Тренінг на тему "Бути здоровим - це престижно"

Про матеріал

Тренінг на тему "Бути здоровим - це престижно", розроблений для учнів 8-11 класів. Проведений у формі засідання клубу для старшокласників. учні мають змогу висловлювати власні думки щодо теми тренінгу.

Перегляд файлу

Тема: «Бути здоровим – престижно».

Мета: формування серед підлітків фізично і морально здорових, сильних, всебічно розвинених, спонукання молоді до активного способу життя, пропаганда здорового способу життя, формування особистості школяра без шкідливих звичок, що стає джерелом позитивного впливу, виховання в учнів розуміння здоров’я як пріоритетної цінності в житті, мотивація школярів до самовиховання, прагнення здорового способу життя, активної громадянської життєвої позиції.

Тип заходу: засідання клубу старшокласників «Думка»

Вид (форма заходу): урок-тренінг.

Завдання:

  •                               залучення до пропаганди здорового способу життя учнів різних вікових категорій;
  •                               організація уроку-тренінгу для мотивації здорового способу життя;
  •                               розвивати організаційні та ораторські якості в учнів;
  •                               виховувати особистість фізично й морально здорової.

І. Організаційний блок

1. Привітання

Доброго дня! Доброго здоров’я. Зустрічаючись, люди зазвичай говорять це гарне, добре слово, бажаючи один одному здоров’я.

- Сьогодні ми з вами зустрілися в нашому клубі старшокласників «Думка». В цьому навчальному році – це перше засідання нашого клубу. Разом з нами присутні вчителі з різних районів, які також шлють вам вітання від своїх вихованців. Засідання наше пройде у формі тренінгу. Я вам бажаю на нашому тренінгу повністю реалізувати  фізичні й розумові здібності. А тема нашого тренінгу – «Бути здоровим – престижно!»  СЛАЙД № 1

 

 

  1. Прийняття правил роботи групи

Учитель. Давайте згадайте з вами правила роботи  в групі.
Учитель. Ці правила допоможуть зробити наше спілкування цікавим, корисним, продуктивним.

ІІ. Блок мотивації навчальної діяльності

Доброго дня! Доброго здоров’я. А що таке здоров’я ? (відповідь дітей).

Отже, «Здоров’я – це нічого, але все без здоров’я – ніщо». Такий афоризм дійшов до нас ще з давніх часів, і він не потребує коментарів. Але є ще одне класичне визначення: «Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад». Здорова людина – це така людина, яка життєрадісно й охоче виконує обов’язки, покладені на неї життя, і повністю реалізує свої фізичні й розумові здібності. СЛАЙД №2

Вправа «Берег надій»
Учитель. Чого ви очікуєте від заняття?
(Роздати кораблики, учасники пишуть на них свої очікування, прикріпляють на дошку або на аркуш із намальованим морем.)

Вправа «Циферблат життя»
Учитель. Пропоную помалювати. Візьмемо аркуші, що є у вас на столах, і намалюємо коло-циферблат.
(Діти малюють разом з учителем.)

Учитель. Але цифри на ньому позначатимуть не час, а роки нашого життя. Спочатку ми тільки народилися – цифра 0, стрілка ваших годинників показувала сюди. Потім ми росли, стрілка рухалась від цифри до цифри і зараз вона стоїть на певній цифрі. Скільки років кожному? Позначте це число на колі. Малюємо далі стільки, скільки ви хочете прожити. Але важливо не лише скільки жити, а й як жити. Якими ви будете через 5, 10, 15, 20 років?
Напишіть це на циферблаті. Продовжте пропозицію «Я хочу бути … (ким?)» (Діти пишуть. Час виконання 3-5 хвилин)

Учитель. Що у нас вийшло?
(Діти називають свої варіанти.)

Учитель. Отже, усі ви хочете бути успішними. Для досягнення цього вам необхідне здоров’я. Чи значить це, що бути здоровим важливо для всіх нас? Тоді давайте наші циферблати прикріпимо до дошки – вони нагадуватимуть нам про нашу мету.
(Роботи дітей кріпляться скетчем до дошки.)

ІІІ. Блок вивчення нового матеріалу з рефлексією

«Асоціативний кущ». «Здоров’я – це …»
Учитель. Що таке здоров’я? Які визначення, асоціації, думки виникають у вас при цьому слові?
(Діти говорять, усі ідеї записуються на дошці, обговорюються. Викреслюється те, що не підходить під визначення.)
Учитель. Яке місце у вашому житті посідає піклування про своє здоров’я та здоров’я близьких людей?

