Тренінг на профілактику агресивної поведінки, гуманізацію взаємовідносин між учнями

Про матеріал
Тренінг передбачає формування навичок саморегуляції, регулювання гуманних взаємовідносин в колективі,емоційної стійкості.
Перегляд файлу

 

 Тренінг на профілактику агресивної поведінки,  зняття тривожності

 

                                                Хід тренінгу:

 

1.Вправа "Плутанка"

Мета: позитивне налаштування, формування навичок саморегуляції, регулювання поведінки в колективі, емоційної стійкості.

Хід вправи: Учасники мають закрити очі та хаотично пересуватися по кімнаті. За сигналом треба взятися за руки сусідів. Ведучий слідкує, щоб усі взялися за руки двоє різних людей, а не одного й того самого. Після цього відкриваючи очі та не випускаючи рук розплутуються, щоб стати в коло. У результаті може утворитися одне велике коло або декілька маленьких. Частина учасників може стояти лицем в середину кола, а частина – назовні, це неважливо.

 

2.Вправа. «Спілкування з агресивним співрозмовником».

Мета: формування адекватних реакцій у різних ситуаціях, вміння спілкуватися .

Хід вправи: Учасники групи діляться на пари. Один партнер виконує роль обвинувача. Він висуває претензії своєму співрозмовникові. Наприклад: «Ти завжди запізнюєшся на зустрічі. Хоча б на кілька хвилин мусиш запізнитися». Завдання співрозмовника — відповісти, використовуючи один із видів активного слухання (емпатійне чи з'ясувальне), і з'ясувати, чим викликана агресивна позиція іншої людини. Забороняється пояснювати, виправдовуватися та звинувачувати.

Обговорюються труднощі, які виникли при виконанні вправи.

 

3.Вправа «Портрет агресивної людини»
Мета: згуртування групи; розвиток спостережливості, здібності до самовираження.
Інструкція. Учасники групи обговорюють, як виглядає агресивна людина: які в неї риси обличчя, хода, жести, міміка. Намалювати всією групою портрет агресивної людини. Розповідь учасників, чому агресивним бути погано й чому добре.

 

4.Вправа «Ситуації з життя»

Мета: навчання учасників адекватного висловлювання свої почуттів.

Хід вправи: учасники об’єднуються у три групи. Кожна група отримує аркуш із описом ситуацій. Протягом 5 хвилин потрібно обговорити та розіграти ці ситуації (використовуючи Я-повідомлення) .

Ситуації:

1.Твій друг (подруга) попросив у тебе одяг і порвав (порвала) його.

2.Ви з товаришем домовилися про похід у кіно. Ти чекав (чекала), але він так і не прийшов.

3.Батьки сварять доньку за пізній прихід додому.

Обговорення:

-Які висловлювання ми використовуємо зазвичай у реальному житті?

-Чи важко вам було оперувати я-повідомленнями?

-У чому була складність цієї роботи?

-Що ви відчували, коли до вас звертались з я-повідомленнями?

 

5.Вправа Психотехніка «Я не люблю...».

Мета:самоусвідомлення, моральне виховання.

Хід вправи: Учасники групи беруться за руки парами і говорять по черзі один одному про те, що вони не люблять. Наприклад: «Я не люблю, коли мене обманюють, кричать на мене, а особливо коли карають фізично. Я не люблю, коли ображають малих дітей або дівчат, коли знущаються з тварин...»

 

 

6.Вправа «Заборона казати «ні».

Мета:формування навичок усвідомлення  та регулювання своєї поведінки .

Один з учасників ставить іншому запитання, на яке не можна дати ствердної відповіді, або дає завдання, яке не можна виконати. Інший повинен висловити свою незгоду таким чином, щоб не застосовувати «ні» чи «не» (наприклад: «Чи не міг би ти покласти ноги на стіл?» — «Боюся, що це шокує присутніх»).

Ця вправа може виконуватися по колу або в парах. Можна пропонувати кілька варіантів відмови.

 

7.Вправа «Я режисер власного життя»

Мета: формувати навички контролю агресії.

Потрібно уявити найбільш ймовірну ситуацію, що спричиняє агресивну поведінку. Але зараз підліток уже  сам режисер свого життя і може спроектувати свої думки, поведінку в ту мить, коли гнівається. Те, що відбувається залежить від нього самого.

Обговорення

 

8.Вправа  «Грабіжник».

Мета: Формування адекватних форм поведінки.

Хід вправи: Інструкція тренера: «Уявіть собі, що на вас нападає грабіжник, але єдина ваша зброя — це слово. Що ви можете одразу відповісти йому? Адже в такій ситуації, мабуть, і не кожне слово допоможе. Вирішення цієї ситуації потребує неординарного підходу. Грабіжник, як правило, користується несподіванкою. Можливо, цим найкраще і відповісти. Та чим його здивувати? Тут допоможуть лише фантазія і винахідливість. Отже, ділимося на пари і розігруємо таку ситуацію: один у парі — грабіжник, а інший — жертва. У вас часу — кілька секунд.         Обговорюються і демонструються результати.

9.Вправа «Леви»

Мета: зняття психічного напруження, формування навичок  ауторелаксації та саморегуляції.

Хід вправи: Тренер говорить: «Уявіть собі, що всі ми — леви, велика лев'яча сім'я. Давайте влаштуємо змагання, хто голосніше загарчить. За моєю командою починаємо». Потім керівник запитує: «А хто може гарчати ще гучніше? Добре гарчіть, леви!» Діти намагаються гарчати якомога голосніше. А психолог підказує дітям, що коли вони зляться, то можуть уявити собі, що вони — леви. І голосно загарчати на свого кривдника.

Однак лев — цар звірів, сильна і благородна тварина. Він прекрасний і гордий, вільний і неметушливий. Він уміє себе стримувати... Ми всі —

сильні духом, сповнені гідності леви (усі зображують величну поставу лева), могутні, упевнені в собі, спокійні й мудрі.

 

10. Вправа  «Усмішка по колу».

Учасники по колу усміхаються, говорять про свій настрій і висловлюють гарні побажання один одному.

 

Похожее изображение

doc
Додав(-ла)
Березюк Алла
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
10 квітня 2019
Переглядів
1407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку