Тренінг на тему "Бути здоровим - це престижно", розроблений для учнів 8-11 класів. Проведений у формі засідання клубу для старшокласників. учні мають змогу висловлювати власні думки щодо теми тренінгу.
Тема: «Бути здоровим – престижно».
Мета: формування серед підлітків фізично і морально здорових, сильних, всебічно розвинених, спонукання молоді до активного способу життя, пропаганда здорового способу життя, формування особистості школяра без шкідливих звичок, що стає джерелом позитивного впливу, виховання в учнів розуміння здоров’я як пріоритетної цінності в житті, мотивація школярів до самовиховання, прагнення здорового способу життя, активної громадянської життєвої позиції.
Тип заходу: засідання клубу старшокласників «Думка»
Вид (форма заходу): урок-тренінг.
Завдання:
І. Організаційний блок
1. Привітання
Доброго дня! Доброго здоров’я. Зустрічаючись, люди зазвичай говорять це гарне, добре слово, бажаючи один одному здоров’я.
- Сьогодні ми з вами зустрілися в нашому клубі старшокласників «Думка». В цьому навчальному році – це перше засідання нашого клубу. Разом з нами присутні вчителі з різних районів, які також шлють вам вітання від своїх вихованців. Засідання наше пройде у формі тренінгу. Я вам бажаю на нашому тренінгу повністю реалізувати фізичні й розумові здібності. А тема нашого тренінгу – «Бути здоровим – престижно!» СЛАЙД № 1
Учитель. Давайте згадайте з вами правила роботи в групі.
Учитель. Ці правила допоможуть зробити наше спілкування цікавим, корисним, продуктивним.
ІІ. Блок мотивації навчальної діяльності
Доброго дня! Доброго здоров’я. А що таке здоров’я ? (відповідь дітей).
Отже, «Здоров’я – це нічого, але все без здоров’я – ніщо». Такий афоризм дійшов до нас ще з давніх часів, і він не потребує коментарів. Але є ще одне класичне визначення: «Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад». Здорова людина – це така людина, яка життєрадісно й охоче виконує обов’язки, покладені на неї життя, і повністю реалізує свої фізичні й розумові здібності. СЛАЙД №2
Вправа «Берег надій»
Учитель. Чого ви очікуєте від заняття?
(Роздати кораблики, учасники пишуть на них свої очікування, прикріпляють на дошку або на аркуш із намальованим морем.)
Вправа «Циферблат життя»
Учитель. Пропоную помалювати. Візьмемо аркуші, що є у вас на столах, і намалюємо коло-циферблат.
(Діти малюють разом з учителем.)
Учитель. Але цифри на ньому позначатимуть не час, а роки нашого життя. Спочатку ми тільки народилися – цифра 0, стрілка ваших годинників показувала сюди. Потім ми росли, стрілка рухалась від цифри до цифри і зараз вона стоїть на певній цифрі. Скільки років кожному? Позначте це число на колі. Малюємо далі стільки, скільки ви хочете прожити. Але важливо не лише скільки жити, а й як жити. Якими ви будете через 5, 10, 15, 20 років?
Напишіть це на циферблаті. Продовжте пропозицію «Я хочу бути … (ким?)» (Діти пишуть. Час виконання 3-5 хвилин)
Учитель. Що у нас вийшло?
(Діти називають свої варіанти.)
Учитель. Отже, усі ви хочете бути успішними. Для досягнення цього вам необхідне здоров’я. Чи значить це, що бути здоровим важливо для всіх нас? Тоді давайте наші циферблати прикріпимо до дошки – вони нагадуватимуть нам про нашу мету.
(Роботи дітей кріпляться скетчем до дошки.)
ІІІ. Блок вивчення нового матеріалу з рефлексією
«Асоціативний кущ». «Здоров’я – це …»
Учитель. Що таке здоров’я? Які визначення, асоціації, думки виникають у вас при цьому слові?
(Діти говорять, усі ідеї записуються на дошці, обговорюються. Викреслюється те, що не підходить під визначення.)
Учитель. Яке місце у вашому житті посідає піклування про своє здоров’я та здоров’я близьких людей?
Вчитель пропонуэ поглянути на порожню кульку.
- Діти, що буде з людиною, яка ні чим не цікавиться, ні чим не займається? (Буде порожнью)
- Що буде з людиною, яка постійно вживає алкоголь, наркотики, палить? СЛАЙД №9
(перегляд відео «Шкідливі звички»)
- З часом такі люди, як ви розумієте, втрачає себе як особистість. Вони лопнуть, як наша кулька.
6. Закінчення. Вправа. Послання у світ
Як співається в пісні «птаха завтрашнього дня». Нехай вона прилетить до кожного з нас з впевненістю, з добрими намірами, в пошуках власної позиції в складних ситуаціях, не тільки для вас але й для майбутніх поколінь.
Не змінюючи позицій зайнятих на тренінгу, кожний з учасників індивідуально складе «послання у світ», дасть поради та висловить застороги іншим «островам» у «суспільному океані»- своїм одноліткам.
(послання зачитується і приклеюється до «Голуба» ) (5 хв.)
Вправа. Підсумки. Завдання на наступне засідання.
СЛАЙД №10