  1.                           Міні-лекція
    Учитель. Щоб навчатися, подорожувати, займатися спортом, допомагати по господарству батькам, збагачувати культурну спадщину людства, необхідне здоров’я. Отже, здоров’я – це те, без чого людині дуже складно активно і щасливо жити. Давайте ознайомимось з деякими визначеннями здоров’я. СЛАЙД №3
    Здоров’я – це стан повного фізичного, душевного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність захворювань і фізичних вад. (Всесвітня організація охорони здоров’я)
    Здоров’я – правильна, нормальна діяльність організму. (С. Ожегов)
    Здоров’я – це узгодженість усіх його складових: фізичної, соціальної, психічної, духовної. (Т. Бойченко «Основи здоров’я», 5 клас)
    Упродовж усього існування людства цінувалось над усе. Наші пращури добре розуміли значення здоров’я. У народних приказках і прислів’ях збереглося безліч порад: СЛАЙД № 4
    Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо.
    Здоровий злидар щасливіший від багача.
    Бережи одяг, доки новий, а здоров’я – доки молодий.
    Як здоров’я хочеш мати, мусиш рано вставати, а звечора рано лягати.
    -Які ще приказки про здоров’я ви знаєте?
    Так, здоров’я треба берегти, бо його дуже важко відновити. А ви все робите, щоб зберегти здоров’я?
  2.                           «Мозковий штурм».
    На дошці записуються всі запропоновані варіанти «Що для кожного з вас найцінніше в житті? (родина, здоров’я, щастя, гроші, друзі і т.д.)»
    Малюється сонце життя, обираються основні поняття.
    Слово «життя» багатозначне. Воно охоплює різні сторони дійсності:
    -суспільне, індивідуальне життя;
    -матеріальне, духовне;
    -щасливе, багате, праведне і т.д.
    Життя людини неповторне і звичайне, радісне і смутне, повне переживань. Людей – мільйони, усі вони неповторні й несхожі. Вони, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом. Їхнє життя гірке, як полин, і солодке, як мед. Життя кожного – це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить… Від кого? СЛАЙД № 5
    «Не втрачай час на міркування про те, що і заради чого робиться, тому що життя – це спектакль (драма), план якого складений Богом і не доступний людському розумові», - сказав Марк Аврелій. Але драма укладена не в неминучості долі для людини, а в силі або слабкості характеру, здатності або нездатності реалізувати життєві можливості.
  3.                           «Вільний мікрофон»
    Кожен бажаючий швидко і чітко висловлює свою думку.
    Обговорюються питання. Після кожного робиться висновок.
    -Чи може кожна людина жити так, як хоче? Що для цього потрібно?
    -Чи справедливе твердження: «Моє життя, як хочу, так і живу?»
    -Що важче: будувати життя чи пристосовуватися до нього? СЛАЙД 6-7-8
  4. Вправа  «Кулька»

Вчитель пропонуэ поглянути на порожню кульку.

- Діти, що буде з людиною, яка ні чим не цікавиться, ні чим не займається? (Буде порожнью)

- Що буде з людиною, яка постійно вживає алкоголь, наркотики, палить? СЛАЙД №9

(перегляд відео «Шкідливі звички»)

- З часом такі люди, як ви розумієте, втрачає себе як особистість. Вони лопнуть, як наша кулька.

  1. Вправа «Шкала життя»
    На дошці малюється шкала, праворуч позначка «середовище», ліворуч – «людина». Усім учасникам роздаються стікери, пропонується подумати і дати відповідь на питання: «Від чого, на вашу думку, залежить здоров’я: від самої людини чи від середовища, яке її оточує?». Потім кожен учасник кріпить стікер відповідно до свого рішення біля правої позначки або лівої, а хто вважає, що від людини і середовища, то ближче до середини.
    Потім учасники висловлюють свої міркування, доводячи свою власну точку зору.
  2. Вправа «Кроки до успіху»
    Учитель. Нині в усьому світі все більшого поширення набуває рух за здоровий спосіб життя, поширюється мода на здоров’я. Бути здоровим стає не тільки модно, але й економічно вигідно. Все більше молоді у світі та нашій країні вважають: «Краще бути здоровим і багатим, ніж хворим».
    Учасники об’єднуються в групи. Кожній групі пропонується скласти пам’ятку «Кроки до успіху». Подається орієнтовний варіант пам’ятки:
    -зовнішні дані;
    -талант;
    -здоровий спосіб життя;
    -освіта тощо.
    Учитель. Назвіть складові вашого успіху. Чи вважаєте ви себе успішною людиною?

6. Закінчення. Вправа.  Послання у світ

     Як співається в пісні «птаха завтрашнього дня». Нехай вона прилетить до кожного з нас з впевненістю, з добрими намірами, в пошуках власної позиції в складних ситуаціях, не тільки для вас але й для майбутніх поколінь.

      Не змінюючи позицій зайнятих на тренінгу, кожний з учасників індивідуально складе «послання у світ», дасть поради та висловить застороги іншим «островам» у «суспільному океані»- своїм одноліткам.

(послання зачитується і приклеюється до «Голуба» )  (5 хв.)

Вправа. Підсумки. Завдання на наступне засідання.

  1. Скажіть, які нові знання ви отримали?
  2. Як ці знання ви використаєте в майбутньому?
  3. Яка мета цієї теми?

СЛАЙД №10

doc
Додано
10 липня 2018
Переглядів
2341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку