя планета ________________.