Тренінг на тему "Ні" -алкоголю, наркотикам"

Про матеріал
Домогтися того, щоб учні усвідомили, що наркотики – одна з найболючіших проблем сучасності і під найбільшою загрозою перебувають підлітки; Усвідомити можливість ВІЛ – інфікування при вживанні наркотиків; Навчити розпізнавати рекламні стратегії тютюнових і алкогольних компаній, які спонукають до вживання психоактивних речовин.
Перегляд файлу

Люджанський навчально – виховний комплекс «загальноосвітня школа І – ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»

Тренінг

«Ні» - алкоголю, наркотикам

 

 

З ДОСВІДУ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ                                                                                 ПЕРШОЇ КАТЕГОРІЇ                                                                                                    КЛИМЕНКО ТЕТЯНИ ІВАНІВНИ

30.03.2011

 

 


ТРЕНІНГ 8.

ТЕМА: «Ні» - АЛКОГОЛЮ, НАРКОТИКАМ.

МЕТА: домогтися того, щоб учні усвідомили, що наркотики – одна з найболючіших проблем сучасності і під найбільшою загрозою перебувають підлітки;

Усвідомити можливість ВІЛ – інфікування при вживанні наркотиків;

Навчити розпізнавати рекламні стратегії тютюнових і алкогольних компаній, які спонукають до вживання психоактивних речовин.

РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ.

Учні повинні знати:

  1. Про ризики вживання алкоголю й наркотиків, особливо щодо інфікування ВІЛ\ІПСШ.
  2. Мати уявлення про психологічні прийоми залучення до вживання наркотиків.

ОБЛАДНАННЯ І МАТЕРІАЛИ: стікери, плакат А-3, роздатковий матеріал завдання 8.1., паперові картки, фломастери, маркери, антирекламний матеріал тютюну, алкоголю, наркотиків, м’яка іграшка, мікрофон.

Що підготувати заздалегідь:

  1. ПЛАКАТ «ОЧІКУВАННЯ».
  2. ПЛАКАТ «НАРКОТИКИ».
  3. Невеликі паперові картки 5*5 см.
  4. Слайди  з антирекламою тютюну, наркотиків, алкоголю.

 

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА.

1. ПРИВІТАННЯ.

2. Визначення цілей і завдань уроку.

3. Знайомство. «Я зранку роблю так…».

4. Зворотний зв’язок.  Вправа «Що я знаю про наркотики?».

Учні отримують стікери, на них пишуть один вислів про наркотики і вішають на плакат «Наркотики».

  1. Повторення правил.

Які правила нашої групи ви запропонували б виконувати завжди учням нашої школи?

  1.  Очікування. «Долоньки».

Учні пишуть свої очікування на паперових долоньках і прикріплюють навколо жовтого диска, зображеного на плакаті ( утворюється квітка у вигляді ромашки).

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

  1. ФАКТИ І МІФИ ПРО НАРКОТИКИ.

Щодня ми чуємо про злочини, скоєні наркоманами, зруйновані долі й укорочене життя. А тим часом наркоділки в жадобі надприбутків вдаються до підступних методів, щоб залучити до вживання наркотиків передусім молодь. Наркоіндустрія в усьому світі вважається не просто злочинним, а й особливо аморальним бізнесом і карається дуже суворо.

 Та ніяка сила не захистить людину, якщо вона цього не хоче. Тому не забувайте: ви з’явилися на світ не для того, щоб збагачувати наркоділків. Ви – неповторні особистості, у вас є вище призначення, мрії, які вам здійснювати. Вас оточують люди, яким ви дуже дорогі і які близькі вам.

 Щоб зробити правильний і свідомий вибір, вам передусім необхідно отримати правдиву інформацію про наркотики та жахливі наслідки їх вживання.

Об’єднання учасників у 3 групи.

Роздати матеріал завдання 8.1.

Визначте, що з цих тверджень є міфом, а що фактом. Обґрунтуйте своє рішення.

  1. НАСЛІДКИ ВЖИВАННЯ НАРКОТИКІВ.

ГРА «Життя з хворобою».

Молодим людям необхідні переконливі докази небезпеки вживання наркотиків. Декому достатньо фактів, інші потребують впливу на емоційному рівні. Інакше їх можуть заохотити обіцянки про «кайф», «незабутні враження» тощо. Ця гра дає змогу на хвилину уявити почуття і проблеми людини, яка потрапила у наркотичну залежність.

 

Роздати по 12 карток і попросити написати:

- 4 улюблені страви;

- 4 улюблені заняття (хобі);

- імена 4 найближчих людей.

Давайте поставимо себе на місце людини, яка почала вживати наркотики. Це допоможе нам краще зрозуміти, що відбувається в її житті.

 Щойно вона почала вживати наркотики, їй доводиться за це платити. І не тільки грошима. Вона втрачає можливість займатися улюбленими справами, у неї не вистачає грошей на ласощі, вона може втратити друга. На початку дехто жертвує цим без жалю.

Прошу вас відкласти по одній картці з того, що символізує їжу, ваші захоплення і близьких людей.

 Згодом наркозалежність потребує нових жертв.

Я прошу вас відкласти ще 3 картки.

Нарешті настає стадія, коли людина втрачає контроль над своїм життям, і хвороба вже сама забирає в неї те, що їй дороге.

Відкладіть по три картки, не дивлячись у них.

Решта – це варіант того, що залишає людині наркоманія.

Чи є бажаючі поділитися своїми враженнями, висловити свої почуття?

Те, що відбувалося зараз, було лише грою. Я сподіваюся, що подібне ніколи не станеться у вашому житті, ця біда не зачепить нікого з ваших близьких.

 

РУХАНКА «УРАГАН». Ураган для тих, …

 

4.АНТИРЕКЛАМА СИГАРЕТ, АЛКОГОЛЮ, НАРКОТИКІВ.

1. ЩО ви знаєте про паління?

2. Статистичні дані.

 3. Яку шкоду наносить організму людини алкоголь?

4. Статистичні дані.

Молоді люди перебувають під величезним тиском з боку виробників алкоголю і тютюну. Відомо, що саме вони спонукають до першого кроку до вживання нелегальних наркотиків. Щоб протистояти цьому тиску, важливо розпізнавати рекламні стратегії тютюнових і алкогольних компаній.

Що не показують виробники в своїй рекламі?

(висловлювання учнів).

 

Я пропоную вам проглянути  антирекламу сигарет та алкоголю, яка розповідає правду про них.

(перегляд слайдів).

Об’єднання учасників в три групи. За 15 хвилин зробити антирекламу сигарет чи алкоголю, яка розповідає правду про них.

1 група – взяти інтерв’ю. ( ДАТИ МІКРОФОН)

  1. група – виготовити плакат чи листівку.( фломастери, маркери)
  2. група - Зіграти сценку «Паління може перетворити вас на наркомана.»

Презентуйте свої роботи.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.

  1. ЗВОРОТНИЙ ЗВ’ЯЗОК. Провести в класі умовну лінію. З одного кінця стануть ті, хто виступає за цілковиту заборону реклами тютюну та алкоголю, а з іншого ті – хто, категорично проти будь – яких її обмежень. Решта учнів займають свої місця ближче до того чи іншого краю. Бажаючі пояснюють свою позицію.
  2. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.  Роздати учасникам папірці у вигляді сердечок. Учні пишуть на них, що нового вони дізналися на тренінгу.

Прикріплюють до долоньок на плакаті «Очікування».

  1. ЗАВЕРШЕННЯ ТРЕНІНГУ.  

Учні передають м’яку іграшку по колу з побажанням своєму другові.

Поставити іграшку в центр кола, узятися за руки, уявити на її місці своїх друзів, близьких і подумки послати їм побажання.

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
20 жовтня
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку